Uiterst vervelende blaasontsteking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

FemkeG
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 08:55

Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor FemkeG » 07 aug 2013 09:26

Hallo,

Ik geloof dat het een veel voorkomende kwaal is, dus er zullen ook wel mensen zijn met goede oplossingen. Hoe kom ik op een natuurlijke wijze van een blaasontsteking af? En kan ik het ook voorkomen door prefentief iets te doen?

Dank
Femke

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor mw » 07 aug 2013 11:29

Wanneer je momenteel een blaasontsteking (beter gezegd: urineweginfectie) hebt raad ik je aan om wel een kuurtje AB te vragen.

Voorkomen: cranberrycapsules/tabletten, voldoende drinken (min. 2 ltr en vooral water, geen inlegkruisjes, goed uitplassen na seksueel contact, enz enz.
Wanneer je een urineweginfectie aan voelt komen, kan wat meer gaan drinken vaak al helpen. Een blaas die zich regelmatig vult en leegt, is veel minder vatbaar voor vervelende beestjes.

Mocht de ontsteking wel erg vaak terugkomen dan is een doorverwijzing naar een uroloog zinvol om de oorzaak te achterhalen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Prisoner
Mineur
Mineur
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2009 11:31
Contacteer:

Re: Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor Prisoner » 07 aug 2013 11:34

Heb nog niet gehoord van een blaasontsteking die niet vervelend is.
Ik had het vorig jaar en dit loop je op doordat een bepaald bacterie door je urinebuis naar binnen kruipt en in je blaas voor de ontsteking zorgt.
Dit kan heel ernstig worden, vooral als het doorslaat in je nieren. Dan heb je echt een dokter nodig.

Beste natuurlijke medicijn is 100% puur sap van cranberry's. Meeste mensen houden daar niet van omdat het bitter smaakt. In cranberry's zit een bepaald fruitzuur dat ervoor zorgt dat de urine een hogere zuurgraad krijgt waardoor het bacterie gedood wordt.
Het is aan te raden om minstens 14 dagen lang elke dag een half glas hiervan te drinken (je zou het eventueel kunnen mengen met een andere vruchtensap die je lekker vindt). De fout die je kunt maken, is dat je na 7 dagen geen klachten meer voelt en bij jezelf denkt: Ik ben genezen en stop ermee, want cranberry sap is zo vies!
Beter om die 14 dagen vol te maken.
Als het dan nog niet weg is, heb je beslist een dokter nodig!

Je kunt ook thee zetten van berkenbladeren, peterseliebladeren, en als je het internet doorzoekt, zul je nog allerlei opties vinden, maar het beste is cranberry, want die geeft de hoogste zuurgraad aan je urine.

Ook zul je op het internet allerlei manieren van preventies vinden.
Dit heeft meestal met hygiëne te maken, maar je kunt het ook krijgen omdat je kou hebt gevat in de streek van je blaas doordat je bijvoorbeeld geen ondergoed droeg.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor mw » 07 aug 2013 13:09

Even 1 misverstand proberen de wereld uit te helpen, ook al weet ik dat velen daar anders over denken:

Cranberry (ook niet de 100% sap) is GEEN medicijn!! Cranberry schijnt te voorkomen dat de bacterie zich aan/in de blaaswand hecht. Het bestrijd de bacterie dus niet!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Frits28
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:41
Locatie: Rotterdam

Re: Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor Frits28 » 07 aug 2013 13:30

Duurt het langer dan een week en voel je je ziek of heb je koorts?

Antibiotica is dan de enig goede oplossing. Bij het laten gaan van de ontsteking kan er een nierbekken ontsteking ontstaan en dan ben je echt ver van huis.
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

Gillie

Re: Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor Gillie » 07 aug 2013 15:01

Toch echt cranberrysap!

Tuurlijk is het geen medicijn maar het helpt wel!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor schelpje3 » 07 aug 2013 15:14

mw schreef:Even 1 misverstand proberen de wereld uit te helpen, ook al weet ik dat velen daar anders over denken:

Cranberry (ook niet de 100% sap) is GEEN medicijn!! Cranberry schijnt te voorkomen dat de bacterie zich aan/in de blaaswand hecht. Het bestrijd de bacterie dus niet!

Je hebt helemaal gelijk mw!
Allerlei huismiddeltjes, zoals de sap, maar ook rauwe zuurkool, hoge dosis vit C, is allemaal prima als je blaas rustig is, maar als er eenmaal een bacterie in zit, moet die met kracht bestreden worden.
Na de kuur urine wederom laten controleren, want er hoeft maar één beestje te blijven zitten en de ellende begint van voren af aan.

Frits28
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:41
Locatie: Rotterdam

Re: Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor Frits28 » 07 aug 2013 15:17

Exact Schelpje,

Die laatste is de sterkste dus als die gaat vermenigvuldigen heb je een leger van bacterie-mariniers. Daarom is het ook belangrijk om de kuur af te maken.
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

Prisoner
Mineur
Mineur
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2009 11:31
Contacteer:

Re: Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor Prisoner » 07 aug 2013 16:53

Toen ik het had, heb ik het weg gekregen met het drinken van cranberry sap.
Laat ik er wel aan toevoegen dat ik cranberry sap lekker vind en dit 3 weken lang de hele dag door ben blijven drinken. Ik dronk gewoon de 25% pure die je in de supermarkt krijgt. In de 2e week heb ik deze nog aangesterkt door er 100% pure aan toe te voegen die ik bij de groenteboer kocht. Ik vind 100% pure cranberry sap ook lekker maar die kost wel 6 euro per 750ml flesje, omdat cranberry's uit Canada geëxporteerd worden.

Het schijnt dat de bacterie van nature in de anus voorkomt. Daar is het bacterie essentieel voor het verwerken van de ontlasting. Iedere mens heeft dit bacterie dus rondom zijn anus.
Bij vrouwen wordt daarom ter preventie geadviseerd om zich na het plassen van boven naar onderen schoon te vegen, want als je van onder naar boven veegt, veeg je de bacterie vanaf de anus mogelijk in de urinebuis.

De kans om deze ontsteking op te lopen is niet zo groot, zelfs al komt het bacterie in de buurt van je urinebuis. In de meeste gevallen plas je het weg nog vóórdat het de blaas bereikt heeft. Dus als je weinig drinkt en weinig plast, geef je het bacterie meer kans.
Daarom kan alcohol gebruik ook een oorzaak zijn, omdat alcohol vocht uit het lichaam doet onttrekken waardoor je sowieso al minder vaak hoeft te plassen. Daarnaast zorgt het verdovende effect van alcohol dat je minder dorst voelt -> dus nóg minder plassen -> en méér kans voor de bacterie om de blaas te bereiken.
Ten 3e zorgt de kater (die je ervan kunt oplopen) ervoor dat je minder zin hebt om goed voor jezelf te zorgen.

Voor mannen geldt dat zij ter preventie na het klaarkomen de urinebuis zo snel mogelijk moeten schoonplassen, omdat het bacterie zich sneller door het vocht van sperma kan voortbewegen.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor coby » 07 aug 2013 17:07

kuurtje, is 't zo over
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Re: Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor Lorijntje » 10 aug 2013 07:41

Cranberry sap is NIET wetenschappelijk bewezen als preventief werkend tegen blaasontstekingen. Maar het is natuurlijk wel iets wat je zelf kunt proberen.
Als je vaker blaasontstekingen blijft krijgen of het niet lukt om er vanaf te komen is het goed om eens naar de uroloog te gaan.

Groetjes, Lorijntje ( arts Urologie)

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor boer » 10 aug 2013 08:43

Lorijntje schreef:Cranberry sap is NIET wetenschappelijk bewezen als preventief werkend tegen blaasontstekingen. Maar het is natuurlijk wel iets wat je zelf kunt proberen.
Als je vaker blaasontstekingen blijft krijgen of het niet lukt om er vanaf te komen is het goed om eens naar de uroloog te gaan.

Groetjes, Lorijntje ( arts Urologie)

Of een lekkere dikke warme wollen onderbroek, ipv allerlei fladderige tochtrokjes :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Uiterst vervelende blaasontsteking

Berichtdoor schelpje3 » 10 aug 2013 10:25

boer schreef:Of een lekkere dikke warme wollen onderbroek, ipv allerlei fladderige tochtrokjes :mrgreen:

Zo'n onderbroek moet juist onder een fladderig rokje. :lol:
Als ze nog verkrijgbaar zijn, bekend onder de naam Jaeger.
Mijn opa zwoer erbij.
Lange onderbroek onder zijn pantalon, met hoge sokken en sokophouders, geen bacterie die vanaf die kant binnen kon komen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten