Sporten op niveau

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeendertV
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2013 12:45

Sporten op niveau

Berichtdoor LeendertV » 03 jul 2013 13:19

Goedemiddag allen,

Sinds mijn jonge jaren was ik al een actief mannetje en nu ik ondertussen 21 jaar ben is dat nog steeds zo.
Echter kom ik er steeds meer achter dat sport en de kerk soms best botst...

Zijn er onder jullie ook jongens en meiden die ook gewoon echt actief sporten?
En hoe gaat dat bij jullie tussen sport en de kerk?


Helaas botst dat bij ons nogal eens, sporten word al snel met sport verdwazing in verband gebracht. Maar denken de mensen die het daar over hebben wel goed na? Wat is sport verdwazing eigenlijk? Volgens de meeste mensen zijn het (om het voorbeeld voetbal even te nemen) de mannen die over het veld achter de bal aan rennen. Maar zijn het niet de mensen die aan de zijkant zitten, of de mensen die thuis alles willen volgen van wat er gebeurt?

Ikzelf ben afgestudeerd als sportinstructeur en zit in een sportteam bij defensie en sport daar op vrij hoog nivea, tijdens wedstrijdperiodes ligt mijn focus bij de wedstrijd, is dat dan gelijk "verdwaasd"... velen vinden van wel...
Ik heb mijzelf 1 regel gesteld en die is: Ik sport niet op zondag! Ook niet tijdens wedstrijden ook al zijn het buitenlandse wedstrijden, en er word rekening mee gehouden als je er maar open over bent!!

Zijn er sowieso wel jongens/meiden die echt fysiek sporten en weten wat dat is...?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie,

Groet,

Leendert

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Sporten op niveau

Berichtdoor schelpje3 » 03 jul 2013 14:41

Hoi Leendert, onze kinderen sporten, maar niet op wedstrijdniveau.
M.i. kan het wel samen, maar zoals je zegt: niet op zondag.
Ik had altijd bewondering voor Folkert Velten, die op hoog niveau voetbalde en een prachtige aanbieding afwees omdat die club op zondag speelde.
Ik begreep dat er alom bewondering en respect voor hem was, omdat hij zichzelf bleef.
Ik denk niet dat iedereen verdwaasd is. Als ik de salarissen en koopsommen in het betaalde voetbal zie, denk ik: ja die zijn knetter met zn allen.
Niet dat ik het sportblad doorspit, maar ik hoor wel eens iets van mijn zoons en hun vrienden en zo hier en daar op internet stuit je er ook wel eens op.
Dus: het hoeft geen verdwazing te worden, dat heb je zelf in de hand.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten