geen seksuele behoefte, aseksueel?

Moderators: Memmem, Moderafo's

anonyzeeuw

geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor anonyzeeuw » 05 feb 2016 20:18

bedankt voor de hulp allemaal
Laatst gewijzigd door anonyzeeuw op 07 apr 2016 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor MoesTuin » 05 feb 2016 20:23

het is goed om te lezen dat de band tussen jullie bijzonder sterk is.
Misschien moet het groeien verder en komt het wel.
Ontspanning is heel belangrijk in deze, dat er geen druk op komt te staan.
Weet je vriendin hiervan, praten jullie erover?
Ik denk dat het tijd nodig heeft, je belandt in een nieuwe fase, veranderingen, autisme.

Heel veel sterkte voor jou en voor jullie samen en fijn de sterke band die jullie samen reeds al hebben!
Dat is al heel wat waard.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

anonyzeeuw

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor anonyzeeuw » 05 feb 2016 20:30

bedankt voor de hulp allemaal
Laatst gewijzigd door anonyzeeuw op 07 apr 2016 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

anonyzeeuw

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor anonyzeeuw » 05 feb 2016 20:42

bedankt voor de hulp allemaal
Laatst gewijzigd door anonyzeeuw op 07 apr 2016 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor MoesTuin » 05 feb 2016 20:45

dat is allemaal volstrekt normaal en een teken dat alles werkt en er verder niets mis met je is.
Succes in je relatie verder en praat erover met elkaar d:)b
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

anonyzeeuw

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor anonyzeeuw » 05 feb 2016 21:08

Oke.
Maar normaal begint zoiets rond je 13e dacht ik?

Ik hoop ook inderdaad dat het bij mij gewoon wat meer tijd nodig heeft.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor Mortlach » 06 feb 2016 11:19

Je zou je huisarts eens kunnen vragen of hij/zij via een simpel bloedonderzoekje je testosteron zou willen meten. Het kan namelijk best zo zijn dat die laag is, en dat zou het gebrek aan sekslust prima kunnen verklaren. Als de testosteron het probleem niet is, zou je je kunnen laten doorverwijzen naar een seksuoloog.

Het zou natuurlijk kunnen dat je aseksueel bent. Dat is misschien samen met die seksuoloog uit te zoeken. Ik weet niet precies hoe dat zou gaan, maar daar zijn zij voor opgeleid. Ik weet niet of er wat aan is te doen. Als het hetzelfde van aard is als bijvoorbeeld homoseksualiteit, lijkt me van niet, dan zul je ermee moeten leren leven, maar het concept is nog redelijk nieuw en onbekend.

Ik zou het wel met je vriendin bespreken, omdat zij misschien wel uitgaat van de verwachting dat seksualiteit op een gegeven moment deel gaat uitmaken van de relatie. Dit 'verborgen' houden, kan dan enkel leiden tot teleurstelling.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor meribel » 06 feb 2016 13:06

kijken of je testosteron in orde is bij de huisarts best een goede tip,
alhoewel als de huisarts hoort dat je wel natte dromen hebt dan kan het ook dat hij je weer wegstuurd

als je met je vriendin zoent en vrijt heb je dan ook geen zin om verder te gaan?

het is ook iets wat moet groeien en misschien door je autisme komt alles wat later op gang dan wat je hoort op tv.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor Chaya » 06 feb 2016 13:20

meribel schreef:het is ook iets wat moet groeien en misschien door je autisme komt alles wat later op gang dan wat je hoort op tv.

Misschien is DAT wel het probleem, als ik hoor dat veel jongens en meiden op hun 12e! al seksueel actief zijn.
Het is nu al zover dat op scholen voorlichting gegeven moet worden. Niet over de bloemetjes en de bijtjes, die hebben ze zelf allang ontdekt, maar hoe je als man een vrouw respectvol benadert en bejegent.
anonyzeeuw schreef:aar normaal begint zoiets rond je 13e dacht ik?

Hierop kun je lezen hoe de seksuele ontwikkeling verloopt.
https://www.ncj.nl/richtlijnen/jgzricht ... &rlpag=366
Eén van mijn broertjes kwam ook later in de puberteit dan de anderen. Mijn ouders hebben zich niet zoveel zorgen gemaakt, de schoolarts ook niet.
Er was geen verklaring voor en het is bij hem goed gekomen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor Mortlach » 06 feb 2016 13:22

meribel schreef:kijken of je testosteron in orde is bij de huisarts best een goede tip,
alhoewel als de huisarts hoort dat je wel natte dromen hebt dan kan het ook dat hij je weer wegstuurd


Je mag hopen dat dat niet gebeurt. In dat geval zou ik toch aandringen, omdat zaadlozingen in principe niets te maken hebben met libido.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

anonyzeeuw

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor anonyzeeuw » 06 feb 2016 13:36

bedankt voor de hulp allemaal
Laatst gewijzigd door anonyzeeuw op 07 apr 2016 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor Chaya » 06 feb 2016 13:47

anonyzeeuw schreef:Chaya. Hoe oud was dat broertje toen?

Mijn broertje was al 16 toen pas de uiterlijke veranderingen begonnen.
Hij taalde op dat moment ook niet naar meisjes, zoals de andere jongens dat hadden.
Ik moet er misschien nog wel bij zeggen dat hij een tijdje hormonen kreeg (inhaleren via de neus) omdat één van zijn teelballetjes niet was ingedaald en uiteindelijk is dat operatief gedaan. Hij was toen rond 4/5 jaar.
De puberteit bestreek volgens mijn ouders ook een langere periode.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor Mortlach » 06 feb 2016 14:19

Chaya schreef:Misschien is DAT wel het probleem, als ik hoor dat veel jongens en meiden op hun 12e! al seksueel actief zijn.
Het is nu al zover dat op scholen voorlichting gegeven moet worden. Niet over de bloemetjes en de bijtjes, die hebben ze zelf allang ontdekt, maar hoe je als man een vrouw respectvol benadert en bejegent.


Ik weet niet goed wat ik hier met het woordje 'probleem' aan moet. Dat doet me denken aan een situatie die moet worden opgelost. Het is in mijn ogen eerder een gegeven waar we iets mee moeten als we jongeren willen sturen naar een gezonde omgang met seksualiteit. En daarmee bedoel ik dus niet zeggen dat ze er gewoon later mee moeten beginnen, want dat is alsof je tegen de zee zegt dat eb en vloed beter later kunnen optreden: zinloos.

Er zijn initiatieven op sommige scholen waarbij de eerste 'seksuele voorlichting' al in groep 1-2 wordt gegeven. Niet dat er op dat moment over seks wordt gesproken, maar wel bijvoorbeeld over relaties en acceptatie in de breedste zin van het woord.

http://www.pbs.org/newshour/updates/spring-fever/

Als er op 12-jarige leeftijd uitleg moet worden gegeven dat het belangrijk is elkaar met respect te bejegenen, dan is er in mijn ogen in de jaren daaraan vooraf heel veel fout gegaan. Want met deze gesprekken moet je op 5-jarige leeftijd beginnen en niet pas op iemands 12de.

Het blijkt ook uit cijfers dat op scholen (ik zie voornamelijk cijfers uit Amerika) waar seksuele voorlichting enkel bestaat uit 'abstinence only' (niet doen!), dat daar juist enorm veel meer tienerzwangerschappen voorkomen en SOA-uitbraken voorkomen. Wat dat betreft werkt deze op ideologie gebaseerde aanpak eerder averechts.

Ik zou er trouwens ook niet te veel op vertrouwen dat een 12-jarige echt weet hoe seks 'mechanisch' werkt. Kinderen maken elkaar zo veel onzin wijs, dat je daar echt als volwassene bij moet zijn om de foute informatie te corrigeren.


Er was geen verklaring voor en het is bij hem goed gekomen.


Gezien je vervolgbericht was er toch juist wél een verklaring voor?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor meribel » 06 feb 2016 14:26

. Alhoewel soms wel!



Dan is alles toch prima lijkt me!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: geen seksuele behoefte, aseksueel?

Berichtdoor Chaya » 06 feb 2016 14:27

Mortlach schreef:Ik weet niet goed wat ik hier met het woordje 'probleem' aan moet. Dat doet me denken aan een situatie die moet worden opgelost. Het is in mijn ogen eerder een gegeven waar we iets mee moeten als we jongeren willen sturen naar een gezonde omgang met seksualiteit. En daarmee bedoel ik dus niet zeggen dat ze er gewoon later mee moeten beginnen, want dat is alsof je tegen de zee zegt dat eb en vloed beter later kunnen optreden: zinloos.
Er zijn initiatieven op sommige scholen waarbij de eerste 'seksuele voorlichting' al in groep 1-2 wordt gegeven. Niet dat er op dat moment over seks wordt gesproken, maar wel bijvoorbeeld over relaties en acceptatie in de breedste zin van het woord.

Blijkbaar volg je de recentie berichtgeving hierover (in Nederland) niet, maar wat er momenteel op scholen gebeurt, is echt niet normaal. Zelfs de jong-volwassenen hebben het over een generatiekloof. :roll:
Sexting, grooming, groepsverkrachting.

http://www.ad.nl/ad/nl/32605/Dordrecht/ ... ting.dhtml

Het loopt de spuigaten uit Mortlach.
Je vraagt je af, waar ligt nu de oorzaak?
Mortlach schreef:Als er op 12-jarige leeftijd uitleg moet worden gegeven dat het belangrijk is elkaar met respect te bejegenen, dan is er in mijn ogen in de jaren daaraan vooraf heel veel fout gegaan. Want met deze gesprekken moet je op 5-jarige leeftijd beginnen en niet pas op iemands 12de.

Precies! Als jij als 12jarige puber je moeder mag uitschelden (zonder consequenties of straf) gaat dat geheid verder op school.
Een vriend van me is sinds augustus docent op een middelbare school in een achterstandswijk.
Het is werkelijk v r e s e l i j k wat hij hoort en ziet.
En niet alleen de jongens treffen schuld hoor, veel meiden zijn grenzenloos.

Maar goed, we raken off topic, sorry.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten