Moeite met 'geen kinderwens'

(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's

Jess
Sergeant
Sergeant

Re: Moeite met 'geen kinderwens'

Berichtdoor Jess » 26 dec 2016 21:36

Dit topic doet me wel wat

ben eigenlijk min of meer zwanger geworden omdat mijn man een kinderwens had, ik niet zo. Maar omdat ik in een omgeving woonde waar iedereen binnen een jaar na hun trouwen een kind had, dacht ik dat het zo 'hoorde'. Aangezien ik na dat ik gestopt was met de pil ik meteen zwanger was, superleuke zwangerschap gehad, bevalling was een eitje, dacht ik dat het helemaal leuk zou zijn. Ik had voorheen ook altijd oppas adressen, vond mijn kleine nichtje heel erg leuk en had, toen ik jonger was echt een gedachte aan een gezin van 6 of 7 kinderen.

Maar wat viel dat tegen......... en mijn kind was helemaal geen huilbaby maar wat stond mijn leven op zijn kop. Nee ik was niet blij en gelukkig en had geen roze wolk. Maar voor de buitenwereld, natuurlijk ben je helemaal heppie de peppie want ja, dat wordt van je verwacht. Gelukkig had ik nog een baan en oma wilde graag oppassen. Een 2e kwam na een jaar of 3, niet eens omdat ik zo'n kinderwens had maar het was toch niet leuk om enig kind te zijn? Baan opgegeven omdat we oma niet met 2 oppaskleinkinderen wilden laten druk zijn. Gelukkig hield/houdt ik wel van mijn kinderen hoor, echt wel maar het is zo totaal anders gegaan als ik had gedacht. Daarbij kwam nog dat de kinderen niet al te makkelijk zijn/waren (denk aan gedragsproblemen en adhd en auti-aanverwant). Elke keer als er wat was dacht ik dat het door mij kwam, want ik voedde ze op. Vooral de oudste heeft me wat tranen gekost. Er zijn later nog meer kinderen gekomen en toen vond ik het wel super leuk. Als ik foto's terug kijk zie ik een stralende vrouw en ik herinner me gelukkig heel veel mooie momenten.

Nu, 20 jaar later, een burn out icm depressie verder, verwijt ik het mijn man nog in bepaalde situaties dat omdat hij kinderen wilde en het voor mij niet hoefde. Ik ben 7 dagen per week full time moeder en hij werkt full time en dan is er wel eens wat en ben ik boos omdat ik ALTIJD ALLES met de kinderen moet doen, mijn baan opgegeven heb enzovoort. Dat is niet terecht want hij helpt zoveel hij kan.

Zou je aanraden om vooral niet zwanger te worden omdat je man het zo graag wil!!!!!!! verder wil ik hier niet te veel kwijt over prive zaken, je weet maar nooit wie me zal herkennen...... maar via pb vind ik oke

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 dec 2016 10:05

Kinderen krijgen als je er niet klaar voor bent schiet inderdaad niet op. Heftig dat je dat zo hebt meegemaakt.Misschien ook wel omdat het zo snel ging? Je bent net getrouwd en dan heb je al kids. Als je daar niet klaar voor bent kan dat denk ik wel pittig zijn. Plus dat je fulltime moeder werd. Dat zijn wel dingen om over na te denken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet je baan volledig wil opgeven als je kinderen krijgt. Anders hou je inderdaad weinig leven over naast je gezinsleven en komt alles op jou neer.

Maar goede les, je moet er wel klaar voor zijn. En nou voelt het soms misschien alsof je er nooit klaar voor bent, dat is een andere kant, maar kinderen krijgen terwijl je er totaal niet klaar voor bent onder het motto God wil het en anders krijgen we lastige vragen van mensen om ons heen of word je voor egoist, opstandig etc versleten, is inderdaad niet goed.
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis

benefietdiner
Majoor
Majoor

Berichtdoor benefietdiner » 27 dec 2016 11:15

Kinderen zijn geen consument product maar een product van liefdesrelatie. Jammer dat ik dat nog steeds niet leest hier, vooral op een refo site. Het spijt me om te zeggen maar ik leest hier steeds ik, ik en nog eens ik oftewel erg egoïstisch ten opzichte van kinderen. Het spijt me nogmaals maar denk dat daar ook de ‘geen kinderwens’ vandaan komt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 dec 2016 12:06

Slappe reactie. Dat kinderen het "product" van een liefdesrelatie zijn heeft niemand hier ontkent, iedereen zegt dat zelf ook.

En wat moet je precies zeggen in plaats van "Ik"? We willen geen kinderen maar we doen het toch want God wil het? Waar staat dat dan?

Leg eens kort en helder uit wat het alternatief is voor naar jezelf kijken in deze discussie? En hoe dat dan wel tot een kinderwens zou leiden?
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis

benefietdiner
Majoor
Majoor

Berichtdoor benefietdiner » 27 dec 2016 13:44

Marnix schreef:Slappe reactie. Dat kinderen het "product" van een liefdesrelatie zijn heeft niemand hier ontkent, iedereen zegt dat zelf ook.

En wat moet je precies zeggen in plaats van "Ik"? We willen geen kinderen maar we doen het toch want God wil het? Waar staat dat dan?

Leg eens kort en helder uit wat het alternatief is voor naar jezelf kijken in deze discussie? En hoe dat dan wel tot een kinderwens zou leiden?

AIs ik alles uit moet gaan leggen wat je vraagt krijg je een discussie hiervandaan tot Tokio.
Het is niet allemaal in woorden samen te vatten maar 'lust' en 'liefde' is een groot verschil met het krijgen van kinderen en dat wilde ik benoemen. Tussen de regels door lees ik meer lust dan liefde, jij waarschijnlijk niet vandaar jou reactie met het voorvoegsel 'slappe'.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 27 dec 2016 17:38

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 07:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 27 dec 2016 17:59

Bambi schreef:Dit vind ik zo verschrikkelijk onverantwoord. Je kind alleen thuis laten met een babyfoon

Inderdaad, hoe kun je dit doen als ouders.
Bambi schreef:Ooit gehoord hoe snel bijv een brand om zich heen grijpt?

Ik wel, op een voorlichtingsfilmpje van de brandweer, zouden alle ouders moeten doen.
Bambi schreef:Wat is er mis met een campingbedje meenemen en je kind meenemen?

Wat is er mis met thuis blijven bij je kind?
Wee de mens die zich niet elke dag minstens een uur kan bezinnen over zichzelf ~ Rabbi Mosje Leib van Sasow

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 dec 2016 23:46

Bedankt voor jullie bezorgdheid en zo. Kind thuis en babyfoon mee doen we alleen als we heel dicht in de buurt zijn. Anders blijft er iemand thuis, regelen we oppas of babyfoon-oppas in de straat of we nemen hem mee, ligt er aan wat we gaan doen.

En als je dat niet snapt, prima. Dat hoeft ook niet. :wink:

benefietdiner schreef:AIs ik alles uit moet gaan leggen wat je vraagt krijg je een discussie hiervandaan tot Tokio.
Het is niet allemaal in woorden samen te vatten maar 'lust' en 'liefde' is een groot verschil met het krijgen van kinderen en dat wilde ik benoemen. Tussen de regels door lees ik meer lust dan liefde, jij waarschijnlijk niet vandaar jou reactie met het voorvoegsel 'slappe'.

Als dingen helder zijn hoef je ze niet uit te leggen maar dat was het niet. Ik lees nergens dat het om lust gaat en niet om liefde. Er wordt juist benadrukt dat ze veel van elkaar houden. "Als je geen kinderwens hebt is er wel lust en geen liefde" slaat dus nergens op...
― C.S. Lewis

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 dec 2016 04:48

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 dec 2016 09:19

Zo werkt dat dus niet helemaal. Die wet is wel eens toegepast maar dan gaat het om mensen die echt weg zijn en niet de mogelijkheid hebben om direct terug te komen als er iets aan de hand is, niet eens weten of er iets aan de hand is. Die in de supermarkt boodschappen aan het doen zijn of een pan melk op het vuur hebben laten staan en toen weg zijn gegaan. Dat soort dingen.

Ik zit dan bij vrienden of zo, op 30 seconden lopen. Of op kring, op 1,5e minuut hard fietsen. Met babyfoon. Dus als er iets is hoor je het direct. Daar is nog nooit iemand voor aangeklaagd. Je laat je kind dan ook niet hulpeloos achter, het is eigenlijk niet anders dan wanneer je thuis op de bank zit. Je hoort als er iets is en dan ga je er direct naartoe. En ja, dan laat je geen elektrische apparaten aanstaan (op de babyfoon na :) geen pan met eten op het vuur staan enzovoorts. Zat al ff te zoeken en nee, dat is niet strafbaar aldus een advocaat strafrecht.
― C.S. Lewis

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 28 dec 2016 10:05

Bambi schreef:Dit kun je krijgen als je je baby alleen thuis achterlaat, dat valt nl onder kindermishandeling annex verwaarlozing ;)
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -nederland

Het gaat niet eens zozeer om strafbaar, immers weinig mensen weten over het algemeen of een kindje alleen thuis is.
Maar als er iets gebeurt en het kindje komt te overlijden, je vergeeft het jezelf je leven lang niet meer.
En dan moet je wel keihard en ongevoelig zijn wil je geen wroeging voelen, had ik maar niet.....
Ik heb kinderen, hoe vaak ik hen niet uit een benarde positie heb moeten bevrijden, terwijl ze "veilig" in hun bedje lagen.
Dan bleek plots dat de gekeurde slaapzak voor dit kind niet goed was, of half stikkend in een hoestbui of braakbui.
Als ik beneden zat, hield ik altijd de babyfoon bij me.
Wat vind je van deze biecht:

Op dat moment hebben we een drastische beslissing genomen. Al sinds onze dochter is geboren slaapt ze steevast de hele nacht door, nu met 5 maanden nog steeds. We laten haar dus nu ‘alleen’ thuis in de uren dat onze nachtdiensten overlappen. Dit klinkt heel heftig, dat is het misschien ook wel, maar ik weet niet hoe we het anders moeten oplossen. Een nanny of oppas kunnen we echt niet betalen.

We wonen 5 minuten rijden van ons werk af en dit heeft geleid tot deze beslissing. We hebben een app die we als babyfoon met camera kunnen gebruiken waardoor we vanuit werk de kleine in de gaten kunnen houden. Ook hebben we een speciaal matrasje in het wiegje die ons alarmeert als er iets abnormaals gebeurt met haar ademhaling of hartslag. Mocht ze onverhoopt wel wakker worden en niet verder slapen of er gebeurt iets dan hebben we afgesproken dat we te allen tijde onze buurvrouw een seintje mogen geven die dan even gaat kijken bij haar.
https://wijalamama.nl/biecht-we-laten-o ... hts-alleen

Ik vind het echt ongelooflijk.
Een kind doe je er niet even bij, maar is toch een kostbaar onderdeel van je?

En wie kent niet de hartverscheurende beelden van de huilende ouders van Maddie McCann??
Wee de mens die zich niet elke dag minstens een uur kan bezinnen over zichzelf ~ Rabbi Mosje Leib van Sasow

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 dec 2016 10:27

Oordeel niet zo hard en stel niet zulke hoge eisen aan elkaar.
Daar zal de topicstarter echt niet gelukkiger van worden en zeker niet enthousiaster over het krijgen van kinderen....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 dec 2016 10:56

Chaya schreef:Het gaat niet eens zozeer om strafbaar, immers weinig mensen weten over het algemeen of een kindje alleen thuis is.
Maar als er iets gebeurt en het kindje komt te overlijden, je vergeeft het jezelf je leven lang niet meer.
En dan moet je wel keihard en ongevoelig zijn wil je geen wroeging voelen, had ik maar niet.....
Ik heb kinderen, hoe vaak ik hen niet uit een benarde positie heb moeten bevrijden, terwijl ze "veilig" in hun bedje lagen.
Dan bleek plots dat de gekeurde slaapzak voor dit kind niet goed was, of half stikkend in een hoestbui of braakbui.
Als ik beneden zat, hield ik altijd de babyfoon bij me.
Wat vind je van deze biecht:

Op dat moment hebben we een drastische beslissing genomen. Al sinds onze dochter is geboren slaapt ze steevast de hele nacht door, nu met 5 maanden nog steeds. We laten haar dus nu ‘alleen’ thuis in de uren dat onze nachtdiensten overlappen. Dit klinkt heel heftig, dat is het misschien ook wel, maar ik weet niet hoe we het anders moeten oplossen. Een nanny of oppas kunnen we echt niet betalen.

We wonen 5 minuten rijden van ons werk af en dit heeft geleid tot deze beslissing. We hebben een app die we als babyfoon met camera kunnen gebruiken waardoor we vanuit werk de kleine in de gaten kunnen houden. Ook hebben we een speciaal matrasje in het wiegje die ons alarmeert als er iets abnormaals gebeurt met haar ademhaling of hartslag. Mocht ze onverhoopt wel wakker worden en niet verder slapen of er gebeurt iets dan hebben we afgesproken dat we te allen tijde onze buurvrouw een seintje mogen geven die dan even gaat kijken bij haar.
https://wijalamama.nl/biecht-we-laten-o ... hts-alleen

Ik vind het echt ongelooflijk.
Een kind doe je er niet even bij, maar is toch een kostbaar onderdeel van je?

En wie kent niet de hartverscheurende beelden van de huilende ouders van Maddie McCann??

Daarom moet je dus nooit je kind onbewaakt thuis achterlaten.

En ja, de genoemde situatie is verre van wenselijk. Alleen als ze om die redenen geen kinderen hadden gehad was het ook weer niet goed geweest volgens sommigen. En als ze geen oppas kunnen betalen is het vast ook geen optie dat iemand stopt met werken. Voor sommigen is het natuurlijk wel lastig, niet iedereen verdient genoeg om er prima van rond te kunnen komen, dat iemand minder kan werken of stoppen met werken en niet iedereen heeft de banen voor het uitkiezen. Ik ken de situatie van deze mensen niet, jij ook niet dus we moeten wel voorzichtig zijn met oordelen. Als het kind een keer wakker wordt en gaat huilen en ze horen dat gelijk en de buurvrouw staat een minuut later op de stoep, dan is de situatie op zich niet onveilig. En nee, het blijft niet ideaal.
― C.S. Lewis

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 28 dec 2016 11:53

Acire schreef:Oordeel niet zo hard en stel niet zulke hoge eisen aan elkaar.
Daar zal de topicstarter echt niet gelukkiger van worden en zeker niet enthousiaster over het krijgen van kinderen....

Je hebt gelijk, dit is off topic. :wink:
Maar het toont aan dat het krijgen van kinderen nogal ingrijpende gevolgen heeft in je leven.
En oordelen vind ik iets anders dan een mening over iets hebben. Bovendien is mijn mening gevormd op basis van twee gebeurtenissen, waarbij het even alleen laten van een kindje verkeerd is afgelopen. Ik heb het over 2 verschillende situaties, 2 verschillende kindjes dus!
Het is niet altijd opzettelijke verwaarlozing, maar het kan zijn dat je als jonge ouder ergens het gevaar niet van inziet.
En m.i. mag je daar wel op wijzen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 dec 2016 14:42

Uiteraard. Maar waar het mis ging was er geen babyfoon aanwezig, de deur was niet op slot, er stond een raam / schuifpui open enzovoorts. Plus allerlei tegenstrijdige reacties van de ouders en zo, maar dat terzijde. Dat is wel wat anders dan een babyfoon aan hebben en binnen 2 minuten van je huis zitten.
― C.S. Lewis

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”