Refoweb is REFO-web?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor 1a2b3c » 16 feb 2012 16:39

Optimatus schreef:Beste 1a2b3c, delen van de religiefora zijn onderworpen aan een "strenger regime". Inderdaad, je noemde al de "toelatingseisen". Er loopt ook een actief Rooms-Katholiek rond in dit forumgedeelte, maar die heeft tot op heden geen permanente stroom van anti-reformatorische postings over het forum uitgestort. Op een aantal baptisten e.d. heeft echter een stroom van anti-reformatorische postingsdrift de overhand gekregen en zij lijken er behagen in te scheppen, om deze stroom over het reformatorischte gedeelte van dit forum te moeten uitstorten. We worden ondergedompeld in deze postingsdrift, waardoor er voor het onversneden reformatorische geluid (Schelpje doet haar best) weinig tot geen ruimte meer is. We worden hier überfremdet door niet-reformatorischen - dergelijke ontwikkelingen zie je in bepaalde stadswijken in Neerlands grote steden ook en dat is niet altijd gunstig.

In een discussie reageer je nu eenmaal op elkaar, dus komen de voorstanders van de kinderdoop net zo goed aan het woord als degenen die voor de geloofsdoop zijn.
Het is niet meer dan logisch dat bij een discussie over het onderwerp 'kinderdoop of geloofsdoop" er on-reformatorische reacties komen omdat de reformatorischen nu eenmaal voor de kinderdoop zijn.
Bovendien is dit topic bij mijn weten geopend op het open forum, en door de mod's naar het religiefora verplaatst.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schaapje » 16 feb 2012 16:40

[i]Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader Die Mij gezonden heeft, hem trekke

En is dat niet wat God door het werk van de HG doet, mensen trekken ?
Zie het woordje trekken zegt al genoeg, je kan je ook verzetten tegen dat trekken.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schelpje3 » 16 feb 2012 16:42

Nee, dat kan niet!
Alleen als een mens zichzelf daarnaar toe trekt.
Je kunt het al opmaken uit de verklaringen, als het uit het IK word verteld, ik deed dit en ik zei dat.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schaapje » 16 feb 2012 16:48

Nee, dat kan niet!
Alleen als een mens zichzelf daarnaar toe trekt.
Je kunt het al opmaken uit de verklaringen, als het uit het IK word verteld, ik deed dit en ik zei dat.


Niemand kan tot God komen tenzij God Hem trekke....en als je mag getuigen van dat trekken heb je veel te vertellen waar dat woordje ik in voorkomt, het gaat om je eigen ik die getrokken is.

Maar ik zal heus niet ontkennen schelpje dat er wel eens schijn "bekeringen" zijn ook dat staat in de Bijbel en vooral in de zaaier, maar het lijkt of jij het daar alleen maar over hebt, dat vind ik wel eens jammer.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2012 16:54

1a2b3c schreef:In een discussie reageer je nu eenmaal op elkaar, dus komen de voorstanders van de kinderdoop net zo goed aan het woord als degenen die voor de geloofsdoop zijn.
Het is niet meer dan logisch dat bij een discussie over het onderwerp 'kinderdoop of geloofsdoop" er on-reformatorische reacties komen omdat de reformatorischen nu eenmaal voor de kinderdoop zijn.
Bovendien is dit topic bij mijn weten geopend op het open forum, en door de mod's naar het religiefora verplaatst.


Akkoord, maar als er in dat topic ook nog smalend over onze predikanten wordt gesproken - alsof hun opleiding volkomen nutteloos/waardeloos etc. is -dan gaat men wel erg ver. Ik krijg de indruk dat een aantal baptisten hun eigen persoonlijke ervaringen binnen de refowereld hier op refoweb lopen te verwerken. Er zit meer achter dan een eenvoudige discussie.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 16 feb 2012 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schelpje3 » 16 feb 2012 16:54

schaapje schreef:
Niemand kan tot God komen tenzij God Hem trekke....en als je mag getuigen van dat trekken heb je veel te vertellen waar dat woordje ik in voorkomt, het gaat om je eigen ik die getrokken is.

Maar ik zal heus niet ontkennen schelpje dat er wel eens schijn "bekeringen" zijn ook dat staat in de Bijbel en vooral in de zaaier, maar het lijkt of jij het daar alleen maar over hebt, dat vind ik wel eens jammer.

tenzij de VADER hem trekke, staat er!
En dan heb je in zoverre veel te vertellen, dat alles vanuit de kant van de Heere komt en niet:
ik ben veranderd want....
ik zag in dat ik niet goed leefde....
ik ben bekeerd.
Die verhalen ken ik wel van onze omroep, die deze mensen aan het woord laat.
Als het echt is, hoor je het Wonder erin, dat de Heere omziet naar een slecht mens.
En gelukkig ken ik die mensen, dan zit je aan hun voeten en ben je jaloers.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2012 16:59

En toch... sinds de aanwezigheid van deze religieuze immigranten ben ik de eigen achtergrond toch weer meer gaan waarderen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor boer » 16 feb 2012 17:03

Optimatus schreef:
Ik krijg de indruk dat een aantal baptisten hun eigen persoonlijke ervaringen binnen de refowereld hier op refoweb lopen te verwerken. Er zit meer achter dan een eenvoudige discussie.


Altijd weer bemoedigend hoe een moment van zwakte leidt tot een figuurlijke messteek in je rug.
van een christen?
Laatst gewijzigd door boer op 16 feb 2012 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schaapje » 16 feb 2012 17:03

Als het echt is, hoor je het Wonder erin, dat de Heere omziet naar een slecht mens.
En gelukkig ken ik die mensen, dan zit je aan hun voeten en ben je jaloers.

Gelukkig maar, maar waarom jaloers, het is ook voor jou, want jij bent ook zo'n slecht mens
waar Gods liefde naaruit gaat, en die Hij de wedergeboorte wil geven.

En als je nu zegt: ik kan me dat niet toe-eigenen, dan ga je tegen Zijn Wil in, want Hij is het die jou overtuigt van zonden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schelpje3 » 16 feb 2012 17:03

Ik ook!
Volgens velen zou ik maar een rotjeugd gehad hebben, zonder tv, op zondag niks mogen enz.
Maar ik had biddende ouders, die ons in liefde voorgingen, die het beste met ons voorhadden en niet als een Eli alles maar goed vonden.
Maar ons de weg gewezen hebben. En zij konden ons niet bekeren hoor, maar ze hebben er wel over verteld en rijkelijk getuigenis gegeven!

Ik postte onder Optimatus, dacht dat ik hem niet hoefde te quoten.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schelpje3 » 16 feb 2012 17:06

schaapje schreef:Gelukkig maar, maar waarom jaloers, het is ook voor jou, want jij bent ook zo'n slecht mens
waar Gods liefde naaruit gaat, en die Hij de wedergeboorte wil geven.

En als je nu zegt: ik kan me dat niet toe-eigenen, dan ga je tegen Zijn Wil in, want Hij is het die jou overtuigt van zonden.

Jaloersheid is niet negatief bedoeld, zoals het afgunstig zijn.
Maar als ik hoor hoe sommige mensen dit beleven, zo echt, zo afhankelijk in alles. De wereld kan hen letterlijk gestolen worden. Nee, zover ben ik niet. :oops:

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2012 17:12

schelpje3 schreef:Ik ook!
Volgens velen zou ik maar een rotjeugd gehad hebben, zonder tv, op zondag niks mogen enz.
Maar ik had biddende ouders, die ons in liefde voorgingen, die het beste met ons voorhadden en niet als een Eli alles maar goed vonden.
Maar ons de weg gewezen hebben. En zij konden ons niet bekeren hoor, maar ze hebben er wel over verteld en rijkelijk getuigenis gegeven!

Ik postte onder Optimatus, dacht dat ik hem niet hoefde te quoten.


Heel mooi en inspirerend.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schaapje » 16 feb 2012 17:13

Maar als ik hoor hoe sommige mensen dit beleven, zo echt, zo afhankelijk in alles. De wereld kan hen letterlijk gestolen worden. Nee, zover ben ik niet. :oops:


Kijk dat is nou n.m.i. het probleem, zoals ik jou post lees, denk je dat je eerst een aantal dingen zelf moet veranderen in je leven, maar dan kan het lang wachten worden schelpje, ons zelf veranderen kunnen wij niet.
Dat is Gods werk in ons daarom is er wedergeboorte nodig en alleen Hij kan dat geven als je komt als zondaar tot Hem met heel je hebben en houwen, buigen voor Jezus dat is wat Hij wil, eerlijkheid
en toegeven niet zonder Jezus te kunnen leven.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schelpje3 » 16 feb 2012 17:14

schaapje schreef:
Kijk dat is nou n.m.i. het probleem, zoals ik jou post lees, denk je dat je eerst een aantal dingen zelf moet veranderen in je leven, maar dan kan het lang wachten worden schelpje, ons zelf veranderen kunnen wij niet.
Dat is Gods werk in ons daarom is er wedergeboorte nodig en alleen Hij kan dat geven als je komt als zondaar tot Hem met heel je hebben en houwen, buigen voor Jezus dat is wat Hij wil, eerlijkheid
en toegeven niet zonder Jezus te kunnen leven.

Juist niet zelf! Daar ben ik allang achtergekomen.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor schaapje » 16 feb 2012 17:19

Maar als ik hoor hoe sommige mensen dit beleven, zo echt, zo afhankelijk in alles. De wereld kan hen letterlijk gestolen worden. Nee, zover ben ik niet. :oops:


Wat jij hierboven ziet bij anderen...waar denk je dat dat vandaan komt ....uit hun zelf?
Jij zegt er zelf achter....zover ben ik nog niet.

ik ga koken, groet
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten