genetische manupilatie embryo's

Moderators: Memmem, Moderafo's

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: genetische manupilatie embryo's

Berichtdoor lekkerbek » 31 mar 2017 20:44

Totaal mee eens dat dit niet de bedoeling is van het leven dat wij gekregen hebben, om een wereld te scheppen zonder syndromen, zonder ziekten etc. En voordat ik een opmerking krijg of ik weet wat het inhoud: ja ik heb 15 jaar met mensen met het Down syndroom gewerkt. En ja, ik heb zelf een aandoening waarbij ik enorm veel zenuwpijn heb, ben in de afgelopen week weer geopereerd, helaas nog zonder resultaat.
Maar wat moeten we in een volmaakte wereld? Juist door de Down mensen kunnen we alles weer relativeren. Een ouder zei eens tegen mij: al zou er een tablet bestaan die mijn zoon zou kunnen innemen en hij zou dan geen Down meer hebben, hij kreeg m niet, dit is wie hij is en van wie ik houd.
Juist door ziekte en zorgen blijven we afhankelijk, tenminste, dat is de bedoeling!
Ik werk nu in het ziekenhuis en als ik hoor hoe men daar over praat, vraag ik me af hoe lang ik daar nog kan blijven werken! Er zijn artsen die het belachelijk vinden dat mensen een kindje met Down niet weg laten halen. Je hebt geen idee hoe er onderling gesproken wordt! Dan denk ik: een persoon met Down heeft meer hart dan heel veel andere mensen!

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: genetische manupilatie embryo's

Berichtdoor hans0166 » 12 apr 2017 13:25

Optimatus schreef: Het gaat om levende wezens, weliswaar in de moederschoot, maar toch: levende mensen.



nee daat geet het niet om, het gaat over gekweekte embryo's ... tot nu toe de overblijvers na ivf, en de vraag is nu of er ook speciaal gewkeekte gebruikt mogen gaan worden.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten