vragenrubriek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: vragenrubriek

Berichtdoor Spons » 30 nov 2009 12:23

duh ik belichte alleen het feit dat vragen hierover een beetje een dubbel gevoel kan geven voor sommige personen vanwege het geloof ( en dan voornamelijk de zwaardere kringen ) en dat dit eigenlijk wel twee kanten opwerkt...

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Re: vragenrubriek

Berichtdoor Omega » 03 dec 2009 19:06

Meboy schreef:

Het forumbeheer heeft voor mij persoonlijk genoeg bewezen met de blinddoek op recht te doen aan alle belangen. Daar heb ik echt bewondering voor. De vragenrubriek voelt voor mij als een relatief nieuw speelvlak en ik ben op zoek naar de spelregels want ik zou het vervelend vinden om de goede verstandhoudingen op het spel te zetten, daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd.


Dank. En om de verstandhoudingen met wie dan ook goed te houden, hebben we ditmaal voor deze oplossing gekozen. Homoseksualiteit is nu eenmaal een onderwerp dat van links tot rechts enorme emoties losmaakt. Dat hoeft op zich niet verkeerd te zijn. Maar, zoals gezegd, daar is de Vragenrubriek niet voor bedoeld.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: vragenrubriek

Berichtdoor elvira (gast) » 10 dec 2009 12:32

Ik las net weer iets in de vragenrubriek, waar ik niets van begrijp (niet inhoudelijk, gewoon qua moderatiebeleid)
http://refoweb.nl/vragenrubriek/15194/h ... e-gemeente

Wat ik raar vind, is dat je hier niets over mag zeggen (correctie: hier geen andere mening over mag hebben) En dat is raar en inconsequent.
Wanneer er bijvoorbeeld een medische vraag is, gebeurt het vaak genoeg dat commentaargevers (met eigen ervaringen of ideeën) tegen het deskundig antwoord van de arts ingaan... en daarop wordt ook niet gemodereerd!

Maar op het moment dat het een religieus (en blijkbaar gevoeliger) onderwerp betreft, zou het de vraagsteller verwarren wanneer er meerdere visies staan?
Ik kan me voorstellen dat er ook dominees zijn die in bovenstaande kwestie anders staan dan ds. Paul. Waarom die ruimte niet geven? Of meerdere dominees zo'n vraag laten beantwoorden? Want hoe we het ook wenden of keren:
Er IS geen zaligmakend antwoord, want dat kan er maar Een geven!

Ik vind het zo alleen maar heel zwak van Refoweb overkomen. Natuurlijk begrijp ik dat de Vragenrubriek niet voor uitgebreide discussies bedoeld is, maar een andere (respectvolle) zienswijze zwakt toch niet meteen het antwoord van de deskundige/dominee af?

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: vragenrubriek

Berichtdoor henkie » 11 dec 2009 10:52

elvira (gast) schreef:Ik las net weer iets in de vragenrubriek, waar ik niets van begrijp (niet inhoudelijk, gewoon qua moderatiebeleid)
http://refoweb.nl/vragenrubriek/15194/h ... e-gemeente

Wat ik raar vind, is dat je hier niets over mag zeggen (correctie: hier geen andere mening over mag hebben) En dat is raar en inconsequent.
Wanneer er bijvoorbeeld een medische vraag is, gebeurt het vaak genoeg dat commentaargevers (met eigen ervaringen of ideeën) tegen het deskundig antwoord van de arts ingaan... en daarop wordt ook niet gemodereerd!

Maar op het moment dat het een religieus (en blijkbaar gevoeliger) onderwerp betreft, zou het de vraagsteller verwarren wanneer er meerdere visies staan?
Ik kan me voorstellen dat er ook dominees zijn die in bovenstaande kwestie anders staan dan ds. Paul. Waarom die ruimte niet geven? Of meerdere dominees zo'n vraag laten beantwoorden? Want hoe we het ook wenden of keren:
Er IS geen zaligmakend antwoord, want dat kan er maar Een geven!

Ik vind het zo alleen maar heel zwak van Refoweb overkomen. Natuurlijk begrijp ik dat de Vragenrubriek niet voor uitgebreide discussies bedoeld is, maar een andere (respectvolle) zienswijze zwakt toch niet meteen het antwoord van de deskundige/dominee af?


Hoi Elvira,
De vragenrubriek is een service voor de vraagsteller, niet tot meerdere eer en glorie van de reageerder. De vraagsteller wil een antwoord van een van onze deskundigen en vraagt niet om de zienswijze van lezers. Verder geldt voor alle antwoorden natuurlijk Handelingen 17 "onderzoekende dagelijks de Schriften, of deze dingen alzo waren."

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: vragenrubriek

Berichtdoor TheKeimpe » 12 dec 2009 15:26

Start een discussie in de religie-hoek, die is daarvoor.
Overigens ben ik het, in tegenstelling tot hen die in de vragenrubriek reageerden, het helemaal met ds. Paul eens.
Laatst gewijzigd door TheKeimpe op 14 dec 2009 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: vragenrubriek

Berichtdoor elvira (gast) » 12 dec 2009 16:01

@Henkie: dat is dan duidelijk. Maar zou het dan niet beter zijn om de reactiemogelijkheid in de vragenrubriek gewoon volledig af te schaffen en dan standaard naar een (alvast door de beheerders ingestelde) discussiehoek te verwijzen? Dan is het ook afgelopen met al het gezeur ;-)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: vragenrubriek

Berichtdoor henkie » 12 dec 2009 21:12

We gaan het kind toch niet met het badwater weggooien hé! ;-)
Er zijn toch ook regelmatige bemoedigende reacties te lezen of mooie aanvullingen.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: vragenrubriek

Berichtdoor Sabra » 02 dec 2010 15:51

Misschien wel aardig om de vraag over de HSV, welke is beantwoord door ds. Heikamp, ook te laten beantwoorden door een voorstander van de HSV. Hoewel de vraag direct aan hem is gesteld, is het antwoord eigenlijk enkel relevant voor de vraagsteller en niet voor het publiek van refoweb in het algemeen.

Ik meen zelfs een andere reactie van o.a. een beheerder van deze website te hebben aangetroffen, waarin wel in lovende zin over de HSV wordt gesproken. Het antwoord van deze predikant is mijns inziens niet het einde van het gesprek/discussie over de HSV.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: vragenrubriek

Berichtdoor TheKeimpe » 03 dec 2010 10:55

Je bent op je wenken bediend, Sabra!

En verder lijkt het me profijtelijker om helemaal geen discussies over de HSV te houden, of pas over een half jaar, als de gemoederen weer wat bedaard zijn.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: vragenrubriek

Berichtdoor henkie » 03 dec 2010 16:21

We hebben de reactiemogelijkheid bij de antwoorden afgesloten. Anders blijft de discussie zich herhalen. Zie verder het nieuwsitem op de homepage voor een overzicht.

Over een half jaar wordt het onderwerp ongetwijfeld wederom besproken ;-)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: vragenrubriek

Berichtdoor schaapje » 23 jul 2011 22:25

In de vragenrubriek worden er vragen gesteld aan een predikant/ dominee
Er kan ook gereageerd worden door mede-christenen die dan raad geven
waar de vragensteller wat mee kan.
Nu zie ik wel eens dat een niet-christen ook kan reageren, mijn vraag is
hoe dat kan en wat is de toegevoegde waarde hiervan, is de vragenrubriek
gewoon een open forum.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 23 jul 2011 22:48

schaapje schreef:In de vragenrubriek worden er vragen gesteld aan een predikant/ dominee
Er kan ook gereageerd worden door mede-christenen die dan raad geven
waar de vragensteller wat mee kan.
Nu zie ik wel eens dat een niet-christen ook kan reageren, mijn vraag is
hoe dat kan en wat is de toegevoegde waarde hiervan, is de vragenrubriek
gewoon een open forum.


Ik reageer wel eens op vragen en antwoorden en vraag me af hoe mijn (on)geloof invloed heeft op het al dan niet waardevol zijn van mijn bijdrage.

Ik vraag me ook af wat je precies verwacht. Eenzelfde 'Ja, ik ben echt christen' toelatingseis als in het gesloten gedeelte van het forum?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: vragenrubriek

Berichtdoor tulp » 22 sep 2011 18:23

Ik kan in de vragenrubriek niet reageren. Ik moet eerst inloggen. Dat heb ik 8x gedaan, maar hij blijft zeggen dat ik eerst moet inloggen.
Als ik me aan wil melden, krijg ik de boodschap dat ik al ingelogd ben en dat het niet 2x kan.
Wat moet ik nu doen?

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: vragenrubriek

Berichtdoor mw » 22 sep 2011 18:47

Dat probleem heb ik ook. Als ik inlog ben ik wel ingelogd op het nieuwsgedeelte, maar kan niet reageren op vragen. En mocht het na minimaal 15x wel lukken en een reactie getypt hebben, dan kan ik nergens mijn reactie terugvinden.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: vragenrubriek

Berichtdoor pannenkoek » 22 sep 2011 19:23

Ik heb hetzelfde probleem.

vd wk refoweb gemaild en Henk zei dat je F5 moet gebruiken. soms lukt dat maar niet altijd
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten

cron