Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2020 22:18

de passant schreef:Misschien wel het meest krankzinnige is het feit dat enkele honderden mensen in abortusklinieken werkzaam zijn , dat zijn medisch geschoolde mensen, die in de tijd van hun opleiding allemaal een opleiding als basis arts hebben gehad, als het geval zich eventueel zich zou voordoen dat er straks misschien wel met 6140 patienten in Nederland zijn , zijn deze mensen dan nog steeds bezig met het aborteren van vrouwen, terwijl wij dan ALLE MEDICI nodig hebben om de crises te bestrijden???, wie geeft mij antwoord?


Zullen we dat hete hangijzer even laten voor wat het is? Dat ontspoort het onderwerp alleen maar, wat niet wil zeggen dat ik hier verder geen mening(tm) over heb.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 12 mar 2020 22:24

de passant schreef:als het geval zich eventueel zich zou voordoen dat er straks misschien wel met 6140 patienten in Nederland zijn , ...... terwijl wij dan ALLE MEDICI nodig hebben om de crises te bestrijden???


waar heb jij vandaan dat we ALLE MEDICI nodig hebben? .. het probleem is IC bedden, niet de medici.

Het werkveld van VELE medici is iets heel anders dan de publieke ziekenzorg. .. die van de RIVM zien ook geen patienten, alleen reagerbuisjes.. in de verzekering business zitten er honderden, zien nooit van z'n leven een zieke... laat ze weg aub, die kunnen niet veel betekenen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2020 00:16

Als het echt noodzakelijk is kan er allicht een beroep worden gedaan op medici die op andere terreinen actief zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Kapitein
Mineur
Mineur
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Kapitein » 13 mar 2020 10:46

Marnix schreef:Als het echt noodzakelijk is kan er allicht een beroep worden gedaan op medici die op andere terreinen actief zijn.


Ik kan vertellen dat dit nu ook wel gebeurd en dat andere medici momenteel ingewerkt worden op bijvoorbeeld SEH en IC
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 13 mar 2020 11:36

Hopelijk bewaard iedereen een beetje de rust en volgt de (iedere keer) aangepaste richtlijnen.
Dat is het belangrijkste....

Helaas is de praktijk anders ....
Was net in de supermarkt en iedereen eet macaroni en blikvoer enz....de komende tijd denk ik.....allemaal foetsie...
Ook wc papier op ( tja...als je allemaal aan de bruine bonen (Soep) gaat snap ik dat wel.... :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 13 mar 2020 13:34

Wat wij zien is bekend. Veel erger is hetgeen wij niet zien. Het aantal besmettingen in NL zal nog explosief stijgen, net als het aantal dodelijke slachtoffers. Paniek? onwetendheid? , wat wel duidelijk is dat de Nederlander eindelijk de ernst van de zaak inziet. Vanmorgen om 08.15 bij een vestiging van AH al vele lege schappen, geen vlees soorten, wc papier, papieren zakdoekjes, groenten in blik of diepvries, etc etc.
De genomen maatregelen zullen nog wel aangescherpt worden. In de Amerikaanse staat Ohio bestaat het vermoeden van 100.000 besmette gevallen.
Wat er in Afrika gebeurd is helemaal niet duidelijk, maar ook daar heerst het virus.
Berichten juist pp de Belgische tv gehoord van een vooraanstaand viroloog dat dit virus waarschijnlijk tot half mei aanwezig blijft.
Ik zou zeggen, bid, bid en bid.
Het ligt al in de handen van onze God.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 13 mar 2020 14:22

MoesTuin schreef:Was net in de supermarkt en iedereen eet macaroni en blikvoer enz....de komende tijd denk ik.....allemaal foetsie...
Ook wc papier op ( tja...als je allemaal aan de bruine bonen (Soep) gaat snap ik dat wel.... :mrgreen:
Dat hamsteren is totaal onnodig, maar ja, wie legt ze dat uit.
Nederland is zo'n beetje het laatste land dat zonder voedsel en andere benodigdheden zal komen te zitten. We zijn het distributieland van Europa en alle opslagcentra staan boordevol voedsel en spullen.
elburger schreef:Het aantal besmettingen in NL zal nog explosief stijgen, net als het aantal dodelijke slachtoffers.
We komen nu in die fase terecht. De stijging is momenteel exponentieel: het wordt rap erger. Het aantal doden is verdubbeld naar 10 en het aantal nieuwe gevallen is met 190 gestegen naar meer dan 800 (de werkelijke getallen zullen hoger zijn). Het is zaak om nu zo goed mogelijk de aanwijzingen op te volgen om de stijging zoveel mogelijk af te doen vlakken, zodat de ziekenhuizen het nog aankunnen.
Afbeelding
elburger schreef:Ik zou zeggen, bid, bid en bid.
Het ligt al in de handen van onze God.
Inderdaad: bid, wees nuchter en neem zinnige maatregelen, zoals hygiëne en sociale afzijdigheid.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 13 mar 2020 15:18

elbert schreef:Dat hamsteren is totaal onnodig, maar ja, wie legt ze dat uit.
Nederland is zo'n beetje het laatste land dat zonder voedsel en andere benodigdheden zal komen te zitten. We zijn het distributieland van Europa en alle opslagcentra staan boordevol voedsel en spullen.


Vooral dat pleepapier is zo'n vreemde 'meme'. In het ergste geval knip je toch gewoon een laken in vierkantjes? Na gebruik in een waszak en als de zak vol is in de wasmachine op meer dan 60 graden wassen en klaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 13 mar 2020 15:34

elburger schreef:Het ligt al in de handen van onze God.


ht ligt veel meer in de handen van het gezond verstand van de mensen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 13 mar 2020 16:06

Kapitein schreef:Ik kan vertellen dat dit nu ook wel gebeurd en dat andere medici momenteel ingewerkt worden op bijvoorbeeld SEH en IC


Yep, mijn zus werkt op de ok.
Wordt nu met andere collega's op de afdeling gezet.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 13 mar 2020 18:40

Italië vandaag: 250 doden en meer dan 2500 nieuwe gevallen.
Dit is het scenario wat we in Nederland dus moeten zien te voorkomen. Daarom zijn er nu maatregelen, waarvan ik overigens vind dat die nog lang niet ver genoeg gaan. Waarom ik dat vind, is terug te vinden in deze grafiek (Nederland is rood). We zitten nog steeds op hetzelfde pad als Italië, waar we 9 dagen op achterlopen. In sommige ziekenhuizen in Brabant geldt al code rood. Dat wordt nog wat als de druk de komende dagen steeds verder toeneemt. Uit deze grafiek is ook op te maken dat deze crisis mogelijk tot in mei aanhoudt.
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 13 mar 2020 20:15

elbert schreef:Italië vandaag: 250 doden en meer dan 2500 nieuwe gevallen.
Dit is het scenario wat we in Nederland dus moeten zien te voorkomen. Daarom zijn er nu maatregelen, waarvan ik overigens vind dat die nog lang niet ver genoeg gaan. Waarom ik dat vind, is terug te vinden in deze grafiek (Nederland is rood). We zitten nog steeds op hetzelfde pad als Italië, waar we 9 dagen op achterlopen. In sommige ziekenhuizen in Brabant geldt al code rood. Dat wordt nog wat als de druk de komende dagen steeds verder toeneemt. Uit deze grafiek is ook op te maken dat deze crisis mogelijk tot in mei aanhoudt.
Afbeelding


Je hebt gelijk, de maatregelen gaan niet ver genoeg. Ik vind het echt van de zotte dat jij, ik en de halve wereld dat begrijpt met de voorbeelden van China, Iran en Italië voorhanden, en de overheid halfbakken maatregelen neemt.
Als kerk hebben wij ook besloten geen samenkomsten en verenigingswerk meer te doen tot in elk geval 31 maart. Dat is meer dan de overheid vraagt aangezien wij een kleine gemeente zijn. Maar bijna iedereen snapt dat die aanbeveling van max. ‘100’ ook niet spoort.

Mijn vrouw zou morgen naar de sauna gaan met een stel vriendinnen en moeders. Nou ze waren gerustgesteld want ze zouden er op toezien dat er niet meer dan 99 mensen tegelijk in één ruimte aanwezig zouden zijn.... :roll: morgen maar wat anders doen misschien?
Hoe stom kan je zijn ](*,)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 13 mar 2020 21:03

Wat ik zo vreemd vind aan het coronavirus dat het o.a. nog zo kort bekent is.

The Washington Times schreef het volgend:

Het dodelijke door dieren overgedragen coronavirus dat zich wereldwijd verspreidt, is mogelijk afkomstig uit een laboratorium in de stad Wuhan dat verband houdt met het geheime biologische wapenprogramma van China, zei een Israëlische biologische oorlogsanalist.

Radio Free Asia heeft vorige week een Wuhan-televisieverslag uit 2015 opnieuw uitgezonden met het meest geavanceerde virusonderzoekslaboratorium van China, het Wuhan Institute of Virology. Het laboratorium is de enige verklaarde site in China die met dodelijke virussen kan werken.

Dany Shoham, een voormalige Israëlische militaire inlichtingenofficier die Chinese biologische oorlogsvoering heeft bestudeerd, zei dat het instituut verbonden is met het heimelijke bio-wapenprogramma van Peking.
https://www.washingtontimes.com/topics/ ... -virology/

in hoeverre zou dit waarheid bevatten?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 13 mar 2020 21:10

benefietdiner schreef:Wat ik zo vreemd vind aan het coronavirus dat het o.a. nog zo kort bekent is.

The Washington Times schreef het volgend:

Het dodelijke door dieren overgedragen coronavirus dat zich wereldwijd verspreidt, is mogelijk afkomstig uit een laboratorium in de stad Wuhan dat verband houdt met het geheime biologische wapenprogramma van China, zei een Israëlische biologische oorlogsanalist.
in hoeverre zou dit waarheid bevatten?


Nee. Dit is pure speculatie, een conspiracy theory!

https://www.cnn.com/2020/03/04/health/d ... index.html
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 13 mar 2020 21:21

Mortlach schreef:Nee. Dit is pure speculatie, een conspiracy theory!

https://www.cnn.com/2020/03/04/health/d ... index.html

Oké dat is duidelijk d:)b dank.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten