Jouw doel op RefoWeb

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Flippie Flink
Verkenner
Verkenner
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jan 2012 14:35

Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor Flippie Flink » 09 jan 2012 09:25

Ik heb een poosje rondgeneusd op nujij.nl, maar vond het niet bepaald geweldig. Ik bedacht dat er nog iets als refoweb bestond.
Als je ergens nieuw binnenkomt kijk je een poosje om je heen, je proeft de sfeer, beoordeelt mensen (stiekem) op hun voorkomen en je vormt je een mening over de aanwezigen en de sfeer.
Je vraagt je tegelijk af of je je in de nieuwe omgeving thuis zult voelen.

Dit is ook het geval als je een nieuw forum betreedt. Eerlijk gezegd had ik een ander beeld van het RefoWeb-forum.
Tipje van de sluier: Misschien klopte mijn beeld van 'refo' niet, hoewel ik (nog een tipje) er zelf wel een ben, in hart en nieren.

Ik kom tot mijn vraag:
Wat is jouw reden voor je aanwezigheid op RefoWeb?

Misschien ga ik me hier thuisvoelen! :wink:

Flip
Alles wat we over boven zeggen komt van beneden

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor schaapje » 09 jan 2012 12:42

[quote]"Flippie Flink"Ik heb een poosje rondgeneusd op nujij.nl, maar vond het niet bepaald geweldig. Ik bedacht dat er nog iets als refoweb bestond.
Als je ergens nieuw binnenkomt kijk je een poosje om je heen, je proeft de sfeer, beoordeelt mensen (stiekem) op hun voorkomen en je vormt je een mening over de aanwezigen en de sfeer.
Je vraagt je tegelijk af of je je in de nieuwe omgeving thuis zult voelen.

Dit is ook het geval als je een nieuw forum betreedt. Eerlijk gezegd had ik een ander beeld van het RefoWeb-forum.
Tipje van de sluier: Misschien klopte mijn beeld van 'refo' niet, hoewel ik (nog een tipje) er zelf wel een ben, in hart en nieren.

Ik kom tot mijn vraag:
Wat is jouw reden voor je aanwezigheid op RefoWeb?



Schaapje schreef:
Om eerlijk te zijn kan ik geen echte reden noemen, dan alleen dat ik graag over het geloven praat en nadenk, ook wil ik wel bekennen dat ik veel geleerd heb op dit forum.
Als ik de topics lees van wat jaren terug, is de toon en respect naar elkaar heel anders, dan het nu het geval is. Er zijn ook bijna alleen maar open topics, waar je figuren tegen komt die je zonder blikken en blozen beledigen of op een andere manier je persoonlijk aanvallen, als je het niet met hun zienswijze eens bent. Dan vergaat je de lust op te posten, en omdat deze dominant aanwezig zijn valt er niet zo veel meer te posten. En ik mis er velen....die er een jaar geleden nog wel waren en altijd wel een positieve bijdrage hadden.
Tja ik denk wel 2 á 3 keer per week ....ik ga weg, het is genoeg... en toch blijf ik lezen....gewoonte
verslaving, nieuwsgierigheid?

gr.schaapje
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Flippie Flink
Verkenner
Verkenner
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jan 2012 14:35

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor Flippie Flink » 09 jan 2012 13:18

Tja ik denk wel 2 á 3 keer per week ....ik ga weg, het is genoeg... en toch blijf ik lezen....gewoonte
verslaving, nieuwsgierigheid?


Blijf komen! :)
Alles wat we over boven zeggen komt van beneden

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor meribel » 09 jan 2012 15:53

Van harte welkom Flippie,

verder mijn doel op refoweb...ik ben zelf geen refo. In eerste instantie de beweegredenen leren kennen achter bepaalde opvattingen.

Verder, discussie is altijd interessant natuurlijk!

groetjes,
meribel.

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor Africa » 10 jan 2012 10:28

Mijn doel: gezelligheid, discussies en nieuwtjes. Zit dan ook wel meer in de Algemene Zaken en Slow Chat.
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor Lichtzwaard » 03 okt 2012 20:38

Mijn doel: gezelligheid, discussies en nieuwtjes. Zit dan ook wel meer in de Algemene Zaken en Slow Chat.-----CIAAT.

Een pracht streven maar ja---------------------dan wel met de mensen die dat ook willen :-k :-k :-k :-k ](*,)
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor jip_86 » 03 okt 2012 22:47

Wat had je eigenlijk verwacht van refoweb?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor JeeWee » 03 okt 2012 22:55

Mijn doel?
Mensen aan het denken zetten, en dan voorl denken over waar het écht over gast: leven uit Christus en met Christus.
Verder wil ik proberen op de hoogte te blijven van wat er leeft onder refojongeren.
En eerlijk gezegd wil ik ook wel wat mensen am het denken zetten over het feit dat er ook in onze kringen met hun homoseksualiteit in de knoop zijn gekomen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor Lichtzwaard » 01 feb 2013 15:46

jip_86 schreef:Wat had je eigenlijk verwacht van refoweb?


Mensen die hier komen moeten niets verwachten men moet zelf het forum maken en zijn die mensen er dan kan het heel gezellig worden zijn ze er niet dan is het forum het forum en dan zeggen wat je te zeggen hebt en meer niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor boer » 01 feb 2013 16:50

Iets leren.
Maar tot nu toe heb ik meer Afgeleerd, maar ik weet wel zeker dat ik niet meer als gereformeerd te classificeren ben.
Twijfelde altijd al aan allerlei geschriften van middeleeuwers die anderen op de brandstapel gooiden en joden vervloekten, en hun naam verlatijniseerden om in aanzien te staan bij de mensen, maar weet het nu na grondig onderzoek nog zekerder.
Vooral a1b2c3 en Wilsophie , erg bedankt voor jullie vaak uitstekende onderbbouwing, waar ik meer van opstak dan 2 jaar catechesatie-drillen

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor Optimatus » 01 feb 2013 21:57

Ik had niet echt een doel, toen ik op Refoweb kwam, maar inmiddels wel al bijna drie jaar gelukkig getrouwd met een Refowebse :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor Byte » 01 feb 2013 22:31

Hi,

Ik kom net kijken, maar in die korte tijd veel geleerd,

Interessante discussies, pijnlijke discussies,

Mensen die elkaar in hun waarde laten en mensen die elkaar afkraken.

Dus waarvoor ben ik op RW, om veel te leren van het Woord.
Geprikkeld door de gedachten van ons mensen in de liefdevolle discussie met elkander.

Alhoewel ik dat laatste (liefdevolle discussie) niet altijd voorbij zie komen, en kan me daardoor de reactie van Schaapje trouwens wel voorstellen.

Gelukkig hoeven wij niet te bouwen op mensen maar op Hem!

Welkom zou ik zeggen en tot snel :D

Groet Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor xsidd » 05 feb 2013 18:52

Hoi,

Als ik op mezelf terug kijk heb ik echt gefaald in het liefhebben hier van een ander. Als ik op Jezus zie, denk ik Hij was vol liefde, en is vol liefde.

Wat mijn doel hier is?

Ik hoop dat ik mag bijdragen aan discusies. Op een goede manier dan. En ik zal het vast niet met anderen eens zijn altijd, of vaak niet maar dat mag geloof ik.

Het ga allen goed:)

Hartelijke groet,

P.s

Byte:)

Ik vind je opmerking mooi:) Waarom? Gewoon omdat je eerlijk bent!

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor Lichtzwaard » 05 feb 2013 21:51

xsidd schreef:Hoi,

Als ik op mezelf terug kijk heb ik echt gefaald in het liefhebben hier van een ander. Als ik op Jezus zie, denk ik Hij was vol liefde, en is vol liefde.

Wat mijn doel hier is?

Ik hoop dat ik mag bijdragen aan discusies. Op een goede manier dan. En ik zal het vast niet met anderen eens zijn altijd, of vaak niet maar dat mag geloof ik.

Het ga allen goed:)

Hartelijke groet,

P.s

Byte:)

Ik vind je opmerking mooi:) Waarom? Gewoon omdat je eerlijk bent!


Falen welnee je moet alleen zeggen wat je te zeggen hebt vinden de meesten vinden dat niet leuk en krijgen ze een hekel aan je,maar dat moet jou een worst zijn de waarheid voor alles en meer niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Jouw doel op RefoWeb

Berichtdoor xsidd » 05 feb 2013 22:26

@Lichtzwaard

Liefde is het belangerijkste middel en krachtbron door Jezus Christus en zeer krachtig voor hen die mogen geloven, wat een gave van God is.

Dit geloof ik.

Ik geloof niet over Jezus Christus, maar IN Hem! In Zijn Ontmetelijke Kracht waar de zon in haar volle kracht slechts een deel van weerspiegeld. Dat is de Kracht van Jezus Christus.

Zie op Hem kerel!:) Ik doe dat ook!

Zegen:)

Groet


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten