Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Penguin78
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2017 11:12
Locatie: huiszoekend
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Penguin78 » 05 mar 2017 12:37

Iemand van geheel buitenaf was zo 'geraakt' door het bericht en antwoord dat zij er zelfs een blog aan gewijd heeft:

*Verwijderd door moderator. Geen atheistische propaganda hier a.u.b.*

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Pcrtje » 05 mar 2017 13:04

drernie schreef:En alle reacties zijn verwijderd.
MoesTuin schreef:waarom zijn de antwoorden ook nog verwijderd?
en dat NB in een vragenrubriek.
Autoritair systeem zég!

Dan verwacht ik ook hier zeer zeker een antwoord vanuit de Moderatie waarom dit zo gedaan is in deze rubriek, wat nog niet gebeurd is.
RefoWebForum hoort toch ook bij de Vragenrubriek?
Dacht dat Refoweb wat milder was, maar hier gaan we met zo'n opstelling richting het andere Refoforum
Schokkend!
Ik denk dat de meeste reacties niet conform de vragenrubriekregels waren. De regels stellen namelijk dat een reactie iets moet toevoegen aan het antwoord en dat ze niet in strijd is met het antwoord.
"Een libelle zweeft over het water..."

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 05 mar 2017 13:19

Mijn reactie was dat mij afvroeg welke rol de geaardheid van de vragensteller in dit geheel speelde en ging dus niet over de toonzetting van het anrwoord.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 mar 2017 15:33

Ik heb de vraag en vooral het antwoord met stijgende verbazing zitten lezen.
Gelukkig lees ik in dit topic alleen maar reacties die mij hoopvol stemmen.

drernie schreef:Mijn reactie was dat mij afvroeg welke rol de geaardheid van de vragensteller in dit geheel speelde en ging dus niet over de toonzetting van het anrwoord.

Daar ging de vraag volgens mij niet over.

Het hele antwoord is zo lomp en kort door de bocht geschreven dat je zou denken dat de redactie een hekel heeft aan de persoon die de vraag stelt. Uiteraard kunnen zij zien via welk IP-adres de vraag binnenkomt. Zou dat er iets mee te maken hebben?

Vragensteller heeft hier in ieder geval helemaal niets aan. Ik zou hem willen adviseren om het gesprek met zijn familie aan te gaan. Als zulke dingen niet uitgesproken worden gaat het onvermijdelijk tussen hem en de familie instaan.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor benefietdiner » 05 mar 2017 17:20

Ik weet ook niet wie het antwoord geschreven heeft maar ik denk Omega van Ref-Web.

Maar ik begrijp al de verontwaardigde reacties niet zo goed hier boven.

Ik ben het volkomen eens met Omega, er vanuit gaande dat hij de reactie geschreven heeft.

Ja het is inderdaad een hard antwoord maar dat is ook nodig want de duivels is ook kei- en keihard.

In vraagsteller zie ik namelijk niets anders dan een femelarij in zijn vraag om zijn eigen gelijk te krijgen. Zogenaamd super aardig doen om met zogenaamde goede bedoelingen vrede met zijn familie terug te winnen en hem te accepteren in zijn goddeloos bestaan, dat kan nooit samen gaan. De duivel en God zijn twee tegen polen en kunnen geen gemeenschap hebben met elkaar. Weten we niet hoe Christus te strijden gehad heeft met de duivel.
Kies je voor atheïsme de duivel dan moet je ook met heb leven en sterven.

Ref-web (Omega) perfect antwoord.

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Marleen1987 » 05 mar 2017 17:53

Als je dit een perfect antwoord vind... Dan vind ik dat erg triest.

En dan ben ik blij dat ik op mijn zoektocht mensen trof die mij niet veroordeelde (want dit gebeurt hier gewoon). EN me hulp hebben geboden. Ben ik blij toe dat ik me vragen niet hier heb gesteld in ieder geval

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor benefietdiner » 05 mar 2017 18:26

Marleen1987 schreef:Als je dit een perfect antwoord vind... Dan vind ik dat erg triest.

En dan ben ik blij dat ik op mijn zoektocht mensen trof die mij niet veroordeelde (want dit gebeurt hier gewoon). EN me hulp hebben geboden. Ben ik blij toe dat ik me vragen niet hier heb gesteld in ieder geval

Dat mag jij triest vinden maar ik zie niets anders in de vraagsteller een duivel op kousenvoeten. ‘De duivel op kousevoeten is veel gevaarlijker dan de duivel op klompen’ dat wil dus zeggen stilletjes, ongemerkt moeten wij een atheïst accepteren en..... dat doen we nooit. Als de vraagsteller kiest voor atheïsme moet hij ook de gevolgen daarvan dragen en dat wil hij niet en dat vind ik triest.

Waar kan je een atheïst hulp mee bieden anders als met de eeuwige dood en hel. Dat moet keihard gezegd worden want leven en dood staan hier linea recta tegen over elkaar!

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Marleen1987 » 05 mar 2017 19:22

Maar stel nou dat Jezus hier nog op aarde rond had gelopen. En deze jongeman was naar Jezus gegaan en had hem dezelfde vraag gesteld.
Had Jezus denk je hetzelfde gezegt op deze manier op deze toon?
Ik denk het niet ik denk dat jezus hem met liefde zou hebben onderwezen en hem op een vriendelijke manier antwoord zou hebben gegeven. Ook al is het volgens jou de duivel in schaapskleren of hoe je dat noemt. Wat ik trouwens niet geloof.
Ik zie in zijn vraag meer pijn en verdriet enz En zie ongeveer zijnverhaal mijn eigen zoektocht. Ben ik dan volgens jullie ook slecht en de wolf in schaapskleren.... Dan zou ik wel goed opletten als ik dat ben...

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 05 mar 2017 20:07

Marleen1987 schreef:Maar stel nou dat Jezus hier nog op aarde rond had gelopen. En deze jongeman was naar Jezus gegaan en had hem dezelfde vraag gesteld.
Had Jezus denk je hetzelfde gezegt op deze manier op deze toon?


Joh, Marleen, die Jezus kennen ze hier helemaal niet. Hun Jezus zit opgesloten in een geschrift en daarmee doven ze ook Zijn Geest uit. Het is werkelijk tenenkrommend dat zij die hun mond vol hebben van Zijn Naam diezelfde Naam zo naar beneden halen door dit soort retoriek te spuien. Zei de Meester niet dat ze (de farizeeres) allemaal wit gepleisterde graven waren....? Waarvan acte!
Laatst gewijzigd door Boanerges op 05 mar 2017 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Penguin78
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2017 11:12
Locatie: huiszoekend
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Penguin78 » 05 mar 2017 20:20

benefietdiner schreef:
Dat mag jij triest vinden maar ik zie niets anders in de vraagsteller een duivel op kousenvoeten. ‘De duivel op kousevoeten is veel gevaarlijker dan de duivel op klompen’ dat wil dus zeggen stilletjes, ongemerkt moeten wij een atheïst accepteren en..... dat doen we nooit. Als de vraagsteller kiest voor atheïsme moet hij ook de gevolgen daarvan dragen en dat wil hij niet en dat vind ik triest.

Waar kan je een atheïst hulp mee bieden anders als met de eeuwige dood en hel. Dat moet keihard gezegd worden want leven en dood staan hier linea recta tegen over elkaar!


Een duivel op kousenvoeten :lol: :lol: :lol: Waar in de bijbel wordt gewaarschuwd voor een duivel op kousenvoeten als zijnde gevaarlijker dan een duivel op klompen :lol: :lol: :lol: Je bent een echte komiek Benefietdiner :lol: :lol: :lol:

Toen ik me nog als 'gelovige' beschouwde accepteerde ik ieder wezen als een schepsel van God en accepteerde ik een ieder hoe hij of zij ook in het leven stond ... nu ik het heb losgelaten een gelovige te zijn accepteer ik nog steeds een ieder.

Zonder angst kijk ik overigens aan tegen mijn toekomst met de 'eeuwige dood en hel' :lol: :lol: :lol:

Ben ik een duivel op kousenvoeten of ben ik er eentje op klompen? Mag ik er ook eentje zijn op Nike Air? :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor benefietdiner » 05 mar 2017 21:23

Marleen1987 schreef:Maar stel nou dat Jezus hier nog op aarde rond had gelopen. En deze jongeman was naar Jezus gegaan en had hem dezelfde vraag gesteld.
Had Jezus denk je hetzelfde gezegt op deze manier op deze toon?
Ik denk het niet ik denk dat jezus hem met liefde zou hebben onderwezen en hem op een vriendelijke manier antwoord zou hebben gegeven. Ook al is het volgens jou de duivel in schaapskleren of hoe je dat noemt. Wat ik trouwens niet geloof.
Ik zie in zijn vraag meer pijn en verdriet enz En zie ongeveer zijnverhaal mijn eigen zoektocht. Ben ik dan volgens jullie ook slecht en de wolf in schaapskleren.... Dan zou ik wel goed opletten als ik dat ben...
Dat is juist het probleem. Hij gaat helemaal niet naar Jezus hij luistert naar zijn tegenstander en geeft zich er aan over.‘Strijd om in te gaan’ heeft Jezus niet voor niets gezegd.

Was het maar pijn en verdriet, het is sluwheid. Als het echt pijn en verdriet was draait hij om. Nee het gaat van kwaad tot erger want hij wil ook nog, na te zijn geaccepteerd als atheïst, trouwen in een homofile relatie en dan is maar een mogelijkheid die ik al geschetst hebt.

Penguin78
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2017 11:12
Locatie: huiszoekend
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Penguin78 » 05 mar 2017 21:33

Marleen1987 schreef:.
Ik zie in zijn vraag meer pijn en verdriet enz En zie ongeveer zijn verhaal mijn eigen zoektocht. Ben ik dan volgens jullie ook slecht en de wolf in schaapskleren.... Dan zou ik wel goed opletten als ik dat ben...


Ben best benieuwd naar jou verhaal en zoektocht, wat je ook bent, voor mij ben je niet slecht en zeker geen wolf in schaapskleren, je mag zijn wie je bent, Marleen :)

Overigens ik ben een schaap in wolfskleren :wink: Hoewel ik toch liever een geit ben :lol:
Laatst gewijzigd door Penguin78 op 05 mar 2017 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Penguin78
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2017 11:12
Locatie: huiszoekend
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Penguin78 » 05 mar 2017 21:43

*verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 06 mar 2017 09:52

benefietdiner schreef:Ik weet ook niet wie het antwoord geschreven heeft maar ik denk Omega van Ref-Web.

Ik vermoed dat je gelijk hebt.
Ook op het forum en in de reacties onder antwoorden komt hij vaak bot en ondoordacht uit de hoek (opponenten wegzetten als dom, in plaats van met argumenten te komen...).
Ik heb enige jaren geleden al besloten niet meer op zijn posts in te gaan op het forum (hoewel ik me ervan bewust ben dat ik dat in dezen indirect toch doe)

Ook het feit dat er wel in dit onderwerp gemodereerd wordt, maar dat er geen verantwoording genomen wordt voor de geplaatste tekst wijst in die richting.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 06 mar 2017 10:02

benefietdiner schreef:Als de vraagsteller kiest voor atheïsme moet hij ook de gevolgen daarvan dragen en dat wil hij niet en dat vind ik triest.

Atheisme is geen keuze, ik ken genoeg mensen die van hun geloof zijn gevallen zonder dat dat een bewuste keuze is.
Net zoals geloven geen keuze is.

Bovendien, een atheist gelooft niet in de gevolgen waar jij in gelooft, waardoor een gesprek in wederzijds onbegrip zal stranden.
Jij gelooft de Koran niet (neem ik aan), en zult dus ook niet gevoelig zijn voor de argumenten die uit dat boek komen.
De enige manier om een atheist/agnost voor God te winnen (ervaringsdeskundige) is om Zijn liefde te tonen, en vanuit die insteek het gesprek aan te gaan.
En als ik de vraag lees is juist het uitstralen van
Gods liefde iets wat zijn familie mist, en waar degene die het antwoord gefabriekt heeft ook de slag mist.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron