Holle rug

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dametje123
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2013 19:47

Holle rug

Berichtdoor Dametje123 » 08 dec 2013 14:16

Is er hier een arts, fysiotherapeut of ervaringsdeskundige die mij kan vertellen of je wat kan doen aan een holle rug? Ik ben 21 jaar en heb al heel me leven een holle rug. Vroeger is mij verteld dat het aangeboren is (me vader heeft het ook). Ik heb hier dus nooit wat aan gedaan. Ik vroeg mij af of er oefeningen oid zijn waardoor ik mijn houding kan verbeteren en mijn rug minder hol wordt. Ik vind het niet mooi, maar ik heb ook snel last van mijn rug (pijn). Ik denk dat dat ook door mijn holle rug komt.

Ik hoor het graag :)

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Holle rug

Berichtdoor Rozijn » 09 dec 2013 09:40

Mijn rug is niet hol, wel heel gevoelig.
Tip: zoek een goede fysiotherapeut, die niet alleen masseert, maar ook oefeningen meegeeft voor het versterken en soepel houden van je rug. Die heeft wellicht ook tips hoe je iets aan een holle rug zou kunnen doen. Wellicht verwijst hij dan door naar een caesartherapeut of iets dergelijks.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Holle rug

Berichtdoor christien » 09 dec 2013 13:35

Eens met Rozijn, zoek een goede fysiotherapeut - hier kan je zonder verwijzing terecht voor een screening -
die zal je screenen en kijken of dat hij/zij wat voor je kan betekenen. Of doorsturen naar de huisarts of b.v. naar een mensendieck therapeut voor meer advies over houding, til technieken ed.

Verwacht geen advies via internet. Succes


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten