Als je gaat beginnen met fitness...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Als je gaat beginnen met fitness...

Berichtdoor StillAwake » 24 jan 2014 15:28

schelpje3 schreef:Voetbalshirts zijn meestal duurder en niet iedereen wil dat, vooral als je geen fan bent. :wink:
Mijn man zweet juist heel erg als hij na een rustperiode weer begint, dan kan ik zijn T shirt uitwringen.
Zelfs als hij zijn speciale shirt aan heeft.
Het luie zweet he :mrgreen:

Nu zijn er ook shirts zonder opdruk van een club (al had ik jou eigenlijk wel als Feyenoord-hooligan ingeschat :-oo :-oo ), maar gemaakt van dezelfde stof.
Die bedoel ik, ik heb de mijne bij een buitensportzaak gekocht, en er staat dan ook géén voetbalclublogo of iets dergelijks op...

En mijn fitness houdt op dit moment niet veel meer in dan proberen mijn rechterbeen überhaupt te bewegen, en daar zou ook jouw man niet van gaan zweten.
Anderhalve maand geleden ben ik bij een bijzonder ernstig auto-ongeluk betrokken geraakt, en zodoende heeft nog niemand van mij gevraagd me in het zweet te sporten...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Als je gaat beginnen met fitness...

Berichtdoor Lalage » 24 jan 2014 15:30

Fitness vind ik vreselijk, ik ga liever zwemmen... maar dat is een kwestie van smaak ;)

Als je graag wilt afvallen, is het natuurlijk ook raadzaam om je dieet te veranderen. Mijn man heeft daar veel ervaring mee en deelt dat op http://www.eetvoorjeleven.nu . Het verschilt per persoon of je liever alles in één klap verandert of je gewoontes één voor één wijzigt. Zelf begon ik al af te vallen (terwijl ik geen overgewicht had) toen ik begon met op werkdagen twee keer fruit eten, om maar eens wat te noemen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Als je gaat beginnen met fitness...

Berichtdoor StillAwake » 24 jan 2014 15:35

Lalage schreef:Fitness vind ik vreselijk, ik ga liever zwemmen... maar dat is een kwestie van smaak ;)

Als je graag wilt afvallen, is het natuurlijk ook raadzaam om je dieet te veranderen. Mijn man heeft daar veel ervaring mee en deelt dat op http://www.eetvoorjeleven.nu . Het verschilt per persoon of je liever alles in één klap verandert of je gewoontes één voor één wijzigt. Zelf begon ik al af te vallen (terwijl ik geen overgewicht had) toen ik begon met op werkdagen twee keer fruit eten, om maar eens wat te noemen.

Zwemmen werkt inderdaad goed, en ook squashen is een aanrader.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Als je gaat beginnen met fitness...

Berichtdoor schelpje3 » 24 jan 2014 15:44

StillAwake schreef:Nu zijn er ook shirts zonder opdruk van een club (al had ik jou eigenlijk wel als Feyenoord-hooligan ingeschat :-oo :-oo ), maar gemaakt van dezelfde stof.
Die bedoel ik, ik heb de mijne bij een buitensportzaak gekocht, en er staat dan ook géén voetbalclublogo of iets dergelijks op...
En mijn fitness houdt op dit moment niet veel meer in dan proberen mijn rechterbeen überhaupt te bewegen, en daar zou ook jouw man niet van gaan zweten.
Anderhalve maand geleden ben ik bij een bijzonder ernstig auto-ongeluk betrokken geraakt, en zodoende heeft nog niemand van mij gevraagd me in het zweet te sporten...

Tjonge, dat is heftig! :? Ik hoop dat je niet al te zeer gekwetst bent geraakt?
En een Rotterdammer is soms 020 fan (maar dat mag dan niemand weten) :mrgreen:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Als je gaat beginnen met fitness...

Berichtdoor StillAwake » 24 jan 2014 15:51

schelpje3 schreef:Tjonge, dat is heftig! :? Ik hoop dat je niet al te zeer gekwetst bent geraakt?
En een Rotterdammer is soms 020 fan (maar dat mag dan niemand weten) :mrgreen:

Ik ben enorm gekwetst geraakt. Vooral geestelijk. De kinderen zitten vaak achterin de auto (nu gelukkig niet), en daar is niets van over. De kinderen zouden de crash dus niet overleefd hebben, en ik zit nog steeds te janken als ik dat opschrijf...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Re: Als je gaat beginnen met fitness...

Berichtdoor *Annette* » 24 jan 2014 17:24

Heftig, sterkte StillAwake!

Als je een beetje voor de wat betere sportschool kiest zit er ongetwijfeld goede begeleiding bij, ook om mogelijk af te vallen. Maar het is ook belangrijk dat jij zelf je grenzen aangeeft. Ben begonnen met sporten na een revalidatieperiode daar was een programma opgebouwd wat zij doorgezet hebben. Evt. kun je kijken of er een sportschool bij je in de buurt is waar ze personal training geven, dan kun je 1 op 1 trainen en zo een geschikt programma opbouwen.

Wat kleding betreft er is genoeg over gezegd, aantrekken waar jij je het prettigst in voelt. En verder goede sportschoenen die bestemd zijn voor fitness. Advies is meestal 2 á 3 keer per week en de tijd hangt ook af van je conditie, hoe lang je programma is etc. Er zijn mensen bij die een uur sporten maar ik hoor er soms ook die gerust drie uren in de sportschool zitten :shock:, al praten die soms meer dan ze wat doen ;).

Succes!
Wat de toekomst brengen moge........

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Als je gaat beginnen met fitness...

Berichtdoor schelpje3 » 24 jan 2014 17:30

StillAwake schreef:Ik ben enorm gekwetst geraakt. Vooral geestelijk. De kinderen zitten vaak achterin de auto (nu gelukkig niet), en daar is niets van over. De kinderen zouden de crash dus niet overleefd hebben, en ik zit nog steeds te janken als ik dat opschrijf...

zie pb, anders gaan we offtopic

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Als je gaat beginnen met fitness...

Berichtdoor StillAwake » 27 jan 2014 12:45

schelpje3 schreef:zie pb, anders gaan we offtopic

volledig gelijk, excuses!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 75 gasten

cron