Me too

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Me too

Berichtdoor Chaya » 31 okt 2017 13:18

Bah, gaan we nu wekenlang een welles nietes moddergooien in de kranten krijgen?
Tante Pollewop schreef:Ik vraag me ook af: Brandt Corstius heeft hier lang mee rond gelopen, de vermeende verkrachter blijkt nu een leeftijdsgenoot te zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er een machtsverhouding was die misbruikt kon worden. Als je wel de moed hebt om je verhaal in de krant te doen, waarom heb je dan niet de moed om naar die man toe te gaan en erover te praten?

Ik begrijp het helemaal niet, want het zou op de werkvloer hebben plaatsgevonden, toch?
Hoe dan? Als je zijn verhaal nu leest. "We waren dronken en er was geen dwang."
Dronken op je werk??
Hoe dan ook, jarenlang moest vrijwel alles maar kunnen. Vrije en blije losse seksuele belevingen, one night stands.
Je ziet wat dit nu opgeleverd heeft!
En de krantlezer mag het allemaal op de voet volgen. :-#
Ik hoop dat de 2 advocaten nu een spreekverbod voor beiden in de media bevelen.
Tante Pollewop schreef:Waar ik overigens geheel achter sta: iemand is pas schuldig als hij veroordeeld is. Dat is in deze zaak niet gebeurd. Daarom vind ik wat er allemaal geroepen wordt over deze man echt heel erg.

J.B.C. had (veel eerder) een aanklacht moeten indienen. Er valt niks meer te bewijzen.
Maar hij had toch geen naam genoemd?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Me too

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2017 13:36

Chaya schreef:Bah, gaan we nu wekenlang een welles nietes moddergooien in de kranten krijgen?

Ik begrijp het helemaal niet, want het zou op de werkvloer hebben plaatsgevonden, toch?
Hoe dan? Als je zijn verhaal nu leest. "We waren dronken en er was geen dwang."
Dronken op je werk??

Villa BvD was een zomerversie van Barend en Van Dorp. Het werd uitgezonden vanuit het Kurhaus in Scheveningen, waar de redactie en productie ook blijkbaar sliep.

Chaya schreef:Hoe dan ook, jarenlang moest vrijwel alles maar kunnen. Vrije en blije losse seksuele belevingen, one night stands.
Je ziet wat dit nu opgeleverd heeft!
Volgens mij is verkrachting nooit geaccepteerd in de samenleving. Het is in dit geval vreemd dat er na 15 jaar totaal verschillende percepties over de bewuste avond zijn.
Chaya schreef:En de krantlezer mag het allemaal op de voet volgen. :-#
Ik hoop dat de 2 advocaten nu een spreekverbod voor beiden in de media bevelen.
Dat zou heel verstandig zijn, (on)schuldig bevonden worden hoort in een rechtszaal, en niet in de media.

Chaya schreef:J.B.C. had (veel eerder) een aanklacht moeten indienen. Er valt niks meer te bewijzen.
Maar hij had toch geen naam genoemd?

Nee, maar de plaats en omstandigheden beperkten de mogelijke vermoedelijke dader tot een handjevol mensen, en dan is het leed snel geschied...

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Me too

Berichtdoor StillAwake » 31 okt 2017 13:44

irmo schreef:Het verbaast me eigenlijk dat er veel mannen oprecht gewoon echt niet doorhebben hoeveel geweld er tegen vrouwen plaatsvindt. Als je vrijdagavond uitgaat, kies je er eigenlijk voor aangerand te worden. Want je weet vantevoren al dat er genoeg mannen zijn die zich niet normaal kunnen gedragen, al helemaal niet met drank op.

En aangifte doen? Je bedoelt dat je naar het politiebureau gaat en daar hartelijk uitgelachen wordt. Door een vrouw. Want ja, dat had je toch kunnen weten?

Dat is best schokkend.

De 3e, 4e en 5e keer dat ik verkracht werd heb ik niet eens meer de moeite gedaan om aangifte te doen. Maarja, dat houd dus wel in dat ie elk weekend een ander pakt. NIet dat dat iemand interesseert. Want zolang het jouw dochter niet is kan een ander de tyfus krijgen, toch?

*cynic mode off*


Sorry, het onderwerp raakt me nogal geloof ik :(

Heftig verhaal. Vreemd dat ik jarenlang redelijk diep in het uitgaansleven gezeten heb en hier NOOIT iets over heb gehoord. Wel meiden die op basis van vrijwilligheid mee naar huis gingen (waarvan je je af kon vragen of ze dat nuchter ook gedaan zouden hebben), maar nooit verhalen van verkrachting in het uitgaansleven.
Wel meiden die in de familiesfeer of door leraren misbruikt werden, daar ken ik er een aantal van, maar nogmaals: ik herken je verhaal niet.

Blijkbaar hoor ik bij die mannen die dat geweld oprecht niet doorheeft. Met je laatste zin kan ik het dan ook echt niet eens zijn.
Wellicht is dat metoo gebeuren nu eens de trigger waardoor mensen na gaan denken en het om zich heen gaan zien (al ben ik bang dat het niks oplost maar een hype is, die ook snel weer vergeten is). ik kan me in elk geval niet voorstellen dat niemand zich erom bekommert zolang het hun eigen dochter niet is.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Me too

Berichtdoor Cicero » 31 okt 2017 13:46

Tante Pollewop schreef: Het is in dit geval vreemd dat er na 15 jaar totaal verschillende percepties over de bewuste avond zijn.

Nou, dat hoeft niet vreemd te zijn. Ons geheugen is niet een vaststaand iets waarbij je een laadje opentrekt om een onveranderd gegeven tevoorschijn te halen. Telkens als je eraan denkt wordt de herinnering opnieuw vormgegeven. Zo kan het gebeuren dat mensen zich dingen herinneren die ze feitelijk nooit hebben meegemaakt.

Hier zal allicht de perceptie van de gebeurtenis zelf vanaf het begin verschillend zijn geweest. Als dat niet met overduidelijke dwang gebeurd is, dan is dat denk ik mogelijk.

Maar we zullen het waarschijnlijk nooit weten.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Me too

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2017 13:46

Overigens, ik vind dat slachtoffers gewoon hun verhaal moeten kunnen doen. Ook in de media.
Alleen hebben we met elkaar afgesproken dat we de dader niet herkenbaar in beeld brengen of de identiteit openbaar maken.

Dus alle ruimte voor verhalen van slachtoffers, maar geen ruimte voor hetzes op TV en in kranten.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Me too

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2017 13:49

Cicero schreef:Nou, dat hoeft niet vreemd te zijn. Ons geheugen is niet een vaststaand iets waarbij je een laadje opentrekt om een onveranderd gegeven tevoorschijn te halen. Telkens als je eraan denkt wordt de herinnering opnieuw vormgegeven. Zo kan het gebeuren dat mensen zich dingen herinneren die ze feitelijk nooit hebben meegemaakt.

Hier zal allicht de perceptie van de gebeurtenis zelf vanaf het begin verschillend zijn geweest. Als dat niet met overduidelijke dwang gebeurd is, dan is dat denk ik mogelijk.

Maar we zullen het waarschijnlijk nooit weten.

Dat denk ik ook. Daarom heeft het hele huidige media-circus en elke BN'er die zijn plasje er even over doet ook zo weinig zin.

Wat betreft de perceptie: Sommige broers en zussen hebben ook een totaal andere beleving bij de opvoeding door hun ouders. Dat zal ook op de manier gaan die jij beschrijft.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Me too

Berichtdoor Chaya » 31 okt 2017 14:16

Twee mannen in een hotelkamer, vijftien jaar geleden. De één, journalist Jelle Brandt Corstius (toen 24), zegt door de ander te zijn gedwongen tot orale seks en dus te zijn verkracht. Die ander, producent Gijs van Dam (toen 25) verklaart dat de seks met wederzijdse instemming gebeurde.

Ontkennen kan een strategie zijn. Maar in het geval dat dit niet zo is: hoe kan het dat twee mensen zich een situatie zo fundamenteel anders zeggen te herinneren?

"Onze hersenen werken niet als een computer, waarbij je dat wat je meemaakt, later als een replica van de gebeurtenis naar boven kunt halen", legt forensisch neuropsycholoog en hoogleraar Marko Jelicic van Universiteit Maastricht uit.
GEHEUGEN WERKT NIET ALS COMPUTER
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Me too

Berichtdoor StillAwake » 31 okt 2017 14:39

Chaya schreef:Twee mannen in een hotelkamer, vijftien jaar geleden. De één, journalist Jelle Brandt Corstius (toen 24), zegt door de ander te zijn gedwongen tot orale seks en dus te zijn verkracht. Die ander, producent Gijs van Dam (toen 25) verklaart dat de seks met wederzijdse instemming gebeurde.

Ontkennen kan een strategie zijn. Maar in het geval dat dit niet zo is: hoe kan het dat twee mensen zich een situatie zo fundamenteel anders zeggen te herinneren?

"Onze hersenen werken niet als een computer, waarbij je dat wat je meemaakt, later als een replica van de gebeurtenis naar boven kunt halen", legt forensisch neuropsycholoog en hoogleraar Marko Jelicic van Universiteit Maastricht uit.
GEHEUGEN WERKT NIET ALS COMPUTER

Ook (stel dat beider te goeder trouw hun verhaal vertellen) de manier waarop je je iets wilt herinneren speelt daarin mee. Vaak (ik zie het ook bij mijzelf) kan ik in het verleden haarfijn aanwijzen wat een ander fout deed, terwijl ik mijn eigen (minimaal even kwalijk) gedrag als vrijwel foutloos herinner.
Het uitgaan van een relatie lag indertijd aan ons beiden, nu ik er twintig jaar later naar kijk was het volledig haar schuld.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: Me too

Berichtdoor Niagara » 31 okt 2017 16:03

Ik hoop dat men hiervan leert: seks is alleen oké als beiden woordelijk en zonder dwang instemmen.

Afwezigheid van een 'nee' is geen 'ja'. Veel mensen bevriezen in een schrikreactie en kunnen dan niet meteen nee zeggen/wegduwen oid. Mensen kunnen zich verplicht voelen of bedreigd voelen en daarom geen 'nee' zeggen terwijl ze niet willen. Sommige mensen dissocieren zelfs met hun gevoel. In sommige gevallen is het enige waaraan je merkt dat iemand niet wil een gebrek aan 'ja'. Dus vraag altijd, en ga alleen verder bij een 'ja'.
Ieder mens mag op elk moment van flirten/zoenen/vrijen aangeven dat hij/zij niet meer wil en dan heb je dat te accepteren. Ook binnen een huwelijk, ook als je eerder al wel seks hebt gehad met elkaar, ook als je halverwege het voorspel bent. Seks is gemaakt om samen van te genieten en als één niet geniet moet je 't niet doen. Dan kun je namelijk niet ervaren waarvoor het gemaakt is: samen één zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Me too

Berichtdoor pindas83 » 31 okt 2017 17:30

StillAwake schreef: nu ik er twintig jaar later naar kijk was het volledig haar schuld.


Dat is het meestal. Maar het duurt vaak lang voordat je daar van overtuigd raakt, omdat ze je het tegenovergestelde willen doen laten geloven.
(Hé vier werkwoorden achter elkaar! 8) )

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Me too

Berichtdoor StillAwake » 01 nov 2017 09:53

pindas83 schreef:Dat is het meestal. Maar het duurt vaak lang voordat je daar van overtuigd raakt, omdat ze je het tegenovergestelde willen doen laten geloven.
(Hé vier werkwoorden achter elkaar! 8) )

Dat klopt, wellicht zag ik het toen verkeerd.
Altijd weer die vrouwen ;-)

Maar zonder gekheid: het was alleen om aan te geven dat mijn herinnering aantoonbaar veranderd is, zonder hier de ins en outs van mij en mijn ex te willen delen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Cocky
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2017 09:42

Re: Me too

Berichtdoor Cocky » 28 dec 2017 11:13

Hier wordt veel gesproken over aanrandingen en verkrachtingen op de werkvloer en in het uitgaansleven, maar wat denken jullie wat er plaats vindt in de huiselijke kringen? En familie's en kennissen en vriendenkringen? Dat is nog veel erger en nog vele malen ingrijpender, omdat je daar vaak een diepgaande band mee hebt en die persoon altijd vertrouwd hebt. En als zulke personen dan opeens zo iets uithalen, dan vertrouw je niemand meer. Je blijft altijd in de alert stand staan. Zeker als het je meerdere keren gebeurd.
En over het kleden gesproken. Een vrouw hoort er niet bloot bij te lopen. Je hoeft ook niet prikkelend bezig te zijn. Mannen hebben ook gevoelens, daar heb je wel rekening mee te houden. Je kunt als vrouw je toch wel behoorlijk kleden? Waarom moet het dan zo bloot mogelijk? Je kunt dan wel zeggen de mannen mogen dat evenwel niet doen. Daar heb je wel gelijk in, maar je moet de lust ook niet opwekken. (lijkt me ook heel Bijbels)

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Me too

Berichtdoor coby5 » 30 dec 2017 11:35

Cocky schreef:En over het kleden gesproken. Een vrouw hoort er niet bloot bij te lopen. Je hoeft ook niet prikkelend bezig te zijn. Mannen hebben ook gevoelens, daar heb je wel rekening mee te houden. Je kunt als vrouw je toch wel behoorlijk kleden? Waarom moet het dan zo bloot mogelijk? Je kunt dan wel zeggen de mannen mogen dat evenwel niet doen. Daar heb je wel gelijk in, maar je moet de lust ook niet opwekken. (lijkt me ook heel Bijbels)

Waarom moet je altijd kijken?
Grapje hoor.

https://www.boredpanda.com/certain-hasi ... lad-women/

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: Me too

Berichtdoor Niagara » 03 jan 2018 12:25

Cocky schreef:Hier wordt veel gesproken over aanrandingen en verkrachtingen op de werkvloer en in het uitgaansleven, maar wat denken jullie wat er plaats vindt in de huiselijke kringen? En familie's en kennissen en vriendenkringen? Dat is nog veel erger en nog vele malen ingrijpender, omdat je daar vaak een diepgaande band mee hebt en die persoon altijd vertrouwd hebt. En als zulke personen dan opeens zo iets uithalen, dan vertrouw je niemand meer. Je blijft altijd in de alert stand staan. Zeker als het je meerdere keren gebeurd.
En over het kleden gesproken. Een vrouw hoort er niet bloot bij te lopen. Je hoeft ook niet prikkelend bezig te zijn. Mannen hebben ook gevoelens, daar heb je wel rekening mee te houden. Je kunt als vrouw je toch wel behoorlijk kleden? Waarom moet het dan zo bloot mogelijk? Je kunt dan wel zeggen de mannen mogen dat evenwel niet doen. Daar heb je wel gelijk in, maar je moet de lust ook niet opwekken. (lijkt me ook heel Bijbels)



Eens dat een vrouw er niet prikkelend bij moet lopen in de algemene zin, voorkeuren zijn echter zo divers dat alles iemand wel kan prikkelen. Een dader mag nooit zijn verantwoordelijkheid over zijn handelen afschuiven op een ander omdat iemand er nou eenmaal zo prikkelend bijliep.
Wat echter vaak gebeurt is dat mensen die hun verantwoordelijkheid afschuiven op klederdracht/aanwezigheid op plaats en tijdstip/etc van het slachtoffer, gesteund worden door buitenstaanders in deze mening. Victim blaming wordt dat ook wel genoemd. Dit gebeurt omdat die buitenstaanders zichzelf onbewust een gevoel van veiligheid willen geven. Door te bevestigen dat het slachtoffer ook iets fout heeft gedaan door dat korte rokje te dragen of zo laat alleen over straat te gaan of met een onbekende te praten, geven ze zichzelf het gevoel dat als ze dat maar niet doen, hen dit niet kan overkomen. Hiermee beschadig je echter niet alleen het slachtoffer gigantisch, ook is het gevoel van veiligheid vals. Het kan namelijk iedereen overkomen, ook iemand die zich keurig kleedt op klaarlichte dag in z’n eigen huis door een bekende. Door de valse veiligheid ga je echter ook in een kramp leven, je bent alles behalve vrij als je overal op moet letten niet te doen wat enig slachtoffer ooit gedaan heeft in welke situatie hem/haar iets overkomen is. Daarom is deze hashtag denk ik mede gestart, maar ook gesteund. Mensen willen vrij zijn. Het idee dat je zo vrij kunt zijn door anderen op hun gedrag aan te spreken is mijns inziens echter een illusie. Dan ga je teveel uit van de goedheid van de mens. Je kunt mijns inziens beter op God vertrouwen dat Hij je beschermt, dat is een stuk minder angstig leven en dan ben je niet afhankelijk van wat mensen met hun innerlijke kwaad doen, maar van wat God met zijn aloverheersende goedheid laat gebeuren. Zoals psalm 56 zegt: in mijn bangste uur vertrouw ik op U, op God wiens woord ik prijs, op God vertrouw ik, angsten ken ik niet, wat kan een sterveling mij aandoen?
Hij verzamelt onze tranen in Zijn kruik.
Want wat een mens ons aan kan doen kan heel veel pijn doen, maar er is kracht voor wie hopen op de Heer, niemand kan ons van Hem scheiden.

Ik denk dan ook niet dat we ons heil moeten zoeken in een uiterlijke verbetering van het moreel. Moreel is slechts een deel van het verhaal. Ik denk dat een veel groter, moeilijk grijpbaarder onderdeel van seksueel ontspoord gedrag is: emotionele frustratie. Dit verklaart ook veel meer van de seksuele problematiek in onze samenleving. In onze cultuur worden seks en emotie als los verkrijgbare dingen gezien. Ze zijn echter heel nauw verbonden. Seks is bedoeld om het gevoel van eenheid met je echtgenoot uit te drukken en versterkt die emotie ook weer. Ook juist op het moment dat je negatieve emoties hebt gevoeld en je daarna weer eenheid wilt, praat je dat uit en gaat dat in een huwelijk regelmatig gepaard met daaropvolgende seks, omdat dan de emoties weer op hun plaats vallen, positieve uiting krijgen, en je weer connectie voelt met je partner.
Er zijn echter vele manieren waarop dit mis kan gaan. Veel mensen hebben moeite emoties te plaatsen en te uiten op een goede manier. Op het moment dat je emoties opkropt gaan ze andere weggetjes zoeken, want emoties moeten er nou eenmaal uit. Vaak zie je dan allerlei psychische problematiek: woedeuitbarstingen, depressies, verslavingen, manipuleren van andermans emoties, angststoornissen, zelfbeschadiging, en dus ook seksueel ontspoord gedrag.
Waarom zien we dit seksueel ontspoorde gedrag nou over het algemeen meer bij mannen?
1. Mannen hebben over het algemeen een wat lagere emotionele intelligentie dan vrouwen waardoor ze problemen moeilijker onder woorden brengen. Ook ligt er onder mannen nog meer een taboe op (wordt zwak gevonden).
2. Mannen zijn juist beter dan vrouwen in overgaan tot actie. Daardoor hebben ze eerder naar buiten kerende (externaliserende, op omgeving richtende) problematiek, ze gaan eerder tot handelen over dan tot praten.
Voorbeelden: woedeuitbarstingen waarin fysieke handelingen op de voorgrond staan (slaan, dingen kapot maken, met deuren slaan etc), indien depressief zullen mannen eerder werkelijk zelfmoord plegen zonder ervoor te waarschuwen omdat praten moeilijker is dan handelen.
Seksuele problemen zullen eerder richting anderen tot uiting komen in een objectificatie van de ander waardoor zonder gehinderd te worden door de complicerende emoties van de ander de eigen lusten en, nog belangrijker, de stiekem daaraan verbonden emoties de ruimte krijgen om geuit te kunnen worden.
[Dit is vaak niet wat ze ten diepste willen, het gebeurt onderbewust. Wat men ten diepste wil is de emotie op een veilige plek kunnen uiten en geliefd worden. Helaas bereikt men met bovengenoemd gedrag het tegenovergestelde van die diepste wens. Deze gezochte liefde is mogelijk in een huwelijk, zei het in aardse vorm, maar een huwelijk is geen garantie voor deze liefde. Bij God kun je deze liefde echter wel krijgen. Helaas is er sinds de zondeval geen ongehinderde omgang meer met God, door Jezus offer mag het echter wel, al is dit nog lastig doordat we hem niet van aangezicht tot aangezicht kunnen zien. Het is wachten op de nieuwe aarde voor dit te ervaren is in zijn volmaaktheid. Ik hoop echter dat zoveel mogelijk mensen wel de relatie met God aangaan al is het moeilijk, en hun emoties bij Hem kunnen uiten en Zijn liefde en acceptatie en begrip voor hen als zijn kunderen mogen voelen.]
Vrouwen internaliseren hun problemen eerder, en zullen eerder verbaal geweld gebruiken dan fysiek.
Voorbeelden: woedeuitbarstingen zijn vooral verbaal en spelen op hoger emotioneel vlak (huilen, kwetsende dingen schreeuwen, manipuleren etc), depressie waarin eerder zelfmoordgedachten aangegeven worden dan ze ook werkelijk uitgevoerd worden, eerder zichzelf verwonden dan anderen.
Seksuele problemen zullen bij hen eerder tot uiting komen in het zichzelf zo waardeloos vinden dat ze zichzelf als lustobject laten gebruiken. Dit betekent niet dat ze dit ten diepste willen, ze zetten hun eigen wens buitenspel door te denken dat ze zo waardeloos zijn dat die wens er niet toe doet. Dit alles onderbewust. Dit gedrag is vaak minder opvallend omdat het zich vooral binnen in het hoofd van de vrouw afspeelt. Als het wel opvalt wordt ze door omgeving als moraalloze hoer. weggezet, maar de huidige metoo-beweging lijkt helaas toe te willen naar het punt dat zulk gedrag nauwelijk meer ongezond mag heten omdat de oordelen pijn doen, ipv het probleem in het hart van die vrouwen te zien en dat aan de mensen te vertellen zodat ze medelijden krijgen in plaats van oordelen.

Deze problematiek bij zowel mannen als vrouwen komt dus voort uit een gebrek de eigen emoties te kunnen begrijpen en uiten. Uit onmacht dus. Hier zou meer aandacht voor moeten zijn, want dit laat je begrijpen dat seksuele grensoverschrijding zich niet beperkt tot een donker steegje of een losgeslagen festival, maar dat het in een ieder van ons schuilt, op het moment dat je je emoties niet bij God uit en je niet door Hem laat leiden in hoe je ermee omgaat in je leven. Ouders, vrienden, je partner of een andere een medemens die je hiermee helpt, kan erg belangrijk zijn. Je kunt je hiervoor openstellen door contact te maken met mensen, en God je te laten leiden. Uiteindelijk is God bij machte de goede personen op je pad te brengen, daar kun je op vertrouwen.

N.B. Het genoemde man-vrouwverschil een veralgemenisering, sommige vrouwen hebben ook meer de neiging agressor te worden en sommige mannen keren eerder naar binnen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Me too

Berichtdoor Mortlach » 04 jan 2018 15:09

Cocky schreef:En over het kleden gesproken. Een vrouw hoort er niet bloot bij te lopen. Je hoeft ook niet prikkelend bezig te zijn. Mannen hebben ook gevoelens, daar heb je wel rekening mee te houden.


Doe even lekker normaal, man. Dit is één stap verwijderd van aan een aanrandingsslachtoffer vragen wat ze aan hadden. Hoe vaak houden mannen 'rekening' met vrouwen wanneer ze zich kleden? "O, dat zakelijk pak, dat is voor sommige vrouwen die daar wat mee hebben misschien toch iets te prikkelend, toch maar even een andere stropdas aan dan of een ongestreken overhemd..."

Nooit. Nooit komt dat voor. Dus waarom zouden vrouwen dan in vredesnaam wél hun kledingkeuze daardoor moeten laten bepalen?

Je kunt als vrouw je toch wel behoorlijk kleden? Waarom moet het dan zo bloot mogelijk? Je kunt dan wel zeggen de mannen mogen dat evenwel niet doen. Daar heb je wel gelijk in, maar je moet de lust ook niet opwekken. (lijkt me ook heel Bijbels)


Laten we even eerlijk zijn, bij sommige mannen wordt de lust al opgewekt al zou een vrouw in een jute zak lopen. Heeft een vrouw een burkha aan, dan fantaseren de mannen wat er onder verscholen gaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten