Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2018 14:52

Marnix schreef:Idd. Ik kan me niet voorstellen dat dit een serieuze vraag is. En zo wel, dat je niet weet welk antwoord je krijgt.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe de situatie zo is dat je zo jong al geen gemeenschap meer kan hebben. "Door diverse redenen" klinkt dan wat vaag. Mogelijkerwijs ligt daar wel een "betere oplossing" voor het probleem. Maar dat ligt er een beetje aan wat er aan de hand is. Zo kan je bijvoorbeeld als je om wat voor reden dan ook geen gemeenschap kan hebben (of het niet wil omdat je tegen voorbehoedsmiddelen bent en niet meer zwanger mag worden bijvoorbeeld) ook seks hebben zonder gemeenschap. Het moet wel heel extreem zijn als seks helemaal niet meer tot de mogelijkheden behoort en dat omschrijf je dan denk ik niet zo snel als "door diverse redenen". En als het meer iets van "niet willen" is is er denk ik ook wel wat meer over te zeggen.

En ja, als de situatie dan echt zo is dat het allemaal echt niet meer kan, dan is "het ergens anders gaan halen" nooit de goede oplossing. Ik snap dat het best moeilijk kan zijn als man, het lijkt mij ook niks... maar dan maar gewoon naar iemand anders gaan, is nooit een oplossing en ik kan me ook niet voorstellen dat het goed voor je relatie is.

De (inmiddels ex-)vrouw van een jeugdvriend van mijn vrouw kwam twee dagen na haar trouwen "uit de kast". Wellicht geeft dat dergelijke kromme gedachtengangen?
Al denk ik ook dat het een fake-vraag is.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Veendam » 16 okt 2018 10:37

Laatste reacties
Halloween: een gezellig verkleedfeestje? (1)
Uw goede Geest - ds. D.W. Tuinier (1)
Refojeugd doet 3x zoveel aan sexting (5)
Veel ongevaccineerde reformatorische jongeren kregen alsnog mazelen (5)
Bezinningsavonden Veluwe (1)
Refoweb in 2017 (2)
Goede rationele argumenten voor het bestaan van God (21)
Jozua 1 vers 9 meest gedeelde bijbelvers (1)
Prediking Gereformeerde Bond is dood in de pot (21)
“Zesdaagse schepping raakt hele Bijbel” (39)

Echt niet normaal hoor, die volgorder klopt echt niet.
Ze laten het gewoon elke keer wat wisselen en het zijn dus niet echt de laatste reacties.
Zo moeilijk is het toch niet om dat even aan te passen :O

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 22 okt 2018 13:19

Wat is de reden dat er nu zelfs tussen de antwoorden zoveel reclamebanners staan? Tijdens het lezen verschijnen er ook pop ups.
Het leidt ontzettend af en ook vind ik die banners niet echt passend bij de antwoorden soms.
Zou het ietsje minder of anders kunnen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor ben db bd » 22 okt 2018 14:06

Wat is de reden dat er nu zelfs tussen de antwoorden zoveel reclamebanners staan? Tijdens het lezen verschijnen er ook pop ups

m.i. is die (storende) flauwe kul tegenwoordig nodig om de financiële begroting overeind te kunnen houden en deelname voor ons gratis.
Op CIP moet je tegenwoordig iedere maand 4 euro op hun rekening laten overschrijven om mee te mogen blijven delibereren. Dat dunde knap uit in reacties, zo viel mij op. Zelf heb ik dan ook niet meer de behoefte tot deelname. (net als op TV, kijk er overheen...)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 22 okt 2018 18:52

Helemaal mee eens....t wordt steeds erger en storender....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 25 okt 2018 20:25

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/263 ... l-dominee/

Tja...de naam dominee is niet bijbels maar ach....we zijn het nu zo gewend....lekker zo laten....ook al is het niet bijbels is het antwoord :lol:

En bij andere kwesties (neem de rol van de vrouw) duikelen ze over elkaar heen want in de bijbel...... :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 25 okt 2018 22:25

MoesTuin schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26362/aanspreektitel-dominee/

Tja...de naam dominee is niet bijbels maar ach....we zijn het nu zo gewend....lekker zo laten....ook al is het niet bijbels is het antwoord :lol:


Nou, inderdaad! Wat een giller hè. Zelfs Jezus werd met Zijn voornaam aangesproken en dié was pas pastoraal. Het houdt alleen maar de reformatorische cultus van mensverering in stand.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 25 okt 2018 22:32

MoesTuin schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26362/aanspreektitel-dominee/

Tja...de naam dominee is niet bijbels maar ach....we zijn het nu zo gewend....lekker zo laten....ook al is het niet bijbels is het antwoord :lol:

En bij andere kwesties (neem de rol van de vrouw) duikelen ze over elkaar heen want in de bijbel...... :wink:

Het woord dominee betekent heer...
Er staat zoiets als "noem niemand heer"...

Dan is de Bijbel ineens NIET leidend...

Ik ben toch blij dat ik mijn predikant gewoon "Maurits" mag noemen.
Zonder dat het gezeg van het Woord er onder lijdt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 27 okt 2018 13:37

In de Bijbel lees ik ook niets over auto's, computers etc, die gebruiken we toch ook?
Ik denk dat er vroeger meer gezag was, als ik zie wat er op oa predikanten af komt, ook commentaar van gemeenteleden dan denk ik dat het goed is dat we ze met dominee aanspreken, om iets meer de afstand en daardoor respect te kweken. Dat vind ik t zelfde met bv een arts. Lucas werd ongetwijfeld bij zijn voornaam genoemd, als ik zie hoe veeleisend iedereen is bij ons op de poli dan denk ik dat het goed is dat artsen nu dokter genoemd worden. De jongere generatie artsen stelt zichzelf nog weleens met voor en achternaam voor, maar je merkt dat patiënten juist bij hun veel meer "zeuren" dan bij anderen. Zeuren is ongetwijfeld een verkeerd woord, ik weet even geen betere. Als patiënten graag een extra echo willen dan krijgen ze dit dus bij deze artsen voor elkaar, tetwijl als de andere artsen zeggen dat dit niet nodig is dit wordt geaccepteerd.
Ook de toon in de mails voor deze artsen is anders.
Ik denk dat dit met de mondigheid van nu te maken heeft, daarom ben ik ervoor om deze aanspreektitel te gebruiken.
Opa's en oma's lees ik ook niet in de Bijbel, wij gebruiken ze echter wel. Prima toch?

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Prisma23 » 27 okt 2018 18:40

MoesTuin schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26362/aanspreektitel-dominee/

Tja...de naam dominee is niet bijbels maar ach....we zijn het nu zo gewend....lekker zo laten....ook al is het niet bijbels is het antwoord :lol:

En bij andere kwesties (neem de rol van de vrouw) duikelen ze over elkaar heen want in de bijbel...... :wink:


Blijft de vraag hoe je een kandidaat aanspreekt, met wannabee? :?: :?: :?:

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 27 okt 2018 22:18

lekkerbek schreef:In de Bijbel lees ik ook niets over auto's, computers etc, die gebruiken we toch ook?
Ik denk dat er vroeger meer gezag was, als ik zie wat er op oa predikanten af komt, ook commentaar van gemeenteleden dan denk ik dat het goed is dat we ze met dominee aanspreken, om iets meer de afstand en daardoor respect te kweken. Dat vind ik t zelfde met bv een arts. Lucas werd ongetwijfeld bij zijn voornaam genoemd, als ik zie hoe veeleisend iedereen is bij ons op de poli dan denk ik dat het goed is dat artsen nu dokter genoemd worden. De jongere generatie artsen stelt zichzelf nog weleens met voor en achternaam voor, maar je merkt dat patiënten juist bij hun veel meer "zeuren" dan bij anderen. Zeuren is ongetwijfeld een verkeerd woord, ik weet even geen betere. Als patiënten graag een extra echo willen dan krijgen ze dit dus bij deze artsen voor elkaar, tetwijl als de andere artsen zeggen dat dit niet nodig is dit wordt geaccepteerd.
Ook de toon in de mails voor deze artsen is anders.
Ik denk dat dit met de mondigheid van nu te maken heeft, daarom ben ik ervoor om deze aanspreektitel te gebruiken.
Opa's en oma's lees ik ook niet in de Bijbel, wij gebruiken ze echter wel. Prima toch?


en @ StillAwake en Prisma, Precies, en daarom moet je de bijbel ook niet te letterlijk lezen maar in de kaders van de tijd en cultuur e.d.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 27 okt 2018 23:04

Tja, dat zijn jouw woorden :wink:

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 27 okt 2018 23:09

in reactie ook op jou woorden :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Dorpeling » 02 nov 2018 13:00

Reactie op de vraag over het broertje dat het zusje knijpt in haar kruis...


http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/263 ... veplekjes/

Ik lees in het antwoord dat papa en mama wél de intieme plekjes van kinderen (hier zes en vier jaar) aan mogen raken. Dat vind ik niet kloppen. Zo gauw een kind zich zelfstandig kan wassen en niet meer verschoond hoeft worden, zie ik geen reden waarom dat nog zou moeten. Het is dan echt prive, en alleen van hunzelf. Dus óók niet door papa of mama! Dat mag toch gezegd worden, want ik vind het een beetje vreemd om te zeggen dat papa het wel mag, of mama. Dat is niet de bedoeling, en kan, ik zeg KAN ook op een verkeerde manier gebruikt worden.

Daarnaast is de reactie van moeder behoorlijk overdreven, zie tussen de antwoorden. Een 'leeuwin', tegenover haar bloedeigen zoon van zes jaar...?

In de reactie mag niet aangegeven worden dat het antwoord van mw m.i niet helemaal klopt. Drie keer binnen een half uur verwijderd.
Misschien mag het hier wel, een poging.. ik neem aan dat (hoop ik) een groot deel van de ouders het hier mee eens is.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 02 nov 2018 16:01

Gevangen in tweede huwelijk. Hij werkt gewoon lekker niet. Mag zij doen. Maar je mag niet scheiden, al had je er ook niet mee mogen trouwen. Ik ben geneigd te zeggen: peer 'm. Ze had helemaal niet mogen hertrouwen.
https://youtu.be/Bulg4mCHLEs


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten