Gekneusde zenuw.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Gekneusde zenuw.

Berichtdoor Evelien » 10 aug 2013 18:09

Iemand hier ervaring mee?

Vorige week heb ik onwijs hard mijn elleboog gestoten (aan de rand van de vensterbank). Het deed flink pijn. Had er niet al te veel aandacht aanbesteed tot ik twee dagen later nog pijn had (en ook tinteling in m'n hand en van die zenuw steken/pijn).
De HA zei dat het de zenuw flink gekneusd is en dat het nog wel een tijdje duurt voor het over is. Pijnstilling helpt helaas niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gekneusde zenuw.

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2013 11:25

Ooit wel eens gehad. Als een zenuw een flinke klap heeft gehad duurt dat wel even. Zoveel mogelijk die arm rust geven en dan gaat het vanzelf over.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gekneusde zenuw.

Berichtdoor Evelien » 11 aug 2013 13:11

Dat probeer ik ook wel, maar helaas is dat soms onmogelijk.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gekneusde zenuw.

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2013 07:15

Je kan hem in een mitella hangen, dan kan je hem niet zo makkelijk toch belasten. Of de pijn verdragen en wachten tot het vanzelf minder wordt
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gekneusde zenuw.

Berichtdoor schelpje3 » 12 aug 2013 13:32

Evelien: mijn man had zoiets bij het klussen en hij heeft anderhalf jaar beslist niet meer op zijn elleboog kunnen leunen. De pijn en tinteling werden geleidelijk minder, hij geloofde er op den duur niet meer in dat het goed zou komen. Zijn pink klapte ook nog eens naar achter, waardoor zijn pees beschadigde, (zelfde arm) dus het ging lekker. :roll: En ook dat duurde heeeeeel lang, maar het kwam goed.
Dus veel geduld en berusting toegewenst.
Met een kleine "cowboy" om je heen, kom je aan echte rust niet zo toe, vrees ik.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gekneusde zenuw.

Berichtdoor Evelien » 12 aug 2013 14:34

Tsja ik wist het wel, maar ik baal hier enorm van. Krabbelde net een beetje op (na een jaar flink ziek geweest te zijn) krijg ik dit. Probeer zo weinig mogelijk te tillen en m'n arm rust te houden maar kan niet altijd met zeker zo'n klein handenbindertje.
We hebben nu al een bedje voor hem dat hij zelf uit kan stappen zodat ik hem er niet uit hoef te tillen. Want dat tillen is best wel een funest.

Hoor wel dat sommige die een zenuw gekneusd hebben in de hand/pols dat ze dan een bepaalde tijd in het gips hebben gezeten. Maar tsja om nou je hele arm in het gips te doen doe je ook niet.

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Gekneusde zenuw.

Berichtdoor Miepje90 » 22 aug 2013 20:28

Zou ik je ook niet aanraden, dan ga je alleen maar je spieren verslappen. Daarnaast krijg je dan een gips tot aan je bovenarm, dan kan je ook moeilijk douchen enzo.
Beste is belasten op geleide van de pijn, dus als het niet gaat, niet bewegen. Aan de andere kant moet je ook weer niet te weinig bewegen, dan krijg je straks weer last van je spieren. Misschien is, zoals Marnix al zegt, een mitella een idee? Dan word je in ieder geval herinnerd aan het feit dat je je arm niet maximaal kan belasten; hoewel je pijn daar vast ook wel voor zorgt..

Zenuwen herstellen vervelend genoeg erg langzaam, reken inderdaad maar op een poosje om te herstellen..

Eventueel fysio?
Sterkte!
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Gekneusde zenuw.

Berichtdoor jamillah » 08 sep 2013 11:58

Een kennis van me heeft al jaren pijn in dr elleboog, die zenuw die daar ergens zit. Ze krijgt binnenkort een pleister geplakt met iets er in, peper ofzo. Kijken of dat gaat werken :)

Heb t nog even opgezocht, Qutenza heet dat spul.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten