afslanken (gesplitst)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

afslanken (gesplitst)

Berichtdoor meschianza » 09 aug 2004 12:19

Johanne schreef:
Evelien schreef:afvallen? waarom?

Moet je niet doen.

(wees jezelf Johanne) :wink:


Ja maar van jezelf zijn word je ook niet altijd gelukkig...


weet je, ik ben ook niet bepaald tenger gebouwd, maar ik verrek het om te gaan lijnen. Ik laat het door tijdschriften opgedrongen ideaalbeeld van de vrouw niet mij mijn chocolaatjes afnemen.
Ik word er hoe dan ook niet gelukkiger op als ik ga lijnen (ik kan het geeneens :mrgreen: )
Zolang ik gewoon gezond ben! Ze nemen me maar zoals ik ben, iemand die perse een slank meisje wil, is zelf een zielepoot.
Laatst gewijzigd door meschianza op 09 aug 2004 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 aug 2004 12:25

Evelien schreef:
Johanne schreef:Hmmm een ding weet ik nu ondertussen wel, ik ga snel aan de lijn doen en niet een heel kelin beetje maar heel erg, zodat ik ook slank wordt waar (bijna) alle jongens op vallen. En nee niet omdat ik wanhopig op zoek ben, maar ik wil ook wel eens dat iemand vind dat ik er leuk uitzie en dat k dat zelf ook vind enzo en naja...
Zoals ik hier al las (en opzich toch ook wel een beetje begrijpelijk vind) is uiterlijk gewoon toch redelijk belangrijk in een relatie...
Magoed ik jullie niet verder midden in de nacht lastig vallen met mijn geblaat enzo...


afvallen? waarom?

Moet je niet doen.

(wees jezelf Johanne) :wink:

Moet je horen wie het zegt!!
Borkdude beweert trouwens nog steeds dat ik slank ben, haha.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 09 aug 2004 14:01

Nou dat valt anders ook best wel mee hoor Lala... Jij bent helemaal niet zo dik :)

Wat lijnen en zo betreft... ik vind het helemaal niet verkeerd als mensen af willen vallen... Jezelf zijn wil niet zeggen dat je daar dus ook maar niet op moet letten... hoewel het er ook wel aan ligt hoe je geboren wordt wil dat niet zeggen dat je, omdat je nou eenmaal bijvoorbeel wel van lekker eten houdt, je dus ook maar jezelf moet blijven en op je 30e 120 kilo wegen :) Wel vind ik lijnen is zoverre slecht dat het geen natuurlijke manier van afvallen is.... Je kunt namelijk ook afvallen door gewoon normaal te blijven eten... en lekker te gaan sporten... Lijnen is voor mensen die te lui zijn om te sporten :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 09 aug 2004 14:34

(maybe beetje late reactie)

Ik denk dat uiterlijk vrij belangrijk is. Ik vind het ook leuk als iemand er leuk uitziet!! Maar het wordt wel eens te overdreven!! En ik heb er zelf ook moeite mee! Tegen mij is ronduit recht voor me raap ook vaak genoeg gezegd dat ik TE dik ben!! Dat voel je wel van binnen maar ik ben gelukkig vrij posi ingesteld en heb zoiets: Jij bent niet wijs, en jij bent niemand waard!! Je moet me nemen zoals je bent!
Uitstraling is idd heel belangrijk!! Ik hoor laatste tijd vaker dat ik een mooie vrolijke lach heb. Is misschien wel wat opvalt!! Het valt ook op je uitstraling. Ik werk zaterdag achter de kassa bij de Hema en daar heb ik al meerdere malen meegemaakt dat jongens gaan kiezen bij wie ze aan de kassa gaan: Als ik dan hoor wat voor argumenten ze hebben om bij mij te komen en niet bij 1 van mijn andere collega's dat doet je echt goed!! Zo van: Ik wil bij haar want ze lacht zo leuk :P :oops: Dat doet me echt wat en ik met mijn bijdehandte impulsieve handelen zeg dan ook gerust: Zal ik dan nog ff lief naar je lachen :wink:
Maar toch heb ik er een hekel aan als mensen teveel op uiterlijk letten en ronduit tegen iemand durven te zeggen: Je bent TE dik! Iedereen is anders.......ik geloof ook dat meisjes meer onzeker zijn........ik heb zoiets ik ben ook te dik ze hebben wel gelijk!!
Ik heb tijdje terug verkering gehad en ook die jongen zei dat ik mooi was.....je denkt dan: Jij bent gek,,,,maar je voelt je ook blij!! :P
Nu het weer uit is denk ik weer dat ik niet leuk ben omdat ik te dik ben!! Tis een proces van groeien(niet in de breedte :wink: ) Maar in je gedachten en je zelfbeeld!!

Maar kijk maar eens op straat: Ik denk wel eens heel ondeugend......moet je kijken die vrouw is dik en heeft ook een man. Of dat meisje is dik en heeft ook een vriend! Nou ja.....dat doet je dan toch weer goed :P

Maar de beste facelift is om te lachen!! Lachen is gezond en goed!! Een glimlach is de mooiste facelift aan jezelf!! Dus LACH :P
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 09 aug 2004 15:37

Evelien schreef:
Johanne schreef:Hmmm een ding weet ik nu ondertussen wel, ik ga snel aan de lijn doen en niet een heel kelin beetje maar heel erg, zodat ik ook slank wordt waar (bijna) alle jongens op vallen. En nee niet omdat ik wanhopig op zoek ben, maar ik wil ook wel eens dat iemand vind dat ik er leuk uitzie en dat k dat zelf ook vind enzo en naja...
Zoals ik hier al las (en opzich toch ook wel een beetje begrijpelijk vind) is uiterlijk gewoon toch redelijk belangrijk in een relatie...
Magoed ik jullie niet verder midden in de nacht lastig vallen met mijn geblaat enzo...


afvallen? waarom?

Moet je niet doen.

(wees jezelf Johanne) :wink:


Het heeft eerst geld gekost om het gewicht bij elkaar te krijgen, en dan wil je het er weer opeens af hebben. Jammer geld...
Gewoon niet lijnen dus... Ik doe het ook niet, heb ik een hekel aan.. :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 09 aug 2004 15:39

meschianza schreef:
Johanne schreef:
Evelien schreef:afvallen? waarom?

Moet je niet doen.

(wees jezelf Johanne) :wink:


Ja maar van jezelf zijn word je ook niet altijd gelukkig...


weet je, ik ben ook niet bepaald tenger gebouwd, maar ik verrek het om te gaan lijnen. Ik laat het door tijdschriften opgedrongen ideaalbeeld van de vrouw niet mij mijn chocolaatjes afnemen.
Ik word er hoe dan ook niet gelukkiger op als ik ga lijnen (ik kan het geeneens :mrgreen: )
Zolang ik gewoon gezond ben! Ze nemen me maar zoals ik ben, iemand die perse een slank meisje wil, is zelf een zielepoot.


EENS!
Misschien een idee om een "anti-afslankgroep" te beginnen...? :mrgreen: Het eerste lid heb je al binnen in dat geval.. :lol:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 aug 2004 16:44

Nou, ik vind mezelf ook best een beetje te dik :?
Mijn man vind het niet, maar ik ben heel kritisch op mezelf. Dus ik dwing mezelf regelmatig een dagje weinig te eten. Alleen fruit en groenten.
Want als ik niet dik wil zijn, hoef ik niet dik te zijn. Maar als ik mezelf laat gaan, en een paar dagen 3 of 4 ijsjes per dag eet, en stukken brie en zo voorts, dan moet ik ook daarna een aantal dagen streng zijn voor mezlef. Anders wordt ik een pad.
Van een ander vind ik het niet erg als hij/zij dik is, maar bij mezelf zie ik iedere oneffenheid. En ik wil er graag aantrekkelijk uit blijven zien..... dat vind ik fijn, daar voel ik me beter bij.........

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 09 aug 2004 16:54

Waarom ga je niet sporten? 1 dag in de week weinig eten helpt vaak niet omdat die kilo's er in die andere dagen gewoon weer bij komen hoor.

Niet persoonlijk bedoeld hoor maar ik vind het altijd raar als mensen bijvoorbeeld wel klagen vanwege hun figuur, af willen vallen maar er eigenlijk niks voor willen doen :)

Ik zou zelf ook dikker worden als ik niet zou sporten... ik ben 78 kilo geweest en zit nu alweer een paar jaar rond de 72,5. Ik vind sporten gewoon erg leuk, het houdt mijn conditie op peil, houdt me gezond... en redelijk slank :)

(ik heb niks tegen dikkere mensen, maar overgewicht kan wel nadelig voor je gezondheid zijn... dus iedereen kan wel zeggen: We doen er lekker niks aan.... maar dan is dat wel een consequentie... terwijl er best mogelijkheden zijn om er vanaf te komen... nee ik denk niet aan toverrankjes van Tell Sell-reclames of zo.... Maar hoeveel mensen hebben overgewicht omdat ze alles, zelfs dat kleine stukje naar de winkel/kerk etc. met de auto doen, omdat ze een kantoorbaan hebben waar ze met hun lease-auto naartoe gaan etc? Ik heb het over mensen die onnatuurlijk dik zijn. Dan is het is een welvaartsprobleem, als gevolg van het feit dat machines nu al het werk doen en we zelf fysiek vaak helemaal geen inspanningen hoeven te doen. Laat de auto dan es staan en pak dan gewoon es de fiets... of vind een sport die je met plezier doet, moet je es kijken hoe makkelijk je dan af kunt vallen.

En dan is dan zijn de paar ijsjes in de week ook geen probleem meer, ik drink ook best wat bier in een week... als je het maar weer verbrandt he :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 aug 2004 18:01

Nou, Marnix, ik heb dus 3 jaar aan Tae Kwon Do gedaan. Drie keer per week sporten. Als ik ergens van aankom, is het van sporten.
Ik was echt 5 kilo zwaarder dan normaal.
Ik ben 1.64m en hoor 52 kilo te wegen, maar vaak weeg ik 58 kilo, en dat is toch 3 kilo te zwaar.
En ik ben ook gek op bier, maar als ik bier drink, dans ik wel, om te verbranden.

Maar ik doe wel veel aan beweging. Ik ben zangeres, en ik dans veel.
Ik treedt gemiddeld 1 keer per week op, 3 keer 3 kwartier, en dan dans ik ook.
Gisteren, bijvoorbeeld, heb ik 2 uur achterelkaar gedanst. Ik heb ook best een goede conditie, ook omdat ik echt 3 of 4 keer per week een paar uur intensief dans. Dat houdt je lijf ook soepel, en mensen vinden het ook heel leuk om te zien, en zelf vind ik het ook heel fijn. Ik dans soms alleen, maar ook vaak met andere vrouwen. Heerlijk!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 aug 2004 19:28

Ik heb een hekel aan sporten, alleen skaten vind ik soms leuk, maar dat kan alleen als het mooi weer is. Ik hou wel van fietsen en wandelen, vooral fietsen doe ik veel. Maar waarschijnlijk nog niet genoeg.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 aug 2004 19:31

Lalage schreef:Ik heb een hekel aan sporten


Dan moet je het ook zeker niet doen...............

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 09 aug 2004 19:37

Lalage schreef:Ik heb een hekel aan sporten, alleen skaten vind ik soms leuk, maar dat kan alleen als het mooi weer is. Ik hou wel van fietsen en wandelen, vooral fietsen doe ik veel. Maar waarschijnlijk nog niet genoeg.


1 avond of ochtend zwemmen in de week helpt ook.

En daar ga ik straks in het nieuwe jaar weer mee beginnen. Helpt enorm. En veel water drinken (i.p.v. frisdrank).

Want ik wil echt van die dikke kont af. ggrrr. Kan geen broeken kopen, k heb een vreselijk raar/vreemd lichaam (van boven smal, van onder dik). Word je niet vrolijk van.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 aug 2004 19:41

Maar je hoeft helemaal geen broek te kopen.... een rok staat toch veel netter.......... daar waren we toch al over uitgediscucieerd? :wink:

Gebruikersavatar
Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 04 mar 2004 17:30
Locatie: Waar wil je me hebben?
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 09 aug 2004 21:26

Evelien schreef:
Want ik wil echt van die dikke kont af. ggrrr. Kan geen broeken kopen, k heb een vreselijk raar/vreemd lichaam (van boven smal, van onder dik). Word je niet vrolijk van.


Haha, dat heb ik ook, voor de taille zijn broeken van maat xs nog te wijd, maar om me een beetje fatsoenlijk in een broek te kunnen hijsen heb ik weer maat s (soms zelfs m) nodig :roll:

Dat soort dingen zijn altijd zo heerlijk frustrerend

Trouwens Marnix, wat MM zegt is inderdaad zo, niet iedereen valt af van sporten

(daarbij komt dat sport te tijdrovend is :) )
If you want world peace, fight for justice.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 09 aug 2004 22:53

Mariamagdalena schreef:Maar je hoeft helemaal geen broek te kopen.... een rok staat toch veel netter.......... daar waren we toch al over uitgediscucieerd? :wink:


maar in sommige situaties vindt ik het prettiger om een broek te dragen :P


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten