Stemmen horen - demonen of medische oorzaak?

Moderators: Memmem, Moderafo's

mariequin

Re: Stemmen horen - demonen of medische oorzaak?

Berichtdoor mariequin » 09 jun 2017 13:05

Schizofrenie is veel meer dan hallucineren, hallucineren is maar een symptoom van de stoornis. Ik ken iemand die hele zieke opdrachten kreeg "in de naam van god". Hij heeft geen Schizofrenie maar een waanstoornis. Hij is om die reden ook in de psychiatrie. Eerlijk gezegd denk ik dat het best zou kunnen dat hij met demonen te maken had, ik kan me bijna niet voorstellen dat het brein zulke dingen verzint, maar goed bij hem is natuurlijk niet voor niks die diagnose vastgesteld. Ik denk dat je misschien eerder demonen aantrekt als je emotioneel niet stabiel bent.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Stemmen horen - demonen of medische oorzaak?

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2017 20:03

mariequin schreef: ik kan me bijna niet voorstellen dat het brein zulke dingen verzint,


Echt? Het brein - het mijne in ieder geval wel - komt anders met een eindeloze stroom aan de meest bizarre dingen en gedachten en plannen en ideeën. Het niet aan al die zaken gehoor geven, dat noemen we beschaving/sociaal gedrag.

Mijn stiefdochter liep een tijdje met het probleem dat ze dacht dat ze een slecht mens was omdat ze soms van die nare dingen denkt (zogenaamde "intrusive thoughts"). Gelukkig gaat dat na een gesprekje waarin ik aangaf dat iedereen dat soort dingen denkt en dat dat heel normaal is een stuk beter. Wat je denkt bepaalt niet of je goed of slecht bent, maar of je er gehoor aan geeft.

Altijd als mensen zeggen dat ze zich niet kunnen voorstellen dat iemand iets bedenkt, moet ik altijd denken dat die lui dan te weinig fantasievolle mensen om zich heen hebben.

maar goed bij hem is natuurlijk niet voor niks die diagnose vastgesteld. Ik denk dat je misschien eerder demonen aantrekt als je emotioneel niet stabiel bent.


Of je bent gewoon emotioneel niet stabiel en daar komt verder geen demon bij kijken...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Stemmen horen - demonen of medische oorzaak?

Berichtdoor mohamed » 10 jun 2017 00:48

Het lijkt mij geen goed idee om onze verkeerde gedachten die ons allemaal plagen te normaliseren, maar liever proberen te accepteren dat elk mens een duistere kant heeft. Zolang we elkaar fatsoenlijk behandelen en niets doen wat we niet willen dat ons gebeurt, dan kunnen we dergelijke duistere hersenspinsels een plaats geven. Dat de mens ook een duistere kant heeft is nou eenmaal een bittere realiteit waardoor het lastig wordt elkaar lief te hebben.

En wat demonen betreft: vrees liever de Schepper dan het schepsel als je angst hebt voor het onzienlijke.

Doeterniettoe
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2017 08:56

Re: Stemmen horen - demonen of medische oorzaak?

Berichtdoor Doeterniettoe » 14 jun 2017 09:16

Dit lijkt me toch echt een geval van een psychose. Een christelijke psychiater weet over het algemeen een en ander goed te onderscheiden. Van belang is wel om te weten of de vraagsteller zich ooit op het machtsgebied van de satan heeft begeven door bijv. mee te doen aan occulte spelletjes of rituelen. Dan kan de situatie heel anders aan. Een "normale" psychose is behandelen met medicatie, bij bezetenheid is bevrijdingspastoraat eerder op zijn plaats.

MagicSquareOfRa
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2017 12:47

Re: Stemmen horen - demonen of medische oorzaak?

Berichtdoor MagicSquareOfRa » 14 jun 2017 19:46

Hallo, wat ik denk en ook belangrijk vind is onderscheid kunnen maken tussen telepathie en hiermee bedoel ik telepathie op commando. zal even uitleggen wat ik bedoel met meditatie: jezelf centreren en ontspannen en doelbewust de controle nemen van inkomende impulsen en gedachten (gedachten zijn ook impulsen) met in dit geval zowel gesloten ogen als open ogen mogenlijk dit te doen en berijken.

Belangrijk om de controle kamer tussen de oren binnen jou controle te houden!! ( denk er maar over na )

Wanneer je op een bijna stille heel diepe en rustige toestand verkeerd kun je gedachten oppikken van anderen (dit is de juiste oude manier die vroegere volkeren gebruikten om bijvoorbveeld andere volkeren te waarschuwen voor dreiging etc)

maar dit is een manier waar ik van durf te zeggen dat het waterdicht is, want de toestand waarin je hier in verkeerd word in de wetenschap ook wel de theta-wave van je hersen-golven genoemd (even zo uit mijn hoofd)

de toestand voor je in slaap valt.

en aangezien slapen gepaard gaat met vrede, snapt u ook dat wanneer men wakker is en bezig is, dit niet zomaar mogenlijk zal moeten zijn. nu is het wel eens het geval, 10 procent van ieder mens ongeveer heeft wel eens een woordje of een paar woorden of andere manieren van een aanwezige niet zelf aangestuurde stem tussen de oren.

Nou zal ik meteen de wereld uithelpen dat onze gedachten helemaal in ons hoofd zitten, het is te vergelijken met een harde schijf op een computer, wij draaien natuurlijk niet zo snel als een harde schijf voor het magnetische veld, bij ons is vooral het hart de bron van zowel ons magnetische veld als ons eerste geheugen wat we al hebben in de buik. wat hier opgeslagen staat durf ik niet te zeggen maar t zal ongetwijfeld belangrijk zijn.


dus alle mogelijkheid mogelijk komt daarna nog kijken.. Demonen zou ik niet van uit gaan, die zijn vele malen minder dom dan ze zich kunnen voortdoen en zeer onwaarscheinlijk dat zulke etherische wezens zich laten horen auditief gezien. tenzij je ze onbewust toegang geeft maar dit is een uiterst kleine kans.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Stemmen horen - demonen of medische oorzaak?

Berichtdoor Veendam » 28 sep 2017 17:38

Dit is een onderwerp waar heel veel meningsverschillen over zijn.
Allereerst het punt of demonen bestaan. De ene zegt nee dat is niet zo en die probeert dan alles weg te poetsen.
In de Bijbel spreekt Jezus de demonen aan dus we kunnen daaruit gewoon opmaken dat ze bestaan.

Werken ze nu nog steeds of is die werking gestopt ?
God is vandaag nog steeds Dezelfde als jaren geleden. God veranderd niet.
Demonen veranderen ook niet.
Demonen werken dus vandaag nog steeds.

Hoe kan iemand last krijgen van demonen ?
Door familiebanden....... tot het derde geslacht, vierde geslacht enz. (zegen en vloek)
Door verkeerde relaties ........ vooral op seksueel gebied.
Door zucht naar macht of geld
Het betreden van het machtsgebied van satan, sterrenwichlaarij, waarzeggende geesten en occultisme.
Het aanbidden en offeren aan afgoden
Zonde doen en hardnekkig vasthouden aan die zonde.

Kunnen demonen een invloed uitoefenen of het lichaam van iemand ?
Ja dat kan. Hierover staat veel in de Bijbel geschreven.
Het probleem is echter dat de medische wereld het bestaan van God niet erkend en ook de wereld van satan en demonen niet erkend.
Als mensen wel het bestaan erkennen dan herkennen ze het vaak niet.

Vaak zie je dat ziekte ineens verdwenen is wanneer demonen uitgeworpen worden.
De demon is weg, dus het ziektebeeld en de symptomen zijn dan ook gelijk weg.
Dit zie je steeds als Jezus demonen heeft uitgeworpen, dan zijn de mensen weer normaal en doen ze weer normaal.
Het probleem is dat wij vaak de conclusie trekken dat iemand ziek is, of psychisch in de war is, terwijl het wel demonische machten zijn.

Bambi

Re: Stemmen horen - demonen of medische oorzaak?

Berichtdoor Bambi » 28 sep 2017 18:44

Veendam schreef:Hoe kan iemand last krijgen van demonen ?
Door familiebanden....... tot het derde geslacht, vierde geslacht enz. (zegen en vloek)
Door verkeerde relaties ........ vooral op seksueel gebied.
Door zucht naar macht of geld
Het betreden van het machtsgebied van satan, sterrenwichlaarij, waarzeggende geesten en occultisme.
Het aanbidden en offeren aan afgoden
Zonde doen en hardnekkig vasthouden aan die zonde.


Ik weet ook nog wel een paar oorzaken waardoor je meer last hebt van demonen en hun stemmen (vaak niet te horen als stemmen, maar als eigen gedachten lijkend)
Minderwaardigheidscomplex en dus erg gericht op wat anderen van je denken
Of juist op anderen neerkijken
Traumatische ervaringen
Verdovende middelen of Hallucinogene middelen, zoals drank, drugs, medicijnen, paddo's of andere natuurmiddelen
Een stofje tekort in je hersenen, waardoor je niet meer kan filteren
Angsten
Slaapgebrek
Piekeren
Depressie
Verdriet
Boosheid
Haat
Bijbellezen, bidden, in de kerk zitten,

Kan allemaal verholpen worden, zelfs zonder uitdrijvingsrituelen, maar gewoon door de oorzaak aan te pakken, of niet te luisteren naar foute gedachten of stemmen

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Stemmen horen - demonen of medische oorzaak?

Berichtdoor Marleen1987 » 28 sep 2017 21:02

Bambi schreef:Ik weet ook nog wel een paar oorzaken waardoor je meer last hebt van demonen en hun stemmen (vaak niet te horen als stemmen, maar als eigen gedachten lijkend)
Minderwaardigheidscomplex en dus erg gericht op wat anderen van je denken
Of juist op anderen neerkijken
Traumatische ervaringen
Verdovende middelen of Hallucinogene middelen, zoals drank, drugs, medicijnen, paddo's of andere natuurmiddelen
Een stofje tekort in je hersenen, waardoor je niet meer kan filteren
Angsten
Slaapgebrek
Piekeren
Depressie
Verdriet
Boosheid
Haat
Bijbellezen, bidden, in de kerk zitten,

Kan allemaal verholpen worden, zelfs zonder uitdrijvingsrituelen, maar gewoon door de oorzaak aan te pakken, of niet te luisteren naar foute gedachten of stemmen


Dat laatste er niet naar luisteren is makkelijker gezegd dan gedaan...Bij mij komt het door traumatische ervaringen.

Bambi

Re: Stemmen horen - demonen of medische oorzaak?

Berichtdoor Bambi » 28 sep 2017 21:19

Marleen1987 schreef:Dat laatste er niet naar luisteren is makkelijker gezegd dan gedaan...Bij mij komt het door traumatische ervaringen.

Het grootste gedeelte van die stemmen komen ook door eigen gedachten. Die je dan gewoon hoort praten, doordat je zenuwstelsel door je trauma overbelast is
Maar het belangrijkste is het niet meer willen horen en proberen bewust jezelf te dwingen om bewust ergens anders aan te denken. Dan ga je ze steeds minder belang geven.
Het heeft mij (16 jaar geleden) 2 weken gekost om er op die manier vanaf te komen. ik ging de straat op, ook midden in de nacht en maar lopen, lichamelijk moe worden en mezelf dwingen om bewust te denken en toen merkte ik dat als ik dat deed, bijna niet meer kon lopen, zo overbelast was mijn zenuwstelsel door alle ellende.
En goed slapen, maakt niet uit wanneer, al is het midden op de dag, als je maar genoeg slaapt en goed eten.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Stemmen horen - demonen of medische oorzaak?

Berichtdoor Veendam » 28 sep 2017 21:54

Bambi schreef:Ik weet ook nog wel een paar oorzaken waardoor je meer last hebt van demonen en hun stemmen (vaak niet te horen als stemmen, maar als eigen gedachten lijkend)
Minderwaardigheidscomplex en dus erg gericht op wat anderen van je denken
Of juist op anderen neerkijken
Traumatische ervaringen
Verdovende middelen of Hallucinogene middelen, zoals drank, drugs, medicijnen, paddo's of andere natuurmiddelen
Een stofje tekort in je hersenen, waardoor je niet meer kan filteren
Angsten
Slaapgebrek
Piekeren
Depressie
Verdriet
Boosheid
Haat
Bijbellezen, bidden, in de kerk zitten,

Kan allemaal verholpen worden, zelfs zonder uitdrijvingsrituelen, maar gewoon door de oorzaak aan te pakken, of niet te luisteren naar foute gedachten of stemmen


Angsten en slaapgebrek en piekeren en depressie verdriet en boosheid kunnen zowel voet geven in je leven maar het kan ook een gevolg zijn van demonische belasting. Oorzaak en gevolg zijn daarom soms moeilijk te onderscheiden. Een goed gesprek voor meer informatie is dus altijd beter dan om een diagnose te stellen op basis van een lap tekst. Er zijn meer oorzaken te noemen maar dat gaat te diep in op deze materie voor een forum als dit.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten