Dwars ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Dwars ?

Berichtdoor schaapje » 04 sep 2012 10:24

Lichtzwaard schreef:
atheísten Komen hier alleen om te zieken en dit forum te verpesten op veel andere forums zijn ze massaal geband.

Degene die hier komen om te 'zieken' worden hier ook geband.

Voorts diep in hun atheistenhartje zouden ze graag willen geloven en er bij behoren anders zouden ze niet op Katholieke en protestantse forums rondhangen.Het beste is dan ook hen totaal negeren en niet reageren;want hun vijandigheid is spreekwoordelijk. :frown: :frown: :frown: :frown:


Je bent niet echt een lichtzwaard vind ik met deze uitspraak, waarom zou je mensen negeren, en die smilies van jou spreken ook boekdelen wat een vijandschap. :lol:

Wat wel waar is, je kan met een atheïst moeilijk een gesprek aangaan over geloven in een God, omdat ze alles zo verstandelijk beredeneren, en een christen spreekt vanuit het geestelijke, wat voor een atheïst niet mogelijk is, wat ook weer logisch is want de bijbel zegt dat deze geestelijk dood zijn.
oei oei
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Dwars ?

Berichtdoor schaapje » 04 sep 2012 10:26

quote="boer"Waar is Schelpje vandaag, eigenlijk?


Als er maar niets akeligs is. :(
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Dwars ?

Berichtdoor Lichtzwaard » 04 sep 2012 10:35

@Shaapje Je bent niet echt een lichtzwaard vind ik met deze uitspraak, waarom zou je mensen negeren, en die smilies van jou spreken ook boekdelen wat een vijandschap.--- citaat.


De waarheid is nou eenmaal hard en met vijanden van het Levendschenkend Kruis moet je niets mee te maken hebben nul comma nul. [-X [-X [-X
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Dwars ?

Berichtdoor schaapje » 04 sep 2012 10:42

De waarheid is nou eenmaal hard en met vijanden van het Levendschenkend Kruis moet je niets mee te maken hebben nul comma nul. [-X [-X [-X

Dat is jouw mening.
Ik heb er dagelijks mee te maken, zal anders uit deze wereld weg moeten gaan en dat wordt een beetje moeilijk. :mrgreen:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Dwars ?

Berichtdoor meribel » 04 sep 2012 11:55

Lichtzwaard schreef:De waarheid is nou eenmaal hard en met vijanden van het Levendschenkend Kruis moet je niets mee te maken hebben nul comma nul.


want?

...het werkt misschien evangeliserend?

oei nee..wegblijven inderdaad.

Mens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2012 15:45

Re: Dwars ?

Berichtdoor Mens » 04 sep 2012 12:09

Lichtzwaard schreef:De waarheid is nou eenmaal hard en met vijanden van het Levendschenkend Kruis moet je niets mee te maken hebben nul comma nul. [-X [-X [-X


Natuurlijk, je hebt gelijk! Niet voor niets is het eerste en grote gebod dat je nooit moet omgaan met hoeren en tollenaars. En het tweede daaraan gelijke is keer je af van iedereen buiten je eigen groep. Jezus handelde hier ook naar en drukte telkens weer op deze twee geboden waaraan de ganse wet hangt.

Of zat het toch anders?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Dwars ?

Berichtdoor Mortlach » 08 sep 2012 21:24

Lichtzwaard schreef:atheísten Komen hier alleen om te zieken en dit forum te verpesten op veel andere forums zijn ze massaal geband.
Voorts diep in hun atheistenhartje zouden ze graag willen geloven en er bij behoren anders zouden ze niet op Katholieke en protestantse forums rondhangen.Het beste is dan ook hen totaal negeren en niet reageren;want hun vijandigheid is spreekwoordelijk.


Nou, daar is ook geen woord van gelogen hoor. Alsof je de woorden direct uit mijn hart hebt genomen...

O nee, wacht...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Dwars ?

Berichtdoor Mortlach » 08 sep 2012 21:29

schaapje schreef:Wat wel waar is, je kan met een atheïst moeilijk een gesprek aangaan over geloven in een God, omdat ze alles zo verstandelijk beredeneren, en een christen spreekt vanuit het geestelijke, wat voor een atheïst niet mogelijk is, wat ook weer logisch is want de bijbel zegt dat deze geestelijk dood zijn.
oei oei


Op het gevaar af dit verstandig te benaderen, maar je maakt nu een gedachtensprong door "Geloven in God" gelijk te stellen aan 'Het geestelijke" alsof er geen andere opties zijn om geestelijk bezig te zijn. Die zijn er uiteraard wel, ik beschouw mezelf als praktijkvoorbeeld.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Dwars ?

Berichtdoor schaapje » 08 sep 2012 22:13

Mortlach schreef:
Op het gevaar af dit verstandig te benaderen, maar je maakt nu een gedachtensprong door "Geloven in God" gelijk te stellen aan 'Het geestelijke" alsof er geen andere opties zijn om geestelijk bezig te zijn. Die zijn er uiteraard wel, ik beschouw mezelf als praktijkvoorbeeld.


Dat zal best Mortlach dat jij jezelf als een praktijkvoorbeeld ziet, maar toch is het onmogelijk voor jou om geestelijk kontakt te hebben met de God van de Bijbel, want die weg is in de Here Jezus Christus.

1 Kor.2:14
Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet het geen van de Geest God is, want het is hem een dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slecht geestelijk te beoordelen is.

De Vader zei toen de verloren zoon zijn zonden opbiechte; Mijn zoon hier was dood en is weer levend geworden.

Een mens moet opnieuw geboren worden zei de Here Jezus tegen Nicodemus, dat is wat God alleen kan doen, maar als de mens liever in de duisternis wandelt, zodat wat hij doet niet aan het licht komt,
dan is dan een eigen keus, maar wie de waarheid liefheeft gaat tot het licht.

welterusten :wink:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: Dwars ?

Berichtdoor Jozo » 10 sep 2012 19:35

@ Lichtzwaard: Heb je Mortlach's signature al gelezen?
Status: Atheïstisch knuffeldier


Wat een venijnige vijand zeg =D> :lol:
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Mango

Re: Dwars ?

Berichtdoor Mango » 12 sep 2012 15:03

Yes! Yes! Ha ha!

Ik dacht al wat doe ik hier? Mezelf verrijken met de mening van anderen? Een kijkje nemen in die gelovige wereld die zo ver weg staat van mezelf? Leren van anderen? Nieuwe meningen horen? Mee discussieren over prangende onderwerpen? Omdat ik interesse heb in gelovige mensen?

Wel nee!!!

Ik kom hier om te stoken! Te jennen! Ben overal verbannen en MOET NU GEWOON DE REFO'S OOK PAKKEN!

dank jullie wel

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Dwars ?

Berichtdoor meribel » 12 sep 2012 20:51

Mango schreef:Yes! Yes! Ha ha!

Ik dacht al wat doe ik hier? Mezelf verrijken met de mening van anderen? Een kijkje nemen in die gelovige wereld die zo ver weg staat van mezelf? Leren van anderen? Nieuwe meningen horen? Mee discussieren over prangende onderwerpen? Omdat ik interesse heb in gelovige mensen?

Wel nee!!!

Ik kom hier om te stoken! Te jennen! Ben overal verbannen en MOET NU GEWOON DE REFO'S OOK PAKKEN!

dank jullie wel


ja zie je, dat dacht ik al! :lol:

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Dwars ?

Berichtdoor schaapje » 12 sep 2012 21:09

Mango schreef:Yes! Yes! Ha ha!

Ik dacht al wat doe ik hier? Mezelf verrijken met de mening van anderen? Een kijkje nemen in die gelovige wereld die zo ver weg staat van mezelf? Leren van anderen? Nieuwe meningen horen? Mee discussieren over prangende onderwerpen? Omdat ik interesse heb in gelovige mensen?

Wel nee!!!

Ik kom hier om te stoken! Te jennen! Ben overal verbannen en MOET NU GEWOON DE REFO'S OOK PAKKEN!

dank jullie wel

Dat jij al bijna een jaar wordt gedoogd zeg :wink: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Mango

Re: Dwars ?

Berichtdoor Mango » 13 sep 2012 17:32

@schaapje: Ja, ik verbaas me er ook over ;)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Dwars ?

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2012 22:30

schaapje schreef:Dat zal best Mortlach dat jij jezelf als een praktijkvoorbeeld ziet, maar toch is het onmogelijk voor jou om geestelijk kontakt te hebben met de God van de Bijbel, want die weg is in de Here Jezus Christus.


Je mist mijn punt. De christelijke manier om geestelijk bezig te zijn is niet de enige manier om geestelijk bezig te zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 67 gasten