Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 02 jul 2018 14:41

Ik lik nu aan mijn ijsje.
Mag dat wel?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 02 jul 2018 14:54

Dit stukje waarvan de auteur onbekend van is.....iemand van Refoweb?.....maakt al 150 reacties los....

http://www.refoweb.nl/dwars/1545/van-de ... in-de-wub/

Het stukje heb ik gelezen en de onbekende auteur lijkt mij zwaar gefrustreerd......

In een reactie lees ik..... Bij Refoweb zit men verstrikt in het Web van de Refo...
Je moet er maar opkomen....maar na het lezen van dit stuk en nog wel anoniem...lijkt het er wel veel op....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 02 jul 2018 14:56

Dat ligt eraan. Wat voor ijsje?

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 02 jul 2018 15:09

MoesTuin schreef:...maar na het lezen van dit stuk en nog wel anoniem...lijkt het er wel veel op....


het stuk is volledig op z'n plaats, het is REFOWEB hier, een opinie over andere groepen mag dus vanuit die visie gepresenteerd worden. Net zoals WuB dat doet met hun visie op zaken.
Het staat ook niet voor niets in "Dwars" .. daar worden zaken vaker uitvergroot om ze scherp te krijgen.
Vanzelfsprekend mag je het er mee eens zijn, of niet, maar deze stukken hebben de bedoeling te prikkelen.

Er zijn heel wat reacties die netter kunnen, maar tegelijkertijd triggeren de tegenreacties vanzelfsprekend ook wat verhitte en niet minder harde opmerkingen terug.
De uit het verband gerukte geschiedenis, bijbelteksten en zogenaamd profetische zaken, tot een nieuwe stroming maken...tja.. dat gaat niet goed.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 02 jul 2018 15:58

MoesTuin schreef:Ik lik nu aan mijn ijsje.
Mag dat wel?

Ligt eraan of ie in een bakje zit of een hoorntje.

https://www.studenten.net/artikel/colum ... ssenlikker

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 02 jul 2018 19:24

-
Laatst gewijzigd door coby6 op 02 jul 2018 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Yoshi » 02 jul 2018 20:12

Ik kan me goed voorstellen dat je zo’n kritisch stuk anoniem plaatst.
Ik ben via een ander forum ook meerdere keren bedreigd vanuit een bepaalde christelijke hoek, en dan ben je blij dat je anoniem post.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 02 jul 2018 21:50

-
Laatst gewijzigd door coby6 op 03 jul 2018 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 03 jul 2018 10:02

@Niagara, dank voor de aanvulling in de vragenrubriek. De informatie die je daar deelt is echter wel redelijk onjuist, ben ik bang...

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Cathy » 03 jul 2018 14:29

http://www.refoweb.nl/dwars/1545/van-de ... in-de-wub/

tkraaij92 ergens schreef:Bij de zegen van Jakob over Efraim en Manasse staat er bij Efraim dat hij tot een volheid van volken zou worden. In de grondtekst staat hier ''Goyim''. Dat is het Hebreeuwse meervoud voor heidenvolken.

Dit vond ik een interessante opmerking en hij gaat nogal prat op zijn Bijbelkennis maar bij nazoeken kan ik het nergens terugvinden in de grondtekst. (via de BLB)
Zoek ik niet goed?
Helaas kan ik daar niet reageren en het lukt me niet om me te registreren.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2018 17:55

Chaya schreef:Nee het staat er niet, maar ik stel me zo'n type man erbij voor. Het kan hem niks schelen wat zijn vrouw of zijn kinderen ervan vinden.

Ik kan echt wel relativeren, ik heb broers, en ik leef samen met een man die andere gewoontes heeft meekregen van huis dan ik.
Als het echt ergerlijk is, zeg ik er iets van, anders laat ik het gaan. Datzelfde heb ik bij de kinderen ook gedaan.
Maar bord aflikken zat daar niet bij hoor. Ik wil graag dat ze zich in allerlei kringen kunnen bewegen.

Ook dat heb ik meegenomen. :wink:
Je hebt idd vrouwen die overal wel iets over te zeuren en te klagen hebben.
Maar vragen om te stoppen met bord aflikken en dan kwaad worden, is voor mij een slecht teken. Ik denk dat er grotere problemen dan alleen dit.


Dat denk ik ook. Het is lastig want we zijn er niet bij. Ik vind het bijvoorbeeld ook opmerkelijk dat die vrouw het zoooo smerig vindt en echt verafschuwt. Dat is ook wel heel overdreven. Is het nou echt zo erg? Als we hele lekkere saus hebben of zo doe ik het ook wel eens :-) Maar als je dat op een gewone manier aan je man vraagt: Zou je daar mee willen stoppen? Geef je dan als man een grote mond terug? Lijkt me niet normaal. Dus is er vast meer aan de hand. Dat kan zijn omdat de man negatief naar zijn vrouw kijkt of zo... het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de vrouw altijd wel wat te klagen heeft, ze het helemaal niet op een normale manier vraagt, de man wat losser is opgevoed en de vrouw heel strak en al snel alles raar en vies vindt.... We kennen de situatie niet dus het is gissen waarom er zo wordt gereageerd maar dat kan aan van alles liggen, niet alleen aan de man. Waar ik wel bang voor ben is dat als mensen om zulke dingen al ruzie met elkaar maken, hoe is de relatie dan precies? Houden ze nog echt van elkaar of niet.... en ergeren ze zich daarom vooral aan elkaar. De liefde is verdraagzaam, als je van elkaar houdt kan je ook wel wat van elkaar hebben. Dat lijkt hier wel een beetje mis te gaan. Dus ik denk inderdaad dat er wel grotere problemen zijn. Tijd voor relatietherapie misschien?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 03 jul 2018 22:15

Cathy schreef:http://www.refoweb.nl/dwars/1545/van-de ... in-de-wub/


Dit vond ik een interessante opmerking en hij gaat nogal prat op zijn Bijbelkennis maar bij nazoeken kan ik het nergens terugvinden in de grondtekst. (via de BLB)
Zoek ik niet goed?
Helaas kan ik daar niet reageren en het lukt me niet om me te registreren.

Ik kan geen Hebreeuws lezen, maar op wiki vond ik:
Een goj (Hebreeuws: גוי, meervoud: גויים - gojim) betekent 'volk' in het Hebreeuws. De term wordt tegenwoordig gebruikt voor niet-Joden

goj is dus volk en goyim volken. Tegenwoordig wordt de term gebruikt voor niet-Joden. Oorspronkelijk dus niet.

Ik heb dus niet gecontroleerd of er goyim staat in de grondtekst, maar als het er staat betekend het vermoedelijk 'volken'. Hoe hij op heidenvolken komt weet ik niet.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Jesaja40 » 04 jul 2018 17:06

Johan100 schreef:
Cathy schreef:
http://www.refoweb.nl/dwars/1545/van-de ... in-de-wub/
Dit vond ik een interessante opmerking en hij gaat nogal prat op zijn Bijbelkennis maar bij nazoeken kan ik het nergens terugvinden in de grondtekst. (via de BLB) Zoek ik niet goed? Helaas kan ik daar niet reageren en het lukt me niet om me te registreren. Ik kan geen Hebreeuws lezen, maar op wiki vond ik:

Een goj (Hebreeuws: גוי, meervoud: גויים - gojim) betekent 'volk' in het Hebreeuws. De term wordt tegenwoordig gebruikt voor niet-Joden goj is dus volk en goyim volken. Tegenwoordig wordt de term gebruikt voor niet-Joden. Oorspronkelijk dus niet. Ik heb dus niet gecontroleerd of er goyim staat in de grondtekst, maar als het er staat betekend het vermoedelijk 'volken'. Hoe hij op heidenvolken komt weet ik niet.


וַיֹּאמֶר אֵלַי, הִנְנִי מַפְרְךָ וְהִרְבִּיתִךָ, וּנְתַתִּיךָ, לִקְהַל עַמִּים; וְנָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת, לְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ--אֲחֻזַּת עוֹלָם.

Genesis 48 vers 4 (Bron Dasberg Uitgave N.I.K.) staat er het volgende:
Hij zie tegen mij: zie Ik zal je vruchtbaar maken en je talrijk doen zijn en je doen worden tot een verzameling van volkeren en dit land geef Ik aan je nakomelingen, als een eeuwig bezit.

וַיְמָאֵן אָבִיו, וַיֹּאמֶר יָדַעְתִּי בְנִי יָדַעְתִּי--גַּם-הוּא יִהְיֶה-לְּעָם, וְגַם-הוּא יִגְדָּל; וְאוּלָם, אָחִיו הַקָּטֹן יִגְדַּל מִמֶּנּוּ, וְזַרְעוֹ, יִהְיֶה מְלֹא-הַגּוֹיִם.

Genesis 48 vers 19 (zelfde bron) staat het volgende:
Maar zijn vader weigerde en zie: Ik weet het wel mijn jongen, ik weet het wel, ook hij zal tot een volk worden en ook hij zal groot worden, evenwel zal zijn jongere broer groter zijn dan hij en zijn nakomelingen zullen een menigte van volksstammen worden.

(Google translation maakt gebruik van het moderne Hebreeuws) Dat is per definitie niet het Bijbelse Hebreeuws.

Het woordgebruik voor volkeren slaat op de familieverbanden (mispoche) in de breedste zijn.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Cathy » 04 jul 2018 22:15

Jesaja40 schreef:וַיֹּאמֶר אֵלַי, הִנְנִי מַפְרְךָ וְהִרְבִּיתִךָ, וּנְתַתִּיךָ, לִקְהַל עַמִּים; וְנָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת, לְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ--אֲחֻזַּת עוֹלָם.

Genesis 48 vers 4 (Bron Dasberg Uitgave N.I.K.) staat er het volgende:
Hij zie tegen mij: zie Ik zal je vruchtbaar maken en je talrijk doen zijn en je doen worden tot een verzameling van volkeren en dit land geef Ik aan je nakomelingen, als een eeuwig bezit.

וַיְמָאֵן אָבִיו, וַיֹּאמֶר יָדַעְתִּי בְנִי יָדַעְתִּי--גַּם-הוּא יִהְיֶה-לְּעָם, וְגַם-הוּא יִגְדָּל; וְאוּלָם, אָחִיו הַקָּטֹן יִגְדַּל מִמֶּנּוּ, וְזַרְעוֹ, יִהְיֶה מְלֹא-הַגּוֹיִם.

Genesis 48 vers 19 (zelfde bron) staat het volgende:
Maar zijn vader weigerde en zie: Ik weet het wel mijn jongen, ik weet het wel, ook hij zal tot een volk worden en ook hij zal groot worden, evenwel zal zijn jongere broer groter zijn dan hij en zijn nakomelingen zullen een menigte van volksstammen worden.

(Google translation maakt gebruik van het moderne Hebreeuws) Dat is per definitie niet het Bijbelse Hebreeuws.

Het woordgebruik voor volkeren slaat op de familieverbanden (mispoche) in de breedste zijn.

Dus als ik het goed begrijp komt het woord 'goyim' er niet in voor, waarmee dan de heidenvolkeren worden bedoeld?
Ik maak niks van die Hebreeuwse kriebeltjes. :D
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 05 jul 2018 11:56

Jesaja40 schreef:וַיֹּאמֶר אֵלַי, הִנְנִי מַפְרְךָ וְהִרְבִּיתִךָ, וּנְתַתִּיךָ, לִקְהַל עַמִּים; וְנָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת, לְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ--אֲחֻזַּת עוֹלָם.

Genesis 48 vers 4 (Bron Dasberg Uitgave N.I.K.) staat er het volgende:
Hij zie tegen mij: zie Ik zal je vruchtbaar maken en je talrijk doen zijn en je doen worden tot een verzameling van volkeren en dit land geef Ik aan je nakomelingen, als een eeuwig bezit.

וַיְמָאֵן אָבִיו, וַיֹּאמֶר יָדַעְתִּי בְנִי יָדַעְתִּי--גַּם-הוּא יִהְיֶה-לְּעָם, וְגַם-הוּא יִגְדָּל; וְאוּלָם, אָחִיו הַקָּטֹן יִגְדַּל מִמֶּנּוּ, וְזַרְעוֹ, יִהְיֶה מְלֹא-הַגּוֹיִם.

Genesis 48 vers 19 (zelfde bron) staat het volgende:
Maar zijn vader weigerde en zie: Ik weet het wel mijn jongen, ik weet het wel, ook hij zal tot een volk worden en ook hij zal groot worden, evenwel zal zijn jongere broer groter zijn dan hij en zijn nakomelingen zullen een menigte van volksstammen worden.

(Google translation maakt gebruik van het moderne Hebreeuws) Dat is per definitie niet het Bijbelse Hebreeuws.

Het woordgebruik voor volkeren slaat op de familieverbanden (mispoche) in de breedste zijn.

http://www.jmpauw.nl/grondtekst/hebreeuwse-ot
https://www.chabad.org/library/bible_cdo/aid/8243
Ik vond deze site. Is dit in uw ogen een correcte weergave? Nations/volken.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten