contact via internet.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
steintje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 okt 2013 15:36

contact via internet.

Berichtdoor steintje » 17 okt 2013 11:23

onderwerp.


ik wilde nu alleen kort vragen hoe jij het internet ziet icm gezondheid en psychologie.
kan het echt een groot deel van je leven en dag zijn?
'who ever ever existed you are at least equal to too'

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: contact via internet.

Berichtdoor Rozijn » 17 okt 2013 11:47

Internet kan een groot deel van je leven in beslag nemen.
Ik denk alleen niet dat dat gezond is.

Via de computer kun je iemand niet zien, of het moet via de webcam zijn.
Je kunt iemand niet goed horen.

Daardoor is het heel moeilijk om te begrijpen wat iemand precies bedoeld. Iets kan een grapje zijn, maar je hebt het niet door omdat je niet hoort hoe het gezegd wordt.
Je kunt aan iemands woorden niet zien of hij bang, boos, blij of verdrietig is.

Dus ik denk dat je naast contacten via internet ook contacten in het "echte leven" moet proberen te hebben.

Gebruikersavatar
steintje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 okt 2013 15:36

Re: contact via internet.

Berichtdoor steintje » 17 okt 2013 12:20

ja ik leef in een groep op een psychiatrische afdeling, heb geen auto, en het is de bedoeling dat ik ooit mischien nog op mijzelf ga wonen maar dan zal ik nog steeds geen auto hebben.

laat staan werk of een baan.

voo rmij is het dus een groot deel van mn leven en dat is het al erg lang. ik kan er echt positief mee in beslag zijn.

wel zei ik net ook op een ander fora dat soms de gedragingen niet altijd even leuk zijn op een forum, en een forum kan stil komen te liggen of dat de leden wat wijzigen.

en er is nu ook facebook en twitter, maar voor mij is internet echt een deel(tje) van mn leven.

ik liet er fijvtien jaar gelden al een balletje mee rollen. en zeker ook voor spelletjes of beeld kan een computer handig zijn.

verder maak ik positief gebruik van internet om contact te onderhouden en daar houdt het tegenwoordig ver wel op.

ik woon nog niet op mezelf maar zal dan geen werk hebben of een auto. en de omgeving van een groep mensen in mn directe omgeving valt dan ook voor een deel of deeltje(s) weg. en is internet echt belangrijk.

tv kijk ik een beetje en radio luister ik soms en af en toe.

ik doe ook wel een lichtgevend alleen schrijven met pen en papier maar daar ben ik ver wel klaar mee en praat liever met iemand en ik geloo fwel dat je kunt zien dat iemand boos kwaad verdrietig ofg vrolijk is en een lach heeft tijdens het internetten.

echt wel, je moest eens een pagina vol smileys openen ;)

dit is iets wat nu al jaren rolt voor mij, en wat een kettingreactie of kettingreacties teweeg kan brengen. (denk aan de vroegerre kettingbrieven)

zonder internet heb ik niet eens meer iets aan een computer. mobiele telefonie is tegenwoordig ook simpelweg geregelt via internet en touch screen bestaat al tig jaar met internet. alleen het is iets wat lastig typemn als je heel veel te melden hebt of te melden kunt hebben .

hele verhalen die gaan rollen en blijven rollen doe je niet echct n je eentje of via de telefoon. ja mischien met je oma. maar anders toch liever zo'

wist je dat ik naast internet in principe niets nodig heb en nu heb ik al 5 telefoons tien jaar gelden versleten met touch screen en 2 desktops en 2 laptops en nog heb ik geen internet van mijzelf omdat ik een dubelle rekening heb met bewindvoering.

maar wat ik zou zeggen is dat ik niets nodig heb naast goed en bekwaam internet met muziek en mischien radio.

werk en een auto zitten er voor mij verder niet in. een verslaafde ben ik niet (ja aan internet) maar mischien is het zo op deze manieren wat internet betreft en het regelen van een abonnement daarvoor als je onder bewindvoering staat, en het draagt van een ziekte of kamt met problemen nog steeds het best gewoon te internetten.

maar als dat wegvalt wat moet ik dan. ik bedoel niet de forums waarvan ik verbannen ben, want er is zo veel internet als men breed kan zien.

ik zou niet weten wat ik moet zonder internetverslaving. eerlijk waar.
'who ever ever existed you are at least equal to too'

ricky70
Verkenner
Verkenner
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 okt 2012 14:47
Locatie: Veenendaal

Re: contact via internet.

Berichtdoor ricky70 » 31 dec 2013 13:21

internet kan ook een opstapje zijn naar contact buiten internet
ik heb via internet diverse personen leren kennen, zo ook de vrouw met wie ik 11 jaar gelukkig getrouwd ben inmiddels; lang leven internet!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten