voeding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 jul 2003 18:03
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 03 feb 2005 20:47

... ik drink veel roosvicee (geen suiker toegevoegd) of andere vruchtensappen, maar dan meestal light... ook best veel glazen water... en iedere dag een dagravitje (vitaminepreparaat) ...
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Gebruikersavatar
yvonne
Sergeant
Sergeant
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 jan 2005 13:49
Locatie: Bennekom
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 04 feb 2005 07:54

ik drink veel water,,
eigenlijk alleen maar water,,
soms als ik uit shcool kom een beker fris maar meer ook niet!
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 feb 2005 08:51

Gerdien B. schreef:simpel: wat ik lekker vind heet ik en als ik het niet lekker vind eet ik het zelden!
eensch!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Retep
Mineur
Mineur
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 dec 2004 17:49

Berichtdoor Retep » 04 feb 2005 09:21

Ik moet met mezelf wel uitkijken. Niet dat ik aanleg heb om dik te worden ofzo, helemaal niet... maar m'n darmen protesteren achteraf wel eens als ik ergens wat te veel van neem. :roll:

Overkill

Berichtdoor Overkill » 04 feb 2005 10:15

Bier en shoarma voldoet.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 feb 2005 10:16

Om een gecompliceerde buikloop te krijgen?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 04 feb 2005 17:11

Ik drink aanmaaklimonade, water, bier, jus d'orange, thee, koffie,melk, chocomel, sinas, maar het meest water.
En Cola vind ik vies :?

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 05 feb 2005 01:28

ik eet veel te veel eigenlijk, ik vind zo ongeveer alles lekker (ik schrok ook behoorlijk toen de weegschaal opeens tegen de 90 kilo aanzat), maar goed, dan verander je van werk, krijg je ietwat meer stress, en dan zit je binnen een paar maanden weer onder de 80... ik zit nu rond de 82, en dat vind ik wel best eigenlijk.

verder drink ik voornamelijk water, jus 's orange en melk, en vaak 's avonds 1 of 2 biertjes.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 feb 2005 11:30

Mensen eten gauw teveel.
Hoe komt dat?
De meeste mensen eten door tot ze een verzadigd gevoel hebben.
Dan is het al te laat.
Je moet nl eten tot je denkt: ik zou nog wel wat lusten.
Als je dan een kwartiertje wacht, heb je wel een verzadigd gevoel.
je maag heeft nl even de tijd nodig om naar je hersenen toe te seinen dat je genoeg hebt.
Dit is dus ook de rede dat als je in een restaurant eet, dat je ongeveer een kwartier moet wachten op de volgende gang.
Hier is men achtergekomen, en een goede restauranteigenaar weet dit.
Dan hoef je dus mider te serveren.
Ook beginnen met brood met kruidenboter en een vet sausje en de mensen dan laten wachten is een doortrapte truc.
En vette sausjes bij het eten, zodat men gauw vol zit.
Zo zie je maar, alles is uit gedacht, zelfs in de horeca, daar zit zelfs psychologie achter :wink:

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 05 feb 2005 11:58

Mariamagdalena schreef:Ook beginnen met brood met kruidenboter en een vet sausje en de mensen dan laten wachten is een doortrapte truc.
En vette sausjes bij het eten, zodat men gauw vol zit.
Zo zie je maar, alles is uit gedacht, zelfs in de horeca, daar zit zelfs psychologie achter :wink:


Als ik het mij goed herinner van je andere postings ben jij geen onbekende in Frankrijk. Dan zul je dus ook weten dat er in Frankrijk altijd brood op tafel staat. Hier in Spanje trouwens ook.
En als jij in een restaurant "vette" sausjes krijgt opgediend, dan word het tijd dat je van restaurant veranderd.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 05 feb 2005 13:03

Zareb schreef:
Mariamagdalena schreef:Ook beginnen met brood met kruidenboter en een vet sausje en de mensen dan laten wachten is een doortrapte truc.
En vette sausjes bij het eten, zodat men gauw vol zit.
Zo zie je maar, alles is uit gedacht, zelfs in de horeca, daar zit zelfs psychologie achter :wink:


Als ik het mij goed herinner van je andere postings ben jij geen onbekende in Frankrijk. Dan zul je dus ook weten dat er in Frankrijk altijd brood op tafel staat. Hier in Spanje trouwens ook.
En als jij in een restaurant "vette" sausjes krijgt opgediend, dan word het tijd dat je van restaurant veranderd.


Ik ben in Frankrijk geboren, van Nederlandse ouders, Bovendien is mijn pa weer 30 jaar terug in France.
Natuurlijk hebben wij wel eens in wegrestaurants gegeten, daar, voor vrachtwagenchauffeurs, en ik weet ook wel dat je daar overal brood bij krijgt, zelfs bij aardappeltjes. aardappels zijn in Frankrijk trouwens groenten.
Maar daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat erom dat als je hier in nederland ergens in een restaurant eet, dat je dan vooraf altijd brood met een schaaltje kruidenboter krijgt.
En wat bedoel je met, dat ik van restaurant zou moeten veranderen?
De enkele keren dat wij in restaurants eten, is dat met schoonfamilie, of vrienden, dus wij hebben het niet voor het uitzoeken.
Toch zijn het niet bepaald de goedkoopste reastaurants, als ik wel eens stiekem meegluur naar de rekening, dan zijn ze ongeveer 60 tot 70 euro per persoon kwijt.
Zelf hebben wij helemaal geen geld om in een restaurant te eten.
We zijn wij een tijdje uitbater geweest van een simpel eetcafe, maar wegens familieomstandigheden moesten wij daar mee stoppen. Maar een eetcafe is natuurlijk wat anders dan een restaurant.

Omdat ikzelf goed kan koken eet ik zowiezo liever niet in restaurants.
Punt 1 denk ik altijd: hebben ze hun handen wel gewassen?
Punt 2 proef ik altijd dingetjes die niet kloppen, maar zelden vind ik iets echt speciaal. En om nou zoveel geld uit te geven voor dingen die je zelf veel lekkerder maakt........ :?

Er zijn mensen die niet eens proeven dat de smaak van iets veranderd als het in een magnetron is geweest :?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 feb 2005 13:58

Overkill schreef:Bier en shoarma voldoet.

Ik mag hopen dat je shoarma dan iets breder opvat dan alleen de gehaktsliertjes? Dus MET VEEL knoflooksaus.. 8) Dan voldoet het inderdaad. :)

Gebruikersavatar
yvonne
Sergeant
Sergeant
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 jan 2005 13:49
Locatie: Bennekom
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 05 feb 2005 18:49

Aragorn schreef:
Overkill schreef:Bier en shoarma voldoet.

Ik mag hopen dat je shoarma dan iets breder opvat dan alleen de gehaktsliertjes? Dus MET VEEL knoflooksaus.. 8) Dan voldoet het inderdaad. :)


en niet te vergeten de SHOARMABROODJES!!!!!!!!! :wink:
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 05 feb 2005 19:30

Mariamagdalena schreef:
Ik ben in Frankrijk geboren, van Nederlandse ouders, Bovendien is mijn pa weer 30 jaar terug in France.
Natuurlijk hebben wij wel eens in wegrestaurants gegeten, daar, voor vrachtwagenchauffeurs, en ik weet ook wel dat je daar overal brood bij krijgt, zelfs bij aardappeltjes. aardappels zijn in Frankrijk trouwens groenten.
Maar daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat erom dat als je hier in nederland ergens in een restaurant eet, dat je dan vooraf altijd brood met een schaaltje kruidenboter krijgt.
En wat bedoel je met, dat ik van restaurant zou moeten veranderen?
De enkele keren dat wij in restaurants eten, is dat met schoonfamilie, of vrienden, dus wij hebben het niet voor het uitzoeken.
Toch zijn het niet bepaald de goedkoopste reastaurants, als ik wel eens stiekem meegluur naar de rekening, dan zijn ze ongeveer 60 tot 70 euro per persoon kwijt.
Zelf hebben wij helemaal geen geld om in een restaurant te eten.
We zijn wij een tijdje uitbater geweest van een simpel eetcafe, maar wegens familieomstandigheden moesten wij daar mee stoppen. Maar een eetcafe is natuurlijk wat anders dan een restaurant.

Omdat ikzelf goed kan koken eet ik zowiezo liever niet in restaurants.
Punt 1 denk ik altijd: hebben ze hun handen wel gewassen?
Punt 2 proef ik altijd dingetjes die niet kloppen, maar zelden vind ik iets echt speciaal. En om nou zoveel geld uit te geven voor dingen die je zelf veel lekkerder maakt........ :?


Tja, ik eet meestal buiten de deur. Maar nooit in een snelweg restaurant. Als je even de snelweg afgaat vind je in de dorpen er omheen hartstikke leuke, en goede restaurants.

60 euro voor een maaltijd? Normaal eet ik voor minder dan de helft. En als ik echt eens uit eten ga, tja dan is 60 euro alleen al de prijs van de wijn.

Gebruikersavatar
yvonne
Sergeant
Sergeant
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 jan 2005 13:49
Locatie: Bennekom
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 05 feb 2005 19:49

Zareb schreef:
Mariamagdalena schreef:
Ik ben in Frankrijk geboren, van Nederlandse ouders, Bovendien is mijn pa weer 30 jaar terug in France.
Natuurlijk hebben wij wel eens in wegrestaurants gegeten, daar, voor vrachtwagenchauffeurs, en ik weet ook wel dat je daar overal brood bij krijgt, zelfs bij aardappeltjes. aardappels zijn in Frankrijk trouwens groenten.
Maar daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat erom dat als je hier in nederland ergens in een restaurant eet, dat je dan vooraf altijd brood met een schaaltje kruidenboter krijgt.
En wat bedoel je met, dat ik van restaurant zou moeten veranderen?
De enkele keren dat wij in restaurants eten, is dat met schoonfamilie, of vrienden, dus wij hebben het niet voor het uitzoeken.
Toch zijn het niet bepaald de goedkoopste reastaurants, als ik wel eens stiekem meegluur naar de rekening, dan zijn ze ongeveer 60 tot 70 euro per persoon kwijt.
Zelf hebben wij helemaal geen geld om in een restaurant te eten.
We zijn wij een tijdje uitbater geweest van een simpel eetcafe, maar wegens familieomstandigheden moesten wij daar mee stoppen. Maar een eetcafe is natuurlijk wat anders dan een restaurant.

Omdat ikzelf goed kan koken eet ik zowiezo liever niet in restaurants.
Punt 1 denk ik altijd: hebben ze hun handen wel gewassen?
Punt 2 proef ik altijd dingetjes die niet kloppen, maar zelden vind ik iets echt speciaal. En om nou zoveel geld uit te geven voor dingen die je zelf veel lekkerder maakt........ :?


Tja, ik eet meestal buiten de deur. Maar nooit in een snelweg restaurant. Als je even de snelweg afgaat vind je in de dorpen er omheen hartstikke leuke, en goede restaurants.

60 euro voor een maaltijd? Normaal eet ik voor minder dan de helft. En als ik echt eens uit eten ga, tja dan is 60 euro alleen al de prijs van de wijn.


overegens vind ik dat er niks mis is met wegrestaurants,,, lekker gesellie :D
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 109 gasten