IVF/ICSI wel of niet doen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: IVF/ICSI wel of niet doen?

Berichtdoor Sterretje » 26 okt 2013 21:41

Toen wij met de mm startten gaf de gynaecoloog tijdens de eerste gesprekken aan dat we toen al moesten nadenken over hoever we wilden gaan. Hij vond dat belangrijk omdat je, wanneer je er eenmaal inzit, niet altijd herder meer kunt denken. Hij vond dat je van te voren al een soort plan moest hebben. Ik vind daar echt wel wat inzitten! Als je eenmaal bezig bent en steeds lukken dingen niet ga je misschien wel makkelijker een stapje verder omdat je toch 'al bezig bent' en het zo graag wil...
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: IVF/ICSI wel of niet doen?

Berichtdoor Evelien » 29 okt 2013 13:38

Heel mooi gezegd Sterretje.

Hoe gaat het nu met jullie Flower83.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: IVF/ICSI wel of niet doen?

Berichtdoor -Judith- » 01 nov 2013 09:55

Sterretje schreef:Toen wij met de mm startten gaf de gynaecoloog tijdens de eerste gesprekken aan dat we toen al moesten nadenken over hoever we wilden gaan. Hij vond dat belangrijk omdat je, wanneer je er eenmaal inzit, niet altijd herder meer kunt denken. Hij vond dat je van te voren al een soort plan moest hebben. Ik vind daar echt wel wat inzitten! Als je eenmaal bezig bent en steeds lukken dingen niet ga je misschien wel makkelijker een stapje verder omdat je toch 'al bezig bent' en het zo graag wil...


Dat zei onze gyn inderdaad ook, maar ik vind het nog wel lastig om te beslissen wat wel, of wat niet....

flower83

Re: IVF/ICSI wel of niet doen?

Berichtdoor flower83 » 04 nov 2013 19:09

Sterretje schreef:Toen wij met de mm startten gaf de gynaecoloog tijdens de eerste gesprekken aan dat we toen al moesten nadenken over hoever we wilden gaan. Hij vond dat belangrijk omdat je, wanneer je er eenmaal inzit, niet altijd herder meer kunt denken. Hij vond dat je van te voren al een soort plan moest hebben. Ik vind daar echt wel wat inzitten! Als je eenmaal bezig bent en steeds lukken dingen niet ga je misschien wel makkelijker een stapje verder omdat je toch 'al bezig bent' en het zo graag wil...


Dit is wel herkenbaar voor ons. Je gaat de grenzen onbewust steeds meer verleggen. Onze gyn. heeft dit van te voren niet gevraagd aan ons om erover na te denken. Maar ja, je verwachtte ook eerst niet dat je zo ver zou kunnen komen. Je hoopt het toch dat om een kleinigheidje ging of dat het met een simpel hulpmiddel zwanger raakt.
Onze gyn. stelt bij elk gesprek de vraag of we op dezelfde golflengte zitten of niet. Dat is wel prettig.
@sterretje: als/indien jullie van te voren al plan hadden/hebben en grenzen hadden/hebben gesteld, zijn jullie daar ook aan gaan houden? Of zijn jullie in de verdere proces van jullie plan afgeweken/over de grenzen heen gegaan?

@Evelien:
Met ons gaat het wel aardig. We zitten nog in de onzekerheid hoe onze toekomst er uit gaan zien: met of zonder kinderen. Daarin zit een heel groot verschil. (wij voelen niets voor adoptie. Verder hebben we (nog) niet verdiept in andere mogelijkheden; bv. pleegkinderen of tijdelijk opvang etc.)

We hebben vorig week een gesprek gehad met de gyn. Hoe we nu ervoor staan stelde hij een IUI voor. Wij staan er voor open. Mocht dit niet lukken komen we in aanmerking voor IVF. Wij krijgen 4 rondes IUI (Op internet lees ik bij diverse stellen 6 rondes?! Ik vraag dit na bij een intake-gesprek voor de IUI) Slaagt dit niet, dan wordt IVF maximaal 3x geprobeerd. Kortom: we hebben ca. 8 maanden om te proberen via de MM. Het is dus erg spannend voor ons...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 80 gasten