Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Marleen1987 » 10 mei 2017 13:18

irmo schreef:Wat wil de vraag met als titel "natte onderbroek" mij dan zeggen.... :shock: :-oo 8-[


je zou maar met zon probleem rond lopen dan heb je in ieder geval een antwoord alvast :D

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor mona » 10 mei 2017 13:53

irmo schreef:Wat wil de vraag met als titel "natte onderbroek" mij dan zeggen...


:-k :-k
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 12 mei 2017 09:41

Race406 schreef:Bij dit onderwerp spreken over "met de billen bloot" is niet grappig... [-X :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Maakt me geen ..... uit :-({|=

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 16 mei 2017 15:29

In het antwoord op de vraag over walsen staat het volgende:
wat niet draait om de eer van God, draait altijd de verkeerde kant op.


Dus moet je jezelf terug trekken in een klooster? Ik kan daar niets mee.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 17 mei 2017 06:09

Het staat toch echt in de Bijbel, hetzij dat gijlieden......hetzij dat gij ......., doe het al ter ere Gods.
Als je een afhankelijk leven hebt dan heb je de Heere ook overal bij nodig. Als je dan een stukje fietst kun je de Heere groot maken als je van de schepping geniet. Als je werkt kun je je talenten benutten die de Heere gegeven heeft en eerlijk je collega's benaderen etc omdat de Heere dat van ons vraagt. En dan ben ik het met de ds eens dat walsen een andere manier van dansen is dan wat er in de Bijbel staat. Dat is niet gericht op de Heere.
Nee je moet niet in een klooster leven, we leven wel in de wereld maar we zijn niet van deze wereld. Al zou ik soms willen dat er geen eind aan de zondag komt. Maar we moeten weer door......
Totdat........!

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 17 mei 2017 07:05

lekkerbek schreef:Het staat toch echt in de Bijbel, hetzij dat gijlieden......hetzij dat gij ......., doe het al ter ere Gods.
Als je een afhankelijk leven hebt dan heb je de Heere ook overal bij nodig. Als je dan een stukje fietst kun je de Heere groot maken als je van de schepping geniet. Als je werkt kun je je talenten benutten die de Heere gegeven heeft en eerlijk je collega's benaderen etc omdat de Heere dat van ons vraagt. En dan ben ik het met de ds eens dat walsen een andere manier van dansen is dan wat er in de Bijbel staat. Dat is niet gericht op de Heere.
Nee je moet niet in een klooster leven, we leven wel in de wereld maar we zijn niet van deze wereld. Al zou ik soms willen dat er geen eind aan de zondag komt. Maar we moeten weer door......
Totdat........!


Gelukkig, ik mag wel fietsen hoewel nergens in de bijbel staat dat er gefietst wordt. Dat is mooi want ik fiets graag! Ik kan dan soms genieten van de natuur of het uitzicht, soms van het gezelschap en soms gewoon van het afzien.
Allemaal goede dingen die God geeft.

Gelukkig houd ik niet van dansen en dat is maar goed ook want aangezien we niet weten hoe de danspasjes er in de tijd van de bijbel uitzagen is het onverantwoord om dit vandaag de dag uit te oefenen. Zeker op die opzwepende, André Rieu-achtige muziek is het vragen om moeilijkheden .

Wanneer stoppen we nou eens met anderen te vertellen wat ze nou precies wel en niet mogen?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 17 mei 2017 07:20

drernie schreef:In het antwoord op de vraag over walsen staat het volgende:

Dus moet je jezelf terug trekken in een klooster? Ik kan daar niets mee.

Geweldig antwoord.
Dat geeft eindelijk een goed handvat om het orgel in de ban te doen!
We weten niet precies welke instrumenten er in de Bijbelse tijd waren, maar het waren zeker geen orgels.
Het snarenspel, de trommels en fluiten kunnen niet zomaar vervangen worden door het orgel.

Of heeft de precikant in kwestie wellicht zijn Eigen mening geventileerd, en er een zogenaamd Bijbels sausje overheen gegooid?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 17 mei 2017 09:54

Wat een prachtig "Mag niet!" antwoord.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 17 mei 2017 10:16

pindas83 schreef:Wanneer stoppen we nou eens met anderen te vertellen wat ze nou precies wel en niet mogen?
tZou misschien al een klein beginnetje zijn als mensen niet meer als kleine kinderen aan dominees vragen "mag ik ...?"
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 17 mei 2017 10:20

Of een keer zelf gaan nadenken.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 17 mei 2017 10:24

StillAwake schreef:Geweldig antwoord.
Dat geeft eindelijk een goed handvat om het orgel in de ban te doen!
We weten niet precies welke instrumenten er in de Bijbelse tijd waren, maar het waren zeker geen orgels.
Het snarenspel, de trommels en fluiten kunnen niet zomaar vervangen worden door het orgel.

Of heeft de precikant in kwestie wellicht zijn Eigen mening geventileerd, en er een zogenaamd Bijbels sausje overheen gegooid?


Wel even wakker blijven hè :wink:

Genesis 4:21:
21 En de naam zijns broeders was Jubal; deze was de vader van allen, die harpen en orgelen handelen.

Er werd dus misschien nog niet op gespeeld maar in ieder geval al wel in gehandeld!

Daarentegen schreef Calvijn over het orgel als 'sirene van de duivel' [-X
Maar goed, hij kan ook niet overal verstand van hebben.

Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Orgel

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 17 mei 2017 10:36

naamloos schreef:tZou misschien al een klein beginnetje zijn als mensen niet meer als kleine kinderen aan dominees vragen "mag ik ...?"


Ja dat is zo, dat ontgaat mij ook een beetje.
Tenzij de vraagsteller echt nog jong is, 8 ofzo, ja dan snap ik het.
Maar dan nog begrijp ik niet dat je als dominee nog zo 'n antwoord geeft. Kijk, dat het zijn dingetje niet is, is natuurlijk prima. Maar hij zou natuurlijk ook kunnen zeggen;
"Luister, ik zou het in mijn persoonlijk geloofsleven niet kunnen rijmen maar misschien ligt dat voor jou anders, breng het maar in gebed als je twijfels hebt" o.i.d.
Maar nee, we branden het gelijk af en halen er allerlei vreemde argumenten bij.
Moet je tegen Afrikanen zeggen dat ze niet mogen dansen, ik denk dat ze je heel hard uitlachen.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Race406 » 17 mei 2017 10:46

pindas83 schreef:Wel even wakker blijven hè :wink:

Genesis 4:21:
21 En de naam zijns broeders was Jubal; deze was de vader van allen, die harpen en orgelen handelen.

Er werd dus misschien nog niet op gespeeld maar in ieder geval al wel in gehandeld!

Daarentegen schreef Calvijn over het orgel als 'sirene van de duivel' [-X
Maar goed, hij kan ook niet overal verstand van hebben.

Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Orgel
Jaja. Iedere andere vertaling heeft het over harpen, lieren etc. Het orgel bestond in die tijd niet, dus is het de meest lachwekkende onzin om aan te nemen dat Mozes (of in ieder geval de schrijver van de eerste 5 Bijbelboeken) het over orgels zou hebben gehad.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 17 mei 2017 11:39

Race406 schreef:Jaja. Iedere andere vertaling heeft het over harpen, lieren etc. Het orgel bestond in die tijd niet, dus is het de meest lachwekkende onzin om aan te nemen dat Mozes (of in ieder geval de schrijver van de eerste 5 Bijbelboeken) het over orgels zou hebben gehad.


Het gaat hier ook niet over elektronische orgeltjes hè!
En 'iedere andere vertaling' is niet de Statenvertaling, en dat is nou eenmaal de beste Race406 :mrgreen: !

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor mona » 17 mei 2017 12:39

pindas83 schreef:Wanneer stoppen we nou eens met anderen te vertellen wat ze nou precies wel en niet mogen?

Nou zeg. Er wordt hier door de vraagsteller om een antwoord gevraagd, dus niet zomaar opgedrongen zoals jij doet voorkomen.

Jij bent het waarschijnlijk niet met het antwoord eens, dat kan.
Maar jouw reactie 'dat men nu maar eens stoppen moet met anderen te vertellen wat ze nou wel en niet mogen' gaat dus even niet op.
Anders had de vraagsteller de vraag niet in de rubriek gesteld.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten