Refoweb is REFO-web?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Bertiel » 17 jan 2012 16:25

meribel schreef:waar de mensen die reacties geven over struikelen zijn vlgs mij dat dominee pieters die andere ds remonstrants-achtig noemt. ach...Je moet het beestje toch een naampje geven zou ik zo zeggen.


Het is dieptreurig dat niemand meer als een stier op een rode lap reageert als mensen het woord remonstrants gebruikt. Ik nog wel, want op deze manier een stempel op iemand zetten is gewoonweg zeggen dat zijn leer niet klopt, niets meer en niets minder. En dit is het laatste wat ik er over zeg!
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor mw » 17 jan 2012 16:46

Toch fijn dat jij het wel doet :roll:
Iedereen is het wel met een of andere predikant niet eens. Ds. Pieters ook en het is zijn goed recht om dat te vertellen. Hij gebruikt het woordje Remonstats, de ander gebruikt valse leer, onjuiste leer of wat dan ook.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor 1a2b3c » 17 jan 2012 20:31

Bertiel schreef:Het is dieptreurig dat niemand meer als een stier op een rode lap reageert als mensen het woord remonstrants gebruikt. Ik nog wel, want op deze manier een stempel op iemand zetten is gewoonweg zeggen dat zijn leer niet klopt, niets meer en niets minder. En dit is het laatste wat ik er over zeg!


Ik denk dat je het wel als een compliment kunt opvatten als iemand uit de rechterflank je 'remonstrants getint' noemt.
Dat houdt m.i. zoiets in als ergens netjes in het midden uitkomen. Heus niet alles wat de remonstranten leerden was verkeerd.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor boer » 17 jan 2012 20:47

Om het heel zwart wit te zeggen.
Als je na je dood verantwoording af moet leggen, wat zeg je dan liever:
1: ik heb gebeden of het er ooit nog van mocht komen, maar schijnbaar was het niet de bedoeling, want ik was vast niet uitverkozen?
Of 2:
Ik heb Uw woord aangenomen, ondanks dat de aanklager satan me voortdurend influisterde dat ik te slecht was en ik eerst getrokken moest worden door de Vader.
Ik heb me laten dopen om te getuigen dat ik me overgeef aan u en mijn zonden beleden, want ik las dat de engelen zouden juichen over iedere zondaar die zich bekeert?
En dat U een Beloner bent van hen die U ernstig zoeken.

Zijn we daarop voorbereid?

Noir
Sergeant
Sergeant
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 mei 2011 12:26

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Noir » 18 jan 2012 08:18

boer schreef:Om het heel zwart wit te zeggen.
Ik heb Uw woord aangenomen, ondanks dat de aanklager satan me voortdurend influisterde dat ik te slecht was en ik eerst getrokken moest worden door de Vader.
Ik heb me laten dopen om te getuigen dat ik me overgeef aan u en mijn zonden beleden, want ik las dat de engelen zouden juichen over iedere zondaar die zich bekeert?
En dat U een Beloner bent van hen die U ernstig zoeken.

Zijn we daarop voorbereid?


En wat als je daar nu staat en de Vader zegt tegen je: ga weg van Mij want Ik heb u nooit gekend ? Dan staat er ook nog bij: en dan zullen ze zeggen: ik heb in Uw naam geprofeteerd en duivelen uitgeworden.
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schaapje » 18 jan 2012 09:05

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Als je zo maar een paar woorden uit de tekst haal, dan is dat niet de hele waarheid wat Jezus zegt,
Hij zegt dat dat mensen Hem,...Here Here kunnen noemen maar niet Zijn Wil doen, maar in levens
met wetteloosheid en ongehoorzaamheid bezig zijn.

Dan zegt Hij Ik heb u nooit gekend, gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Noir
Sergeant
Sergeant
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 mei 2011 12:26

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Noir » 18 jan 2012 10:43

En toch geloof ik ook dat er onder ons zullen zijn die bedrogen uit kunnen komen. Die denken dat ze behouden zullen zijn, maar die toch verloren zullen gaan. Daarom ook die opdracht: onderzoekt u zelven nauw ja doch zeer nauw. Maar goed, we gaan wat off topique-smile
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schaapje » 18 jan 2012 11:41

En toch geloof ik ook dat er onder ons zullen zijn die bedrogen uit kunnen komen. Die denken dat ze behouden zullen zijn, maar die toch verloren zullen gaan.

Dat zal best kunnen maar dan spreek je over anderen, en dat kunnen wij niet altijd weten.

Daarom ook die opdracht: onderzoekt u zelven nauw ja doch zeer nauw. Maar goed, we gaan wat

Kijk dat zijn de woorden die voor ons zelf bedoelt zijn, maar waar staat dat, en wat moeten we onderzoeken.
Ik kan deze tekst niet vinden :oops: en wil graag weten in welke context het staat.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Noir
Sergeant
Sergeant
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 mei 2011 12:26

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Noir » 18 jan 2012 11:59

@Schaapje: Zefanja 2
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schaapje » 18 jan 2012 13:34

1 Doorzoekt u zelf nauw, ja, doorzoekt nauw, gij volk, dat met geen lust bevangen wordt!
2 Eer het besluit bare (gelijk kaf gaat de dag voorbij), terwijl de hittigheid van des HEEREN toorn over ulieden nog niet komt; terwijl de dag van den toorn des HEEREN over ulieden nog niet komt.
3 Zoekt den HEERE, alle gij zachtmoedigen des lands, die Zijn recht werken! Zoekt gerechtigheid, zoekt zachtmoedigheid, misschien zult gij verborgen worden in den dag van den toorn des HEEREN.

Bedoel je deze Noir? ik hoopte dat je een tekst uit het NT bedoelde.
Maar dat is toch precies wat ik zei, het gaat hier over het zoeken van gerechtigheid en zachtmoedigheid, of dit aanwezig is in ons hart, of wij deze zaken willen aanhangen.

Dus ons eigen hart onderzoeken of het aanwezig is, naar mijn idee spreekt God hier tot onszelf,
en is het niet de bedoeling dat wij anderen hiermee om de oren slaan, omdat wij niet in het hart van de ander kunnen kijken, wel zou het kunnen dat wij door hun daden kunnen zien dat het niet aanwezig is, maar dat is wat anders, :wink: (je weet wat ik bedoel)
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Noir
Sergeant
Sergeant
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 mei 2011 12:26

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Noir » 18 jan 2012 13:38

Ik sla hier een ander niet mee om de oren. Het Oude Testament is niet minder waard dan het Nieuwe Testament hoor. Ook daar staan vele zaken in die ons raken.
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schaapje » 18 jan 2012 13:52

quote="Noir"Ik sla hier een ander niet mee om de oren.


Ach Noir, ik heb die tekst zo vaak zien neerschrijven en niet alleen door jou natuurlijk.

Het Oude Testament is niet minder waard dan het Nieuwe Testament hoor. Ook daar staan vele zaken in die ons raken
.

Heb ik dan gezegd dat het OT minder waard is dan het NT? Zeker vind ik dat niet, maar ik dacht i.d.v. aan een tekst dat wij ook kunnen onderzoeken of wij wel IN Jezus zijn, want eigenlijk hadden we het daar over, over het bedrogen uit komen en toch verloren gaan.
En een mens kan alleen behouden worden door Christus Jezus, maar Hij zal tegen sommige zeggen:
Ga weg van mij, werkers der wetteloosheid, en dat zijn degene die niet Zijn wil doen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schaapje » 18 jan 2012 13:54

quote="Noir"Ik sla hier een ander niet mee om de oren.


Ach Noir, ik heb die tekst zo vaak zien neerschrijven en niet alleen door jou natuurlijk.

Het Oude Testament is niet minder waard dan het Nieuwe Testament hoor. Ook daar staan vele zaken in die ons raken
.

Heb ik dan gezegd dat het OT minder waard is dan het NT? Zeker vind ik dat niet, maar ik dacht i.d.v. aan een tekst dat wij ook kunnen onderzoeken of wij wel IN Jezus zijn, want eigenlijk hadden we het daar over, over het bedrogen uit komen en toch verloren gaan.
En een mens kan alleen behouden worden door Christus Jezus, maar Hij zal tegen sommige zeggen:
Ga weg van mij, werkers der wetteloosheid, en dat zijn degene die niet Zijn wil doen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schaapje » 18 jan 2012 13:54

sorry dubbel geplaatst
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor boer » 18 jan 2012 14:25

Noir schreef:Ik sla hier een ander niet mee om de oren. Het Oude Testament is niet minder waard dan het Nieuwe Testament hoor. Ook daar staan vele zaken in die ons raken.

het OT is een prachtige verzameling boeken, er tsaat een veelvoud van wijsheden in, en de verhalen zullen je tot tranen toe roeren.
Maar met alleen het OT is er alleen de blijde boodschap van Christus, dat Hij zou komen om te verlossen en te verzoenen.
'Met het NT is Hij gekomen en heeft de losprijs betaald.En Zelf zegt hij het oude is de verdwijning nabij. geen nieuwe wijn in oude zakken.
het Woord is Vlees geworden.
Zie de enorme verschillen tussen vooruitwijzen en zinnebeeldige voorafschaduwing, en de nieuw testamentische verwezenlijking daarvan!
Het is volbracht!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten