Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor dalethvav » 15 nov 2017 10:17

N.a.v. een vraag over het bijbelse gehalte van het begrip "aannemen" een mooi stukje relativering door het beantwoordende panellid:
In de rubriek Beroepingswerk van het Reformatorisch Dagblad zou het heel vreemd overkomen als ongeveer zoiets staat: "Ds. ... mocht nog in alle vrijmoedigheid in de hebbelijkheid en in de dadelijkheid, bij de aanvang en de verdere voortgang het op hem uitgebrachte beroep aanvaarden, niet in eigen kracht. Er staat gewoon: aangenomen. En dat is Bijbels."
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 16 nov 2017 07:51

dalethvav schreef:N.a.v. een vraag over het bijbelse gehalte van het begrip "aannemen" een mooi stukje relativering door het beantwoordende panellid:


http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/25398/aannemen/

Wow....eindelijk duidelijkheid zonder omhaal van woorden en alles to the point benoemen.
Had het hier op het forum geplaatst geweest stond de meldknop roodgloeiend denk k...... 8)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 16 nov 2017 18:07

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/254 ... ietheorie/

Ik vermoed dat de vraagsteller, een student biologie, vrij gauw heel erg hard van zijn geloof gaat vallen als hij/zij erachter komt dat je echt helemaal niks hebt aan dit soort kolderieke antwoorden die bomvol fouten staan. "we weten het niet want er was niemand bij"? Om te brullen...

"In zijn algemeenheid is de datering van aardlagen gebaseerd op de datering van fossielen en de datering van fossielen is gebaseerd op de datering van aardlagen." Man, ik kom niet meer bij.

"In normale omstandigheden vergaat een dood organisme binnen enkele weken of maanden door vertering door micro organismen en de resten van het organisme zijn verdwenen. Slechts door zeer snelle, catastrofale, luchtdichte overdekking door aardlagen wordt dit natuurlijke vervalproces voorkomen en kan een fossiel ontstaan dat bewaard blijft." - Of wanneer er om te beginnen al een zuurstofarme omgeving is zoals een zeebodem, of wanneer de celwand bestaat uit een stof waar bacteriën geen vat op hebben, dan gebeurt er dus helemaal niks met die cel. Daarom vinden we nu zo veel steenkool omdat in die tijd de bacteriën nog niet zo ver waren geëvolueerd dat ze cellulose konden verteren. En dan stapelt het hout zich snel op hoor.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Katlheen » 16 nov 2017 20:51

@Mortlach: ach, mijn vrouw ging op haar 18e ook studeren, keurig met een rijtje van 7 argumenten waarom de evolutietheorie niet kon dan wel mocht kloppen. Na een week aan de uni te hebben rondgelopen was er van dat rijtje niets meer over. Ze is gelukkig niet van haar geloof gevallen, dat dan weer niet :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 16 nov 2017 22:45

Katlheen schreef:@Mortlach: ach, mijn vrouw ging op haar 18e ook studeren, keurig met een rijtje van 7 argumenten waarom de evolutietheorie niet kon dan wel mocht kloppen. Na een week aan de uni te hebben rondgelopen was er van dat rijtje niets meer over. Ze is gelukkig niet van haar geloof gevallen, dat dan weer niet :mrgreen:


Blij dat te horen, want geloofsafval is een loodzwaar proces waarvan het maar de vraag is of je er gelukkiger van wordt. Enfin, waar het me om ging is dat je met die flutargumenten zoals in het gewraakte antwoord de zaak alleen maar verder verergert. Kluitje, riet, dat soort werk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 17 nov 2017 10:29

"Datering van onlangs gevormd vulkanisch gesteente op miljoenen jaren oud, leidt niet tot verwerping van de gebruikte methoden."

Man, man man... Nee, natuurlijk wordt een methode niet verworpen als er een verkeerd antwoord volgt uit een verkeerde toepassing.

Wetenschappers weten echt wel dat je vulkanisch gesteente niet op dezelfde manier kunt dateren als sedimentair gesteente. Dit soort anekdotes komen vaak van creationisten die een monster insturen om te laten dateren, maar dan onvoldoende informatie aanleveren over de omstandigheden van de vondst.

Dat fossielen alleen ontstaan in catastrofale omstandigheden (met een flinke ondertoon "dus de zondvloed"), is al onwaar als je alleen al kijkt naar het bestaan van veenlijken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 28 nov 2017 14:53

Is dit een serieuze vraag?
Mijn man wil graag dat ik op zondag met blote benen naar de kerk ga, maar zelf twijfel ik er over of het netjes is om in blote benen naar Gods huis te komen op zondag.
En dat in november met die regen en snijdende wind. :lol:
Mijn man wil graag, wat wil deze mevrouw graag??
Zijn de jonge vrouwen anno 2017 zo volgzaam geworden opeens?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Bambi » 28 nov 2017 15:21

Chaya schreef:Is dit een serieuze vraag?
Mijn man wil graag dat ik op zondag met blote benen naar de kerk ga, maar zelf twijfel ik er over of het netjes is om in blote benen naar Gods huis te komen op zondag.
En dat in november met die regen en snijdende wind. :lol:
Mijn man wil graag, wat wil deze mevrouw graag??
Zijn de jonge vrouwen anno 2017 zo volgzaam geworden opeens?

Dan zou het antwoord wel heel lief bedoeld zijn :mrgreen:

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 28 nov 2017 16:12

Chaya schreef:Is dit een serieuze vraag?
Mijn man wil graag dat ik op zondag met blote benen naar de kerk ga, maar zelf twijfel ik er over of het netjes is om in blote benen naar Gods huis te komen op zondag.
En dat in november met die regen en snijdende wind. :lol:
Mijn man wil graag, wat wil deze mevrouw graag??
Zijn de jonge vrouwen anno 2017 zo volgzaam geworden opeens?
gaat dit nou echt over het bedekken van je onderkant?
Discussies genoeg over het bedekken van je bovenkant maar nu ook over het bedekken van je onderkant :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 28 nov 2017 16:55

Chaya schreef:Is dit een serieuze vraag?
Mijn man wil graag dat ik op zondag met blote benen naar de kerk ga, maar zelf twijfel ik er over of het netjes is om in blote benen naar Gods huis te komen op zondag.
En dat in november met die regen en snijdende wind. :lol:
Mijn man wil graag, wat wil deze mevrouw graag??
Zijn de jonge vrouwen anno 2017 zo volgzaam geworden opeens?
Nou ja, misschien is de vraag een paar maanden eerder gesteld (of heeft dominee er een paar maanden studie over moeten maken :mrgreen: ).
Maar buiten de blote benen op zich, irriteerde me dat ''mn mijn man wil graag dat ...'' me het meest.
Zulke zwabbers kunnen het best een 'vrouw' voor zich laten bakken.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 28 nov 2017 17:01

naamloos schreef:Nou ja, misschien is de vraag een paar maanden eerder gesteld (of heeft dominee er een paar maanden studie over moeten maken :mrgreen: ).
Maar buiten de blote benen op zich, irriteerde me dat ''mn mijn man wil graag dat ...'' me het meest.
Zulke zwabbers kunnen het best een 'vrouw' voor zich laten bakken.

Ik zou tegen hem gezegd hebben: joh, stel jij lekker die vraag aan de dominee.
En wat doen we met de armen? :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 28 nov 2017 17:18

Chaya schreef:Ik zou tegen hem gezegd hebben: joh, stel jij lekker die vraag aan de dominee.
En wat doen we met de armen? :lol:

Nou....zwarte kousen hoeft tegenwoordig niet meer van de dominee. :lol:
Over 20 jaar mag het vast wel :wink:
Met naakte benen

Dat men met deze vragen naar de dominee gaat zegt toch genoeg over de geestelijke toestand van het geloof in sommige kerken.

God ziet niet het blote been aan maar het hart
Om nooit te vergeten en het enigste juiste antwoord op deze vraag
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor benefietdiner » 28 nov 2017 17:20

Chaya schreef:En wat doen we met de armen? :lol:

De boerka in het vooruit zicht :mrgreen:

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 28 nov 2017 17:37

Chaya schreef:En wat doen we met de armen?
Uhhm... :-k lange handschoenen tot aan de elleboog, en dan een shirt met 'lange korte mouwen' :!:
Dan zitten we alleen nog met een elleboogprobleem. Ach ja, een kleingheid hou je toch!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Race406 » 28 nov 2017 18:09

Ze kunnen zich ook vacuüm laten zuigen in een latex pakje. Zie je geen bloot meer..... :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten