Wat helpt jou bij het omgaan met kanker in jouw omgeving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DeEik
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2013 00:04

Wat helpt jou bij het omgaan met kanker in jouw omgeving?

Berichtdoor DeEik » 15 jun 2013 18:13

Zet kanker ook jouw wereld op zijn kop?

Als iemand in je omgeving kanker krijgt, dan kan dat behoorlijk heftig zijn. Inloophuis de Eik en alle andere inloophuizen in Nederland, vinden het belangrijk dat alle jongeren de ondersteuning krijgen die ze willen bij het omgaan met kanker in hun omgeving. Daarom doen wij een onderzoek naar de behoeften en wensen van jongeren in de leeftijd van 11 t/m 17 jaar, die in hun directe omgeving te maken hebben (gehad) met kanker.

Ben jij tussen de 11 t/m 17 jaar en heb jij in jouw directe omgeving te maken (gehad) met kanker? Doe dan mee! Vul de korte online vragenlijst in, zodat wij en andere inloophuizen in Nederland weten wat jou en andere jongeren kan helpen bij het omgaan met kanker in jouw directe omgeving!

Jouw mening telt! vul hier de anonieme vragenlijst in http://www.surveymonkey.com/s/wereldopzijnkop
Alvast bedankt!


De vragenlijst is anoniem en in te vullen tot 8 juli. De uitkomsten uit dit onderzoek zullen worden gedeeld met alle inloophuizen in Nederland.
Dit is een onderzoek in opdracht van inloophuis de Eik, een plek voor mensen met kanker en hun naasten.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Wat helpt jou bij het omgaan met kanker in jouw omgeving

Berichtdoor johannes1 » 02 aug 2013 09:46

Volgens mij staat iedereen zijn leven op zijn kop bij dit nieuws.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Wat helpt jou bij het omgaan met kanker in jouw omgeving

Berichtdoor Jess » 06 jul 2014 15:26

Als ik dit topic hiervoor gebruiken mag.....

hoe gaan jullie om als mensen in je omgeving een ziekte krijgen. Dus niet een griepje maar wat ernstigs. Ziekenbezoek? Ik zie er persoonlijk vreselijk tegenop en stel het uit. Dat vind ik niet goed van mezelf, ook niet uit christelijk oogpunt. Maar ik vind het heel moeilijk. Wat moet ik zeggen? Niets zeggen? Luisteren naar? Vragen? Een hoofdstuk uit de Bijbel lezen? en doe je dat zomaar of doe je dat als je erover spreekt?

Kortom, voor mij een moeilijk onderwerp maar ik wil me, zeker vanuit het Christen-zijn, hierin verdiepen, omdat ik vind dat ik hier veel meer in kan betekenen als ik nu doe. Een kaartje sturen is het makkelijkst maar gezien mijn situatie van niet werken, kinderen naar school kan ik meer doen.

Ik vind het gewoon moeilijk en eng en spannend.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Wat helpt jou bij het omgaan met kanker in jouw omgeving

Berichtdoor Mortlach » 06 jul 2014 18:11

Keihard de meest zwartgallige grappen maken. Dat helpt bij mij. De meeste mensen vinden dat raar, maar zo ga ik er mee om.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Wat helpt jou bij het omgaan met kanker in jouw omgeving

Berichtdoor nita » 06 jul 2014 18:47

in de tijd dat ik heel erg ziek was, en nu mijn man hebben wij het altijd heel erg fijn gevonden om post te krijgen, dat was echt een heerlijk moment van de dag. Daarnaast is het superfijn als mensen koken, bakjes van de chinees sparen, maaltijden koken, afgeven, en dan de lege bakjes weer meenemen. Dat scheelt zo veel. Natuurlijk is het heel erg fijn dat mensen willen luisteren, maar daar hebben we ook vaak genoeg gewoon niet de behoefte meer voor. Praktische hulp ontlast het meeste.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat we ons in de tijd van ziek zijn juist de kracht van het gebed hebben ervaren. In de momenten dat bidden overging in zuchten wisten we dat anderen mensen voor ons baden.

Maak je je er van tevoren niet te druk over, het gesprek loopt vaak vanzelf wel. ;)

Anoniem_89

Re: Wat helpt jou bij het omgaan met kanker in jouw omgeving

Berichtdoor Anoniem_89 » 09 aug 2014 23:32

Mortlach schreef:Keihard de meest zwartgallige grappen maken. Dat helpt bij mij. De meeste mensen vinden dat raar, maar zo ga ik er mee om.


Soms is het gewoon beter om je mond te houden.
Heb de indruk dat je reacties wilt uitlokken wat je gelukt is

Hansie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2014 18:45

Re: Wat helpt jou bij het omgaan met kanker in jouw omgeving

Berichtdoor Hansie » 19 aug 2014 18:17

Bericht verwijderd door moderator. off topique-smile

basubachs
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 sep 2014 15:07

Re: Wat helpt jou bij het omgaan met kanker in jouw omgeving

Berichtdoor basubachs » 12 sep 2014 18:18

Ik heb er moeite mee en tegelijkertijd helemaal geen moeite mee.
Alleen als de persoon ook zichzelf goed verzorgt en zich goed wast heb ik er geen moeite mee.
Anders krijg je me nooit comfortabel in de zelfde kamer,als het uitwendig uit zaait ben ik de klos.

eigenlijk had er ik er helemaal geen moeite mee tot ik zelf met virussen en ziekten in aanmerking kwam.

Bambi

Re: Wat helpt jou bij het omgaan met kanker in jouw omgeving

Berichtdoor Bambi » 12 sep 2014 18:33

basubachs schreef:Ik heb er moeite mee en tegelijkertijd helemaal geen moeite mee.
Alleen als de persoon ook zichzelf goed verzorgt en zich goed wast heb ik er geen moeite mee.
Anders krijg je me nooit comfortabel in de zelfde kamer,als het uitwendig uit zaait ben ik de klos.

eigenlijk had er ik er helemaal geen moeite mee tot ik zelf met virussen en ziekten in aanmerking kwam.

Kanker is niet besmettelijk.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wat helpt jou bij het omgaan met kanker in jouw omgeving

Berichtdoor Pcrtje » 12 sep 2014 18:43

basubachs schreef:Alleen als de persoon ook zichzelf goed verzorgt en zich goed wast heb ik er geen moeite mee.
Anders krijg je me nooit comfortabel in de zelfde kamer,als het uitwendig uit zaait ben ik de klos.

eigenlijk had er ik er helemaal geen moeite mee tot ik zelf met virussen en ziekten in aanmerking kwam.
Zoals Bambi al zegt: kanker is niet besmettelijk. (Op een aantal heel zeldzame niet-menselijke kankers na.)

Verward kanker niet met ebola, waar de wereld nu in de ban van is. Dat is wel besmettelijk.
"Een libelle zweeft over het water..."

Anoniem_89

Re: Wat helpt jou bij het omgaan met kanker in jouw omgeving

Berichtdoor Anoniem_89 » 12 sep 2014 18:50

Misschien raak ik een gevoelige snaar..
Maar ik geloof wel in Goddelijke genezing.
Ik ken zelf ook iemand die eraan overleden is, twee eigenlijk.
De een geloofde wel, waarom hij niet genezen is? Misschien hadden we meer bij Hem moeten pleiten i.p.v. alleen maar zeggen dat als God het wilde, dat hij zou genezen (waren z'n eigen woorden namelijk).
Pff.. zo'n 9 jaar geleden alweer. Door hem kwam ik onder andere tot geloof..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten