Probleem met Refowebforum?

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Suggesties zijn altijd welkom.

Moderators: henkie, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Probleem met Refowebforum?

Berichtdoor Wilsophie » 07 jul 2014 10:38

Farimir is niet goed geinformeerd en dus liegt die ander. Zo gaat dat nu op fora.

Zolang je maar roept : "Is het niet dat God gezegd heeft"...is er twijfel en dan is het goed " zolang die ander twijfelt ben jij de baas.

P.S. Met bannen bedoel ik uiteraard ook een ban van een week of 2 weken of 3 maanden enz..
Met permanent bannen bedoel ik iets anders in ieder geval. Daarom gebruikte ik dat woord niet.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 07 jul 2014 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 07 jul 2014 10:39

Echt, wil jij vieze taal vermelden op het forum?

Faramir
Generaal
Generaal

Berichtdoor Faramir » 07 jul 2014 10:43

Wilsophie schreef:Farimir is niet goed geinformeerd en dus liegt die ander. Zo gaat dat nu op fora.

Iemand drukt zich zeer onzorgvuldig uit, krijgt daarop reactie en kruipt vervolgens in de slachtofferrol.
P.S. Met bannen bedoel ik uiteraard ook een ban van een week of 2 weken of 3 maanden enz..
Met permanent bannen bedoel ik iets anders in ieder geval. Daarom gebruikte ik dat woord niet.

Je hebt ook niet duidelijk gemaakt dat het om een tijdelijke ban ging.

Maar goed, wat is je stukje zelfreflectie in deze. Wat kan jij anders doen of had je anders kunnen doen om niet een tijdelijke ban te krijgen? Wat is jouw aandeel in het geheel? Of zijn het slechts al die anderen op al die verschillende fora die verkeerd bezig zijn?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 jul 2014 10:44

Riska schreef:Naar mijn mening ligt het iets anders.
Jij duldt gen tegenspraak, hebt ellenlange bijdragen, die gaan over dingen die voor de meesten hier en op andere fora niet leven of onbekend zijn, zoals jouw opvattingen over de bedeling etc.
En waar algemene bekendheid mee wordt verondersteld, zoals de eeuwenoude Geloofsbelijdenissen (b.v. Nicea, Apostolische Belijdenis) geef je aan dat je er geen weet van hebt.
Je moet dingen dus wel zuiver stellen, zoals Faramir ook zegt.

Goed hoor.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 07 jul 2014 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 jul 2014 10:47

Faramir schreef:Je hebt ook niet duidelijk gemaakt dat het om een tijdelijke ban ging.

Maar goed, wat is je stukje zelfreflectie in deze. Wat kan jij anders doen of had je anders kunnen doen om niet een tijdelijke ban te krijgen? Wat is jouw aandeel in het geheel? Of zijn het slechts al die anderen op al die verschillende fora die verkeerd bezig zijn?

Als iets niet duidelijk is dan kun je eerst om duidelijkheid vragen, alvorens het woord "liegen" in je mond te nemen.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 07 jul 2014 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 07 jul 2014 10:48

Wilsophie

Het topic over de Bijbelse getallenleer is weer open!! HOERA!
Toch positief he?

Faramir
Generaal
Generaal

Berichtdoor Faramir » 07 jul 2014 10:52

Wilsophie schreef:Als iets niet duidelijk is dan kun je eerst om duidelijkheid vragen, alvorens het woord "liegen" in je mond te nemen.
Iedereen is op de hoogte van mijn tijdelijke bannen want dat wordt altijd rond getoeterd.

Het spijt me zeer te moeten vermelden, maar de wereld draait niet om jou. Ook niet om mij. De kans dat iedereen te horen krijgt dat persoon x geband is is uit te sluiten. Zeker op dit forum kan ik mij niet heugen dat dat publiekelijk wordt gemaakt. En zo wel dan is de kans vrij groot dat maar weinig mensen dat lezen.

En ja, ik had niet gelijk hoeven vragen waarom je liegt over zoiets. Had eerst om verduidelijking kunnen vragen. Daarin heb je gelijk.
Vieze taal hoef ik niet te lezen, het is al erg genoeg als je smerigheid in je pb krijgt, de man ken ik niet eens. Ik denk dat iedereen snapt dat de inhoud niet bekend gemaakt kan worden, dat is ook tegen de regels. Dit is weer het negatieve uit mijn bericht halen. [-(

Of het is wederom onzorgvuldig communiceren van jouw kant. Kijk toch eerst even naar jezelf alvorens je naar anderen wijst.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 jul 2014 10:53

Niets, ik doe niet aan zelfreflectie.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 07 jul 2014 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 jul 2014 10:56

ineke-kitty schreef:Wilsophie

Het topic over de Bijbelse getallenleer is weer open!! HOERA!
Toch positief he?

Dat is het spottende topic om de getallensymboliek "gegoochel" te noemen. Daar heb ik geen trek in.

Faramir
Generaal
Generaal

Berichtdoor Faramir » 07 jul 2014 10:57

Wilsophie schreef:Niets, ik doe niet aan zelfreflectie.

Kijk, en daar zijn we denk ik dan wel bij de kern van jouw probleem gekomen.
Ik ben gehoorzaam aan Gods Woord en ga voor die Waarheid en daar sta ik voor en iedereen die vanuit de Bijbel kan aantonen hoe het al dan niet anders ligt krijgt keurig antwoord.

Dat hoeft natuurlijk gezonde zelfreflectie niet in de weg te staan.

Kortom, jij hebt een probleem. Je brengt het hier ter sprake dus ik neem aan dat je het als vervelend ervaart. Ik denk dat het probleem voor een groot deel veroorzaakt wordt door gebrek (of complete afwezigheid) van zelfreflectie is.

Wat ben je van plan om te gaan ondernemen zodat je vervelende probleem de wereld uit geholpen kan worden (gedeeltelijk of helemaal)?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 07 jul 2014 11:02

Wilsophie

Snap ik. Laatst is er een topic van MaartenB gesloten wat daarover ging.
Ik zie het, ondanks de minachtende titel die cicero hanteert, toch als een mogelijkheid daar duidelijkheid over te scheppen, maar goed, ik begrijp dat je daar geen trek in hebt, na alle negativiteit over dit onderwerp.

Zoals je al zegt: "wat de boer niet kent......".

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 jul 2014 11:07

Faramir schreef:Dat hoeft natuurlijk gezonde zelfreflectie niet in de weg te staan.

Kortom, jij hebt een probleem. Je brengt het hier ter sprake dus ik neem aan dat je het als vervelend ervaart. Ik denk dat het probleem voor een groot deel veroorzaakt wordt door gebrek (of complete afwezigheid) van zelfreflectie is.

Wat ben je van plan om te gaan ondernemen zodat je vervelende probleem de wereld uit geholpen kan worden (gedeeltelijk of helemaal)?

Bestaat er ook ongezonde zelfreflectie?
Ik heb geen probleem, ik vertrouw op mijn Heer en Heiland die mij de weg wijst en het is wel aardig dat je mijn post concludeert als een probleem met een een vraag hoe ik mijn probleem uit de wereld kan helpen? De forumwereld bedoel je waarschijnlijk.

Ik heb geen probleem, maar een gelovige doet niet aan zelfreflectie, maar vestigt zijn vertrouwen op de inwoning van de Heilige Geest.

Ik vertrouw op Hem voor morgen
leef gewoon van dag tot dag
weet niet of ik morgen zonlicht
of zwaar weer verwachten mag
'k Ben niet bang voor wat gaat komen
want ik weet wat Jezus zei
En vandaag blijf ik dicht bij Hem
want wat komen gaat
weet Hij....
Weinig weet ik over morgen,
maar 'k hoef niet te vrezen want
ook door wat nog is verborgen
leidt mijn Heer mij aan Zijn hand
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 07 jul 2014 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir
Generaal
Generaal

Berichtdoor Faramir » 07 jul 2014 11:17

Wilsophie schreef:Bestaat er ook ongezonde zelfreflectie?

Maar natuurlijk. Als ene persoon een heel negatief zelfbeeld heeft dan kan de zelfreflectie veel te zwaar en negatief zijn.
Ik heb geen probleem, ik vertrouw op mijn Heer en Heiland die mij de weg wijst en het is wel aardig dat je mijn post concludeert als een probleem met een een vraag hoe ik mijn probleem uit de wereld kan helpen? De forumwereld bedoel je waarschijnlijk.

Spijtig dat je wel hier 'klaagt'. In een topic over problemen maar vervolgens onderkent dat je een probleem hebt. Het oplossen van jouw probleem is in de eerste instantie heel nuttig voor jezelf. Een niet onaangenaam neveneffect is dat het ook de communicatie van jou op fora kan verbeteren.
Ik heb geen probleem, maar een gelovige doet niet aan zelfreflectie, maar vestigt zijn vertrouwen op de inwoning van de Heilige Geest.

Heel leuk en aardig, maar je snapt vast wel dat ik weinig zin heb om inhoudelijk in te gaan op de valse tegenstelling die je hier nu opwerpt.

Maar blijf vooral in je eigen negatieve spiraal hangen en loop maar constant tegen diezelfde muur op. Ik heb je een handreiking gedaan en die heb je afgeslagen. Ook prima.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 07 jul 2014 11:22

Wilsophie schreef:..een gelovige doet niet aan zelfreflectie, maar vestigt zijn vertrouwen op de inwoning van de Heilige Geest.
Job deed aan zelfreflectie, en Jeremia eveneens: het was zelfs een direct gevolg van zijn bekering. Trouwens, zelfreflectie is ook een Bijbelse opdracht; denk alleen maar al maar aan teksten als Zefanja 2:1, 1 Korinthe 11:28, 2 Korinthe 13:5 en Galaten 6:4.
Laatst gewijzigd door Jvslooten op 07 jul 2014 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Rijnlander
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rijnlander » 07 jul 2014 11:26

Ik vertrouw op Hem voor morgen
leef gewoon van dag tot dag
weet niet of ik morgen zonlicht
of zwaar weer verwachten mag
'k Ben niet bang voor wat gaat komen
want ik weet wat Jezus zei
En vandaag blijf ik dicht bij Hem
want wat komen gaat
weet Hij....
Weinig weet ik over morgen,
maar 'k hoef niet te vrezen want
ook door wat nog is verborgen
leidt mijn Heer mij aan Zijn hand

Dit vind ik persoonlijk een mooi gedicht en wat ik ook zo ervaren mag door alle moeiten heen. In afhankelijkheid van Hem, als een kind, dat wordt je niet vanzelf. Daar is levenswijsheid voor nodig.

Geen zelfreflectie, maar weten dat ik een wedergeboren kind van God ben en in Zijn Handpalm gegraveerd sta.
Geen zelfreflectie, maar weten dat de oude mens gedood is en de nieuwe mens is geboren
Geen zelfreflectie, maar verzekerd zijn dat niets mij kan scheiden van de Liefde Welke is In Christus Jezus.
Geen zelfreflectie, want ik ben gestorven en mijn leven is verborgen met Christus bij God.
Geen zelfreflectie, want niet meer mijn ik maar Christus woont in mij.
Geen zelfreflectie, maar leven uit de overvloeiende rijkdom van Zijn genade.

Alleen de woorden "geen zelfreflectie" dat geloof en ervaar ik niet, de rest van de zinnen zeg ik amen. Ik denk dat zelfreflectie juist nodig is om de rest van de zinnen te kunnen doorgronden: wat is God goed in Zijn genade!

Terug naar “RefoWeb”