Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Tante Pollewop » 23 nov 2017 09:35

maar homo's zijn eng. regenboog-smile

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 23 nov 2017 10:08

Tante Pollewop schreef:maar homo's zijn eng. regenboog-smile

Voor de Heere Jezus gelukkig niet.
Hij weet er overigens alles van en werd ook weggejaagd door Farizeeën en Schriftgeleerden.

Als ik Hem maar kenne,
Hem de mijne weet,
als mijn hart zich Hem gewenne,
nimmermeer Zijn trouw vergeet,
vrees ik niet voor lijden,
voel slechts deemoed, liefde en verblijden.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor MoesTuin » 23 nov 2017 10:09

naamloos schreef:Oke, er komt zo'n drie dagen geen reactie van de topicstarter in het topic ' vragen bij homo's in Gods schepping', en dan gaat het gelijk op slot.
Een "klein" verschilletje met het topic "Kinderdoop: graag jullie hulp" dat al van 2013 loopt en waar de topicstarter al jaren niet reageert.
Uhhmm, wat zijn de criteria's? ( die zijn volgens mij behoorlijk selectief) :mrgreen:


Ik stem voor
+1
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 23 nov 2017 10:14

Tante Pollewop schreef:maar homo's zijn eng. regenboog-smile

Sterker nog homoseksualiteit bestaat niet voor refo’s.
Reformatorische sluiten zich moedwillig af voor deze groep die ook in hun denominaties leven en eigenlijk niet mogen leven ](*,) .

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor hans0166 » 23 nov 2017 10:19

benefietdiner schreef:Sterker nog homoseksualiteit bestaat niet voor refo’s.
Reformatorische sluiten zich moedwillig af voor deze groep die ook in hun denominaties leven en eigenlijk niet mogen leven ](*,) .


dat heb ik nooit zo ervaren. En waar ik woon staat echt niet bekend als het meest progressieve "refo" dorp in NL.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor blijblij » 23 nov 2017 10:30

Misschien is het maar beter ook. Als een mogelijke aanslag verheerlijkt wordt, er voor een 'sharia' gepleit wordt en iedereen die een andere interpretatie voorstaat van godlos, zelfs van 'de duvel' is (en hier mogen kerken schijnbaar wel veroordeeld worden, want het is toch maar de PKN....) is het wellicht beter om het stof van je voeten te schudden en verder te gaan.

Ik hoop maar dat deze personen in hun gezinnen niet met deze problematiek te maken krijgen, want dan vrees ik het ergste voor zoon of dochter.

Bah, wat een fundamentalistische haat wordt hier uitgedragen.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 23 nov 2017 11:39

blijblij schreef:Misschien is het maar beter ook. Als een mogelijke aanslag verheerlijkt wordt, er voor een 'sharia' gepleit wordt en iedereen die een andere interpretatie voorstaat van godlos, zelfs van 'de duvel' is (en hier mogen kerken schijnbaar wel veroordeeld worden, want het is toch maar de PKN....) is het wellicht beter om het stof van je voeten te schudden en verder te gaan.

Ik hoop maar dat deze personen in hun gezinnen niet met deze problematiek te maken krijgen, want dan vrees ik het ergste voor zoon of dochter.

Bah, wat een fundamentalistische haat wordt hier uitgedragen.

Een kerk moet mensen leren om zich als hemelburgers te gaan gedragen en niet iets waar God tegen is gaan introduceren in een kerk als zijnde van God. Maar een kerk moet ook gelovigen niet weg gaan zetten als zijnde niet van God, terwijl ze wel geloven in de Heere Jezus. En zo mensen van God los preken. Simpel hè? Benieuwd bij welke kerk jij hoort, ik bij geen een. En als ik kinderen zou hebben, zou ik ze niet afwijzen omdat ze homo waren, ook niet als ze een relatie zouden hebben. Maar een kerk hoort het niet als van God uit goed te keuren. Dus zo dramatisch hoef je niet te reageren. Van mij mogen ze allemaal naar de hemel, omdat ze in de Heere Jezus geloven. Want niemand is zonder zonden

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor blijblij » 23 nov 2017 13:54

Bambi schreef:Een kerk moet mensen leren om zich als hemelburgers te gaan gedragen

en bij een hemelburger gaat m.i. de liefde boven de haat en walging die ik in sommige postings teruglees.

en niet iets waar God tegen is gaan introduceren in een kerk als zijnde van God.

En ik geloof dat het verdedigbaar is om te stellen dat de teksten (die door mensen in een bepaalde tijd en cultuur zijn opgeschreven) niet toepasbaar zijn op een homoseksuele relatie op basis van liefde en trouw anno nu.

Benieuwd bij welke kerk jij hoort, ik bij geen een.

een liberale en vrijzinnige PKN-gemeente. Waar hopelijk snel de verbintenis tussen echtparen van een gelijk geslacht ook ingezegend kan worden.

En als ik kinderen zou hebben, zou ik ze niet afwijzen omdat ze homo waren, ook niet als ze een relatie zouden hebben. Maar een kerk hoort het niet als van God uit goed te keuren. Dus zo dramatisch hoef je niet te reageren. Van mij mogen ze allemaal naar de hemel, omdat ze in de Heere Jezus geloven. Want niemand is zonder zonden

Gelukkig. Maar die opmerking was ook niet speciaal op jou gericht.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 23 nov 2017 14:15

Ook voor die 'zonde' geldt toch echt wat in 1 Korinthiërs 5 staat.
Volgens Paulus moesten mensen die de sexuele zonde bedreven uit de gemeente gezet worden. En dan mag niet die zonde in de kerk gebracht worden als zijnde goed
Dus als die mens uit de gemeente geweerd moest worden en aan het vlees overgeleverd worden, (vers 5a) maar wel naar de hemel gaan, omdat dat de geest is (vers 5b)
Maar dan mag ook een dominee die zelf die zonde bedrijft, niet eens op de kansel staan

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor benefietdiner » 23 nov 2017 19:22

Bambi schreef:Ook voor die 'zonde' geldt toch echt wat in 1 Korinthiërs 5 staat.
Volgens Paulus moesten mensen die de sexuele zonde bedreven uit de gemeente gezet worden. En dan mag niet die zonde in de kerk gebracht worden als zijnde goed
Dus als die mens uit de gemeente geweerd moest worden en aan het vlees overgeleverd worden, (vers 5a) maar wel naar de hemel gaan, omdat dat de geest is (vers 5b)
Maar dan mag ook een dominee die zelf die zonde bedrijft, niet eens op de kansel staan

Het gaat in 1 Korinthe 5 over gemeenschap met bloedverwanten en niet over homoseksualiteit.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 23 nov 2017 19:36

benefietdiner schreef:Het gaat in 1 Korinthe 5 over gemeenschap met bloedverwanten en niet over homoseksualiteit.

Het zal niet met zijn eigen moeder zijn hè, want dan stond het wel vermeld

Het gaat ook over een vorm van sex/relatie die in leviticus 18 genoemd werd. Zal wel voor allemaal gelden dan hè?

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor coby5 » 23 nov 2017 19:40

benefietdiner schreef:Het gaat in 1 Korinthe 5 over gemeenschap met bloedverwanten en niet over homoseksualiteit.

Ja en dan staat er nog wat.

9Ik schreef u reeds in mijn brief, dat gij niet moest omgaan met hoereerders; 10niet met de hoereerders uit deze wereld in het algemeen of met de geldgierigen en oplichters of afgodendienaars, want dan zou men wel uit de wereld moeten gaan. 11Nu evenwel schrijf ik u, dat gij niet moet omgaan met iemand, die, al heet hij een broeder, een hoereerder, geldgierige, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard, of oplichter is; met zo iemand moet gij zelfs niet samen eten. 12Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.

Nou de kerk wordt lekker leeg zo. Roddelen of niks in de offerzak doen? Wegwezen.
Ik heb weleens in een kerk gezeten waar zoveel geroddeld werd dat ie gewoon is opgedoekt.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 23 nov 2017 19:51

coby5 schreef:Ja en dan staat er nog wat.

9Ik schreef u reeds in mijn brief, dat gij niet moest omgaan met hoereerders; 10niet met de hoereerders uit deze wereld in het algemeen of met de geldgierigen en oplichters of afgodendienaars, want dan zou men wel uit de wereld moeten gaan. 11Nu evenwel schrijf ik u, dat gij niet moet omgaan met iemand, die, al heet hij een broeder, een hoereerder, geldgierige, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard, of oplichter is; met zo iemand moet gij zelfs niet samen eten. 12Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.

Nou de kerk wordt lekker leeg zo. Roddelen of niks in de offerzak doen? Wegwezen.
Ik heb weleens in een kerk gezeten waar zoveel geroddeld werd dat ie gewoon is opgedoekt.

Valt het je op dat de lange broek er niet tussen staat?
En de pop/rockmuziek, ook niet iets wat er op lijkt? En nee, ik doe niet aan verafgoden van mensen die die muziek brengen, maar kijk es hoe christenen met dominees en oud/kerkvaders omgaan. ze kussen nog net de grond niet, maar zeg es de waarheid over zo'n persoon en je ziet de fans je bijna lynchen, net als in de muziekwereld met de fans van de zangers
Maar ik zou niet aan het Avondmaal mogen, maar wat er in het rijtje staat, gaat allemaal aan

Ik heb 1 ding geleerd, ik hoor zelf in geen enkele kerk thuis, want overal deugt het niet genoeg voor een Christen

Iets over desem wat het hele deeg verzuurt. Laat maar. God zal iedereen wel met een reden blind houden overal. En die teksten die ik aangegeven heb expres niet aan ze laten zien. Maar ze alleen op andere teksten wijzen ofzo. Of zal het aan mij liggen, dat de duvel wil dat alle chrstenen geloven dat mensen die in de Here Jezus geloven gewoon naar de hemel gaan. Wel raar als niemand ze uit Gods hand kan rukken. Maar dat moet je ook maar wegstrepen en een tekst vd duvel zien enz.
Ik denk eerder andersom, de duvel weet dat hij niemand die in de Heere Jezus gelooft uit Gods hand kan rukken en maakt plezier om hen bang te maken voor de hel en de andere nog lekker in het vlees te bezitten, totdat ze allemaal naar de hemel gaan. Dus nog macht over hen allen te hebben
Laatst gewijzigd door Bambi op 23 nov 2017 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor coby5 » 23 nov 2017 19:56

Bambi schreef:Valt het je op dat de lange broek er niet tussen staat?
En de pop/rockmuziek, ook niet iets wat er op lijkt?
Maar ik zou niet aan het Avondmaal mogen, maar wat er in het rijtje staat, gaat allemaal aan

Ik heb 1 ding geleerd, ik hoor zelf in geen enkele kerk thuis, want overal deugt het niet genoeg voor een Christen

Gunst die broeken. Toen ik net tot geloof was gekomen liep ik in een spijkerbroek. Was een pinksterkerk, niet eens gereformeerd. Nou dat mocht niet hoor. Hij bleef er maar over dooremmeren dat de dames een mooie rok aan moesten. Toen heb ik maar een ouwe soepjurk van m'n moeder geleend, want ik had er niet eens een.

Bambi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Bambi » 23 nov 2017 20:08

coby5 schreef:Gunst die broeken. Toen ik net tot geloof was gekomen liep ik in een spijkerbroek. Was een pinksterkerk, niet eens gereformeerd. Nou dat mocht niet hoor. Hij bleef er maar over dooremmeren dat de dames een mooie rok aan moesten. Toen heb ik maar een ouwe soepjurk van m'n moeder geleend, want ik had er niet eens een.

Pinksterkerk? Misschien hield die voorganger ervan...........dames in rokjes. :mrgreen:


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten