Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Optimatus » 26 feb 2013 18:33

Het is aan de Modschaft om daar de hand in te houden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor schelpje3 » 26 feb 2013 18:39

Dat weet ik, maar die lezen toch mee? En vinden dit kennelijk aanvaardbaar. Het raakt mij persoonlijk niet hoor, ben wel e.e.a. gewend, maar het lijkt mij geen reclame voor een forum.

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Kvinna » 26 feb 2013 18:57

Jullie hebben helemaal gelijk. Ik had een beetje over het hoofd gezien dat er een meer besloten gedeelte is op het forum. Ik kijk meestal via 'toon actieve onderwerpen' en dan zie ik niet zo in welk subforum het thuishoort.
Evengoed vraag ik me af of dit forum wel toekomst heeft (maar dat weet niemand natuurlijk), omdat er toch niet veel inhoudelijke gesprekken gevoerd worden, imho.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor JeeWee » 26 feb 2013 21:21

schelpje3 schreef:Ja en op het open forum mag je beledigd worden als je tegen de stroom ingaat. Helaas ben ik de enige tot nu toe, wat de rest overtuigt van het gelijk aan hun zijde en gaat het beledigen gewoon door.
Prima, ik kijk dus niet meer, maar voor andere lezers is het duidelijk dat je zo met elkaar omgaat, als christenen en ga je Bijbelteksten misbruiken. Niet zo vreemd dat er dan velen afhaken.

loop toch niet zo te miepen.
Doe gewoon als de kippen: pik er uit wat je bevalt...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Optimatus » 26 feb 2013 23:04

Kvinna, kom gerust eens meepraten in de besloten fora.

Wat betreft kippen: fijne vergelijking, er wordt nogal wat gekakeld op dit forum :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor mw » 27 feb 2013 19:18

Teksten worden er weleens misbruikt, maar ach...wie is daar nu niet goed in? Heerlijk toch om een bijbeltekst naar je hand te zetten.
De andere kant gebeurd helaas ook veel op dit forum: een mening/overtuiging hebben, zeggen dat deze gebasseerd is op de bijbel, maar vervolgens niet willen/kunnen benoemen op welk bijbelgedeelte de mening/overtuiging gebasseerd is. Helaas is dat diepgeworteld in de reformatorische kring en heeft het weinig goeds gebracht.

Maar goed... waar ik ben als reformatorsche deelnemer van dit forum: na al die jaren heb ik zo'n beetje elke discussie wel een paar keer gevoerd. In herhaling blijven vallen vind ik niet zo fijn. Daarnaast is mijn vrije tijd stukken minder dan jaren geleden.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Pcrtje » 27 feb 2013 19:27

Is er eigenlijk al een definitie voor 'reformatorisch'? Dan kan ik ook even bekijken of ik daaronder val. :)
"Een libelle zweeft over het water..."

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor xsidd » 28 feb 2013 09:11

Haha ja Pcrtje:-)

Wat is de definitie van Refomatorisch?

En wat is het doel van deze vraag van de topic schrijfster?

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Spons » 28 feb 2013 18:16

mw schreef:Teksten worden er weleens misbruikt, maar ach...wie is daar nu niet goed in? Heerlijk toch om een bijbeltekst naar je hand te zetten.
De andere kant gebeurd helaas ook veel op dit forum: een mening/overtuiging hebben, zeggen dat deze gebasseerd is op de bijbel, maar vervolgens niet willen/kunnen benoemen op welk bijbelgedeelte de mening/overtuiging gebasseerd is. Helaas is dat diepgeworteld in de reformatorische kring en heeft het weinig goeds gebracht.

Maar goed... waar ik ben als reformatorsche deelnemer van dit forum: na al die jaren heb ik zo'n beetje elke discussie wel een paar keer gevoerd. In herhaling blijven vallen vind ik niet zo fijn. Daarnaast is mijn vrije tijd stukken minder dan jaren geleden.


maar daar in tegen heb je wel weer de ruimte... dus wat wil je ...ruimte of vrij tijd... :P

tsja bepaalde discussies zijn al gevoerd maar soms heb ik het idee dat bepaalde dingen echt neer gepoot worden om reacties uit te lokken of waarvan ik denk..... ja zo kan je wel van elk woord een discussie maken... aan de ene kant heb je ook types die een bepaalde kokervisie hebben en niet daarvan durven af te wijken.... want stel je voor... en aan de andere types die juist express de boel lopen op te stoken met onzinnige topics .. ergens moet een balans komen en wat betreft geloof is er niks mis mee als je bij de buren kijkt, leent en leert zodat je eigen geloof versterkt kan worden, maar dan moet je er wel voor open staan.

een wat strenger beleid zou op zich niet verkeerd zijn maar ook weer niet zo streng dat je een reoboth forum of iets dergelijks krijgt waar alles een eenheidsworst is omdat ze allemaal gelijk gestemd zijn...

Een balans vinden is lastig...

Ctje
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2010 18:04

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Ctje » 05 mar 2013 21:00

Hier!

Maar ben geen actieve bezoeker... lees regelmatig even wat door en als ik het niet laten kan reageer ik even.

Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Floppie » 04 mei 2013 17:17

Een deel van de rechterflank van de reformatorische gezindte komt hier echt niet meer. En dat heeft alles te maken met de bejegening. Als we kijken naar de talloze karikaturen die over dat deel te vinden zijn, dan zit de verhouding goed scheef. Maar goed, dan krijg je misschien de mix die men het liefste hier wil hebben? Je hoort in ieder geval niet alle refo's meer.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor mealybug » 04 mei 2013 17:23

Floppie schreef:Een deel van de rechterflank van de reformatorische gezindte komt hier echt niet meer. En dat heeft alles te maken met de bejegening. Als we kijken naar de talloze karikaturen die over dat deel te vinden zijn, dan zit de verhouding goed scheef. Maar goed, dan krijg je misschien de mix die men het liefste hier wil hebben? Je hoort in ieder geval niet alle refo's meer.


Denk je niet dat dat meer te maken heeft met het gegeven dat hun argumenten niet steekhoudend genoeg zijn, en de prediking te onbegrijpelijk , dode dogma's versus een levend geloof, dat ze elders wel zien.
Waarom zijn clubs als Jijdaar en Heartcry zo populair, denk je?

Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor Floppie » 04 mei 2013 18:09

mealybug schreef:Denk je niet dat dat meer te maken heeft met het gegeven dat hun argumenten niet steekhoudend genoeg zijn, en de prediking te onbegrijpelijk , dode dogma's versus een levend geloof, dat ze elders wel zien.
Waarom zijn clubs als Jijdaar en Heartcry zo populair, denk je?


Ik doel ergens anders op, mealybug. Het gaat mij erom dat er dus mensen uit de rechterflank van de reformatorische gezindte zijn, die niet meer op dit forum komen door de manier waarop er met hun standpunten wordt omgegaan. Je kunt het ergens niet mee eens zijn, maar dat wil niet zeggen dat je dan gelijk karikaturen mag gaan maken of fatsoensnormen mag laten varen. Ook al raakt het je misschien emotioneel behoorlijk.

En wat dat levende geloof betreft: Daar verschillen we nogal over van mening, denk ik. Maar goed, dat is een totaal ander topic.

Wat betreft Jijdaaf en Heartcry: Die zijn deels populair, lang niet alle jongeren uit de rechterflank van de reformatorische gezindte gaan daarnaar toe. En een groot deel gaat daar gewoon weloverwogen NIET naar toe. Heb je zulke jongeren en zulke mensen weleens gesproken?
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor irmo » 05 mei 2013 20:04

Spons schreef:
maar daar in tegen heb je wel weer de ruimte... dus wat wil je ...ruimte of vrij tijd... :P

tsja bepaalde discussies zijn al gevoerd maar soms heb ik het idee dat bepaalde dingen echt neer gepoot worden om reacties uit te lokken of waarvan ik denk..... ja zo kan je wel van elk woord een discussie maken... aan de ene kant heb je ook types die een bepaalde kokervisie hebben en niet daarvan durven af te wijken.... want stel je voor... en aan de andere types die juist express de boel lopen op te stoken met onzinnige topics .. ergens moet een balans komen en wat betreft geloof is er niks mis mee als je bij de buren kijkt, leent en leert zodat je eigen geloof versterkt kan worden, maar dan moet je er wel voor open staan.

een wat strenger beleid zou op zich niet verkeerd zijn maar ook weer niet zo streng dat je een reoboth forum of iets dergelijks krijgt waar alles een eenheidsworst is omdat ze allemaal gelijk gestemd zijn...

Een balans vinden is lastig...



Misschien zijn ze ook wel weg omdat ze geen argumenten meer hebben en de niet-gelovigen lastig vinden?

Ik had echt serieus gehoopt om op dit forum bewijzen of argumenten te vinden voor de reformatorische manier van geloven, of voor christelijk geloven in het algemeen. Helaas, ik ben dat nog niet tegengekomen. Ik wil wel een serieuze discussie aangaan, maar dat is lastig als mensen in hun eigen waarheid vastzitten. Als je te lang met tegenargumenten komt, worden mensen boos en voelen ze zich beledigd omdat " hun" waarheid aangevallen wordt. Kan ik me wel voorstellen, maar het doet niks voor de overtuigingskracht.

Ik ben bereid om mijn godsbeeld en mijn religie te onderzoeken. Maar, zijn christenen dat ook? Als iemand mij kan bewijzen dat ik verkeerd zit en dat het christendom wel de juiste weg zou zijn, ben ik bereid om daar echt heel serieus mee aan de gang te gaan en misschien, word ik wel christen :shock: . Maar dan moet je wel met argumenten komen, ipv " wij vinden dat zo, dus dan is het zo" of, nog erger, " het staat in de bijbel, dus dan is het zo". Daar heb ik gewoon niks aan.

Ik zou zeggen; een uitdaging aan alle christenen op dit forum: Waarom zou ik christen willen zijn en waarom moet ik die godsdienst aannemen?

Kom op, overtuig me!!

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Waar zijn de reformatorische deelnemers aan dit forum?

Berichtdoor boer » 05 mei 2013 20:20

Floppie schreef:
Ik doel ergens anders op, mealybug. Het gaat mij erom dat er dus mensen uit de rechterflank van de reformatorische gezindte zijn, die niet meer op dit forum komen door de manier waarop er met hun standpunten wordt omgegaan. Je kunt het ergens niet mee eens zijn, maar dat wil niet zeggen dat je dan gelijk karikaturen mag gaan maken of fatsoensnormen mag laten varen. Ook al raakt het je misschien emotioneel behoorlijk.

En wat dat levende geloof betreft: Daar verschillen we nogal over van mening, denk ik. Maar goed, dat is een totaal ander topic.

Wat betreft Jijdaaf en Heartcry: Die zijn deels populair, lang niet alle jongeren uit de rechterflank van de reformatorische gezindte gaan daarnaar toe. En een groot deel gaat daar gewoon weloverwogen NIET naar toe. Heb je zulke jongeren en zulke mensen weleens gesproken?


ja , ik wel,en het antwoord is, mijn familie :roll:
En ze verboden hun kinderen ook om refoweb te bezoeken, want de vragenrubriek vonden ze nog veel stuitender dan het forum.
Dus ik denk eerder dat de achterban de vragenrubriekverafschuwt dan een paar antwoorden van een atheist b.v..
Trouwens , met de Bijbel ernaast is toch overal uit te komen?
Onderzoeken is de opdracht.
Of je laat je natuurlijk niets ''gezeggen'', maar kijk er dan ook niet van op dat anderen je vergelijken met farizeers, die hadden die eigenwijzigheid nl. ook al..


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten