Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 20 aug 2017 10:25

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/251 ... -brink-2-/

Weer een vervolgvraag over dit onderwerp. En deze keer kan het niet duidelijker: het panellid weet niets van evolutie en heeft het boek niet gelezen, maar toch weet hij dat het allemaal fout moet zijn. ](*,)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 20 aug 2017 11:57

Die vragenrubriek kan maar beter afgeschaft worden denk ik.
Verwijs iedereen gewoon door naar dit forum.
Ze willen daar toch de meeste vragen niet meer beantwoorden heb ik het idee en de antwoorden die gegeven worden....tja....
Ook de vragen zelf... hoe serieus is het....

Neem een vraag als "Ik heb geen zin om te werken" :-?
"ik wordt niet opgewonden" :-s
=;
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 20 aug 2017 17:52

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die preek die hij noemt over Psalm 8. Daarvoor heeft hij enkele Amerikaanse creationisten geraadpleegt en dat kan alleen maar goed gaan natuurlijk. Ik heb even snel gezocht maar kan de preek zo gauw niet vinden. Als iemand een linkje naar het audio- of tekstbestand heeft, dan houd ik me aanbevolen!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Marleen1987 » 20 aug 2017 18:08

MoesTuin schreef:Die vragenrubriek kan maar beter afgeschaft worden denk ik.
Verwijs iedereen gewoon door naar dit forum.
Ze willen daar toch de meeste vragen niet meer beantwoorden heb ik het idee en de antwoorden die gegeven worden....tja....
Ook de vragen zelf... hoe serieus is het....

Neem een vraag als "Ik heb geen zin om te werken" :-?
"ik wordt niet opgewonden" :-s
=;


Ja of je krijgt een antwoord waarvan je denkt wat moet ik er mee dit vroeg ik helemaal niet :D

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 21 aug 2017 07:10

En serieuze vragen blijven liggen. ik zit nog steeds te wachten namelijk :?


Trouwens wel een mooie omschrijving van ds. Harinck. Ja, ik heb het boek niet gelezen en ik weet er niet genoeg vanaf, maar ik vind wel dat het fout is. Echt een redenering om over naar huis te schrijven hor, daar ga ik mijn geloof op baseren. ](*,)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor henkie » 21 aug 2017 08:14

Mortlach schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/25159/en-de-aarde-bracht-voort-prof-dr-gijsbert-van-den-brink-2-/

Weer een vervolgvraag over dit onderwerp. En deze keer kan het niet duidelijker: het panellid weet niets van evolutie en heeft het boek niet gelezen, maar toch weet hij dat het allemaal fout moet zijn. ](*,)


Via interviews en recensies kun je volgens mij veel te weten komen over de insteek en de grote lijnen. Diverse lijnen zijn ook niet nieuw, die zie je ook terug bij aanhangers van Intelligent Design. Ik zie niet in waarom je het boek moet lezen om daar een mening over te hebben.

Moestuin schreef:Die vragenrubriek kan maar beter afgeschaft worden denk ik.

Helpt het als we er een liedtekst onderzetten met een Youtube-filmpje?

imro schreef:En serieuze vragen blijven liggen. ik zit nog steeds te wachten namelijk :?

Heb je de zoekfunctie gebruikt? 99% kans dat je vraag in het archief staat.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Cicero » 21 aug 2017 09:43

henkie schreef:Ik zie niet in waarom je het boek moet lezen om daar een mening over te hebben.

Ik wel. Om te beginnen om te voorkomen dat je een geheel verkeerde weergave geeft van de bedoeling van de schrijver. Dat doet ds. Harinck namelijk, en dan gooit hij er een knalharde veroordeling overheen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 21 aug 2017 09:53

henkie schreef:Via interviews en recensies kun je volgens mij veel te weten komen over de insteek en de grote lijnen. Diverse lijnen zijn ook niet nieuw, die zie je ook terug bij aanhangers van Intelligent Design. Ik zie niet in waarom je het boek moet lezen om daar een mening over te hebben.


Daarom had ik ook altijd van de lage cijfers voor mijn literatuur colleges :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 21 aug 2017 10:13

henkie schreef:Helpt het als we er een liedtekst onderzetten met een Youtube-filmpje?


Zeker en dan ben je bij mij aan het goede adres om je te adviseren :wink:

MoesTuin schreef:Neem een vraag als "Ik heb geen zin om te werken" :-?


bijpassende you tube link voor meer zin......zie https://www.youtube.com/watch?v=pKMi85GIebw oeps-smile (:)8

MoesTuin schreef:"ik wordt niet opgewonden" :-s
=;

bijpassende you tube link voor meer "zin"....... zie https://www.youtube.com/watch?v=CA_j-gxfZn4 omhelzing-smile :8>

henkie schreef:Heb je de zoekfunctie gebruikt? 99% kans dat je vraag in het archief staat.


Juist en daarom kan de vragenrubriek dicht en de archiefkast in blijvende werking.
99 % staat in de archiefkast
Vind het aller aardigst dat 1 % nog opengesteld wordt voor..... Youtube linkjes.....waardevol en blijde aanvulling, ik adviseer graag in deze..... :D \:D/ !:)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 21 aug 2017 10:45

henkie schreef:
Heb je de zoekfunctie gebruikt? 99% kans dat je vraag in het archief staat.


Ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, en nee, ik heb het antwoord er niet in teruggevonden.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 21 aug 2017 11:40

henkie schreef:Via interviews en recensies kun je volgens mij veel te weten komen over de insteek en de grote lijnen. Diverse lijnen zijn ook niet nieuw, die zie je ook terug bij aanhangers van Intelligent Design. Ik zie niet in waarom je het boek moet lezen om daar een mening over te hebben.

In hoofdlijnen met je eens Henkie. De grote lijnen daar mag je best een oordeel over geven zonder het boek gelezen te hebben. De grote lijnen van evolutieleer, van creationisme, van intelligent Design, ze zijn niet nieuw. In die zin ben ik in het boek tot dusverre ook nog niet echt hele nieuwe inzichten tegengekomen.

Toch valt me de volgende zinssnede wel op in het (eerste) antwoord van dhr. Harinck:
harinck schreef:De apostel zegt: “Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door het Woord Gods is toebereid, alzo dat de dingen die men ziet, niet geworden zijn uit dingen die gezien worden.” Dr. van den Brink heeft dit geloof dus niet, want hij gelooft dat de dingen die wij nu zien, voortgekomen zijn uit een eerste ruwe schepping, dus uit dingen die gezien worden.

Als je een boek niet gelezen hebt, moet je niet zo'n grote broek aantrekken dat je de schrijver met dergelijke uitspraken veroordeelt aan de hand van een schrijven wat je niet gelezen hebt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 21 aug 2017 11:44

Cicero schreef:Ik wel. Om te beginnen om te voorkomen dat je een geheel verkeerde weergave geeft van de bedoeling van de schrijver. Dat doet ds. Harinck namelijk, en dan gooit hij er een knalharde veroordeling overheen.

Eens. Je kunt een mening hebben (en mag die zelfs ventileren) over de achtergrond van een boek (de onderwerpen zijn nogmaals niet nieuw), maar de knalharde veroordeling die dhr. Harinck er tegenaangooit is op niets anders gebaseerd dan onderbuikgevoelens.

De man heeft vrij duidelijk gemaakt hoe hij over schepping/evolutie denkt, maar zijn mening over het bewuste boek is slechts op recensies door anderen gebaseerd...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 21 aug 2017 13:11

Met verbazing heb ik deze vraag gelezen
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/251 ... oondochter

Wat een ingewikkelde knoop en zie dat maar eens te ontrafelen. Mevrouw Rots probeert dat op haar eigen nuchtere wijze, maar ze heeft niet alle informatie w.b. de inhoud van de apps.

Ik zou het antwoord echt niet weten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 21 aug 2017 14:45

Chaya schreef:Ik zou het antwoord echt niet weten.


ik ook niet, maar dat ze dingen verzwijgt is tussen de regels door voor mij wel te lezen...
Wat ik vermoed is dat deze oma zich behoorlijk bemoeit heeft met de relatie van de zoon en schoondochter..

opa is wel welkom
oma kan het niet laten in opa's telefoon te kijken, oma heeft zelfs een copy voor haar pc
oma heeft de emails van zoon <--> schoondochter
opa mag niet appen met haar ...contact verbod opgelegd door oma?...wow

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Marleen1987 » 21 aug 2017 16:13

bijpassende you tube link voor meer zin......zie https://www.youtube.com/watch?v=pKMi85GIebw oeps-smile (:)8


Je deelde in mijn voorsteltopic wel mooiere liedjes overigens =D>


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten

cron