Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 28 jan 2017 23:00

lekkerbek schreef:Dit wa idd geen vraag voor een deskundige (...)
Ik heb er trouwens ook op gereageerd maar ik moest toen ik ooit mij aanmeldde een andere gebruikersnaam opgeven. Ik ben dezelfde als M71. Ik zal zelf wel iets fouts hebben gedaan want ben best een digibeet :oops:

Wat moet je met zo'n vraag :wink: Ik vind het wel een goed antwoord.
Oh, jij bent diegene van de geheime dienst!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 29 jan 2017 00:09

Chaya ik denk dat ik je nu even niet begrijp! De mensen die soms een paar dagen weggaan die zeggen niet dat het in de Bijbel staat dat ze weg "mogen", die gaan en ze genieten zoals ik het in mn reactie beschreef.
Maar de vrágensteller vraagt zich af of het verantwoord is dat anderen gaan.
En wat je beschrijft over naschoolse opvang dat hoor ik in mijn omgeving niet, de kinderen van mijn vriendinnen en mijn nichtjes en neefjes gaan gewoon naar huis uit school.

@Johan100 whahaha ja dat ben ik :lol:

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 30 jan 2017 15:07

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/246 ... ijbrengen/


wat moet je hier nou weer mee... de vraag is mij erg duidelijk maar er volgt een preek dat Jezus is gekomen.... ik zie hier echt geen enkel verband met de vraag.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 30 jan 2017 16:07

Ik begrijp hem ook niet helemaal nee. Voor deze verhandeling te begrijpen moet je wat oudere kinderen hebben lijkt mij. Maar dan zal ik wel niet oud genoeg zijn, ik snap dr geen hol van 8-[

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 31 jan 2017 14:39

lekkerbek schreef:

@Johan100 whahaha ja dat ben ik :lol:


Beetje verwarrend, misschien kan de beheerder je naam veranderen van M71 naar lekkerbek? Is maar een idee.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 31 jan 2017 19:55

Of naar M71, maar die klinkt niet zo leuk hè :lol:
Dank voor de tip, ik zal t vragen!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 31 jan 2017 22:20

Mwah, .. ik weet het niet :wink: De M zal wel de eerste letter van je voornaam zijn en 71 je geboortejaar :)
Graag gedaan overigens!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor lekkerbek » 31 jan 2017 22:38

De M is van Mmmmmmm wat lekker allemaal :lol: :lol: nee hoor, goed geraden! Ik heb t berichtje verstuurd voor t koppelen van deze namen. Heb toch maar Lekkerbek aangehouden dat zegt meer over me dan m'n voorletter en geboortejaar :wink:

Nou, on topic maar weer :wink:

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 13 feb 2017 11:31

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/246 ... andt-niet/

Vreselijk toch, die begrijpelijke, gewone taal.... :shock:

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 13 feb 2017 11:51

irmo schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/24643/tale-kanaans-landt-niet/

Vreselijk toch, die begrijpelijke, gewone taal.... :shock:



... een kerk die zijn verkondiging onbegrijpelijk maakt voor de mensen... dan ben je het doel van de reformatie toch wel een beetje kwijtgeraakt en nog verder van het pad af dan de verwijten gemaakt aan de RK destijds, terwijl deze sinds Vaticanum 2 juist de vertalingen up to date probeert te houden zodat iedereen de Boodschap kan lezen

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 13 feb 2017 13:13

lekkerbek schreef:De M is van Mmmmmmm wat lekker allemaal :lol: :lol: nee hoor, goed geraden! Ik heb t berichtje verstuurd voor t koppelen van deze namen. Heb toch maar Lekkerbek aangehouden dat zegt meer over me dan m'n voorletter en geboortejaar :wink:

Nou, on topic maar weer :wink:

Ja hoor, is goed. Ik zal verder niet doorvragen hoe dik je wel niet bent en hoeveel en wat je snoept, etc. :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 13 feb 2017 13:17

hans0166 schreef:


... een kerk die zijn verkondiging onbegrijpelijk maakt voor de mensen... dan ben je het doel van de reformatie toch wel een beetje kwijtgeraakt ..

Zeg maar gerust 'niet een beetje, maar helemaal kwijtgeraakt'. Dat bedoelde ik in die ander topic.

Bevinding draait vaak om de mens en dan is het de Heere een gruwel.
Alleen Bijbelse bevinding en dan oprecht en gewerkt door de Geest kan de toets doorstaan.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Pcrtje » 02 mar 2017 16:20

Ik dacht echt even dat het om een grap ging, maar volgens mij is het antwoord op deze vraag serieus. Zijn er anderen die er ook zo hun vraagtekens bij hebben? :-k

Mijns inziens is het respectloos; helpt dit geenszins de vraagsteller en lijkt het wel een soort afreageerreactie, ofzo.

Wie heeft het antwoord eigenlijk geschreven? Waarom is het anoniem?
"Een libelle zweeft over het water..."

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 02 mar 2017 16:30

Ik zat het antwoord te lezen en dacht eigenlijk gaandeweg: welke dominee heeft dit harde antwoord gegeven?
Er stond geen naam van een predikant onder, gelukkig!
Wat ik miste was de innerlijke bewogenheid van de beantwoorder met deze vraagsteller.
Hij is geboren op het erf van het Verbond, maar gelooft niet meer. Hoe verdrietig is dat, maar hij durft(?) het niet aan zijn ouders te vertellen en houdt nog krampachtig de schijn op.

Uiteindelijk miste ik in het uitgebreide antwoord het antwoord op deze vraag:
Kortom, ik vind het lastig om open kaart te spelen omdat het ze verdriet zal doen, maar zie dat ik niet altijd ‘mooi weer’ kan spelen. Mijn vraag is hoe ik hier nu het beste mee om kan gaan...

Vraagsteller is dus nog niet verhard, maar ik vraag me af wat er na het lezen van dit antwoord gebeurt. :?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor irmo » 02 mar 2017 16:45

Ik zit net het antwoord te lezen. Volgens mij is er geen dominee die het antwoord gegeven heeft, maar heeft een van de medewerkers van refoweb dat zelf gedaan.

Ik vind het een achterlijk en vernederend antwoord. Wil je mensen van de kerk en het geloof wegjagen? Vooral dit soort antwoorden blijven geven.

Iemand die mij zoiets zou zeggen zou ik nooit meer aankijken. Gelukkig heb ik wat sensitievere mensen in mijn omgeving.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten