Me too

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Me too

Berichtdoor Optimatus » 08 jan 2018 10:29

Cocky schreef:Hier wordt veel gesproken over aanrandingen en verkrachtingen op de werkvloer en in het uitgaansleven, maar wat denken jullie wat er plaats vindt in de huiselijke kringen? En familie's en kennissen en vriendenkringen? Dat is nog veel erger en nog vele malen ingrijpender, omdat je daar vaak een diepgaande band mee hebt en die persoon altijd vertrouwd hebt. En als zulke personen dan opeens zo iets uithalen, dan vertrouw je niemand meer. Je blijft altijd in de alert stand staan. Zeker als het je meerdere keren gebeurd.
En over het kleden gesproken. Een vrouw hoort er niet bloot bij te lopen. Je hoeft ook niet prikkelend bezig te zijn. Mannen hebben ook gevoelens, daar heb je wel rekening mee te houden. Je kunt als vrouw je toch wel behoorlijk kleden? Waarom moet het dan zo bloot mogelijk? Je kunt dan wel zeggen de mannen mogen dat evenwel niet doen. Daar heb je wel gelijk in, maar je moet de lust ook niet opwekken. (lijkt me ook heel Bijbels)


Dat is nou precies wat mislukte C-artiesten als Boef ook roepen.

Het is toch te krankzinnig voor woorden dat mannen gaan bepalen wat vrouwen aantrekken (en omgekeerd). Je kunt basale regels afspreken (wat ook wettelijk is geregeld), maar die gelden voor iedereen, onafhankelijk van het geslacht (m/v/g).

Het wordt tijd dat we in Nederland vrouwen eens echt gelijk gaan behandelen: in bejegening en in salariëring.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Me too

Berichtdoor coby5 » 09 jan 2018 00:45

Optimatus schreef:Dat is nou precies wat mislukte C-artiesten als Boef ook roepen.

Het is toch te krankzinnig voor woorden dat mannen gaan bepalen wat vrouwen aantrekken (en omgekeerd). Je kunt basale regels afspreken (wat ook wettelijk is geregeld), maar die gelden voor iedereen, onafhankelijk van het geslacht (m/v/g).

Het wordt tijd dat we in Nederland vrouwen eens echt gelijk gaan behandelen: in bejegening en in salariëring.

Salariering ben ik voor lol. Soms is het wel te gek hoor. Je kunt natuurlijk niet iemand die niet gelooft iets op gaan leggen, maar hoe sommige vrouwen er op een kerkpodium bij lopen, bij ons in de kerk werd er wat van gezegd. En mannen zie je dat niet doen.
Na een paar vervelende ervaringen ben ik me uiterst kuis gaan kleden om van het gelazer af te zijn. Soms als halve kerel als ze echt irritant waren. Je kunt beter jezelf beschermen. Dat soort gasten zijn er altijd. En nou ben ik oud en kijkt er toch geen hond. Heerlijk.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron