Psygoloog--> gaan of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bandiet
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2003 09:07

Psygoloog--> gaan of niet?

Berichtdoor bandiet » 27 jan 2005 14:49

Ik sta door school voor de keus om naar de psygoloog te gaan. De school raad mij dit aan omdat ik emotioneel niet stabiel ben. ZE raden mij dit aan zodat ik meer dingen in het leven kan verwerken. Daarnaast is het een duwtje in de rug om verder te komen met moeilijke dingen. Van veel mensen hoor ik vaak negatieve dingen. WIe kan mij helpen? of wie heeft dit zelf meegemaakt?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 jan 2005 15:32

Je zult zelf tot de beslissing moeten komen of je gaat of niet. Je moet je niet teveel aantrekken van negatieve en positieve verhalen. Als je er heil in ziet moet je het doen (als je er vertrouwen in hebt). En anders niet... Het is heel persoonljik daarom hebben die negatieve en positieve verhaleng een zin..

Cisca

Berichtdoor Cisca » 27 jan 2005 15:42

Probeer het, klikt het niet, of lijkt het je niets, dan kun je toch altijd stoppen, je bent niets verplicht.
Zelf heb ik heel positieve ervaringen opgedaan, dat kan echter best verschillen, gelukkig heb ik iemand getroffen waarbij het "klikt", zij heeft me goede handreikingen gedaan, om mezelf te hervinden, en tegen een stootje te kunnen, dit zonder keihard te zijn geworden, een gevoelsmens wil ik wel graag blijven.

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 27 jan 2005 15:46

Vind je het zelf nodig? Of zou je alleen maar gaan omdat anderen dat aanraden?
Wil je met een vreemde die moeilijke dingen bespreken?

Ik zou denken: Baat het niet, dan schaadt het niet..

Gebruikersavatar
Annemieke86
Luitenant
Luitenant
Berichten: 614
Lid geworden op: 09 jan 2005 16:30
Locatie: Maarssen

Re: Psygoloog--> gaan of niet?

Berichtdoor Annemieke86 » 27 jan 2005 16:32

bandiet schreef:Ik sta door school voor de keus om naar de psygoloog te gaan. De school raad mij dit aan omdat ik emotioneel niet stabiel ben. ZE raden mij dit aan zodat ik meer dingen in het leven kan verwerken. Daarnaast is het een duwtje in de rug om verder te komen met moeilijke dingen. Van veel mensen hoor ik vaak negatieve dingen. WIe kan mij helpen? of wie heeft dit zelf meegemaakt?


Beste bandiet, je bent er niet zomaar met je verhaal. Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem. Ook school heeft mij aangeraden om met iemand te gaan praten. Ik kan ook moeilijk dingen verwerken. Ik hoor ook vaak negatieve dingen en deze kan ik moeilijk opzij zetten.
Ik heb me aangemeld voor een cursus Assertiviteitstraining. Deze is onderdeel van Rivas Zorggroep Misschien ook iets voor jou?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 27 jan 2005 16:51

je moet je altijd blijven realiseren dat positieve en negatieve verhalen de eigen ervaringen van die mensen zijn, dat kan voor jou heel anders zijn. In ieder geval weet ik wel dat je er heel veel aan kunt hebben. En een psycholoog is niet de enige in hulpverlenersland, je kunt ook naar het maatschappelijk werk, een cursus bij bijv. Eleos of nog iets anders.
Maar als je een intake-gesprek hebt bij een psycholoog zal die je ook zeggen of dat de goede manier van hulpverlening voor jou is of dat een andere manier beter bij je past.
Succes ermee!

Gebruikersavatar
Annemieke86
Luitenant
Luitenant
Berichten: 614
Lid geworden op: 09 jan 2005 16:30
Locatie: Maarssen

Berichtdoor Annemieke86 » 27 jan 2005 16:52

Ja daar heb je gelijk in. Maar ik deelde mee dat ik hetzelfde mee heb gemaakt als hem! Ik wilde een advies geven maar het is idd persoonlijk!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 27 jan 2005 17:07

O help, ik hoop niet dat je me verkeerd begrijpt. Ik bedoelde het helemaal niet naar jou toe, het was gewoon een reactie voor Bandiet!

Gebruikersavatar
Annemieke86
Luitenant
Luitenant
Berichten: 614
Lid geworden op: 09 jan 2005 16:30
Locatie: Maarssen

Berichtdoor Annemieke86 » 27 jan 2005 17:15

Saskia schreef:O help, ik hoop niet dat je me verkeerd begrijpt. Ik bedoelde het helemaal niet naar jou toe, het was gewoon een reactie voor Bandiet!


Oh hahaha! Je had niet gequoted dus ik dacht dat je het tegen mij had! Geeft niet hoor! :P :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Liesl
Sergeant
Sergeant
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2002 17:30
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Psygoloog--> gaan of niet?

Berichtdoor Liesl » 27 jan 2005 17:27

bandiet schreef:Ik sta door school voor de keus om naar de psygoloog te gaan. De school raad mij dit aan omdat ik emotioneel niet stabiel ben. ZE raden mij dit aan zodat ik meer dingen in het leven kan verwerken. Daarnaast is het een duwtje in de rug om verder te komen met moeilijke dingen. Van veel mensen hoor ik vaak negatieve dingen. WIe kan mij helpen? of wie heeft dit zelf meegemaakt?


Het is absoluut niet raar om eens naar een psycholoog te gaan. Als je daar komt dan zal zij of hij wel samen met jou kijken of er wat nodig is. Er zal eerst een intake worden gedaan. Nou mocht het zijn dat het niet nodig is dan hoor je het daar en mocht het zijn dat het wel nodig is en je wilt als nog niet hoef je niet maar het kan ook zijn dat je er een goed gevoel bij hebt en dat je er mee door gaat.

Zet eerst maar gewoon de stap. Onbekend is vaak toch ook wel eng. Maar ik verzeker je dat het nooit geen kwaad kan en dat het je ontzettend kan helpen.

Succes!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jan 2005 20:05

Ik heb, toen ik in de vierde klas van de middelbare school zat, meegedaan aan een cursus sociale vaardigheden. Daar had ik best wel wat aan. Maar ik weet helemaal niet of dat op jouw situatie van toepassing is. Ik denk dat je het moet treffen met de psycholoog en dat het dan heel goed kan zijn.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2005 21:32

Het is een persoonlijke keuze!
Zelf heb ik er voor gekozen om niet naar een psychiater te gaan!
toch zijn er momenten geweest waarbij ik het denk ik beter wel had kunnen doen.
het is ook niet iets om je voor te schamen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2005 22:19

Doen!


K heb zelf ook goeie ervaringen (en nog steeds) met psychologen!!!


Het is ook een stukje geven!

In het begin kan het wat moeilijk zijn (i.v.m. elkaar leren kennen, aanvoelen etc.). Daar moet je misschien (hoeft niet altijd) even door heen prikken/bijten.

He Succes,

(eleos en de vluchtheuvel kunnen veel voor je betekenen, maar ook die hebben adressen waar je heen kunt buiten hun eigen instelling om).

André

Re: Psygoloog--> gaan of niet?

Berichtdoor André » 27 jan 2005 23:36

bandiet schreef:De school raad mij dit aan omdat ik emotioneel niet stabiel ben. ZE raden mij dit aan zodat ik meer dingen in het leven kan verwerken.

Als dit het advies van de school is zou ik gaan/of er iig een begin mee te maken.
Waarom zo stellig: Als je later, wanneer je ouder bent er niet meer mee uit de voeten kunt, is mijn persoonlijke ervaring dat een psycholoog dan moeite heeft met behandelen.

Als je meer wilt weten mag je wel een PB sturen.

Gebruikersavatar
Johanne
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:41
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 28 jan 2005 00:13

Tja... ik zou t als ik jou was iig proberen; als je het niks vindt kun je alsnog zeggen dat je niet meer komt en misschien kunnen ze je heel goed helpen...

Bij mij werkte het niet zo goed; na een paar jaar zijn ze er van hun kant vandaan meegestopt... Op een of andere manier kan ik heel slecht praten/onder woorden brengen als t over mezelf en gevoelens gaat enzo... zelfs tegen een psycholoog kan ik dat niet... dus kwamen ze gewoon niet verder met me omdat ik weinig tot niets zei zeg maar... als k weer terug wil mag k wel meteen weer bellen...

Maar goed das mijn verhaal, bij veel anderen werkt het juist positief, dus maar gewoon proberen denk ik...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"


-Narnia-


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten