Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23598
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2021 15:59

Chaya schreef:Sorry, maar dit lijkt mij een vals positief bericht.
De 13-jarige meisjes van toen, zijn nu dus een jaar of 26/27. In die groep komt deze ziekte nog sowieso nauwelijks voor.


Eh heb je het artikel gelezen voordat je dit als onzin afdoet? Ze hebben meisjes tussen de 20 en 30 die gevaccineerd zijn bijgehouden en vergeleken met zonder / voor het vaccinatieprogramma in die leeftijden.

Findings

We used data from a total of 13·7 million-years of follow-up of women aged 20 years to younger than 30 years. The estimated relative reduction in cervical cancer rates by age at vaccine offer were 34% (95% CI 25–41) for age 16–18 years (school year 12–13), 62% (52–71) for age 14–16 years (school year 10–11), and 87% (72–94) for age 12–13 years (school year 8), compared with the reference unvaccinated cohort. The corresponding risk reductions for CIN3 were 39% (95% CI 36–41) for those offered at age 16–18 years, 75% (72–77) for age 14–16 years, and 97% (96–98) for age 12–13 years. These results remained similar across models. We estimated that by June 30, 2019 there had been 448 (339–556) fewer than expected cervical cancers and 17 235 (15 919–18 552) fewer than expected cases of CIN3 in vaccinated cohorts in England.


Zie hier met een link naar het hele onderzoek: https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 40-6736(21)02178-4/fulltext
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 04 nov 2021 16:23

Chaya schreef:Het klopt niet Mortlach.

...

Bovendien duurt het jaren - minstens 15 jaar - vooraleer de HPV infectie zich ontwikkelt tot kanker.


Ik ga ervan uit dat de wetenschappers achter het artikel in The Lancet die cijfers niet zomaar lopen te verzinnen.

https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 40-6736(21)02178-4/fulltext

Uit de samenvatting: "The HPV immunisation programme has successfully almost eliminated cervical cancer in women born since Sept 1, 1995."

"Overall, the study estimated the HPV programme has prevented about 450 cancers and 17,200 pre-cancers."

Dat is toch een zegen?

Wanneer wordt een gemiddeld meisje seksueel actief? En op welke leeftijd gaat zij de anticonceptiepil halen?


Sommigen 14, sommigen 34. Anticonceptie hopelijk tegelijkertijd of iets vroeger :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor 654321 » 04 nov 2021 18:58

StillAwake schreef:Dat een QR-code voor het bezoek aan een verzorgingshuis een goede uitbreiding zou zijn ben ik met je eens.


Want? Wat heeft dat voor meerwaarde?
Iedereen bij de voordeur testen om de ouderen te beschermen zou ik nog kunnen begrijpen. Dat lijkt mij vrij veilig/ redelijk waterdicht.
Maar mensen met die QR-code kunnen gewoon even besmettelijk zijn als ieder ander, waarom zou dat dan een goede uitbreiding kunnen zijn?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23598
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2021 19:40

654321 schreef:Want? Wat heeft dat voor meerwaarde?
Iedereen bij de voordeur testen om de ouderen te beschermen zou ik nog kunnen begrijpen. Dat lijkt mij vrij veilig/ redelijk waterdicht.
Maar mensen met die QR-code kunnen gewoon even besmettelijk zijn als ieder ander, waarom zou dat dan een goede uitbreiding kunnen zijn?



Omdat die kans zonder vaccinatie een stuk groter is. Maar iedereen testen is ook een optie ja.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 04 nov 2021 19:42

654321 schreef:Want? Wat heeft dat voor meerwaarde?
Iedereen bij de voordeur testen om de ouderen te beschermen zou ik nog kunnen begrijpen. Dat lijkt mij vrij veilig/ redelijk waterdicht.
Maar mensen met die QR-code kunnen gewoon even besmettelijk zijn als ieder ander, waarom zou dat dan een goede uitbreiding kunnen zijn?

Klopt, maar de kans is een stuk kleiner.
Een antigeentest bij ďe deur zou nog beter zijn, maar onhaalbaar.
En dan is een QRcode beter dan niks, hoewel het de veiligheid niet naar een waterdicht niveau trekt.
Schijnveiligheid: wellicht, maar nu kan iedereen zomaar doorlopen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 04 nov 2021 19:43

Marnix schreef:Omdat die kans zonder vaccinatie een stuk groter is. Maar iedereen testen is ook een optie ja.

De betere optie, maar onbetaalbaar, en als je dat gaat eisen is het verlenen van mantelzorg wel heel lastig geworden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 04 nov 2021 19:57

StillAwake schreef:Klopt, maar de kans is een stuk kleiner.
Een antigeentest bij ďe deur zou nog beter zijn, maar onhaalbaar.
En dan is een QRcode beter dan niks, hoewel het de veiligheid niet naar een waterdicht niveau trekt.
Schijnveiligheid: wellicht, maar nu kan iedereen zomaar doorlopen...


Ik begrijp best dat jullie mee willen denken met de zorg druk in de verpleeghuizen. Maar deze categorie komt niet in het ziekenhuis. Dus natuurlijk heel fijn als onze ouderen niet hoeven te overlijden aan corona. Laat ik dat voorop stellen. Voorkomen is beter dan genezen. Maar voor de ziekenhuis bezetting, waar het grotendeels om draait wb de maatregelen, heeft het dus weinig zin.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 04 nov 2021 22:31

Marnix schreef:Omdat die kans zonder vaccinatie een stuk groter is. Maar iedereen testen is ook een optie ja.

Nee hoor, de besmettelijkheid van een gevaccineerde is gelijk aan die van een ongevaccineerde. Laatst dat festival in Amsterdam zorgde gewoon voor 1000 gevallen, ondanks verplichte QR. Zeker niet waterdicht dus.
Verschil is dat een ongevaccineerde zich niet fit voelt of snotterig wordt en dus eerder thuis blijft. De gevaccineerde merkt het minder of niet, dus loopt iedereen ongehinderd te besmetten. Iedereen testen zou dan inderdaad een betere oplossing zijn.

StillAwake schreef:Moet je nagaan wat er gebeurd zou zijn als nog niemand gevaccineerd was...
De meeste ziekenhuisopnames komen namelijk nog steeds uit de groep van 15% ongevaccineerden.
Als je dat extrapoleert naar de complete bevolking: de ziekenhuisopnames zouden dus 7.4x (!!) zo hoog liggen...

Volgens mijn laatste informatie is het percentage gevaccineerden op de IC richting die van de ongevaccineerden aan het lopen, de verdeling gaat richting de 55/45%. De werking van het vaccin is blijkbaar niet zo goed als het eerst leek en uit angst voor vollopende ziekenhuizen (en waarschijnlijk uit frustratie) moeten de regels vooral voor de ongevaccineerden aangescherpt worden.
Dat de ziekenhuizen niet zozeer last hebben van te weinig bedden maar vooral van onderbezetting door thuiszittend personeel, wordt niet veel gehoord. Maar dat de ongevaccineerden ervoor zouden zorgen dat veel operaties uitgesteld moeten worden, dát moet uitvoerig benadrukt worden.

Hugo en Rutte riepen altijd om het hardst dat er 'echt geen verplichting, echt geen dwang of drang zou komen, nu niet en nooit niet', blabla. Rutte afgelopen week na kritiek probeerde zich schoon te praten, ' de maatregelen raken echt vooral de ongevaccineerden'.
En ja, onze politici weet van krankzinnigheid niet meer wat te doen, de vaccinatiegekte stijgt ten top. Zonder remming worden de meest waanzinnige en onzinnige maatregelen genomen.
Men denkt er zelfs over om in bepaalde regio's de niet-essentieele winkels te verplichten om de qrcode te checken aan de deur. Wie zou daar nu het hardst door geraakt worden? De klant gaat rustig een regio verderop een bank of nieuwe jas halen hoor. Dan de sportscholen. Voor je gezondheid lekker sporten. Nu mag je straks alleen nog maar sporten als je aangetoond 'gezond' bent. De eerste opzeggingen stromen al binnen.
En wiens veiligheid wordt geraakt wanneer ouders niet meer met kinderen mogen zwemmen, waarschijnlijk niet meer met hun kind naar binnen mogen voor een simpele zwemles en dus in veel gevallen de zwemlessen maar stop zetten? Dat is niet minder dan domweg walsend over de veiligheid van kinderen de ouders proberen over te halen. Om nog maar niet te spreken over onze ouderen die, om fit te blijven, dagelijks hun baantjes niet meer mogen trekken straks.

Na de persconferentie zijn meer dan 13.000 afspraken gemaakt voor een eerste vaccinatie. Deze mensen gaven vooral aan dat ze de beslissing hadden genomen uit druk van de aankomende nieuwe maatregelen. Hoezo vrije keus, hoezo geen drang?

Wat vreemd blijft, is dat ik met mijn antistoffen waarschijnlijk beter beschermd ben dan jij met je uitwerkende vaccinatie. Toch mag jij alles doen, zelfs bij een positieve test, omdat je vinkje groen blijft. Hoe krom is dat?

Een tijdje terug een stuk van een interview gezien waarbij een of andere halve zool verkondigde dat het jammer was dat we niet alle ongevaccineerden bij elkaar op een eiland kunnen zetten.
Wel jammer dat je niet aan iemands neus kan zien of hij wel of niet gevaccineerd is. In de jaren 30 van de twintigste eeuw hadden ze daarvoor van die posters, gevaarlijke mensen met haakneuzen die tyfus en andere enge ziektes zouden over kunnen brengen.
Niets lijkt meer te zot in deze doorgedraaide wereld. Zoals de toon nu geworden is, de 'gevaarlijke' medemens moet vooral gemeden en apart behandeld worden. Maar wat als ze onzichtbaar zijn?

Wat als straks 90/95 procent is gevaccineerd en dat nog niet genoeg is, wanneer kunnen we dan wel terug naar het oude normaal?
Of gaan we dan over tot (à la hans) 'gewoon jab erin'?

Ps. jaja, Dorpeling is terug van weggeweest. Nu bendb en kornuiten zo ongeveer weggehoond zijn is het hoog tijd voor wat diversiteit in de gelederen.. :-oo
Laatst gewijzigd door Dorpeling op 04 nov 2021 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor de passant » 04 nov 2021 22:42

Hoor/zie net zeggen op OP1 dat 90% van de IC opnamen uit niet gevaccineerden bestaat!! waarvan akte!

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 04 nov 2021 22:47

de passant schreef:Hoor/zie net zeggen op OP1 dat 90% van de IC opnamen uit niet gevaccineerden bestaat!! waarvan akte!

Lees net op NOS verdeling ziekenhuisopname 55 / 44 procent. Waarvan akte!

https://nos.nl/artikel/2404263-aantal-g ... n-factoren
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23598
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2021 23:07

Dorpeling schreef:Lees net op NOS verdeling ziekenhuisopname 55 / 44 procent. Waarvan akte!

https://nos.nl/artikel/2404263-aantal-g ... n-factoren


Dus 15% van de mensen zorgt voor ruim meer dan de helft van de ziekenhuisopnamen. Op 1000 mensen in het ziekenhuis 550 niet gevaccineerd en 450 wel terwijl er op 1000 mensen 850 wel gevaccineerd zijn en 150 niet. Dat is nog steeds bizar veel.

Ps welkom terug. En leuk om met je te discussieren, krijgen we tenminste geen Xandernieuws-verhaaltjes zoals bij Ben ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 05 nov 2021 08:18

Marnix schreef:Dus 15% van de mensen zorgt voor ruim meer dan de helft van de ziekenhuisopnamen. Op 1000 mensen in het ziekenhuis 550 niet gevaccineerd en 450 wel terwijl er op 1000 mensen 850 wel gevaccineerd zijn en 150 niet. Dat is nog steeds bizar veel.

Ps welkom terug. En leuk om met je te discussieren, krijgen we tenminste geen Xandernieuws-verhaaltjes zoals bij Ben ;-)


Het is inderdaad bizar veel maar wat opvalt is dat de ongevaccineerden langzamerhand in de minderheid komen.

Ziekenhuis waar ik veel kom is nu 50-50 en op een enkeling na allemaal 60 plus.

Op nos, de bereidheid om te testen bij klachten is afgenomen. Zowel bij gevaccineerden als ongevaccineerden...
Ik begrijp het wel, hoe minder testen hoe minder maatregelen denken ze vast....

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 05 nov 2021 09:01

lammetje schreef:Ik begrijp best dat jullie mee willen denken met de zorg druk in de verpleeghuizen. Maar deze categorie komt niet in het ziekenhuis. Dus natuurlijk heel fijn als onze ouderen niet hoeven te overlijden aan corona. Laat ik dat voorop stellen. Voorkomen is beter dan genezen. Maar voor de ziekenhuis bezetting, waar het grotendeels om draait wb de maatregelen, heeft het dus weinig zin.

Dat klopt, maar hoe menselijk ben je als je alleen stuurt op ziekenhuisopnames, als leed voor mensen die niet meer naar ziekenhuizen zouden gaan relatief eenvoudig beperkt kan worden.

Maar inderdaad, de problematiek in de ziekenhuizen los je er niet mee op...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 05 nov 2021 09:25

werden tot nu toe de coronapatienten nog over het ziekenhuis verdeeld, vanaf dit weekend weer een aparte corona afdeling. Een heel team enkel bezig met corona.
Het is nu een andere afdeling dan de vorige keer, want dat team daar die konden ze het niet meer aandoen het had er zo ingehakt en het voor spectaculair ziekteverzuim gezorgd.

het aantal coronapatienten is absoluut niet vergelijkbaar met de eerste en tweede golf toen, maar men loopt al op hun achterste benen en de andere zorg gaat ook gewoon door.
mensen zijn gewoon helemaal niet belastbaar meer lijkt, het is echt verdrietig allemaal.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8823
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 05 nov 2021 09:52

lammetje schreef:Het is inderdaad bizar veel maar wat opvalt is dat de ongevaccineerden langzamerhand in de minderheid komen.

Ziekenhuis waar ik veel kom is nu 50-50 en op een enkeling na allemaal 60 plus.

Op nos, de bereidheid om te testen bij klachten is afgenomen. Zowel bij gevaccineerden als ongevaccineerden...
Ik begrijp het wel, hoe minder testen hoe minder maatregelen denken ze vast....
Dat begrijp ik ook wel. Als je gevaccineerd bent, heb je je groene vinkje. Dus waarom zou je nog testen?
Als je ongevaccineerd bent en pertinent geen vaccin wilt, is er alleen de bereidheid om te testen om ergens binnen te komen. Anders niet.
De link tussen testen en de gezondheid is bij mensen helemaal weg. Bij mij ook om eerlijk te zijn.
Er is alleen nog de link tussen testen en ergens naar binnen mogen.
Als je klachten hebt, blijf je thuis. Daar heb je geen test voor nodig.
Alleen als je echt ziek bent en naar de dokter moet, heb je vanuit medisch oogpunt een test nodig.
En niemand gaat testen als hij/zij geen klachten heeft.

De nadruk is zo op de maatregelen komen te liggen en de controle vanuit de overheid, dat mensen nu strategieen gaan bedenken om onder die controle uit te komen. Dat zie je aan valse QR codes en zie je dus ook aan een lagere bereidheid om te testen.
Je hebt natuurlijk ook mensen die eieren voor hun geld kiezen en zich laten vaccineren om van het gedoe af te zijn. Dat zien we ook.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten