Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor mw » 19 aug 2012 02:12

Is Rehoboth dan zo'n succes of Refoforum? Indien het nog scherper wordt is dit forum dan niet gewoon het derde reformatorische forum in de rij waar je als niet reformatorisch persoon gewoon niet gewenst bent? Het lijkt me niet wenselijk (tenminste, de evangeliserende taak in ogenschouw nemende) dat alle 3 de reformatorische fora erg gesloten (soms zelfs vijandig tegenover buitenstaanders) en naar binnen gekeerd zijn.

Vooropstaand: ik vind het belangrijk dat er een reformatorisch forum is dat openstaat voor buitenstaanders. Dat ik vind dat RW in haar doel doorgeshoten/haar doel voorbijgeshoten is laat ik dan nu nog buiten beschouwing.

Maar wat ik wilde zeggen: waarom zou een reformatorisch niet gesloten mogen/kunnen zijn? Als verpleegkundige ben ik ook niet welkom op een forum voor automonteurs, tenzij ik over hun vakgebied mee kan praten. En als reumapatiënt kan iemand ook niet mee praten op een forum voor Pheifferpatiënten. (ik noem maar wat). Er zijn duizenden fora met ieder een eigen doelgroep. En zo zijn er verschillende reformatorische fora die als doel: onderlinge contacten met refo's/ discussiëren over refo onderwerpen en is het doel zeker niet evangelisatie. Hopelijk denkt/hoopt niemand dat, want van tientallen meningen gaat vaak maar wenig evangelie uit.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor meribel » 19 aug 2012 07:14

Met een forum gaat het net als met andere zaken in het leven denk ik. Je hebt goede jaren en slechte jaren, en daarna komen weer betere... ( 7 vette, 7 magere jaren :wink: )
Als je als forum de wat mindere jaren overleeft..dan....ja dan beginnen dezelfde discussies weer overnieuw. Dat is onvermijdelijk.

Rehobothforum is nog relatief jong. Daar zal ooit heus ook wel een dip in komen, net als met alles.

Dat dit forum ook een heel goedbezochte vragenrubriek heeft ( waar ook af en toe weer dezelfde vragen bovendrijven ) , maakt wel dat het nog meer bezoekers heeft dan alleen forumbezoekers. Dat scheelt enorm denk ik in het bestaansrecht van refoweb.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor boer » 19 aug 2012 10:16

Ik wil verder niet ingaan op andere fora, maar onderzoekt alles, behoudt het goede.
Een forum waar meer moderators dan forummers deelnemen aan discussies, is niet gezond.
Fora die zich in navolging van hun voorbeeld bezighouden met God's verborgen raad zoals predestinatie en het lot van geaborteerde vruchten, en waarbij de forummers ' avatar bestaat uit overleden reformatoren,oud-, kerkvaders en dominees, die hun wil het liefst aan heel Nederland willen opleggen, is ongeveer net zo extreem als een Iraanse theocratie.
De kleinstre afwijking van de HC, DL of doopformulier levert een fatwa/onvergeeflijke ban op.
Geloofswaanzin heet dat geloof ik en het is verre van christelijk.
Dan is dit forum een verademing.
Het forum, dat ben je zelf :-)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor schaapje » 19 aug 2012 11:03

Een forum waar meer moderators dan forummers deelnemen aan discussies, is niet gezond.

Is mij ook al opgevallen een forum bestaat niet uit de moderators.

Fora die zich in navolging van hun voorbeeld bezighouden met God's verborgen raad zoals predestinatie en het lot van geaborteerde vruchten
,
Dit laatste heb ik gelezen, heel schokkend, daar word je stil van dat een mens zo hoogmoedig kan zijn om over zulke zaken uitspraken te doen.

en waarbij de forummers ' avatar bestaat uit overleden reformatoren,oud-, kerkvaders en dominees,

Het zal wel een trend zijn, ik vind die avatars er echt niet uitzien, en begrijp ook niet dat er niets anders verzonnen kan worden, een beetje creatief zijn kan geen kwaad, en geeft het forum direct een ander image.

De kleinstre afwijking van de HC, DL of doopformulier levert een fatwa/onvergeeflijke ban op.

Is mijn ervaring niet ik ben het met 2 zaken niet eens de zondags-heiliging en de kinderdoop, maar ik heb wel gezegd anderen hierin te respecteren en heb geen enkele
drang om de discussie hierover aan te gaan.

Resultaat ik mocht blijven op beide andere forums.

Geloofswaanzin heet dat geloof ik en het is verre van christelijk.

Overdrijf je niet een beetje, ik lees toch echt wel heel wat berichten die ik opbouwend en christelijk vind, je focust misschien teveel op die paar negatievelingen.

Dan is dit forum een verademing.
Het forum, dat ben je zelf :-)

:D En dat uit jouw mond. :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor schelpje3 » 20 aug 2012 11:14

Wat laag om hier over een ander forum te gaan roddelen :-&
Blijf daar dan weg! Op dat andere forum mag tenminste niet lelijk gesproken worden over aan ander forum, dus ik hoop dat bovenstaande verwijderd wordt.
En bovendien is het niet (geheel) waar!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor schelpje3 » 20 aug 2012 11:17

TheKeimpe schreef:Goede vraag, is rehoboth een succes? Ik ben zo maar benieuwd wat men hier van vindt (maar het gaat in dit topic wel erg offtopic). Een reactie per PB zou ik ook prima vinden.

Het gesloten religiegedeelte hier is de laatste tijd(en, het duur al langer) meer het speelveld van exrefo's of andere nietrefo's dan van wel refo's. Begrijp me goed, ik vind het niet eng om met nietrefo's te forummen. Wel is het vervelend als men van jou een open mind naar het niet reformatorische gedachtegoed verwacht, terwijl men zelf zich af blijft zetten tegen het reformatorische gedachtegoed. Dan is een discussie bij voorbaat al mislukt.

Ik vind het niet chique om het hier, met naam en toenaam, over een ander forum te hebben, want het mondt al snel uit op negatieve kritiek. Wat inmiddels dus gebeurd is :(

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor schaapje » 20 aug 2012 11:26

Jaja, roddelen doe je niet op een forum, want dát ziet iedereen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 mar 2012 22:06

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Marloes1g » 20 aug 2012 12:29

Pffffffffffff veel te warm hier!
Ik ga lekker naar buiten. :mrgreen:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor TheKeimpe » 20 aug 2012 13:43

schelpje3 schreef:[quote="TheKeimpe" ]Goede vraag, is rehoboth een succes? Ik ben zo maar benieuwd wat men hier van vindt (maar het gaat in dit topic wel erg offtopic). Een reactie per PB zou ik ook prima vinden.

Het gesloten religiegedeelte hier is de laatste tijd(en, het duur al langer) meer het speelveld van exrefo's of andere nietrefo's dan van wel refo's. Begrijp me goed, ik vind het niet eng om met nietrefo's te forummen. Wel is het vervelend als men van jou een open mind naar het niet reformatorische gedachtegoed verwacht, terwijl men zelf zich af blijft zetten tegen het reformatorische gedachtegoed. Dan is een discussie bij voorbaat al mislukt.[/quote ]
Ik vind het niet chique om het hier, met naam en toenaam, over een ander forum te hebben, want het mondt al snel uit op negatieve kritiek. Wat inmiddels dus gebeurd is :([/quote]

niet chique, niet chique... Het had chique kunnen zijn. Mijn vraag was voorzichtig bedoeld, wat aftastend. Ik had graag de mening gehoord van mensen die vanaf de zijlijn meekijken, maar ik krijg alleen reacties hier van mensen die daar ook (geweest) zijn.

En sommige mensen hebben overal moeite om chique te reageren ;)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor schelpje3 » 20 aug 2012 13:47

Okay TK d:)b

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor Spons » 20 aug 2012 20:04

schaapje schreef:Jaja, roddelen doe je niet op een forum, want dát ziet iedereen.


roddelen is achter iemands rug om kwaad spreken, volgens mij wordt de vraag gesteld of het een succes is , niet dat het een slecht forum ofzo is , en is het hier publiekelijk te lezen ipv in een gesloten forum dus is het niet achterbaks :)

Dat even ter notificatie

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor schaapje » 20 aug 2012 20:13

roddelen is achter iemands rug om kwaad spreken,

Dat ben ik helemaal met je eens, spons, maar het woord roddelen kwam niet van mij af.

volgens mij wordt de vraag gesteld of het een succes is , niet dat het een slecht forum ofzo is , en is het hier publiekelijk te lezen ipv in een gesloten forum dus is het niet achterbaks :)

En dat ben ik ook met je eens, want die woorden zijn niet van mijn pen, niks achterbaks aan dus.
lees je wel de voorgaande berichten?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
sis
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2009 08:15

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor sis » 20 aug 2012 21:22

Ik (een redelijke nieuwkomer) durf niet zo goed te reageren op het religie gedeelte...
De discussies daar zijn zo hoogdravend of zo anti-reformatorisch dat ik me er niet in kan mengen. :-k
Het is lastig om er als nieuwkomer tussen te komen.
ik schrik soms ook wat ik lees hier. Dit is inmiddels eerder een plaats waar ik meer vragen dan antwoorden over het geloof krijg! Maar liever stel ik ook geen vraag: teveel antwoorden en discussie waarin "reformatorisch" toch maar als ouderwets en belachelijk gezien word.
Daarom kan ik de antwoorden en reacties van Schelpje nogal waarderen. Niet in alles ben ik het met je eens, maar ik ben blij dat je schelpjes af en toe voorbij komen. Gelukkig, nog iemand die durft te staan voor datgene wat ik ook altijd heb geleerd...

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor lekkerbek » 20 aug 2012 21:33

Nou Sis, ik ben het helemaal met je eens. Ook ik vind dat er vaak anti-reformatorisch wordt gereageerd! Ik sta gewoon vaak verbaasd van de reacties, weet ook niet of ik hier nog wel blijf.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Leeft het forum nog of is een forum gewoon achterhaald?

Berichtdoor mw » 20 aug 2012 23:15

Tegen de nieuwkomers zou ik graag willen zeggen: blijf jullie vragen stellen. Heel veel mensen lopen hier al zolang rond dat ze zo'n beetje alle discuccies of 'refo-onderwerpen' al hebben gevoerd, waardoor zij/wij niet snel een nieuw topic openen. Wanneer jullie in alle oprechtheid jullie vragen stellen, zul je merken dat er meer mensen zijn die voor hun reformatorische mening durven uit te komen.

En ja, een reformatorisch forum maken de gebruikers. Dus hoe meer 'refo's' blijven meedoen, des te meer zal Refoweb weer een reformatorisch forum worden.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten