Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reageren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor schelpje3 » 21 dec 2012 14:55

Mortlach schreef:
DIe heb ik dan zeker gemist? Of misschien heb ik wel gereageerd, want ik vind niet gauw iets 'smerig', maar dan ben ik het allang weer vergeten.

Was op maandagmorgen, dan is het hier meestal niet zo druk. GELUKKIG. Ik hoop dat weinige het gezien hebben.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor xsidd » 21 dec 2012 15:32

@Schelpje3

Wat wil je zeggen? Je mag ook wel zeggen wat die "smerige" vraag is... dan is het voor iedereen duidelijk. Of als je het zo "smerig" vond dat je het niet wil uitspreken mag je me ook een pb sturen als je wilt...

Groet

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor boer » 21 dec 2012 21:05

Wat ik nog vergat te zeggen, is dat ik hier heb ervaren , dat de ingesleten traditie heerst over de christelijke vrijheid om te discussieren over bijbelse zaken.
Dit schoot me zojuist weer eens te binnen, toen ik las dat de mods het weer eens nodig vonden om mijn opmerking en vraag omtrent de zegen van voedsel, (welke velen van ons hun kinderen leren) terwijl Jezus het heeft over een dankgebed, te moeten verwijderen ivm off topic.
Dus in een topic over kindjes een gebed leren voor het eten, mag je je niet afvragen of het leren vragen om een zegen over het eten discutabel is, omdat het voedsel de zegen IS, zoals ook het joodse dankgebed leert, wat Jezus Zelf uitsprak.
O.o, wat is dat toch?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor Wilsophie » 21 dec 2012 21:49

Ik ervaar het hier op refoweb als zeer tolerant. De meeste christelijke forums worden stuk gemodereerd, waardoor men niet meer vrijuit zijn mening durft te geven. De regeltjes doen het forum dan de das om.

Faramir

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor Faramir » 21 dec 2012 21:53

Bij elk forum zullen mensen het forum anders ervaren. Bij een ieder past misschien een andere manier van gesprek en moderatie.

Als gebruiker ben je min of meer slechts te gast op een forum en zal je je neer moeten leggen bij de afspraken en de gang van zaken die reeds bestaan. Bevalt het niet dan kan je zonder problemen gewoon wegblijven.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor Wilsophie » 21 dec 2012 21:59

Dat bedoel ik niet.
Het gaat erom dat bij elk spelletje waar de moderators uit onmacht tijdens het spel de regels veranderen of aanscherpen.
Dat is tamelijk lastig en dat is hier vrij stabiel. En ik weet waar ik het over heb.
Een forum is niet vrijblijvend en het vraagt aanpassing dat ben ik met je eens.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor xsidd » 22 dec 2012 23:01

Hoi,

Ik wens iedereen een goede kerst toe. Specifiek Willsophie, Boer, a1b2c3, Pcrtje, Mortlach, en Schelpje3 ook!:)

Groet

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor Wilsophie » 22 dec 2012 23:55

Ik wens iedereen heel gezellige dagen, maar ik wens ook dat men beseft dat het kindje Jezus als het Vleesgeworden Woord op aarde kwam om tot het diepste te gaan, en Zijn bediening op aarde was dè weg daar naar toe. Hij is uitermate vernederd en daarom vier ik met de geboorte van Jezus van Nazareth, Zijn uitermate verhoging bij Zijn opstanding uit de dood.
De wereld schijnt te "genieten" van een babietje wat zo onschuldig was....maar ik geloof in een Heer, Die dood, vijand en satan en zonde heeft overwonnen en daarom uitermate verhoogd wordt en daarom hoop ik dat bij u allen Kerst, Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen en dat wij mogen uitzien naar hèt ogenblik waarin wij in een atoom veranderd mogen worden om altijd bij Hem te zijn.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor xsidd » 23 dec 2012 00:15

@Willsophie

Dankjewel voor je goede wensen:)

Hartelijke groet

Liset
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2012 21:41

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor Liset » 23 dec 2012 20:46

Nog even een nieuwe reactie op de eerste vragensteller. Ik kijk nog maar sinds kort op deze site. Wat me opvalt is de diversiteit: qua christelijke achtergrond en overtuigingen, maar ook qua wel of niet verder denken dan de standaard dingen. (Ik zeg het een beetje krom, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.) Veel dingen die ik lees zijn tenenkrommend voor mij, maar ik heb ook al veel gelezen waar ik blij van word. Heel divers dus. Wat me wel is bijgebleven is dat ik in veel 'vragen' in de vragen rubriek veroordeling van anderen lees. Dat vind ik jammer. Het kenmerk van christenen zou liefde voor de naasten / onderlinge liefde moeten zijn. Je hoeft het daarvoor niet altijd eens te zijn met elkaar.
Ik heb hierbij overigens niet een van bovenstaande reacties in mijn hoofd, maar een aantal topics in de 'vragen' rubriek.
Hartelijke groet,

Liset

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor Wilsophie » 23 dec 2012 22:15

Ik ken de vragenrubriek nauwelijks, ik denk niet dat het heel veel met het forum te maken heeft.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor xsidd » 24 dec 2012 09:41

@Liset

Van harte welkom hier, als je dat nog niet gezegd was...:)

Ook onder Christenen zijn grote verschillen in opvattingen en meningen... Ook zitten hier Atheïsten, en iedereen kan hier komen
reageren of kijken.

Ik heb mezelf voorgenomen om liefde te geven... De liefde na te streven...

Maar liefde is niet alleen maar aardig zijn, maar iemand eerlijk waarheid zeggen is ook liefde meen ik. En dat kan hard overkomen...

Hartelijke groet,

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor Wilsophie » 24 dec 2012 10:33

Als ik de brieven van Paulus zo lees dan is het de liefde van Christus die in ons woont.
Het is Zijn Werk beiden het willen en het kunnen.
Het is helaas op voorhand al te mislukken als je iets voorneemt want die weg is geplaveid naar de hel.
Mijn ervaring is dat als ik zwak ben dat Hij ongelooflijk machtig is om door mij heen Zijn Werk te doen.
En ik voel mij niet geroepen om iemand de waarheid te zeggen, want Pilatus zei ooit: "Wat is Waarheid?"

En heb ik de waarheid in pacht?
Nee, maar de Here Jezus zegt tegen mij: "Ik ben de waarlijke levende weg".

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor xsidd » 24 dec 2012 12:42

Paulus had de liefde van Christus en daarom zei hij de waarheid.

Het is Zijn werk, maar onze 100 % verantwoordelijkheid blijft.

Op voorhand mislukt er niets, maar als het in de praktijk word gebracht "kan"het mislukken.

Jou ervaring is jou ervaring!:)

Jezus Christus sprak waarheid. Waarheid is er om nieuwe keuzes te maken geloof ik. Waarheid reinigd, en men kan opnieuw kiezen. Of men verhard zich, of men laat zich door die waarheid leiden. Ik wil mezelf niet vereenzelvigen met Pilatus...

Geen mens hier op aarde, KAN de complete waarheid bevatten, want wij kennen ten dele...

Jezus Christus is de Weg de Waarheid en het Leven

Hartelijke groet

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor Wilsophie » 24 dec 2012 18:02

Helemaal mee eens.
Toch nog een eigenwijze opmerking :oops: ik ga niet af op ervaringen, maar op een "zeker weten" en Paulus schrijft als geen ander dat we niet moeten afgaan op gevoel, maar op het "weten".
Maar ik begrijp je wel.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten