Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Detail
Verkenner
Verkenner
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 nov 2013 10:59

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Detail » 18 nov 2013 17:19

Faramir schreef:Misschien komen mensen tot inkeer en zien ze in dat het hartstikke zonde van hun tijd is.
Het is een manier om in gesprek te gaan met anderen en zo kennis op te doen. Ik denk zeker niet dat een forum in zijn algemeenheid achterhaald is. Ik denk dat het zeker in een behoefte voldoet. Wellicht religieuze fora wat minder en technologie fora als Tweakers.net wat meer.

Het is wel zo dat fora komen en gaan. Een natuurlijk proces.

En zonde van de tijd, het kennis opdoen van je eigen geloof of een ander geloof en het uitleggen van je geloof is niet zonde van de tijd voor vele mensen. Of iets zonde van de tijd is is relatief. Zelf speel ik Warhammer met een potje kan ik rustig 3 uur bezig zijn. Er zullen vele mensen zijn die dat ontzettend zonde van de tijd vinden en in die tijd liever andere dingen doen (bijvoorbeeld fotografie, ook een hobby van me, of hardlopen iets wat ik sinds kort ook doe). Toch vind ik het helemaal niet zonde om 3 uur aan een potje Warhammer te besteden. Ik vind het zelfs voor mij een zeer nuttige tijdbesteding. Ik heb er namelijk veel plezier aan.


Vanuit deze bril heb ik het nog niet bekeken :-k

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 jul 2013 11:33
Locatie: Leiden

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor EenVasteBurcht » 18 nov 2013 17:55

Faramir schreef:Gediscussieerd? Alles wat ook maar een beetje afwijkt wordt monddood gemaakt en het forum afgeknikkert. Het is het absolute dieptepunt op forumgebied en geeft een ontzettend fout beeld van christenen; namelijk dat van een bekrompen sekte die zich afzondert van de boze buitenwereld en die de (virtuele) brandstapel nog actief toepast.

Ik ben er dan ook niet voor om dit 'regime' op dit forum in te voeren, maar wel om twee delen te hebben. Een deel waar gewoon intern-christelijke zaken (of zelfs intern-reformatorische zaken) besproken kunnen worden, zonder dat die per se ter discussie moeten worden gesteld. Niet dat discussie fout is, maar soms blijft een discussie maar hangen omdat mensen die niet dezelfde basisstandpunten delen als jij (bijvoorbeeld wat betreft schriftauthoriteit) er iets in brengen waardoor de specifieke discussie (bijvoorbeeld 'wat heb jij persoonlijk aan bijbeltekst X') wordt ondergraven.

We hebben nu al twee delen op dit refowebforum, maar in de praktijk merk ik er erg weinig van...

Jvslooten

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Jvslooten » 18 nov 2013 17:58

EenVasteBurcht schreef:We hebben nu al twee delen op dit refowebforum, maar in de praktijk merk ik er erg weinig van...
Er zou wat meer onderscheid moeten zijn, inderdaad.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor mealybug » 18 nov 2013 18:02

Jvslooten schreef:Nouja ik vond het er altijd wel gezellig.. als lichte CGK-er viel ik alleen een beetje uit de toon :mrgreen:
Er zaten wel wat hypercalvinisten, maar dan nog, wel mensen waarmee je een fatsoenlijk gesprek kan voeren.

Kan zelfs met atheisten, dus das geen maatstaf.

Jvslooten

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Jvslooten » 18 nov 2013 18:19

mealybug schreef:Kan zelfs met atheisten, dus das geen maatstaf.

Met sommige christenen daarentegen is het verdraaid lastig.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Wilsophie » 20 nov 2013 10:55

JvanSlooten natuurlijk. Dat is het enige wat ik heb gelezen dat bij een excuus in de buurt kwam. En wat geeurt er? Hij is gellijk voor van alles en nogwat uitgemaakt. Ik heb verder niemand dat zien doen. Die zitten zeker bij elkaar in hun holle aarde en hebben de sleutel weggegooid.


Dat kan ik me voorstellen, maar ook dat ligt veel genuanceerder dan je stelt.
Die Biblebelt, ( ik weet nu wat het betekent) is zeker niet de norm voor de gelovigen, dat ben ik met Rozijn eens.
Als die verbittering ontstaat in relatie tot de school van je kinderen en al die negatieve ervaringen, begrijp ik niet dat je je kinderen niet van die school afhaalt, nee je kwalificeert een hele groep mensen, en dat vind ik ongenuanceerd.

Als je je stoort aan een excuusbrief dan begrijp ik dat heel goed, maar dan "betaal" je terug met woorden als "het zitten in een holle aarde waarvan ze de sleutel hebben weggegooid. "

Dat mag je zeggen hoor, als je lollig wilt zijn, maar dat doet niets af aan mijn overtuiging, maar let op: je deelt vergelijkbare sneren uit als de door jouw genoemde scheldpartijen en kwalificaties.


Hebben ze in Lissabon en in Portugal ook die Biblebelt, of heb je hier een leugen staan , waar je woont?

Als je je kinderen van school hebt gehaald en je bent verhuisd waar ze gelukkig zijn, wat is dan de reden dat je terug gaat sneren? Kun je dat niet vergeven? Want ook zonder " excuusbrief " moet dat mogelijk zijn.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Wilsophie » 20 nov 2013 14:22

Vanaf het begin van het recente schooljaar, heb ik gevolgd hoe men de ouders betrekt en werd er een zegen gevraagd voor de kinderen. Ouders en kinderen spraken hardop een gebed uit. Het was ontroerend. En er werden bepaalde activeiten aangekondigd t.a.v. bepaalde situaties en tot nu toe is mijn kleindochter verandert in een zeer gelukkige puber met vriendinnetjes waar ze over de Here Jezus kan praten, en kan vertellen over haar beslissing om gedoopt te worden.
Er is nauw contact met de ouders onder elkaar zodat men laat ik het wat plat zeggen "er bovenop zit".
Ik heb vervelende ervaringen met de pubers van de strenge school tegenover mij, daar ga ik niet over in detail, maar heb dusdanig contact met de schoolleiding dat de zaak direct wordt aangepakt, overigens hebben wij eerst geprobeerd contact te leggen met de ouders buiten de school om, maar die zeggen standaard : "zoiets doet mijn kind niet".
Het lijkt soms dat leraren beter inzicht hebben in het gedrag van hun leerlingen dan de ouders van hun kinderen.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Wilsophie » 20 nov 2013 14:23

Met exact dezelfde soort kinderen en dezelfde soort problemen, alleen zal het op een andere manier aan het licht komen. Maar laten we niet het ene soort onderwijs verheerlijken boven het andere onderwijs. Het ligt er ook aan hoe een kind reageert op haar/zijn omgeving en de omgeving op hem/haar.


Jaja. Het ligt dus aan het kind wat gepest wordt. De kinderen die zelfmoord pleegden waren zo lief en zo beschadigd dat ze het thuis niet eens vertelden, altijd dachten zij dat het aan hun zelf ligt. Jouw laatste opmerking suggereert dat dus..en dat bevestigt mijn mening hierover.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Speedy » 20 nov 2013 14:28

Wilsophie schreef:
Jaja. Het ligt dus aan het kind wat gepest wordt. De kinderen die zelfmoord pleegden waren zo lief en zo beschadigd dat ze het thuis niet eens vertelden, altijd dachten zij dat het aan hun zelf ligt. Jouw laatste opmerking suggereert dat dus..en dat bevestigt mijn mening hierover.


Je moet de posting beter lezen. Want dat suggereert mijn posting helemaal niet.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor henkie » 20 nov 2013 14:38

Alsjeblieft mensen....'leeft het forum nog', is de vraag.

Ik moet zeggen dat ik het zeker vind leven. Een stuk of 20 actieve topics per dag is heel netjes. En mocht het niet meer leven dan trekken we de stekker er op termijn echt wel uit, zoals met de profielenpagina bijvoorbeeld gaat gebeuren.

En nogmaals, een forum maken jullie grotendeels zelf. Wil je een door- en door reformatorisch topic? ;-) Geef dat dan aan in de beginpost. Dit zijn een mooi voorbeelden:
viewtopic.php?f=31&t=26978
viewtopic.php?f=31&t=26927

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Rozijn » 20 nov 2013 14:50

Dit zijn een mooi voorbeelden:

Dit zijn geen Nederlands... ;)

Bambi

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Bambi » 20 nov 2013 15:03

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Wilsophie » 20 nov 2013 15:06

Maar Henkie, het forum leeft zeker, daarom ben ik blij dat ik terug mocht komen, maar doe je dan iets met mijn "moeite" die ik heb uitgesproken.
Als je voor een totaal reformatorisch forum wilt kiezen met elkaar is dat heel begrijpelijk. Er zijn forums die dat ook doen, maar het is er heel saai, want men is het altijd eens.
Ik vind het nog steeds jammer dat ik op bepaalde topics waar ik altijd actief was niet meer mag komen. Kun je je dat voorstellen?
Een felle manier van posten of reageren wil toch niets zeggen over onfatsoen, of geen repect of hoe men het noemt?

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Rozijn » 20 nov 2013 15:09

Nee, dat is iets anders. Ik heb geen profiel, maar ik heb wel een onderschrift.
Ik denk dat jij in de war bent met het forumprofiel.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor schelpje3 » 20 nov 2013 15:13

Hallo lieve forummers, ik ben weer terug van mijn "technische uitsluiting", zoals dat zo heet.
Ik ben blij dat ik geen ban had, omdat ik onbijbels zou gepost hebben, dan zou ik nooit meer teruggekeerd zijn.
Ik heb me vorige week laten uitlokken, raakte overprikkeld en kon even niet meer terugkeren op mijn schreden.
Een paar dagen rust, ook niet lezen :!: is heel heilzaam.
Ik voel me echt met velen van jullie verbonden, en de voorbeelden (van topics) die Henkie in zijn posting heeft gezet, heeft me doen besluiten om weer mee te gaan doen.
Misschien is het goed om een forummaatje per pb even te waarschuwen, wanneer het mis dreigt te gaan. [:]|
Een soort digitaal kneepje-in-de-hand.
Ik ga even bijlezen. Hoop te doen. :)~] bakkie espresso erbij.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten