Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reageren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor xsidd » 25 dec 2012 12:02

:)

Mag ik je vragen waar Paulus zegt dat we niet moeten afgaan op ons gevoel maar op weten?;)

Groet:)

P.s Ik ben het van harte met je eens dat de basis niet ons gevoel hoort te zijn, maar wat er vast staat in het Woord.
Anders zou mijn geloof afhangen van mijn gevoel... Dat is niet de bedoeling geloof ik.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor Wilsophie » 25 dec 2012 16:02

Ik zou wel eens willen tellen hoe vaak Paulus in zijn brieven zegt: "Weet gij niet dat.."

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor xsidd » 25 dec 2012 22:49

Tel maar;)

Nee, even voor de duidelijkheid.

Op het Woord moet gebouwd worden, maar men kan mij niet wijs maken dat als De Vader, en Jezus maaltijd houden bij iemand, dat onopgemerkt zou blijven voor het gevoel van die persoon.

Groet

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor Wilsophie » 25 dec 2012 23:50

Je kunt het gevoel niet uitsluiten uiteraard, het is een onder deel van onze ziel van ons wezen, van ons denken.
Zelfs meneer Bodar zei vanochtend dat tegenwoordig men spiritueel wil zijn en dat is vaak gebaseerd op ervaringen, gebeurtenissen en gevoel en het laatste is net als het weer. En als het geloof gebaseerd is op gevoel dan is dat zo veranderlijk terwijl wij een vaste Rots hebben die niet wankelt.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor xsidd » 26 dec 2012 00:58

Gevoel is een effeckt op je geestelijke en lichamelijke gesteldheid. Het is samengebracht onder het woord gevoel, maar het bestaat mijn inziens uit emoties die voortkomen uit je geestelijke en lichamelijke gesteldheid.

Gevoel kan worden aangewakkerd door de omgeving waar de mens is.

Gevoel en een gebeurtenis, kunnen samengevoegd worden, en als zijnde zo worden opgeslagen in de hersens van de mens.

Daarom is het zo dat als je later bijvoorbeeld een muziekstuk terug hoort, je ineens het gevoel herbeleefd wat je toen had bij toen je het muziekstuk de eerste keer luisterde . Echter, als dit gevoel(emotie) wat een tweede keer opkomt, jaren later, bij hetzelfde muziekstuk herbeleefd is, is het in principe verwerkt op een gegeven moment...

De kracht van de opgeslagen emotie is geweken....

Waarom denk je dat sommige muzieknummers je zo aanspreken? Het is toch zo dat er een lading in de muziek ligt, waar jij of anderen zich thuis bij voelen? Dat is de diepste grond geloof ik waarom men onbewust kiest, en wat bewust tot uiting komt als men muziek kiest.

Maar is men zich hier wel bewust van...

Ik ga niet te ver afwijken van het topic;)

Groet:)

Zijn er nog meer mensen die hun menig willen geven over Refoweb?;)

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wat ervaart men als men op Refoweb komt kijken, of reage

Berichtdoor xsidd » 31 dec 2012 12:33

Beste mensen,

Ik wens u en jullie allen een gezegend, en voorspoedig 2013 toe.

Hartelijke groet.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 52 gasten