afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

girliegirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jul 2006 09:56

gewicht (afvallen)

Berichtdoor girliegirl » 21 jul 2006 10:03

L'être extraterrestre schreef:Ik ga het ziekenhuis dieët uitproberen. Ik begin morgen. Als ik het volhou dan :P


Wats dat dan?? :roll: :?:

Tsja.. ik heb het ook bez wel lastig met mn gewicht eerlijk gezegd. Ik ben met vakantie geweest en toen ik terug kwam was ik afgevallen. (ongeveer 1,5 kg in een week tijd) Daar was ik eigenlijk wel blij mee, maar ik denk dat het er vanzelf weer bijkomt omdat het er ook vanzelf is afgegaan. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik sta nu tig x per dag op de weegschaal om te checken of het er niet alweer bij zit en tegelijk vind ik het heel eng om op dat ding te staan. Eigenlijk weet ik dat ik er veel te geobsedeerd mee bezig ben.. :oops: Ik weeg nu nl ongeveer 50,5 á 51,5 bij een lengte van 1,72.. Maja.. het is vet moeilijk voor me! :cry:
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 21 jul 2006 12:12

@girliegirl: Dan zit je op een BMI van 17.2 En da's behoorlijk ondergewicht. Gezond gewicht tussen 20 en 25, ondergewicht lager dan 18.5. Dus je zou eerder aan moeten komen! Of ben je misschien nog in de groei? Hoe oud ben je?
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 21 jul 2006 12:51

tja als je gewicht goed is maar je over bepaalde delen van je lichaam niet zo tevreden ben kan je gewoon gericht gaan trainen op die groepen.... mountainbiken / wielrennen / squashen bijvoorbeeld als je je benen/kont een beetje wil bijwerken :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

girliegirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jul 2006 09:56

Berichtdoor girliegirl » 21 jul 2006 13:59

aurora schreef:@girliegirl: Dan zit je op een BMI van 17.2 En da's behoorlijk ondergewicht. Gezond gewicht tussen 20 en 25, ondergewicht lager dan 18.5. Dus je zou eerder aan moeten komen! Of ben je misschien nog in de groei? Hoe oud ben je?


Ik was wel laat met uitgroeien, maar inmiddels groei ik niet meer, ben dan ook al 18.. En ik weet dat sommige mensen vinden dat ik moet aankomen, ik wil het zelf niet, begrijp je? Das t probleem.. en ik heb er regelmatig gedonder over met mijn ouders:S
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 jul 2006 16:20

girliegirl schreef:
aurora schreef:@girliegirl: Dan zit je op een BMI van 17.2 En da's behoorlijk ondergewicht. Gezond gewicht tussen 20 en 25, ondergewicht lager dan 18.5. Dus je zou eerder aan moeten komen! Of ben je misschien nog in de groei? Hoe oud ben je?


Ik was wel laat met uitgroeien, maar inmiddels groei ik niet meer, ben dan ook al 18.. En ik weet dat sommige mensen vinden dat ik moet aankomen, ik wil het zelf niet, begrijp je? Das t probleem.. en ik heb er regelmatig gedonder over met mijn ouders:S


Dan zorg je dat je niet afvalt,maar ook niet aankomt!

girliegirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jul 2006 09:56

Berichtdoor girliegirl » 21 jul 2006 17:15

Dan zorg je dat je niet afvalt,maar ook niet aankomt![/quote]

Ja, dat probeer ik dus ook.. maar das lastig, want als ik iets eet ben ik bang dat ik er teveel van eet en dat ik ervan aankom :? , dus eet ik van sommige dings vrij weinig. Maar das dus de reden dat ik ben afgevallen, volgens mijn ouders tenminste. Zelf denk ik dat niet, want het ging heel langzaam in een aantal maanden tijd, dus ik denk dat het "gewoon" is gekomen. :roll:
Anyway, zij willen dat ik aankom omdat ik volgens hen geen enkele recerve heb als ik ziek word ofzo, en dat ik dan strx in de winter weer loop te zeuren dat ik het koud heb. :oops: :( Is eg lastig hoor, want ik wil geen gedonder met mijn ouders, wou maar liever dat we op 1 lijn zaten... :roll:
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 21 jul 2006 19:57

Je hoeft niet meer kilo's te hebben dan nodig... maar heb je wel genoeg? In hoeverre heb je gelijk? En in hoeverre hebben je ouders gelijk? Kan het zijn dat ze meer gelijk hebben dan je wil zien? Dat het niets aan willen komen ook iets kan zijn wat jij zo ziet... maar wat je verkeerd ziet, om wat voor reden dan ook?

En een hele belangrijke vraag, doe je er ook vanalles aan om vooral niet zwaarder te worden?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

girliegirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jul 2006 09:56

Berichtdoor girliegirl » 22 jul 2006 12:25

Marnix schreef:Je hoeft niet meer kilo's te hebben dan nodig... maar heb je wel genoeg? In hoeverre heb je gelijk? En in hoeverre hebben je ouders gelijk? Kan het zijn dat ze meer gelijk hebben dan je wil zien? Dat het niets aan willen komen ook iets kan zijn wat jij zo ziet... maar wat je verkeerd ziet, om wat voor reden dan ook?

En een hele belangrijke vraag, doe je er ook vanalles aan om vooral niet zwaarder te worden?


Nou kijk.. ik weet dat ik niet verder mag afvallen, dus dat probeer ik ook niet. Puur omdat ik dan bang ben voor ruzie met mn ouders. :( Ik weet niet wat ik anders zou doen.. Maar als het dan "zomaar" gebeurd--> (afvallen bedoel ik) ben ik er wel blij om. En dán ben ik wel bang dat het er weer aankomt, dus als ik dan al1 ben zal ik er ckr opletten dat ik vrijwel geen vet eet enzo. Nu ben ik een weekje al1 thuis, en dan eet ik ook niet echt warm eten, maar ipv dat wel gewoon broodjes met tomaat en een klein btje kaas en courgette ofzo, zodat ik wel groente binnenkrijg. Maar ik heb dus geen zin in warm eten, maja wie wel met dit weer?? Maar als mijn ouders strx weer terug zijn moet ik natuurlijk wel weer warm eten, dus dat doe ik dan ook wel, maar geen jus en sausjes etc voor mij. Dat wil ik gewoon niet. En ik ga wel graag "sporten", maar ik woon in een heel klein stadje (meer een dorp) dus als ik hier ga hardlopen oid ziet iedereen dat :roll: en dan zeggen mijn ouders natuurlijk dat ik meer moet eten als ik wil sporten. :? Dus dan "sport" ik op mijn kamer. :idea:

Niet persé om af te vallen, maar gewoon omdat dat helpt tegen me deprie voelen, en een bijkomend voordeel is natuurlijk dat het goed is voor je gewicht:)

Snap je het nog een btje??

ps. marnix, wat doe jij dan eigenlijk op dit topic?? Ik weet nie of je het zelf bent op die foto, maar dan ben je tog nie dik?? Srry, stomme vraag miss, maar vroeg het me gwoon ff af.. Meestal zijn jongens/ mannen toch niet zo met afvallen bezig zou je denken..

Haha, strx is het één of andere "beroemdheid" die ik nie eens ken :oops: schaam schaam..:S
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 jul 2006 13:19

Marnix is gewoon begaan met het wel en wee van afvallende mensen ;)
En een groot promotor van sporten :]

Zou er een andere manier voor je te vinden zijn dat helpt tegen depri voelen, en waardoor je niét afvalt?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 22 jul 2006 13:27

Niet warm eten is zo wie zo slecht. Groenten zijn erg belangrijk(klein beetje tomaat en courgette is niet voldoende groente). In aardappel zitten ook belangrijke stoffen. En vlees mag je ook echt wel eten. En ligt eraan hoe de jus word gemaakt, maar ook dat kan je echt wel eten.

Ik ben nu al 2 maanden op hetzelfde gewicht. En ik eet gewoon groente, vlees en brood. En daar kom je echt niet van aan. Je kan op www.caloriechecker.nl kijken hoeveel calorieen je eet. En je moet er minstens 1300 a 1400 eten...!

Ik denk dat het belangrijk is dat je ook in jezelf gelooft. Probeer gewoon gezond te eten. 3 GOEDE!!! maaltijden, en tussendoor fruit. Daar kom je echt never nooit niet van aan.

En idd is er geen andere manier waardoor je je minder depri voelt?!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

girliegirl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jul 2006 09:56

Berichtdoor girliegirl » 22 jul 2006 13:56

Funlover schreef:(..) Je kan op www.caloriechecker.nl kijken hoeveel calorieen je eet. En je moet er minstens 1300 a 1400 eten...!

Ik denk dat het belangrijk is dat je ook in jezelf gelooft. Probeer gewoon gezond te eten. 3 GOEDE!!! maaltijden, en tussendoor fruit. Daar kom je echt never nooit niet van aan.

En idd is er geen andere manier waardoor je je minder depri voelt?!


Dat calorien tellen doe ik altijd al onbewust, maar eerlijk gezegd word ik er helemaal gek van!! En 1300 of 1400?? Daar ga ik vast ver overheen denk ik.. Maar dat weet ik niet want als ik tel raak ik toch altijd weer in de war! Ennew.. ik eet meestal wel gwoon 3 x op een dag, soms niet (dan eet ik smiddags meer en savonds nx of al1 een halve appel of bouillon) maar meestal dus wel. Maar ik ben eig toch wel bang om ervan aan te komen merk ik.. Dan kan ik er weer niet van slapen en ga ik maar spieroefeningen doen ofzo.. Ja, miss is er een andere manier maar die kan ik dus echt niet vinden!! Ik word gewoon rusteloos als ik voor mijn gevoel te weinig heb bewogen/ gesport, dus dan móet ik wel.. Das t enige wat me helpt!
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 22 jul 2006 15:04

Ik denk dat jij moet proberen jezelf te leren accepteren zoals je bent. Eten is gemaakt om op te eten, en als je gezond eet kan je echt niet aankomen. Het is namelijk goed om voor jezelf te zorgen. En dat doe je o.a door gezond te eten. Alles met mate.

Probeer God te vragen of Hij je wil helpen met vechten tegen deze obsessie. Hij wil dat je goed voor jezelf zorgt, en het is belangrijk dat je jezelf accepteert. Vraag of Hij je de weg wil wijzen. En ik weet niet precies wat je eet. Maar als jij gewoon 3 maaltijden eet (niet teveel en ook absoluut niet TE weinig) en tussendoor wat fruit, dan kom jij echt niet aan...! hoogst waarschijnlijk! Wat eet je op een dag dan?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2006 15:20

ik doe niet aan afvallen, wel veel aan sporten... en ik kan nog wel tips geven en mensen aanmoedigen toch? Dat doe ik hier... alhoewel jij je dik zou voelen met mijn lengte en gewicht... maar ik weet dat het gewoon een gezond gewicht is dat ik heb.... en dat moet jij zo te zien nog leren. Serieus, heb je wel eens overwogen om hulp hierbij te zoeken? Want hoe je leeft is niet gezond, hoe je naar jezelf kijkt, wat je denkt bij het eten enzo... Misschien goed om dat te gaan inzien en erkennen... in plaats van zo door te gaan. Zo bang voor wat extra kilo's terwijl het gezond zou zijn. Je hebt volgens mij een ongewone en ongezonde angst wat dat betreft en ik zou wel zorgen dat je daarin verandert.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 jul 2006 17:23

Funlover schreef: Je kan op www.caloriechecker.nl kijken hoeveel calorieen je eet. En je moet er minstens 1300 a 1400 eten...!


1400 :!: Lijkt me bijzonder en bovendien ongezond weinig. 2000 komt meer in de richting voor de gemiddelde vrouw, 2500 voor de gemiddelde man.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 jul 2006 17:33

girliegirl,

Als ik je stukjes zo lees, krijg ik echt een heel erg onbehaaglijk gevoel, alsof het helemaal niet goed met je gaat. Nou ken ik je verder niet en kan ik alleen afgaan op de stukjes die je hier schrijft, maar als ik dat zo lees, maak ik me behoorlijk zorgen. Ruzie met je ouders, problemen met je gewicht, problemen met eten, "stiekem" sporten, depri gevoelens, dat klinkt behoorlijk ingewikkeld allemaal. Ik zal het maar gewoon zeggen, en ik hoop met heel mijn hart dat ik fout zit, maar ik moest nogal aan anorexia denken toen ik je stukjes las.

Is het misschien niet een goed idee om eens te gaan praten met je huisarts, sowieso kan die je precies vertellen hoe het zit met gewicht, die weet ook wel dat sommige mensen gewoon magerder zijn dan anderen, maar hij ziet ook wel wanneer je echt gevaarlijk met je lijf bezig bent. Als je huisarts denkt dat het nodig is kan hij/zij je ook doorverwijzen naar een psycholoog, gewoon eens om te praten en de boel een beetje op een rijtje te krijgen.

Maar zoals ik al zei: ik ken je verder niet, en ik hoop ontzettend dat het allemaal zo ernstig niet is. Heel veel sterkte er in ieder geval mee, en wees niet te eigenwijs om hulp te zoeken als dat toch nodig is.

Uiteraard kun je altijd een berichtje sturen als je dingen wilt zeggen, vertellen, vragen, etc.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten