Ritalin en dergelijke

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Ritalin en dergelijke

Berichtdoor Pcrtje » 09 dec 2015 16:27

_Sjors_ schreef:En op den duur was alles om me heen aan het golven. Letterlijk: de daken op de huizen en de grond onder me voeten. Misschien nog een voordeel: je kunt het ook snuiven, dus als orale inname moeilijkheden geeft, kan het dus ook nasaal. Het is maar net wat je positief vind natuurlijk, maar als tripmiddel werkt het wel.
Heb je je aan de gebruiksvoorschriften gehouden zoals innamewijze, -dosis en -frequentie?

_Sjors_ schreef:Het is en blijft medicinale speed. Het enige verschil met de straatspeed is dat het onder steriele omstandigheden wordt aangemaakt, de werkzame stof echter is precies dezelfde!
De werkzame stof is niet precies hetzelfde. Verder vergeet je te melden dat de innamefrequentie, -dosis en -concentratie wel degelijk verschillen ten opzichte van speed als roesmiddel.

_Sjors_ schreef:Je hersens gaan er nog kapotter van worden dan dat ze al zijn.
Dus de hersenen van mensen die Ritalin of andere gelijksoortige geneesmiddelen voorgeschreven krijgen zijn kapot? Overigens kan ik de bijwerking 'hersenen gaan kapot' niet vinden in de bijsluiter noch in het Farmacotherapeutisch Kompas.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Ritalin en dergelijke

Berichtdoor _Sjors_ » 09 dec 2015 17:32

Beste Pcrtje,

Ik zat destijds op de maximum dosis. Ben een grote kerel, dus daar gaat wel wat in. Naast de voornoemde effecten was er dan ook nog eens een eindeloos reboundeffect dat elke avond weer terugkwam. Ik heb de hele batterij aan pillen uit de keukenkast gehaald en in de container gedonderd. Met als gevolg de buurjongen op de kop in die container... Ik heb hem gewaarschuwd dat hij er beter niet aan kon beginnen. Met pupillen zo groot als schoteltjes en de kaken malend, liet hij weten dit natuurlijk niet te gaan doen. Ik wist destijds (inmiddels dik 20 jaar geleden) niet dat dit als chemisch afval werd gezien en het beter bij de apotheek ingeleverd kon worden. Chemisch afval...

Anyway, ik vond blowen minder schadelijk en dat bracht mij ook altijd meer rust dan die ritalin rommel. Dus Sjors ging weer blowen. Maar dat wordt dan weer niet vergoed door het ziekenfonds op een of andere manier. Ik kon me doodslikken aan de speed, maar owee als ik begon over blowen. Hypocrisie ten top wat mij betreft. Al met al leek het een verhaaltje zonder eind. Maar schijn bedriegt en op dit moment ben ik verslavingsvrij. Godzijdank!

Wat betreft de hersenen van in principe een ieder: inderdaad, die zijn kapot. Dat geld niet alleen voor ADHD'ers en andere aanverwante autistiforme stoornissen, zoals men dat dan pleegt te noemen, maar dat gaat op voor iedereen. En dat al vanaf de zondeval. Moet je nagaan!

Rest mij nog te zeggen: leuk jasje heb je aan.

Duitse degelijkheid:
http://info.kopp-verlag.de/hintergruend ... FA3CDB7B7A
http://weeswaakzaam.com/ritalin-hoe-de- ... -vernield/

Hartelijke groeten,

Sjors.
Laatst gewijzigd door _Sjors_ op 03 jan 2016 16:33, 3 keer totaal gewijzigd.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Ritalin en dergelijke

Berichtdoor juffiejuf » 10 dec 2015 20:52

Dag 1 met LT03: super goede ervaring mee =D> Misschien te vroeg gejuicht :-)

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Ritalin en dergelijke

Berichtdoor Jess » 03 mar 2016 13:41

En hoe is het nu?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Ritalin en dergelijke

Berichtdoor juffiejuf » 03 mar 2016 14:25

@ jess; slecht! Hoe goed het de eerste paar dagen werkte, na een paar dagen geen enkel verschil meer #-o Ben na een maand gestopt want prijzig. Had het er wel voor over gehad als het werkte.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Ritalin en dergelijke

Berichtdoor Memmem » 04 mar 2016 10:15

Juffiejuf, het kan wel 6 weken duren voor het goed werkt. En welke dosis gebruikte je, in overleg met hun kan er wel eens wat verandert worden. Zoon heeft het een hele tijd gebruikt maar toen hij stopte merkten wij geen verschil. Hij is nu aan de ritalin wat wel een heel goed effect oplevert. Alleen werkt het bij hem maar kort.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten