Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Hans61
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jun 2008 15:38

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor Hans61 » 11 feb 2013 15:46

1a2b3c,

Fouten hebben is niet prijzenswaardig,ze erkennen/toegeven wel.
(vind ik)....

Moedig is misschien ook wel een woord wat ervoor in aanmerking komt.

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor 1a2b3c » 11 feb 2013 16:16

Hans61 schreef:1a2b3c,

Fouten hebben is niet prijzenswaardig,ze erkennen/toegeven wel.
(vind ik)....

Moedig is misschien ook wel een woord wat ervoor in aanmerking komt.

Iets rechtzetten wat je zelf onderuit gehaald hebt zou gewoon normaal moeten zijn, waar idd moed voor nodig kan zijn. (vind ik :wink: )

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor xsidd » 12 feb 2013 09:28

@1a2b3c

Kben het met je eens wat je zegd.

Toch denk ik nu, als iedereen hier of Refoweb elkaar eerlijk hun fouten zouden toegeven, zou het al zeker een stuk vriendelijker zijn meen ik.

Wat er nu gebeurd is dat men het verwijdert, maar men erkent elkaar geen schuld in iets... Dat hoopt zich dan toch op tot de volgende discusie waar dan een confrontatie uit voorkomt?

Ik acht dat waardeloos.

Groet

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor Lichtzwaard » 12 feb 2013 12:52

xsidd schreef:@1a2b3c

Kben het met je eens wat je zegd.

Toch denk ik nu, als iedereen hier of Refoweb elkaar eerlijk hun fouten zouden toegeven, zou het al zeker een stuk vriendelijker zijn meen ik.

Wat er nu gebeurd is dat men het verwijdert, maar men erkent elkaar geen schuld in iets... Dat hoopt zich dan toch op tot de volgende discusie waar dan een confrontatie uit voorkomt?

Ik acht dat waardeloos.

Groet


Je vergeet een ding dat een forum net de straat is en daar loopt ook van alles rond;een ding op een algemeen forum is er meer vriendelijkheid en vriendschap als op dit christelijk forum.Voorts is er met dit forum niets mis en lopen er hier mensen rond die wel weten wat vriendelijkheid is en vriendschap;dus zoek je vrienden hier zorgvuldig uit de rest is niet relevant totaal niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor hubert » 12 feb 2013 15:14

Hebt uw vijanden lief!

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor xsidd » 13 feb 2013 08:26

@Lichtzwaard

Ik erken dat dit een open forum is waar ieder kan reageren inderdaad. Ik hoop dan maar dat als men dat wilt dan men goed en positief wil handelen...

@Hubert

Ja, dat is waar wat je zegt. Maar als ik eerlijk in mijn hart kijk vind ik dat zeer lastig tot nu toe.

Als iemand lelijk doet tegen mij op afstand terwijl ik hem of haar niet ken gaat het nog wel, maar als iemand door zijn of haar woorden me vernederd, kleinneerd, of bewust pijn doet vind ik dat heel lastig om met hem of haar in liefde om te gaan.

Ik kan er heel veel vrome woorden bij gebruiken maar dat doe ik niet, want zo is dat voor mij in de praktijk.

Groet:)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor mona » 09 feb 2016 07:59

Ik weet niet waar we met zijn allen op Refoweb mee bezig zijn, maar we dragen momenteel alleen maar shit uit naar de wereld. Volgens mij kan dit hele forum, inclusief moderators, beter de 40 dagen tijd gebruiken om tot bezinning te komen. Verschrikkelijk, wat een happening momenteel.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor StillAwake » 09 feb 2016 08:06

mona schreef:Ik weet niet waar we met zijn allen op Refoweb mee bezig zijn, maar we dragen momenteel alleen maar shit uit naar de wereld. Volgens mij kan dit hele forum, inclusief moderators, beter de 40 dagen tijd gebruiken om tot bezinning te komen. Verschrikkelijk, wat een happening momenteel.

Toch is het feitelijk maar 1 persoon die op dit moment uit zijn stekker gaat.
Om het hele forum daarvan te betichten is wellicht ook niet eerlijk...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Kwartet
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2016 09:36

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor Kwartet » 09 feb 2016 09:42

Ik heb voor de eerste keer een kijkje genomen op Refoweb. Maar wat ik al ben tegengekomen stelt mij erg teleur.
Wat een vijandschap en strijd, vooral over kerk en geloofszaken, ik had verwacht dat er meer naar verbinding dan naar verschil zou worden gezocht!
Uiteraard geldt dit niet voor alle berichten. Maar voor mij geldt: ik houd het hier liever voor gezien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor hans0166 » 09 feb 2016 09:53

Toch is het feitelijk maar 1 persoon die op dit moment uit zijn stekker gaat.
Om het hele forum daarvan te betichten is wellicht ook niet eerlijk...


klopt, maar net als een tijdje terug ook eentje met zo'n plaat voor z''n kop en waarschijnlijk lid van dezelfde christen taliban groep kan ie wel gewoon doorgaan met het verkondigen van zijn extremistische interpretatie en onbenul van geschiedenis.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor Speedy » 09 feb 2016 09:54

Kwartet schreef:Ik heb voor de eerste keer een kijkje genomen op Refoweb. Maar wat ik al ben tegengekomen stelt mij erg teleur.
Wat een vijandschap en strijd, vooral over kerk en geloofszaken, ik had verwacht dat er meer naar verbinding dan naar verschil zou worden gezocht!
Uiteraard geldt dit niet voor alle berichten. Maar voor mij geldt: ik houd het hier liever voor gezien.


Yep, helaas is dat zo en dat zal helaas blijven tot de dag van de wederkomst van Christus.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor MoesTuin » 09 feb 2016 11:06

Ik wil even de reactie van Rotterdam citeren (vanuit de rokendevlaswiektopic)
Rotterdam omschrijft hier precies de kern, momenteel is 1 nieuwe deelnemer vreselijk tekeer aan het gaan alhier, maar er is al lang veel meer aan de hand.

rotterdam schreef:Waarom maken jullie zich zo druk over deze man ?
Er is zoveel fundamentalistische prietpraat.
Ook de dominees van de grote(re) officiële kerken (lees het R.D. zou ik zeggen) doen hier aan mee, ze deinzen er niet voor terug collega's uit te maken voor al wat "lelijk" is.
Nooit gelezen of gehoord wat ze schrijven en zeggen over de R.K.K. (paus is de antichrist). Over de P.K.N. ? (valse kerk van leugenaars).
Of zijn jullie verontwaardigd dat deze meneer Burggraaf ook de reformatorische dominees aanpakt ?
Je mag de vrijzinnigen, de R.K.K. wel beledigen maar de G.G. en de S.G.P. niet ?
Praktisch iedere (zeker de grotere) kerk kent kent z'n eigen extremistische flanken. Zowel naar links als naar rechts.

En heus niet alleen binnen het protestantisme - je moet Catholica eens lezen, dat is een publicatie van de stichting Kerk en Geloof en de stichting Internationaal Katholiek Informatiebureau. In de rechtszaak tegen de Noorse massamoordenaar Breivik bleek dat hij een groot sympathisant was (is) van deze stichting. Binnen de R.K.K. worden ze gezien als taliban-katholieken.

Een H.H.K. dominee schrijft "De PKN is een valse, plurale kerk en daar behoor je niet in te verkeren, en als je er wel in verkeerd dan dien je eruit te vertrekken. Gods ware volk kan onmogelijk verkeren in zo'n vals bolwerk, net zo min als men in de roomse kerk kan verkeren".
Wat is dit anders dan meneer Burggraaf ?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor Arco » 09 feb 2016 11:27

Ik snap niet zo goed waar men zich zo druk over maakt. Refoweb is een ontmoetingsplaats voor jongeren uit de gereformeerde gezindte. Er zijn discussie, die soms niet echt netjes verlopen. Maar ja, om je daar nu druk over te maken.

Refoweb is geen missionair platform, hoewel het openstaat voor iedereen. Dat er discussies gevoerd worden die soms ver van de reformatorische achtergronden af staan, dat gebeurd. Het leven is nu eenmaal diverser dan alleen de eigen gezindte.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor mona » 09 feb 2016 11:42

Arco schreef:Ik snap niet zo goed waar men zich zo druk over maakt. Refoweb is een ontmoetingsplaats voor jongeren uit de gereformeerde gezindte. Er zijn discussie, die soms niet echt netjes verlopen. Maar ja, om je daar nu druk over te maken.
Refoweb is geen missionair platform, hoewel het openstaat voor iedereen. Dat er discussies gevoerd worden die soms ver van de reformatorische achtergronden af staan, dat gebeurd. Het leven is nu eenmaal diverser dan alleen de eigen gezindte.


Zo mag je er over denken. Blijft altijd nog het feit van beschaving staan.
Je kunt ook normaal praten, niet schelden, niet spotten, geen steken onder de gordel, geen druipend sarcasme.
Dan heb ik het nog alleen maar over gewone omgangsregels.
En nog niet eens over de christelijke omgangsregel: Zie, hoe lief ze elkaar hebben.....
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Wat draagt Refoweb uit naar de wereld?

Berichtdoor mona » 09 feb 2016 11:43

MoesTuin schreef:maar er is al lang veel meer aan de hand


Ja, al jaren is hier onverdraagzaamheid aan de hand.
En dan mag iedereen zijn/haar hand in eigen boezem steken.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten