Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 23 mar 2017 11:47

Inmiddels is er een 2e antwoord binnen. Net zo waardeloos als het eerste. Het niveau van de vragenrubriek ,of liever, van de antwoorden is behoorlijk aan het dalen de laatste tijd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 23 mar 2017 12:12

Wat een vreemd antwoord. Het gaat van "opvoeding" rechtstreeks naar "autistische stoornis", beide op bijzonder wankele grond, moet ik zeggen.

En dan de tel je zegeningen... ach, hij gooit met spullen maar hij is in ieder geval niet verslaafd...

Het ironische is dat het panellid klaagt dat tegenwoordig iedereen maar een etiketje opgeplakt krijgt, om vervolgens doodleuk met de diagnose PDD NOS te komen...


Ik vermoed dat de vraagsteller beter was afgeweest met wat meer praktische adviezen:
1) Duidelijke grenzen stellen, met consequenties en je daar dan ook aan houden. Met spullen gooien is gewoon in geen enkele situatie acceptabel.
2) Uitzoeken of hij uberhaupt de moeite wil nemen om te veranderen; zo nee, dan lijkt de weg voorwaarts duidelijk. Niet leuk of wenselijk, maar wel duidelijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1926
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Pcrtje » 23 mar 2017 12:13

Ook het tweede antwoord vind ik opmerkelijk. Drs. Hoorn is niet op de hoogte van de huidige terminologie - hij heeft het over PDD-NOS - en ik vind het behoorlijk veel giswerk. Dat hij zegt dat het niet mee kunnen komen op school wijst in de richting van PDD-NOS vind ik heel raar. Alsof er niet andere zaken kunnen zijn die daaraan ten grondslag kunnen liggen. Dhr. Hoorn gaat mijns inziens ook wel heel snel uit van een beperkt aantal achterliggende zaken (vnml. autisme), hoewel hij wel aangeeft een slag om de arm te houden. Waar is zijn DD en de overwegingen van andere achterliggende problemen?

Waarom wordt deze vraag eigenlijk voorgelegd aan een predikant/kandidaat en niet aan een psycholoog of pedagoog?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 23 mar 2017 12:46

Pcrtje schreef:. Dhr. Hoorn gaat mijns inziens ook wel heel snel uit van een beperkt aantal achterliggende zaken (vnml. autisme), hoewel hij wel aangeeft een slag om de arm te houden. Waar is zijn DD en de overwegingen van andere achterliggende problemen?

Waarom wordt deze vraag eigenlijk voorgelegd aan een predikant/kandidaat en niet aan een psycholoog of pedagoog?


He, niet zulke lastige vragen stellen Pcrtje. DD is toch helemaal niet nodig, iedereen met afwijkend gedrag is ASS tegenwoordig jeweetzelluf :mrgreen:

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Katlheen » 23 mar 2017 20:50

Ik vraag me ook af waarom deze vraag door een predikant wordt opgepakt. Ik zou voor de gein deze vraag en antwoord eens aan mijn partner moeten voorleggen. Die is orthopedagoog in het speciaal onderwijs, die kan vast al een gedegener antwoord geven. En waarschijnlijk gewoon zeggen: ga eerst eens naar de juiste hulpverlener voor een antwoord.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 24 mar 2017 11:04

Ook de reacties mbt de sm vraag zijn verwijderd zonder duidelijke reden. Wellicht kan dan een reactie in de plaats komen van de beheerder waarom dat gebeurd is. Krijg sterk het gevoel dat dit niet altijd consequent gebeurd.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Prisma23 » 24 mar 2017 11:13

drernie schreef:Ook de reacties mbt de sm vraag zijn verwijderd zonder duidelijke reden. Wellicht kan dan een reactie in de plaats komen van de beheerder waarom dat gebeurd is. Krijg sterk het gevoel dat dit niet altijd consequent gebeurd.


De sm vraag is een typisch gevalletje "trol".
zie https://nl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=48579453

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 24 mar 2017 12:14

Ook zonder "trol" status heb ik het antwoord met gekromde tenen gelezen.

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 24 mar 2017 12:28

Begrijp niet zo goed wat er vreemd is aan het antwoord. Er wordt een analyse gegeven over het ontstaan en het in standhouden van dergelijke gevoelens/gedrag.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 24 mar 2017 12:42

Prisma23 schreef:De sm vraag is een typisch gevalletje "trol".
zie https://nl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... d=48579453


Als het echt een trol is, zou de vraag zelf moeten worden verwijderd, vind je ook niet?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 24 mar 2017 12:43

Katlheen schreef:Ik vraag me ook af waarom deze vraag door een predikant wordt opgepakt. Ik zou voor de gein deze vraag en antwoord eens aan mijn partner moeten voorleggen. Die is orthopedagoog in het speciaal onderwijs, die kan vast al een gedegener antwoord geven. En waarschijnlijk gewoon zeggen: ga eerst eens naar de juiste hulpverlener voor een antwoord.


Ik ben erg benieuwd naar de reactie. Laat je dat even weten?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Katlheen » 24 mar 2017 13:12

@Mortlach: Laat ik het zo zeggen: mijn vrouw rolde van de bank van het lachen. Van verbazing om de gegeven antwoorden. Maar ergens vond ze het ook wel triest dat iemand met deze problematiek zo'n antwoord krijgt. Volslagen uit de lucht gegrepen theorieën zonder fatsoenlijke onderbouwing. Waarom wordt zo'n vraag neergelegd bij iemand wiens vakgebied het niet is? Als ik een theologische vraag heb, verwacht ik dat een predikant/priester/theoloog daar antwoord op geeft. Als ik een vraag heb over broodbakken, leg ik de vraag neer bij een bakker. Als ik een medische vraag heb leg ik de vraag neer bij een arts. Lijkt mij best logisch. Kan RW aangeven waarom deze vraag bij deze persoon is neergelegd voor een antwoord?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 24 mar 2017 13:16

Lijkt me absoluut geen trolvraag van dat SM meisje. Die zit gewoon helemaal in de knoop en heeft hulp nodig. Krijg je vervolgens te horen dat dat niet op Refoweb mag en dat dit toch wel zo n beetje het allerslechtste is wat je kan doen.
Nou dat is lekker dan; "Ik kom zelf 'uit de wereld' maar dit slaat echt alles". (verwijderde reactie)
Heb je wel wat geleerd van de Here Jezus zeg als je dat durft te zeggen ](*,)

Trouwens, is dat antwoord van Wilbert nou echt zo belabberd? Volgens mij niet hoor, hij serveert haar in elk geval niet af.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 24 mar 2017 13:56

pindas83 schreef:Trouwens, is dat antwoord van Wilbert nou echt zo belabberd? Volgens mij niet hoor, hij serveert haar in elk geval niet af.


Helaas is het antwoord: zoek hulp bij een geschikte hulpverlener wat weggestopt en begraven onder een religieus sausje. " ... gaan delen wat je denkt en voelt en een vorm van liefde gaan ervaren bij mensen die de liefde en vergeving van Jezus Christus zelf kennen." Dit vond ik zelf een van de vreemdere adviezen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 24 mar 2017 14:24

Mortlach schreef:
Helaas is het antwoord: zoek hulp bij een geschikte hulpverlener wat weggestopt en begraven onder een religieus sausje. " ... gaan delen wat je denkt en voelt en een vorm van liefde gaan ervaren bij mensen die de liefde en vergeving van Jezus Christus zelf kennen." Dit vond ik zelf een van de vreemdere adviezen.


Ja daar heb je wel een punt, het is goed bedoeld maar wel wat vaag. Professionele hulp is wel wenselijk lijkt me inderdaad.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten