Natuurlijke middelen om er weer boven op te komen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 mei 2004 17:58

Natuurlijk is er meer tussen hemel en aarde........ wij zijn toch Christenen en dan zie je toch ook wonderen? Toen ik zwanger was van onze dochter die als baby aan kanker is overleden, droomde ik ook vanaf de 4de maand heel erg eng, allemaal nachtmerries, en die hielden op toen zij eruit was.
Wij zijn Christenen geworden, en hebben ons huis ook laten zegenen, door andere Christenen van de gemeente, en die kunnen ook met z'n allen bidden om nare invloeden uit te bannen.
Je kunt je ook "dekken onder het bloed van Jezus Christus" , waardoor dingen die van de tegenpartij komen geen kans meer hebben....... dus ook aardstralen, e.d... Je kunt je hele huis laten "reinigen" in de Naam van Jezus Christus.

Gebruikersavatar
Frost
Mineur
Mineur
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 sep 2002 19:58

Berichtdoor Frost » 28 mei 2004 01:51

Aragorn schreef:Nee, je doet het niet om te bewijzen, maar om die miljoen dollar binnen te slepen natuurlijk. Weet je hoeveel mensen je daarmee kunt helpen?

Ja, en bovendien kun je mensen helpen die te horen gekregen hebben dat ze een enge ziekte hebben en waarschijnlijk nog maar een korte tijd te leven hebben. Die staan bijvoorbeeld voor het dilemma of ze in de tijd die hen nog rest wellicht tevergeefs een slopende chemokuur moeten ondergaan, met slechts een geringe kans op genezing, of dat het juist beter is daarvan af te zien. Als jij van een enkeling kunt voorspellen dat de chemokuur niet zal helpen kun je dus een boel zinloos leed wegnemen.

Ik vraag me altijd af waarom helderzienden zo weinig doen om hun lijdende medemensen te helpen, hoewel de gave die ze beweren te hebben hen in staat stelt om tegen een geringe inspanning enorm veel te kunnen betekenen. En het antwoord daarop is natuurlijk niet dat helderzienden zo egoïstisch en immoreel zijn, maar dat ze doorgaans wel beseffen dat hun helderziendheid in de praktijk niet zoveel voorstelt. Te weinig om er iets nuttigs mee te kunnen doen. Eigenlijk net zo onbruikbaar als de helderziendheid van iemand die niet helderziend is.
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"
Confucius

joepie

Berichtdoor joepie » 28 mei 2004 06:26

Ach als jij het zo wil zien moet je dat zeker doen.
Maar ik heb al gezegd dat ik het niet kan oproepen.
En het dus helemaal geen aangename "gave " vind.
Ik heb ook gezegd dat ik vind dat God als enige kan weten wanneer iemand sterft en ik niet weet waarom ik dat ikan aanvoelen.
Wat je zei over mensen die chemokuren zouden moeten e.d., dan is het in mijn geval te ver voor hun sterven.
En als ze wel snel sterven dan kan ieder ander het wel zien dat het zo is. Dus voor die mensen kan ik zeker niets betekenen.
Als ik het voel dan is het altijd binnen drie weken.

En nee, ik ga geen mensen vertellen dat ze snel dood zullen gaan. Waarom niet? Wat heb je er aan om het te weten, als ik zelf het al erg naar en vervelend vind. En ik hoop toch elke keer weer dat mijn "gevoel" me bedriegt! Want dat is fijner dan dat het niet zo is.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mei 2004 09:55

Toch zie ik het aan oude en zieke mensen ook, maar dat komt niet door een gave, maar omdat ik in de verpleging heb gewerkt, vroeger :?

Solus
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 okt 2003 21:19
Locatie: midden des lands

Berichtdoor Solus » 01 jun 2004 09:05

Toch is er wel verschil tussen fytotherapie (gewoon een plantenextract ofzo), waarvan in veel gevallen gewoon wetenschappelijk bewijs is en homeopathie met al die verdunningen waarvan goed onderlegde mensen zeggen dat het nooit werkzaam kan zijn.
Misschien zouden christenen zich alleen met het eerste op moeten houden? Dus zo'n beetje alle producten van VSM (ik noem maar wat) of Weleda boycotten? En de helft van Vogel (Biohorma)? (die heeft ook fytotherapie)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten