Als je gaat beginnen met fitness...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Als je gaat beginnen met fitness...

Berichtdoor Rozijn » 23 jan 2014 13:19

Wat dan?

Al heel lang loop ik met het gevoel: eigenlijk moet ik wat meer aandacht aan mijn gezondheid gaan geven.
Ik ben wat aan de zware kant, mijn rug heeft het vaak niet makkelijk, mijn conditie is niet heel slecht, maar kan ook beter.
Op dit moment fiets ik 1 a 2 keer per week een halfuurtje op de hometrainer, en dat is het.

Al overwegend kwam ik op de vraag: stel, ik ga fitnessen, zou dat wat helpen? Waarom fitness? Dan kan ik de spieren rond de onderrug op een goede manier versterken, ik lees mooie verhalen over krachttraining en afvallen (hier op refoweb) en je conditie zal er ook niet van achteruitgaan...

Maar ik ben een volslagen leek op dat gebied.
Daarom wat vragen:
- Wat voor kleding heb je nodig?
- Heb je speciale schoenen nodig?
- Hoeveel keer per week en hoe lang per keer moet je gaan om een beetje succes te hebben?
- Kan ik er vanuit gaan dat een sportschool zo professioneel is dat ze mij niet meteen zulke oefeningen laten doen dat ik blessures oploop? (Was vanmorgen op de radio dat fysiotherapeuten het megadruk hebben door mensen die na 1 januari zichzelf kapot gesport hebben... Gezien mijn rug trekt mij dat niet zo aan.)

Alvast dank voor de reacties.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Als je gaat beginnen met fitness...

Berichtdoor Boerin » 23 jan 2014 13:30

Rozijn schreef:Wat dan?

Al heel lang loop ik met het gevoel: eigenlijk moet ik wat meer aandacht aan mijn gezondheid gaan geven.
Ik ben wat aan de zware kant, mijn rug heeft het vaak niet makkelijk, mijn conditie is niet heel slecht, maar kan ook beter.
Op dit moment fiets ik 1 a 2 keer per week een halfuurtje op de hometrainer, en dat is het.