Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Dorpeling » 14 jun 2018 19:38

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/260 ... erlossing/

Wat een geweldig, mooi antwoord van dhr Hoekman op deze vraag!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 15 jun 2018 05:33

Dorpeling schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26024/mijn-verlossing/

Wat een geweldig, mooi antwoord van dhr Hoekman op deze vraag!

Prachtig antwoord! Als we door zulke antwoorden mogen zien op Christus en wie God is in Christus.....
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 19 jun 2018 10:42

over de kracht en de werking van de Heilige Geest.

http://www.refoweb.nl/dwars/1544/geestdriftig/

Net zo onvoorspelbaar als de wind
Je ziet Hem niet, je hoort Hem niet, en je je weet niet vanuit welke richting Hij komt en je kent Zijn kracht nog.
Leer Hem kennen!
Leer de Heilige Geest herkennen!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 19 jun 2018 11:01

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/260 ... aald-zijn/

Vind het nogal een dooddoener en een teken van onkunde van die collega.
Ik vind eigenlijk niet dat hij een punt heeft.
Zou hij zich er in verdiept hebben bijvoorbeeld wanneer de islam is ontstaan. (jaar 600, zo'n 1400 jaar geleden pas).
Het een en ander gestolen van het Joden- en christendom.
Als je oprechte interesse hebt en je gaat God echt zoeken, zul je ook bij de ware God en de juiste godsdienst uitkomen, toch?
Ik vind dat verhaal zo mooi van die moslim die last had van zijn zonde en verkeerde dingen en uiteindelijk bij Jezus terecht kwam.
Wat de heer Zwemer zegt, het hindoeisme is iets duisters.
Het christendom is verder ook uniek, je hoeft niet door goede werken zalig te worden. Het kan ook niet.
Door Jezus die Mens werd kunnen we zalig worden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 19 jun 2018 11:39

Johan100 schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26037/religie-zou-geografisch-bepaald-zijn/

Vind het nogal een dooddoener en een teken van onkunde van die collega.
Ik vind eigenlijk niet dat hij een punt heeft.
Zou hij zich er in verdiept hebben bijvoorbeeld wanneer de islam is ontstaan. (jaar 600, zo'n 1400 jaar geleden pas).
Het een en ander gestolen van het Joden- en christendom.
Als je oprechte interesse hebt en je gaat God echt zoeken, zul je ook bij de ware God en de juiste godsdienst uitkomen, toch?


Je beweert nu dat er tussen die miljard hindoes en 1,6 miljard moslims niemand 'oprechte interesse' heeft?

Wat de heer Zwemer zegt, het hindoeisme is iets duisters.


Ik denk dat dat vooral een karikatuur is van een complex systeem met een miljard aanhangers

Het christendom is verder ook uniek, je hoeft niet door goede werken zalig te worden. Het kan ook niet.
Door Jezus die Mens werd kunnen we zalig worden.


Elk geloof heeft wel een eigenschap waardoor het uniek is. Uniciteit is geen argument voor waarheid.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 19 jun 2018 11:45

Mortlach schreef:Je beweert nu dat er tussen die miljard hindoes en 1,6 miljard moslims niemand 'oprechte interesse' heeft?
Nee.



Ik denk dat dat vooral een karikatuur is van een complex systeem met een miljard aanhangers
Dat denk jij.



Elk geloof heeft wel een eigenschap waardoor het uniek is. Uniciteit is geen argument voor waarheid.
Dat laatste beweer ik ook niet. Heb je de rest van mijn post wel begrepen?
Het is jouw manier van discussiëren om posten helemaal uit elkaar te trekken, zonder het geheel te (willen) zien.
Zo ga ik geen discussie voeren.

(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 25 jun 2018 16:54

TruusGeluk schreef:Wat denken we toch klein over God, als je bedenkt dat Hij overal is en niet alleen maar in een kerk, zoals in het Oude Testament in de ark, dus tempel

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/260 ... blaaskerk/

Moet ook wel bekennen dat ik hem wel grappig vind

Hoe komen ze erop. Goed idee wel. Die kerkgebouwen zijn idioot duur om te huren.

Yoshi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Yoshi » 25 jun 2018 17:27

Je kan gewoon een kerkje huren voor een paar uur hoor. Als je maar betaald is er in vele kerken wel een mouw aan te passen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 25 jun 2018 18:56

Yoshi schreef:Je kan gewoon een kerkje huren voor een paar uur hoor. Als je maar betaald is er in vele kerken wel een mouw aan te passen.

Ja? Mijn zus wilde destijds in de kerk trouwen, maar dat deden ze niet. Het kan wel in het Openluchtmuseum in zo'n kerkje.

Yoshi

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Yoshi » 25 jun 2018 19:56

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/260 ... -de-islam/

Misschien moet de vragensteller binnen het christendom eens op zoek gaan naar een andere denominatie. Zo’n een waar je niet hele tirades als antwoord krijgt van de dominee/priester. Die zich in kan leven in de vragensteller zonder karikaturen te maken. Die weet dat het christendom een stuk breder is dan de eigen denominatie.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 25 jun 2018 20:25

Het antwoord is nog feitelijk onjuist ook nog. Misschien ook gelijk een predikant zoeken die wel zn researchvaardigheden op orde heeft?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 26 jun 2018 10:09

Yoshi schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26058/aangetrokken-tot-de-islam/

Misschien moet de vragensteller binnen het christendom eens op zoek gaan naar een andere denominatie. Zo’n een waar je niet hele tirades als antwoord krijgt van de dominee/priester. Die zich in kan leven in de vragensteller zonder karikaturen te maken. Die weet dat het christendom een stuk breder is dan de eigen denominatie.


Tja, als je een slager vraagt naar de voordelen van vegetariër zijn, dan kun je het antwoord ook voorspellen.

Persoonlijk denk ik dan weer dat bepaalde geloven beter bij bepaalde karakters passen dan andere en dat er niets mis is met het geloof zoeken dat resoneert.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 26 jun 2018 10:47

Als iemand liever moslim wordt doe je toch iets mis als kerk.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 26 jun 2018 11:03

coby6 schreef:Als iemand liever moslim wordt doe je toch iets mis als kerk.


Nou, nee, dat bedoel ik niet. Soms 'past' het ene geloof gewoon beter bij je dan andere geloven. Dan kun je als kerk nog zo goed en oprecht je best doen, daar verander je dan verder weinig aan. Het werkt uiteraard wel averechts als je dan als kerk of kerkfunctionaris dat andere geloof gaat proberen zwart te maken met allerlei oppervlakkige karikaturen en stereotypen. Daar prikt iemand die zich een beetje in een geloof heeft verdiept zo doorheen en het resultaat is dat de reputatie van de kerk zelf eronder lijdt.

Het scheelt natuurlijk wel dat ik niet belast bent met denken in termen van absolute Waarheid. Als je dat wel bent, dan reageer je uiteraard heel anders.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 26 jun 2018 13:40

Mortlach schreef:Nou, nee, dat bedoel ik niet. Soms 'past' het ene geloof gewoon beter bij je dan andere geloven. Dan kun je als kerk nog zo goed en oprecht je best doen, daar verander je dan verder weinig aan. Het werkt uiteraard wel averechts als je dan als kerk of kerkfunctionaris dat andere geloof gaat proberen zwart te maken met allerlei oppervlakkige karikaturen en stereotypen. Daar prikt iemand die zich een beetje in een geloof heeft verdiept zo doorheen en het resultaat is dat de reputatie van de kerk zelf eronder lijdt.

Het scheelt natuurlijk wel dat ik niet belast bent met denken in termen van absolute Waarheid. Als je dat wel bent, dan reageer je uiteraard heel anders.

Die moslims waren zo echt gelovig zei ze en vriendelijk, voor elkaar zorgen. Dan doet die kerk toch echt wat fout.
Ik had een collega die moslim is. Hartstikke aardig, ze gaf gewoon een zak vol dure kleren toen ik was gescheiden. Altijd heel vriendelijk. Ze neemt ook zo d'r zus in huis en ze zorgt heel goed voor haar moeder. Dat heb ik ook in kerken gezien, maar ik vermoed dat ze dat in haar kerk niet doen.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron