Masturberen en fantaseren

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor Marnix » 30 okt 2015 14:04

misschien is dat wat hard gezegd. Het hoeft natuurlijk niet het gevolg te zijn van tevreden zijn met jezelf, daar genoeg aan hebben, geen verantwoordelijkheid willen nemen. Vaak willen ze namelijk best graag een relatie maar is dat nog niet gelukt, zijn ze de vrouw van hun dromen (de echte dromen dan) nog niet tegengekomen. Ik denk dat men zelf wel weet dat het een surrogaat is maar doen ze het omdat ze geen alternatief hebben (naast het helemaal niet doen, wat ook een lastig alternatief kan zijn)

Zondigen heeft in essentie niks te maken met je naaste, maar met God. Het is ongeloof in de beloftes en waarschuwingen van God en ons geluk en vreugde zoeken in alles behalve God zelf.


Zondigen heeft wel met je naaste te maken vaak... en met jezelf. En natuurlijk met God. Het is meestal beiden: jezelf en/of je naaste en God tekort doen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor Mortlach » 30 okt 2015 14:49

onesimoes schreef:Inderdaad. Het klinkt misschien hard, maar masturberen is voor lafaards. Jongens die maar niet volwassen worden en werken voor een vrouw, verantwoordelijkheid willen nemen die past bij een echte relatie.


Projectie misschien? Wist je dat foetussen in de baarmoeder al mastuberen? Zijn dat dan ook allemaal lafaards?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor Mortlach » 30 okt 2015 14:50

Marnix schreef:misschien is dat wat hard gezegd. Het hoeft natuurlijk niet het gevolg te zijn van tevreden zijn met jezelf, daar genoeg aan hebben, geen verantwoordelijkheid willen nemen. Vaak willen ze namelijk best graag een relatie maar is dat nog niet gelukt, zijn ze de vrouw van hun dromen (de echte dromen dan) nog niet tegengekomen. Ik denk dat men zelf wel weet dat het een surrogaat is maar doen ze het omdat ze geen alternatief hebben (naast het helemaal niet doen, wat ook een lastig alternatief kan zijn)


En joh, het is natuurlijk ook gewoon leuk/lekker.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor _Sjors_ » 09 dec 2015 12:45

MasterNL; de ongetemde man. Laat je temmen!

1 Kor.7:9 Maar indien zij zich niet kunnen onthouden, dat zij trouwen; want het is beter te trouwen dan te branden.

Als die brand eenmaal in de polsen zit, kom je er moeilijk weer vanaf!
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

mohamed

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor mohamed » 09 dec 2015 17:40

_Sjors_ schreef:Als die brand eenmaal in de polsen zit, kom je er moeilijk weer vanaf!

:-&

Als je een branderig gevoel in de polsen hebt duidt dat op reuma.

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor _Sjors_ » 09 dec 2015 21:45

Hallo Mohamed,

Dat is iets te rigoureus gesteld. Beter maak je gebruik van het woordje "kan".

Hierbij een link naar de overige mogelijke oorzaken.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... -zijn.html

Met vriendelijke groet,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

mohamed

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor mohamed » 09 dec 2015 22:29

Beste Sjors,

Ja je hebt gelijk, brand in de pols kan vele oorzaken hebben. Bij deze dan.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor meribel » 10 dec 2015 10:29

ha, en er staat 'chronische overbelasting' bij.

daar zal Sjors wel op doelen :lol:

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor _Sjors_ » 10 dec 2015 11:27

Het ontbreekt jou niet aan deducerend vermogen! :wink:
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

buurtje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2015 19:39

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor buurtje » 16 dec 2015 05:45

gut wat een onderwerp maar ik moet toegeven dat ik het mij ook wel eens afvraag en dat is niet voor niets.
Er word hier gevraagd volgens mij niet zo zeer over mastuberen maar over het fantaseren erbij.
Ik zie mastuberen NIET als overspel wel eventuele fantasie die zullen wel niet gaan over de hond die je morgen ochtend uit gaat laten in de stromende regen.

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor _Sjors_ » 16 dec 2015 09:16

Je moest eens weten hoe pervers men kan wezen en waar men over kan fantaseren... Overigens mis ik de oude definitie van masturberen, vroeger werd dit duidelijk omschreven met de definitie: "zelf-misbruik". Er is i.m.o. nog steeds samenhang tussen beide woorden: misbruik maken van jezelf of je gaven.

Er lijkt in de bijbel niet direct over dit onderwerp gesproken te worden. Toch zijn er bepaalde passages die weldegelijk aangegeven hoe om te gaan met deze zelfgerichte egocentrische benadering van jezelf:

Leviticus hoofdstuk vijftien gaat over de seksuele vloeiingen in diverse situaties. Leviticus 15:16 legt uit hoe men na een zaadlozing moet handelen; onrein zijn (dus geen heilige diensten mogen verrichten, tot de avond. De avond duidt in Bijbelse context de volgende dag aan), het gehele lichaam baden en alles waarop de zaaduitstorting terecht is gekomen reinigen.

Voorts wordt in Genesis 38, waar het begrip onaneren vandaan komt, ook niet bepaald onduidelijk weergegeven hoe God denkt over deze verspilling van het zaad.

Dan is er nog het gedeelte in 1 Cor. 6:18

"Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam."

En geloof me, zelfbevrediging kan zeer verslavende vormen aannemen! Een opeenstapeling van effecten dus in het nadeel van jezelf.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2015 10:14

Even een kanttekening, Leviticus kan je hier denk ik niet zo gaan aanhalen. Een vrouw die menstrueerde was net zo goed onrein dus je kan dat niet betrekken op zelfgerichtheid. Het heeft niet te maken met "verspilling" of iets dergelijks. En die reinheidswetten zijn niet meer actueel voor ons. Dat God boos was op Onan was niet vanwege masturbatie of verspilling van zaad maar omdat Onan zijn zwagerplicht niet wilde vervullen. Het ook ook niets met mastubatie te maken maar met "voor het zingen de kerk uitgaan". Met dit soort onderbouwingen moet je oppassen, anders wordt het snel weer iets in de trend van "seks is alleen goed als het functioneel is, met het oog op voortplanting". Met dit soort onderbouwingen kan je condooms ook niet goedvinden. Ik neem aan dat dat niet je bedoeling is maar dus moet je oppassen met wat je als onderbouwing aanvoert.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor _Sjors_ » 16 dec 2015 10:21

Hallo Marnix,

Ter kennisgeving aangenomen! http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/455/

Overigens vind ik condooms idd onzin, je doet het zonder of je doet het niet is mijn standpunt in deze.

Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor Katlheen » 17 dec 2015 11:16

Of je laat het leidingwerk verleggen :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Masturberen en fantaseren

Berichtdoor Mortlach » 17 dec 2015 11:29

Je moest eens weten hoeveel ellende de anti-masturbatielobby in het verleden heeft aangericht. Het feit dat het merendeel van mannelijk Amerika wordt besneden, is omdat men vroeger dacht dat het masturbatie zou tegengaan. Het is een wonder dat FMG (Female Genital Mutilation) niet is aangeslagen - het is uiteraard wel geprobeerd, in de moderne tijd, in het westen, met dank aan Puritijnen zoals Kellog, de uitvinder van de Cornflakes.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten