Depressie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Depressie

Berichtdoor Jan » 26 okt 2014 12:19

Stel je vertrouwen op Hem.
Hij heeft praktische geboden die ons vrijmaken. Zoals: maak je geen zorgen voor de dag van morgen.Dat is geen vrijblijvende suggestie maar een gebod. Hij zegt: doe dat niet.
En in Hem zijn er vele genezende beloften. Hij heeft onze zonden en ziekten op Zich genomen. En ook de zorgen en het verdriet dat wij niet aankunnen mogen we aan Hem overgeven. Hij is die Vriend die het wel altijd begrijpt. Leer in afhankelijkheid van Hem te leven. Dit hou ik mezelf ook regelmatig voor. En het werkt echt. Niet dat elke dag een feest is, maar dat hoeft ook niet. Die hoop hebben we in het eeuwige leven.

Luister regelmatig Christelijke opbouwende muziek. Dat heeft een heilzame werking.
Een paar liederen om mee te beginnen:

Welk een Vriend:
http://www.youtube.com/watch?v=AGJ_bx1Ic0I

Tel uw zegeningen:
http://www.youtube.com/watch?v=zv1FD_7Du-A

En ga op zoek naar die bevrijdende praktische Bijbelteksten waarvan er velen zijn om ons te helpen juist om negatief denken en voelen te bestrijden. Zoals dat we alles kunnen doen door Jezus die ons kracht geeft. Juist als we denken dat het echt niet kan uit onszelf. Want dat klopt, we kunnen het dan ook niet uit onszelf. Maar wel door Hem. Laat Jezus je denken veranderen heel je leven door. Niet een snelle eenmalige genezing. Maar een manier van leven om in te groeien. Geweldig groeiproces is er mogelijk juist als je zelf geen licht meer ziet. Ontdek het in Hem.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Depressie

Berichtdoor MoesTuin » 27 okt 2014 16:48

Roemer schreef:
Donderdag foto,s laten maken van mijn longen .Vrijdag werd ik vroeg opgebeld door de huisarts dat ze een plekje op de foto gezien hadden op mijn long en een vernauwing in mijn luchtpijp wat een spanning geeft dit als je al somber ben.dan sta je leven op zijn kop.

Vraag jullie voorbede voor mij en de onderzoeken die ik komende week,krijg en gesprek met de longarts en kno arts.

Roemer


Hallo Roemer

Wat een moeilijke berichten en wat een zorgen erbij, terwijl je al niet zo goed voelt.
Ik wens je de kracht en de sterkte en de nabijheid van de Heere God toe.

Een oud kinderlied zingt:

Weet gij hoeveel held’re sterren
aan de blauwe hemel staan?
Al die duizenden tezamen,
roept de Heer bij hunne namen,
en niet één ontglipt zijn oog,
en niet één ontglipt zijn oog


De Heere ziet ook jou, en houdt jou in Zijn Vaderhand.
Geef het al over aan Hem, al de zorgen moeiten, De Heere zal het op Zijn tijd en wijze goed maken, ook al zien wij nu vooraf niet via welke wegen dit zal zijn, maar we mogen in Geloof en Vertrouwen weten dat je al je lasten moeiten en zorgen aan Hem mag overgeven, zodat je in Zijn geborgenheid verder mag en kan ......
Zing maar mee....

https://www.youtube.com/watch?v=J5ypViFJVdI

Weet gij schreef:Weet gij hoeveel held're sterren
aan de blauwe hemel staan?
Weet gij hoeveel donk're wolken
boven alle bergen gaan?
Al die duizenden tezamen,
roept de Heer bij hunne namen,
en niet een ontglipt zijn oog,
en niet een ontglipt zijn oog.

Weet gij hoeveel mugjes dart'len
in de hete zonnegloed?
Weet gij hoeveel visjes spart'len
in de zilv'ren watervloed?
Al die duizenden tezamen,
roept de Heer bij hunne name.
't Is de Here , die ze voedt,
't is de Here die ze voedt.

Weet gij hoeveel kind'ren rijzen,
uit hun bedjes, keer op keer?
Opdat zij hun dank bewijzen
aan die trouwe Hemelheer?
Aan die duizend duizendtallen
heeft die God een welgevallen,
en ook mij bemint Hij teer,
en ook mij bemint Hij teer.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten