voeding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
suus_
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 dec 2004 11:18
Locatie: veluwe
Contacteer:

voeding

Berichtdoor suus_ » 26 jan 2005 21:13

steeds vaker wordt in het nieuws benadrukt dat nederlanders te dik zijn. met allerlei middeltjes kun je vele kilo's kwijt raken(??)

vaak zitten er ook tip's bij voor gezonde voeding :!:

letten jullie op wat je eet (gevarieerd eten, vetten, enz) :?: :?:

doe je ook aan sport? of beweeg je minimaal een half uur per dag??

Gebruikersavatar
lindita
Mineur
Mineur
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 dec 2004 12:50
Locatie: Ede
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 26 jan 2005 21:24

Ik fiets iedere dag minimaal een half uur, meestal meer. :D

Ik probeer er wel op te letten dat ik gezond eet.

Ik vind wel dat de overheid dit nog meer kan promoten door groenten en fruit goedkoper te maken. Ik merk dat ik zelf nog eerder geneigd ben een blikje open te trekken omdat vers toch wel errug duur is!

Verder ben ik geen calorien aan het tellen ofzo...
the most important things in life are not things

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jan 2005 22:14

Ik fiets vier keer per week 12 kilometer (in 35 à 45 minuten), ik ski, ik tennis, ik eet redelijk gezond en in de zomer fiets ik ook nog lange tochten.

Kortom, ik voel me prima (in de winter ook met sjaal)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Romy
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2005 22:21

Berichtdoor Romy » 26 jan 2005 22:26

Echt letten op wat 'k eet doe ik alleen als ik tijd heb!!
Meestal schuif ik gewoon aan tafel, heel makkelijk! :mrgreen:
kheb wel vaak een appel mee naar school. En 1x in de week naar volleybal.
Grappig, ik heb 't thema 'gezond of ongezond' vandaag in groep 5 behandeld. Wat is gezond? vroeg ik, terwijl ik een raam open zette.
Toen zei een bijdehand jochie guitig: Dat juf!!! :lol:
Ik maak geen fouten... Ik beperk met tot blunders ;-)

Gebruikersavatar
Liesl
Sergeant
Sergeant
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2002 17:30
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 26 jan 2005 22:36

Ik let best wel op voeding en probeer mijn eten ook altijd zo vetloos mogelijk te bereiden. Niet te veel koolhydraten en van die dingen.

Maar ik vind sporten evenzo belangrijk.
Ik sport om die reden minstens twee maal per week. Cardio / fitness. Vroeger fietste ik wel veel meer omdat ik toen nog vlakbij mijn werk woonde maar dat is nu af. En dat merk ik wel :-(
Refoweb is van ons allemaal :p

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 26 jan 2005 22:40

Ik probeer meestal wat gezonds op tafel te zetten en fruit te eten. Ook krijgt onze zoon fruit mee naar school. Verder zijn we wel grote snoepers. Ik loop en fiets vrij veel, probeer zo min mogelijk de auto te nemen.
lindita schreef:Ik vind wel dat de overheid dit nog meer kan promoten door groenten en fruit goedkoper te maken. Ik merk dat ik zelf nog eerder geneigd ben een blikje open te trekken omdat vers toch wel errug duur is!

Groenten en fruit moet je kopen in de seizoenen wanneer ze groeien. In de winter spruitjes, boerenkool, prei enz. In de zomer sla, bloemkool, worteltjes. Dan is het absoluut niet duur, meestal goedkoper dan blikgroenten.

joepie

Berichtdoor joepie » 26 jan 2005 22:54

Memmem schreef:Groenten en fruit moet je kopen in de seizoenen wanneer ze groeien. In de winter spruitjes, boerenkool, prei enz. In de zomer sla, bloemkool, worteltjes. Dan is het absoluut niet duur, meestal goedkoper dan blikgroenten.


Dat ben ik niet met je eens. Ik vind groente schreeuwend duur.
Ik betaal soms wel 4 euro alleen aan groente. En dan let ik op de aanbiedingen en seizoensgroente. Maar als je dat omrekend is dat toch ruim 8 gulden. Een blik doperwten is goedkoper.
In de tijd dat de gulden omging naar een euro betaalde je ineens hetzelfde getal voor je groente alleen dan wel in euro's.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2005 00:47

Ik kan nog netjes aanschuiven thuis. Hoef neit echt op te leten of ik wel gezond eet want dat wordt netjes voor mijn neus neer gezet!

verder fiets ik geregeld en als ik werk loop ik behoorlijk veel! Verder doe ik niet aan sport!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jan 2005 08:58

Onzin! kolder en stierenderrie... We hebben een tijd gehad waarin we werden volgepropt met visolie en lijnzaadpillen, omega-prut.. Word er niet dikker van en wordt er niet slanker van, niet fitter...

conclusie het is onzin

of ik heb een tweekoppige lintworm..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Mr. J
Sergeant
Sergeant
Berichten: 418
Lid geworden op: 19 apr 2004 07:34
Locatie: Het Groene Hart van Zeeland

Berichtdoor Mr. J » 27 jan 2005 10:30

Toevallig kwam ik vanochtend een reclame pop-up tegen over lijnen. Ik heb ff geklikt ff gekeken, je moest je gewicht in vullen je lengte en zulk soort dingen. Ik weeg 75 kilo, dat weeg ik bijna altijd soms wel eens 74 en soms wel eens 76 maar altijd rond de 75 kilo. Ze zeiden dat mijn ideale lichaamsgewicht 85 kilo moet zijn :? hmmmm dan moet ik wel heel gek doen om op dat gewicht te komen or :lol:

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 27 jan 2005 11:14

omdat ik niet zo veel beweeg, en wel graag veel eet, moet ik er wel een beetje op letten


hier dus:
-geen zuiker meer in koffie, en waar wel proberen te vervangen door honing
-gebruik van vloeibare oliën/vetten ipv harde
-geen half om half gehakt, omdat dat 2x zoveel vet bevat als runder gehakt
-regelmatig vlees vervangen door vis
-stampot (indien goed jus, dus vet, bijna niet nodig, en zit wel tjokvol groente)
-en natuurlijk bier een chips gewoon wat vaker laten staan


bij voeiding kun je mijn inziens het beste onderscheid maken zoals een dergelijke site doet:
http://sport-in-nederland.com/voedingwijzer.htm

zoveel mogelijk de uit den boze vermijden, en zoveel mogelijk de hoogwaardig categorie consumeren

alleen is men er volgens mij nog steeds niet over uit wat nu beter is, maragarine of echte boter, maar ja dat soort disucssies zullen wel blijven...
When I kneel before You, them I'm defying gravity

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 jul 2003 18:03
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 27 jan 2005 11:43

... fietsen doe ik elke dag maar geen mega-afstanden. Gezond eten lukt aardig maar ik trek net zo makkelijk een blik open of neem diepvriesgroenten omdat aangetoond is dat ze niet minder vitaminen bevatten dan verse groenten. Verder: matig vlees en zoveel mogelijk light frisdranken . (omdat ik beetje nerveus diertje ben val ik best snel af :roll: )
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jan 2005 11:59

Best manier om aftevallen : veel stressen aldus Raido : 59kg@1.83m/18jr
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Hannes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 jan 2005 11:49
Locatie: Regio Rotterdam

En, werkt het?

Berichtdoor Hannes » 27 jan 2005 12:05

Ik vraag me af: iedereen zit hier nu een beetje op te sommen of hij/zij gezond eet en veel sport, maar hebben jullie ook het idee dat het werkt voor de kilo's? Ik bedoel, sommige mensen zijn misschien dun terwijl zij toch niet sporten en dagelijks drie zakken chips naar binnen werken?

Wat mijzelf betreft: over het algemeen wordt ik dun genoemd (75 kg, 1.87 lang), terwijl iedereen versteld staat als ik eens ergens mee-eet. Grappig voorbeeldje: eerste keer dat ik bij mijn vriendin thuis at. Haar moeder wilde mij eens beetnemen en schepte mijn bord vol tot er een grote kop opzat. Ik begon smakelijk te eten, terwijl de een na de ander meedelijden met mij kreeg en zei dat ik het gerust mocht laten staan. Helaas voor hen heb ik het heerlijk opgegeten.
Sporten werkt volgens mij beter voor de lijn: ik fiets zo'n vier dagen per week heen en weer naar school (totaal 45 kilometer per dag).

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 jul 2003 18:03
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 27 jan 2005 12:28

Raido schreef:Best manier om aftevallen : veel stressen aldus Raido : 59kg@1.83m/18jr


... ja, dat is een bijkomend voordeel. Toch ben jij niet te licht volgens mij... ik ken een boy van 1.90 en die weegt 69 kg. en hij kreeg bij een keuring te horen dat het toppie gewicht is, ook omdat hij wel voldoende spierontwikkeling heeft.
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

een pelgrim aan uw poorten ben

en dat ik binnen mag.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 94 gasten