Scheiden of lijden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Scheiden of lijden?

Berichtdoor juffiejuf » 04 jul 2013 21:56

@ noah; je hebt helemaal gelijk! Mensen hebben altijd wel een oordeel over je. Fijn joh dat het nu zo goed met je mag gaan!! Je zin: God vraagt wel zelfverloochening, maar geen zelfvernietiging vind ik echt een zin om verder over na te denken!

noah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2013 23:30

Re: Scheiden of lijden?

Berichtdoor noah » 05 jul 2013 22:57

Bedankt Juffiejuf, en ook bedankt voor de mails met herkenning (helaas) en bemoediging. Het geeft in ieder geval weer dat er gelukkig ook veel mensen zijn die hier toch wat genuanceerder over denken.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Scheiden of lijden?

Berichtdoor juffiejuf » 06 jul 2013 08:22

@ noah; in ogen van mensen kan je het misschien verkeerd hebben gedaan maar jij alleen kent het ware verhaal. Je hebt lang gevochten voor je huwelijk. Dat sommige refo's minder makkelijk met scheidingen om kunnen gaan is wel herkenbaar maar het gaat de reformatorische gezindte ook steeds minder voorbij.

Gebruikersavatar
Kokosnoot
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 sep 2013 21:25

Re: Scheiden of lijden?

Berichtdoor Kokosnoot » 30 sep 2013 12:35

noah schreef:Hier dan zo iemand, met 18 verkering, met 21 getrouwd en met 31 gescheiden.
Ik heb lang gewacht omdat ik het echt niet wilde, alles geprobeerd om ons bij elkaar te houden. Achteraf heb ik veel te lang gewacht. Gebroken, suicidaal, geen identiteit meer en geisoleerd van mijn vrienden en familie.
En doordat ik het tegen niemand vertelde kwam het voor iedereen als een schok. Voor de buitenwereld het fantastische stel, allebei een goede baan, mooi huis enz enz, binnenshuis was dat wel anders. Het 'algemene' oordeel is: ook al zo'n stel wat uit elkaar gaat. En als ik eens het vertrouwen denk te hebben om wat te vertellen over de mishandelingen enz gaan mensen het of doorvertellen of twijfelen of het wel zo is. Refo's weten over t algemeen gewoon niet hoe ze met scheidingen om moeten gaan.
God zegt toch... de Bijbel zegt toch... Weet je wat de Bijbel zegt? Dat we in een gebroken wereld leven, dat ieder daardoor lijd onder de gevolgen van de zonden. Dat mensen daarom soms zelf zo kapot / beschadigd zijn dat ze niet eens een relatie kunnen hebben omdat hun partner daar ook aan onderdoor gaat. God vraagt wel zelfverloochening, maar geen zelfvernietiging. Ik denk dat mensen die een goed tot redelijk goed huwelijk hebben en daar zo 'trots' op zijn, moeten oppassen met hun oordeel. Van sommige reacties hier voel ik me echt boos worden omdat het oud zeer oprakelt. Het gaat nu gelukkig goed met me, en ik wens iedere man / vrouw die in dezelfde situatie als ik de LEEUWENMOED toe om te gaan, en niet te blijven. Ondanks alle reacties die soms zo tegen zullen vallen.


Het is weliswaar een oude post, maar toch: =D>

Respect Noah! Ik kom ook uit een dergelijke situatie. Zoveel mensen die het beter weten, maar geen één die werkelijk wist hoe de vork in de steel zat. God vraagt wel zelfverloochening, maar geen zelfvernietiging. Die houden we erin.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten