Refoweb is REFO-web?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Race406 » 08 feb 2012 14:09

schelpje3 schreef:Meer dan driekwart van christelijk West Europa zit er dus helemaal naast en doet allemaal verkeerde dingen :-& Laten we vooral continue over de bijzaken ouwenelen en de hoofdzaken laten liggen.
Satan vindt dat wel best zo.
Dat zeg ik ook weleens tegen "rechts-gereformeerde" mensen. Die vinden dat zij alleen het helemaal goed doen.
Als ik dan tegenwerp dat van alle wereldwijde christenen (2 miljard ofzo?) slechts een heeeeeeeeel klein deel gelooft zoals zij dat doen en dat de rest dan allemaal gillend verloren gaat (want die geloven niet op de manier van de "Überrechtsen") is het al snel heeeel stil.. ;-)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schelpje3 » 08 feb 2012 14:31

Er zullen mensen in de Hemel zijn, waarvan wij niet gedacht hebben dat ze er zijn, maar ook andersom! Het moet ons er niet om gaan om elkaar de wet voor te schrijven, dat heeft nl geen zin. Maar wel respect voor hetgeen ieder doet of laat, vanwege geloofsovertuiging.
Dat wil niet zeggen dat je maar vrij bent. Als iets van binnenuit komt, heeft het waarde, anders niet.
Je ziet het aan rechtse predikanten die een tijd in het buitenland hebben gewoond, zij zijn wat genuanceerder over bepaalde zaken gaan denken.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Race406 » 08 feb 2012 14:36

schelpje3 schreef:Er zullen mensen in de Hemel zijn, waarvan wij niet gedacht hebben dat ze er zijn, maar ook andersom! Het moet ons er niet om gaan om elkaar de wet voor te schrijven, dat heeft nl geen zin. Maar wel respect voor hetgeen ieder doet of laat, vanwege geloofsovertuiging.
Dat wil niet zeggen dat je maar vrij bent. Als iets van binnenuit komt, heeft het waarde, anders niet.
Je ziet het aan rechtse predikanten die een tijd in het buitenland hebben gewoond, zij zijn wat genuanceerder over bepaalde zaken gaan denken.
EENSCH!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Optimatus » 15 feb 2012 23:58

Alles goed en wel, maar waarom wordt het toegestaan dat in de religiefora allerhande zwembadzeloten hun overdoopleer verkondigen en daarmee de leer van de vaderen met voeten te treden?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor boer » 16 feb 2012 08:48

Wat zou het toch fijn zijn, als je , na talloze pogingen tot uitleg, nog eens de wijsheid en verdraagzaamheid kon opbrengen, om zonder gebruik van je denigrerende creativiteit aan scheldwoorden, aan te nemen, dat dit geen overdopers zijn, maar mensen die de besprenkeling met een half kopje water toen zij nog niet eens wisten wie hun moeder was, NIET BESCHOUWEN ALS de onderdompeling ter belijdenis van het sterven van hun oude ''ik'' en opstaan in een nieuw leven IN Christus, zoals Paulus dat duidelijk aan ons uitlegt in Rom 6:4.
Wat kan er op zijn tegen om iemands bekering met het bijpassend symbool te vieren?
En wie is de ene christen, om de nadere christen hiervoor op de brandstapel te gooien?
Wij hebben de taak om onze vriendelijkheid en verdraagzaamheid HET middel ter identificatie te laten zijn van ons ambassadeurschap.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Race406 » 16 feb 2012 10:30

Optimatus schreef:Alles goed en wel, maar waarom wordt het toegestaan dat in de religiefora allerhande zwembadzeloten hun overdoopleer verkondigen en daarmee de leer van de vaderen met voeten te treden?
Leuke plastische omschrijvingen heb je Opti! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2012 11:27

Vriendelijkheid en verdraagzaamheid worden door de badkuipbaptisten niet bepaald getoond door hun continue stroom van leugens op de besloten religiefora.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor elbert » 16 feb 2012 11:47

In de besloten religiefora mogen tegenstanders van het dopen van kinderen ook posten. Dat is sinds lang het beleid.
Uiteraard verwachten we wel van ze dat ze respect op kunnen brengen voor de reformatorische visie op de doop, anders is het gesprek vruchteloos. Daar letten we dan ook op en mocht je vinden dat sommigen over de rand gaan, dan is er de report knop.
Aangezien de discussie over de (kinder)doop vaak een eindeloze herhaling van reeds lang bekende argumenten is, meng ik me er zelf momenteel niet in. Voor de rol van vastgelopen grammofoonplaat voel ik me dan ook niet echt geknipt. Maar wie zich daar wel toe geroepen weet, mag dat natuurlijk gewoon (blijven) doen. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor boer » 16 feb 2012 11:55

Optimatus schreef:Vriendelijkheid en verdraagzaamheid worden door de badkuipbaptisten niet bepaald getoond door hun continue stroom van leugens op de besloten religiefora.


Waarom beschuldig je ons valselijk en scheld je toch de hele tijd?, wij citeren slechts wat de Bijbel leert, en schelden nooit.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2012 12:39

elbert schreef:In de besloten religiefora mogen tegenstanders van het dopen van kinderen ook posten. Dat is sinds lang het beleid.
Uiteraard verwachten we wel van ze dat ze respect op kunnen brengen voor de reformatorische visie op de doop, anders is het gesprek vruchteloos. Daar letten we dan ook op en mocht je vinden dat sommigen over de rand gaan, dan is er de report knop.
Aangezien de discussie over de (kinder)doop vaak een eindeloze herhaling van reeds lang bekende argumenten is, meng ik me er zelf momenteel niet in. Voor de rol van vastgelopen grammofoonplaat voel ik me dan ook niet echt geknipt. Maar wie zich daar wel toe geroepen weet, mag dat natuurlijk gewoon (blijven) doen. ;)


Dat is nu juist de ellende: het respect voor de reformatorische visie wordt met voeten getreden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor 1a2b3c » 16 feb 2012 14:23

Optimatus schreef:Vriendelijkheid en verdraagzaamheid worden door de badkuipbaptisten niet bepaald getoond door hun continue stroom van leugens op de besloten religiefora.

Optimatus schreef:Dat is nu juist de ellende: het respect voor de reformatorische visie wordt met voeten getreden.

Vooral niet te vergeten het respect voor de medemens die ook Jezus als hun Verlosser en Heer hebben.
Je weet wel, ook één van de forumregels, en wat meer is: dat is nog Bijbels ook. Filp.4:5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.

Er wordt nu eenmaal verschillend gedacht over de doop: een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. Daar kun je over discussiëren maar dan noem je de ander geen leugenaar!!!
Filp.2:3 ... maar laat in nederigheid de een de ander voortreffelijker achten dan zichzelf.
Dat kan hoor als je de gezindheid van Christus hebt. Eensgezind met elkaar, we hebben dezelfde liefde ontvangen ook al denken we niet allemaal hetzelfde.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schelpje3 » 16 feb 2012 14:28

In de protestantse stroming, ik zeg met nadruk niet reformatorische!! maar bij de "gewone" kerken is er GEEN geloofsdoop. Dat er (evangelische) of anders genoemde gemeentes dat wel doen, prima.
Maar dit is een forum van protestanten toch?
Je gaat op een voetbalforum ook niet doordrukken dat volleybal veel beter is.

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor 1a2b3c » 16 feb 2012 14:43

schelpje3 schreef:In de protestantse stroming, ik zeg met nadruk niet reformatorische!! maar bij de "gewone" kerken is er GEEN geloofsdoop. Dat er (evangelische) of anders genoemde gemeentes dat wel doen, prima.
Maar dit is een forum van protestanten toch?
Je gaat op een voetbalforum ook niet doordrukken dat volleybal veel beter is.

Ik dacht dat dit een forum was voor iedereen die de Bijbel als Gods Woord erkent, de apostolische geloofsbelijdenis onderschrijft en respect heeft voor de 3 form.
Als evangelischen en babtisten e.a. daaraan voldoen waarom zouden zij er dan van uitgesloten moeten worden?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2012 16:17

Beste 1a2b3c, delen van de religiefora zijn onderworpen aan een "strenger regime". Inderdaad, je noemde al de "toelatingseisen". Er loopt ook een actief Rooms-Katholiek rond in dit forumgedeelte, maar die heeft tot op heden geen permanente stroom van anti-reformatorische postings over het forum uitgestort. Op een aantal baptisten e.d. heeft echter een stroom van anti-reformatorische postingsdrift de overhand gekregen en zij lijken er behagen in te scheppen, om deze stroom over het reformatorischte gedeelte van dit forum te moeten uitstorten. We worden ondergedompeld in deze postingsdrift, waardoor er voor het onversneden reformatorische geluid (Schelpje doet haar best) weinig tot geen ruimte meer is. We worden hier überfremdet door niet-reformatorischen - dergelijke ontwikkelingen zie je in bepaalde stadswijken in Neerlands grote steden ook en dat is niet altijd gunstig.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schelpje3 » 16 feb 2012 16:35

Ik doe mijn best ja, maar word er af en toe verdrietig en moedeloos onder en zwijg ik.
Als ik lees hoe "makkelijk" sommige mensen hun geloof beleven, alles kan en mag maar en men heeft er geen oog voor dat God ook een rechtvaardig God is, waar wij zo niet voor kunnen verschijnen!
En juist het twijfel zaaien, is zo gevaarlijk! Voor degenen die zwak in het geloof staan.
Het spijt me heel erg, maar ik zie het als pijlen van satan. Verdeeldheid zaaien en de anderen, die in de reformatorische beginselen willen geloven, aan het wankelen krijgen.
Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader Die Mij gezonden heeft, hem trekke


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten